8 905 21

Електрическите "мерцедеси" ще се зареждат за 5 минути

Георги Касабов

Поделението на Daimler AG за товарни автомобили е инвестирало $60 млн. в "органични" батерии с бързо зареждане, разработвани от израелския стартап StoreDot. Средствата ще бъдат похарчени за внедряване на технологията в масово производство, съобщава Electrek.

Батериите на StoreDot се изработват от полупроводници от нанокристали, създадени на базата на полипептиди. Израелците твърдят, че такъв акумулаторен блок с капацитет 75 кВтч се зарежда за пет минути и позволява изминаването на 480 км, а серийното производство може да започне през 2022 г.

От Daimler смятат, че технологията е особено подходяща за товарни автомобили. В съчетание с ефективно използване на рекуперираната кинетична енергия при спиране тя би позволила по-рядко зареждане на батериите и по-дълъг пробег.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • ъхъм
    Отговор
    1 15:24  15.09.17
    Е това вече е приказка, ся остава да ги направят тези батерии,
  • гост
    Отговор
    2 15:43  15.09.17
    Дано ги направят реално. Това вече би променило всичко при колите. Дори и 300км да може да мине пак зареждане за 5мин не е като 45мин. Който извади такава батерия ще покори пазара.

    Коментиран от #3, #6

  • Неверник
    Отговор
    3 16:47  15.09.17

    До коментар #2 от "гост":

    А правиш ли си сметка след масовото навлизане на ел. автомобили как ще подскочат цените на тока. И ако сега като семейство ползваме горива само за колите и чат-пат за други нужди, представи си как ще ни се натовари бюджета тогава. Не смятам, че колите с ДВГ ще си отидат толкова бързо. По-скоро ще се усъвършенстват повече.

    Коментиран от #15

  • Смолата
    Отговор
    4 17:44  15.09.17
    Аз разработвам двигател, който работи на тъпи коментари в нета. В родината колите ще хвърчат, уверявам ви...

  • Да, ама не!
    Отговор
    5 18:33  15.09.17
    И на каква база ще поскъпнат? В момента най-много натоварват цените студения и горещия резерв, за които плащаме, без да ги ползваме. Колкото по равномерно е потреблението, толкова себестойността на тока е по-ниска. Времето за зареждане много лесно може да се отрегулира, с различни цени за зареждане в отделните часове. Така или иначе на енергийната борса, цената на тока е различна за всеки отделен час в зависимост от търсенето и предлагането. Собственика на зарядната станция може да обвърже цената на едро на която купува тока, с продажната цена.

    Коментиран от #7

  • гост
    Отговор
    6 22:23  15.09.17

    До коментар #2 от "гост":

    Недей така , някои почитатели на ДВГ и без това вече получават пристъпи на паника и сърцебиене , ако точно "немците" забият последния пирон в ковчега на барутниците , направо трябва да си слагат въжето . И то точно за "ТИРовете" , дето бяха основна опорна точка , та кой е виждал ТИР на ток ??? Обаче за тяхно съжаление Мерцедес няма да има монопол и на тая технология , щото другия основен инвеститор е Самсунг , а има и други разработчици , така че тия показатели към 2022 г най-вероятно ще са масови за всички марки .
  • Неверник
    Отговор
    7 03:30  16.09.17

    До коментар #5 от "Да, ама не!":

    Всичко това е вярно, но донякъде. И при течните горива има разлика в цената в различните части на деня и през различните дни (в Германия например). но тогава търсенето на електричество вероятно ще изпревари нарастването на производствените мощности и по-слабото предлагане би вдигнало цената. Дано да греша. Трябва да си луд за да предпочетеш кола с ДВГ, пред такава на ток. Карал съм и ми хареса, понеже за мен шумът от ДВГ е дразнещ фактор, а и още много неща ми допадат повече.
  • Не се притеснявай
    Отговор
    8 08:47  16.09.17
    Няма вариант да се стигне до недостиг на електричество. Да не забравяме, че всеки може да произвежда електроенергия. Това е толкова сигурно, колкото е сигурно че всяка сутрин Слънцето ще изгрее. И хубавото на всичко това е, че цените на фотоволтаичните централи постоянно падат и с началото на годината бяха около 1$ за 1Wp. Нека да правим малко сметки с конкретни цифри да не съм голословен. За цената на Тесла модел S p100d може да се изгради фотоволтаична централа от 130 киловата. Площта на фотоволтаичните панели за тази мощност е около 200 кв.м. изгражда се за няколко дни. Тази мощност осигурява в ясен слънчев ден почти пълното захранване на бърза зарядна станция на Тесла, зареждаща 80%от батериите за 40 минути или 2 бързи стандартни от 50 киловата или 6 зарядни 20 киловата . Реалното средногодишно производство е около 160 хиляди киловатчаса. Днешната цена, на която се таксува зареждането е около 40 стотинки за киловатчас, защото цената на тока за дневна тарифа на фирми е 25 стотинки, върховата цена е 30 стотинки за киловатчас. Следователно за година тази фотоволтаична централа ще спести на собственика поне 160 000х 0,25 = 40 000лв. (24 500$) . Времето за откупуване на инвестицията е около 5~6 години. Дотогава дори няма да е изтекла 10 годишната гаранция на инвертора, фотоволтаиците имат 25 годишна гаранция за запазване на 80% от мощността си. Тези 160 хиляди киловатчаса за година, осигуряват 1600 зареждания на най-голямата батерия
  • Не се притеснявай
    Отговор
    9 08:49  16.09.17
    Тези 160 хиляди киловатчаса за година, осигуряват 1600 зареждания на най-голямата батерия на Тесла, позволяващи да измине 500 километра. Това са 800 000 километра най-НЕикономичния засега електромобил или милион и 1 200 000 километра на някой по-икономичен електромобил. При 20 хиляди километра среден годишен пробег на автомобил, тази фотоволтаична централа ще осигури изцяло слънчевото зареждане на 400~600 електромобила в рамките на 25 години. Погледнато от тази гледна точка, дали собствениците на зарядни станции ще си купуват изцяло електроенергията или ще предпочитат да си я произвеждат?
  • Но все пак
    Отговор
    10 11:41  16.09.17
    Ако всички коли станат със батерии ще настане екологична катастрофа. Защото след като ресурсът на акумулаторите свърши трябва някъде да се изхвърлят само в столицата 1млн. автомобила по 10 акумулатора= 10млн. акумулатора плюс батерии от телефони фотоапарати и всякаква др. техника. Тогава ще се чудим къде да ги слагаме.

    Коментиран от #13

  • Гого
    Отговор
    11 11:52  16.09.17
    Ако е вярно арабите пак ще яхнат камилите защото освен петрол друго не могат да предложат на света!

    Коментиран от #12, #14

  • Ponton
    Отговор
    12 12:23  16.09.17

    До коментар #11 от "Гого":

    Да бе , те за това построиха хотели за милиарди , ще си спят сами в тях нали ?
  • Да, ама не!
    Отговор
    13 13:23  16.09.17

    До коментар #10 от "Но все пак":

    Ако се чудиш какво да правиш златните ланци и пръстени, когато вече не стават за носене. Ще те отърва от тях за скромна сума която да ми платиш. Също така ако имаш излишен акумулатор от 100 киловатчаса на който вече са му останали само 80 киловатчаса капацитет, и от него ще те отърва. Даже пари няма да ти взимам. Ще си го сложа в къщи, да акумулирам електроенергия от фотоволтаичните панели още десетина години, а после ще го продам, защото в него има ценни метали. Точно както си продавам оловните акумулатори в момента, въпреки че оловото не е чак толкова ценен материал, като кадмий и литий.
  • гост
    Отговор
    14 14:03  16.09.17

    До коментар #11 от "Гого":

    Саудитска Арабия има слънцегреене и място за фотоволтаици колкото да произведе тока на Европа и Азия накуп и вече има държавен фонд именно с такава цел и попълван точно от петролните приходи
  • gdd
    Отговор
    15 14:46  16.09.17

    До коментар #3 от "Неверник":

    казваш тока щял да скочи.... а нима пък бензина е евтин ли? поне няма да се замърсява въздуха което е главното в темата за направата на ел. автомибили

    Коментиран от #16

  • И ти ли Бруте
    Отговор
    16 17:37  16.09.17

    До коментар #15 от "gdd":

    Не мисля, че причината за избор на електрическо превозно средство е екологично решение за повечето хора. Това решение е икономическо. Много по изгодно и сигурно е. При вече изградени зарядни станции, дори отнема по-малко време за зареждане в 95% от случаите.
  • Ще направим
    Отговор
    17 10:25  17.09.17
    Германците говорят за 2020-2022. До тогава Тесла и Китайците ще са произели милиони и автомобили и огромни заводи за батерии. Дръпнали ли са пред Германците години напред.

  • незнайко
    Отговор
    18 15:23  17.09.17
    Нищо ново под Слънцето . За тази технология се заговори преди 2 години . Кога ще направят напълно готов продукт още не се знае . Именно затова е срока 2022г. Друго е интересно ! Устройство което ще дава 15 киловата за минута, или 900 киловата за час. Това е консумацията на 300 домакинства с включени 3 киловатови бойлери за един час. Това е много енергия !!!
  • А сега де?
    Отговор
    19 22:24  17.09.17
    Малко са ти объркани и сметките и размерностите. Енергията се мери в киловатчасове kWh, а мощността в киловати kW. За да заредиш една 300kWh батерия за пет минути, е необходима мощност от 3600kW, а не 900kW . Това са 3,6 мегавата мощност. Мощността е наистина голяма, но няма да се използва такава мощност от мрежата. За такива мощности е логично да се използват буферни батерии, които да се зареждат с много по-малка мощност но за повече време. Тези батерии могат да се зареждат когато цената на тока е най-ниска. Друг вариант е да се зареждат от ВЕИ, когато има възможност, а да се ползват когато е необходимо. Това обаче допълнително оскъпява зарядната станция, което рефлектира и върху цената на зареждане на енергия за камионите.

    Коментиран от #20

  • незнайко
    Отговор
    20 10:25  18.09.17

    До коментар #19 от "А сега де?":

    Написал съм 900 киловата за минута а не за 5 минути ! За 5 минути ще са 4500 !!! Сметката е за 75 кВтч батерия а не за 300.
  • Я пак
    Отговор
    21 10:44  18.09.17
    Я пак погледни какво си написал! За разлика от реалния живот, тук всичко си стои написано черно на бяло.

Напиши коментар:


Публикувай