4 576 48

Електрически рейс измина 1 800 км

Георги Касабов

Американският производител на електрически автобуси Proterra постави световен рекорд за пробег с едно зареждане. Моделът Catalyst E2 е успял да измине 1 772 км с един заряд на батериите.

Новият рекордьор сред електрическите рейсове е дълъг 12 метра и има 40 седящи места. Задвижването е поверено на електромотор с мощност 300 к.с., захранван от акумулаторен блок с капацитет от 440 до 660 кВтч в зависимост от модификацията.

По заводски данни пробегът с едно зареждане варира между 404 и 560 км. Максималната скорост достига 105 км/ч, а пълно зареждане от 120-киловатчасова станция отнема около 5 часа.

Рекордът е поставен от Catalyst E2 с 660-киловатчасови батерии на изпитателния полигон Navistar в Ню Карлайл, щата Индиана. Proterra държи върховите постижения за пробег на автобус с 440-киловатчасови (970.5 км) и 257-киловатчасови батерии (415 км).



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Браво
    Отговор
    1 15:41  20.09.17
    Отпадна още една опорна точка на противниците на електромобилите. Остава и Тесла да обявят в такъв пробег на своя ТИР и съвсем няма да им останат опорни точки. Във всяка тема ще питат: Ами самолетите Ами самолетите още няколко години, докато енергийната плътност на батериите се подобри и за тях.

    Коментиран от #12

  • asda
    Отговор
    2 16:39  20.09.17
    Тва без пътници и багаж ли е ???
  • гост
    Отговор
    3 16:47  20.09.17
    Някой си питаше в предната тема за ТТ данни , надявам се вече няма оправдание , че не ги е "видял" ! Само да допълня , че това е напълно сериен , работещ автобус със стотици продадени и работещи бройки и непрекъснато увеличаващи се поръчки , които им дават основание да кажат , че до десетина години напълно ще изместят дизеловите .

    Коментиран от #7

  • Без
    Отговор
    4 16:49  20.09.17
    Разбира се че без пътници и багаж. Нали са се опитали да направят рекорд. С пътници в реални условия вероятно ще измине 1000 километра. Дори толкова да е, смятам че е добра стъпка напред. Все ще трябва да спре през тези 1000 километра, Така че спокойно може да зареди за още 1000 по време на почивките и така до безкрай.

  • Симеон
    Отговор
    5 16:51  20.09.17
    а някъде пише ли колко струва този автобус? Защото един електромобил Tesla S струва 168 000 долара за базови я модел. Ако има екстри цената става още по висока над 240 000.За не сведущите това са парите на точно 2 и дори 3 мерцедес S клас.

    Коментиран от #6, #8

  • гост
    Отговор
    6 17:14  20.09.17

    До коментар #5 от "Симеон":

    А ти да си чувал , че на лъжата краката са къси ? То всъщност при теб най-вероятно липсват , щото такава нагла лъжа не вярвам нормален човек да измисли . Айде да ни покажеш поне един сайт с такива цени , щото аз ще ти покажа поне десет в които и най-скъпата е доста по-евтина , да не говорим за БАЗОВ модел . Ето ти един български за начало с повечето модели , да не решиш и тях да изкараш златни , а Тесла почва от 72 000 евро за Базов модел , другото са "дизеларските" ти мечти !!!
  • Въпроси
    Отговор
    7 17:16  20.09.17

    До коментар #3 от "гост":

    Прост и елементарен въпрос колко тежи при този опит. И за колко ще ми го продадът точно този автобус? И колко ток харчи при нормално каране щото аз ти казах една инсигния може и 2/100 да харчи при такива условия. Това са истинските въпроси, и понеже ти по се интересуваш ще ми е интерестно да намериш отговорите и да ми ги дадеш.

    Коментиран от #10

  • гост
    Отговор
    8 17:16  20.09.17

    До коментар #5 от "Симеон":

    "Според главния изпълнителен директор на Proterra електрическите автобуси вече са по-евтини от тези задвижвани с дизелови двигатели и биха могли да доминират на пазара в рамките на следващите десет години." Това стига ли ти за цената или още ще си мечтаеш за "дизелче"
  • Гост
    Отговор
    9 17:21  20.09.17
    Идея си нямам колко струва, Но не съм и търсил защото няма да купувам. Според мен и ти не търсиш да купуваш за това този цитат ще ти е достатъчен да придобиеш представа: "Според главния изпълнителен директор на Proterra електрическите автобуси вече са по-евтини от тези задвижвани с дизелови двигатели и биха могли да доминират на пазара в рамките на следващите десет години."
  • Прост и елементарен отговор
    Отговор
    10 17:25  20.09.17

    До коментар #7 от "Въпроси":

    https://www.google.bg/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.proterra.com/wp-content/uploads/2016/08/Proterra-Catalyst-Vehicle-Specs.pdf&ved=0ahUKEwj8j7iU57PWAhVMsBQKHYarCKYQFggmMAE&usg=AFQjCNGkoVnaWJMeSYiI5ZGvfVCHYz1e5w Това е за миналогодишния модел. Този има доста по-голям пробег и е по-икономичен. Има опция за зареждане за един час, а със скъпи батерии за 15 минути.
  • Нов линк
    Отговор
    11 17:38  20.09.17
    https://www.proterra.com/wp-content/uploads/2016/08/Proterra-Catalyst-Vehicle-Specs.pdf Нещо не ми се получи предишния път.

    Коментиран от #15

  • Гост
    Отговор
    12 18:41  20.09.17

    До коментар #1 от "Браво":

    Тролченце, самолети на батерии ли сега сънуваш - хахахаха Ти да си чувал за реактивен двигател и самолети с тегло от по 600 тона? Наистина си много зле, акумулаторофил!
  • Самолети и самосвали
    Отговор
    13 19:03  20.09.17
    Аз и за 35 тонни самосвали съм чувал, които превозват по 65 тона товар, та стават общо над 100 тона. Щом и на тях вече им слагат батерии, сам смятай накъде отива света! Ти си Живей в миналото, да си жив и здрав! https://aeroisk.bg/bgblog/electric-planes/

    Коментиран от #14

  • Гост
    Отговор
    14 19:17  20.09.17

    До коментар #13 от "Самолети и самосвали":

    Колко пъти мислиш да пишеш едни и същи лъжи? Миналото е на електромобилите, но ти нали не вярваш на официални източници, та какво да говорим? А да сравниш 100 тонен самосвал, движещ се с 50 км/ч, с 500 тонен реактивен А-380 летящ с 1000 км/ч, наистина показва изключителна безмозъчност! Май си мазохист, щом толкова държиш да се излагаш и да ставаш за резил!
  • Математика
    Отговор
    15 20:13  20.09.17

    До коментар #11 от "Нов линк":

    Благодаря за отговора, точно това исках но нямах време да го търся: Та това което исках да проверя: Ако вземем автобуса който е 440кВч и с 40 места тежи 29849 lbs=15540 kg. Сега съвсем произволно вземам Mercedes Citaro U с 44 места(тоест същият клас) той тежи 11200 кг. Тоест около 4000кг повече не е малко нали????

    Коментиран от #16

  • гост
    Отговор
    16 20:36  20.09.17

    До коментар #15 от "Математика":

    А теб какво те бърка теглото и не мислиш ли , че МНОГО по важни са неща като шум , разход , надеждност и разходи за експлоатация ?? Или ще ми кажеш , че и автобуса трябва да вади "звук" щото без него няма "тръпка" ?? А ако ще говорим сериозно , разход 30-35 л/100 км срещу 80-90 квч , НИКАКЪВ шум , практически никакво "обслужване" и ресурс колкото да забравиш кога е купен автобуса . При икономия от 40-50 лв/100 км само от гориво за колко време ще го избият тоя автобус , а ?

    Коментиран от #19

  • Не е и много
    Отговор
    17 20:38  20.09.17
    Както виждаш, допълнителното тегло по никакъв начин не влияе на ускорението. Все пак автобуса се задвижва от електрически двигател с огромен въртящ момент. Единствено се намалява полезния товар, но все пак това е автобус, а не камион, така че това не е чак толкова важно.

    Коментиран от #18

  • гост
    Отговор
    18 20:58  20.09.17

    До коментар #17 от "Не е и много":

    Полезния товар не се намалява , защото единственото ограничение е натоварването на ос по закон , което е 11,5 т за задвижвана и 10 т за незадвижвана , така че двуосен автобус може да тежи до 21,5 т , а триосен с две задвижвани оси и 33 т , така че 15,5 т са мнооого далече от ограничението и може да поеме още много товар
  • Физика
    Отговор
    19 21:11  20.09.17

    До коментар #16 от "гост":

    Какво ме бъркало теглото ама вие сериозно ли бе хора мислех че сте по на ти с физичните закони. Ама теглото не влияело на ускорението, ама теглото не влияело на разхода, ама теглото не амортизирало пътищата, ама теглото не скапвало повече окачването, ама теглото не се спирало по трудно, ама теглото не натоварвало спирачките ама теглото.... еми прочетете малко учебници стига сляп фанатизъм. И колкото и странно да звучи и аз съм превърженик на тишината и чистотата ама като има минуси казвам минус а не само плюс.

    Коментиран от #20, #21, #26

  • Гост
    Отговор
    20 21:29  20.09.17

    До коментар #19 от "Физика":

    Какво се занимаваш с човек, който твърди, че с акумулатор ще накара 560 тонен А380 да лети с 1000 км/ч? Няма смисъл да се дискутира каквото и да било с подобни субекти!
  • гост
    Отговор
    21 21:38  20.09.17

    До коментар #19 от "Физика":

    Ами като мислиш още като от миналия век , така ще е . Теглото е АБСОЛЮТНО в нормите , така че не натоварва пътя повече от който и да е дизелов автобус и окачване предвидено за това тегло също ще се износва не повече от това на дизеловия автобус , плюс това е равномерно разпределено , което е абсурд за дизела . Оттам нататък си в една ГОЛЯМА грешка . Първо спирането се извършва 90% чрез рекурперация , което не само изобщо не товари спирачките , ами отпадат всякакви забавители , моторни спирачки и тем подобни глупости , а на всичкото отгоре се възстановява една голяма част от енергията и спирачките изкарват поне десет пъти повече . Та още някакъв голям "недостатък" успя ли да измислиш ?

    Коментиран от #22

  • Физика
    Отговор
    22 21:51  20.09.17

    До коментар #21 от "гост":

    Абе сигурно ще е така той левитира този автобус, къде да амортизира пътя и окачването той и затова не влиза в неравности и гравитацията не му влияе, а понеже левитира няма и триене със земята а като вземе да ускорява включва антигравитона нали? Ама нали ти си от новият век сега законите на физиката са други те не са като старите. И като трябва да спираш по рязко не натискаш спирачката просто защото той левитира и няма смисъл от нея нали? Ама пак да кажа нали в новият век законите са други де да знам може пък и да си прав. Аз ако се усвиня на 200 кила може пък да ми е по дебре, да се чувствам някак си тежа на мястото. Та последно да питам този супер автобус понеже се произвежда от миналата година вече колко бройки има продадени?
  • гост
    Отговор
    23 22:22  20.09.17
    Тази година производителят на електрически автобуси разрасна сериозно бизнеса си благодарение на серия от големи инвестиции. Свежите инвестиции на стойност $140 милиона за разширяване на производството и добавените $55 милиона от BMW и Ал Гор през юни помогнаха значително на компанията да ускори производствения процес. Oт Proterra твърдят, че вече са продали 400 електробуса, а поръчките продължават да се трупат и наскоро компанията е получила нова голяма заявка от Сиатъл за 120 нови електро возила. Дадох линка още в миналата тема , ама що да четеш , трябва някой все наготово да ти дава : http://www.ecars.bg/blogs/elektromobili-1/2216-rekord-za-nai-dulug-probeg-s-edno-zarejdane

    Коментиран от #24

  • Физика
    Отговор
    24 23:09  20.09.17

    До коментар #23 от "гост":

    Друго неприятно нещо е примерно: 1.Gross Vehicle Weight - Curb Weight = 9201 lbs = 4173 kg товар + пътници /40 пътници = 104кг на човек+ багаж максимум. Тоест за градски автобус добре ама ако трябва и багаж да слагаш? 2.Top speed = 65 mph = 104 km/ч 3. Acceleration 0-32 км/ч = 6.8 сек. 4. Nominal Range = 400 км при 3.5 часа зареждане и това е оптималният разход а не реален. 5. Warranty = Complete Bus – 1 year or 50,000 miles Сега ти кажи на черното бяло, за градски автобус става а 500 автобуса със фючерсите не е много но им пожелавам успех разбира се бъдещето е пред тях и конкурентите.
  • А СЛЕД ОСЕМ ГОДИНИ
    Отговор
    25 23:33  20.09.17
    А след осем години експлоатация колко ще издържа ?
  • Електрика
    Отговор
    26 00:32  21.09.17

    До коментар #19 от "Физика":

    Наистина разсъждавате по инерция! Съгласен съм, че се натоварват пътищата и окачването, но ако всичко е проектирано предварително, това не е никакъв проблем, а само малко оскъпява , заради презапасяването три проекта и евентуално по-големите гуми. Електромоторите имат толкова голям въртящ момент, че дори удвояване на теглото, не им влияе особено на ускорението. При ниските цени на електроенергията, малко повишаване на разхода, за да добавим по-голям капацитет на батерията и съответно тегло, за сметка на много по-големия пробег е разумен компромис. По-горе стана въпрос за 45-тонен самосвал, пренасящ 65 тона скална маса на всеки курс. Този камион е изразходвал до 100 хиляди литра дизел на година за да прави по 20 курса на ден. Сега произвежда 14600 киловатчаса електроенергия годишно. Всеки сам може да сметне разликата в левове, долари евро и каквото му е удобно. Дори не става въпрос за Екология! Да не броим че няма ремонти дизелови двигатели и спирачки. Как иначе се спират 110 тона камион по наклон 13%?

    Коментиран от #27

  • Физика
    Отговор
    27 08:47  21.09.17

    До коментар #26 от "Електрика":

    ХаХа ти разсъждаваш по инерция, аз само коментирам твоите ТТ данни. За теб обаче специално ще ги повторя: Acceleration 0-32 км/ч = 6.8 сек. !!!!!! Тоест 0-100 повече от 24 сек!!!!! Та я пак виж една тесла за колко ускорява от 3 сек. до 24 сек. знаеш ли колко е разликата а?????? 8 пъти бе човек 8 пъти и знаеш ли защо е това ЗАРАДИ ТЕГЛОТО!!!!!!! 440 кВч батерия за 400 км(по спецификация не от статията) та я сравни това с една тесла да ти дойде акъла в главата откъде идва разликата, от теглото бе брат от теглото. Максимална скорост 104 км/ч и знаеш ли защо бе брат заради теглото. А знаеш ли колко струва една такава гума дето трябва да я сменяш всеки 5 години това малък разход ли е. И накрая но за последно теглото е много важно защото ти искаш не искаш живееш на земята където има гравитация и законите на физиката са неумолими и даже и вездесъщите ти ел ппс не могат да избягат от тях.
  • Електрика
    Отговор
    28 10:31  21.09.17
    Хайде сега погледни си пък табличката и ми кажи колко е разликата в ускорението на автобуса с най-малката батерия и този с най-голямата, при положение че разликата в теглото е няколко тона? С колко мислиш, че ще се промени ускорението на Тесла модел Х, ако и се закачи да тегли платформа с автомобил върху нея? Реално теглото се удвоява, а сцеплението намалява, защото това тегло не е върху задвижващите колела. Ами да ти кажа, почти не се променя ускорението! Това дали ще важи за бензинов автомобил, на които е махат дори стелките за да не тежат, а екстрата олекотяване с 30 кг струва колкото целия автомобил?
  • Физика
    Отговор
    29 13:08  21.09.17
    ХаХа еми ако е 100 тона пак ли така, а 200 ПЪЛНИ ГЛУПОСТ тогава не 400 а 10 км няма да могат да изминат затова и имат някакъв ограничител ??? В таблицата е дадено 220 kW двигател ама един ли е колко са как са вързани има ли нещо по подробно?
  • Електрика
    Отговор
    30 14:14  21.09.17
    Нещо омеси понятията! Тук говорим за ускорение, а ти говориш за пробега. Изгледай една минутка от това видео и го коментирай. Ако не знаеш английски ще ти преведа, Ако е необходимо https://m.youtube.com/watch?feature=youtu.be&t=206&v=ib-02b2ooLY Какво ще стане със спортната кола, ако в нея се качат още двама човека?
  • Физика
    Отговор
    31 16:20  21.09.17
    Даваш някакъв 30 минутен клип в който двама чичковци си говорят, нямам нерви да го гледам докрай, не може ли по-синтезирано до 5 мин.?? На алфата дето е с малък мотор как искаш да я товариш, първо не е за драг тази кола второ няма достатъчно въртящ момент тя си е за друго нещо. Има ли смисъл да и слагам бавни предавки да дърпа трупи а? Еми аз мога да взема един камаз и да го направя по-бърз от теслата тогава какво има ли смисъл като след 5 минута ще му свърши горивото. Също има в нета и едно чероки дето ускорява за 3 сек пълно безумие. Казват ли тези чичковци след края на 1 миля примерно в този режим колко от капацитета на батерията остава? Казват ли този варел на нюрбурринг колко време дава понеже нали теглото няма значение. Вторият закон на нютон е категоричен: F=m*a тоест за едни и също ускорение при по голяма маса ти трябва по-голяма сила. Как да я направиш по-голяма сила всеки знае и за ел. кола и за ДВГ ама и какви са последствията......

    Коментиран от #33

  • Електрика
    Отговор
    32 17:46  21.09.17
    А ти Изгледа ли поне на картинки една минута от клипа, който стартира от третата 3.26 тата минута? Все пак в резюме. Искат да проверят Колко бърз е модел Х, който ускорява за три цяло и две секунди до 100. За тези които не знаят това е 7 местния 2+ тонен семеен кросоувър на Тесла. За целта го изправят на четвърти миля, срещу един суперавтомобил Alfa Romeo 4C Spiders, ускоряващ до 100 за 4,2 секунди - колкото Lamborghini Diablo. Тръгват и за изненада, 7 местния семеен автомобил изпреварва спортния двуместен автомобил. Каква е още по-голямата изненада, когато дават в по-далечен план, че семейният автомобил влачи платформа, върху която е качен още един Alfa Romeo 4C Spiders, който заедно с платформата тежи над 2 тона. Прави ли са теста няколко пъти и резултата винаги е бил в полза на семейния автомобил. Хайде пак сега ми обясни, с колко се забавя ускорението при двойно увеличаване на теглото? Разхода на енергия със сигурност се увеличава поне двойно! За това Никой не спори. Само че ускорението до 250км/ч отнема само 30 секунди. След това разходът на енергия зависи от други неща. На почти всички твои въпроси, отговора се крие в този 2мин. клип, написани , а не преразказани на английски: https://m.youtube.com/watch?v=6TXAZstjkDg Клипа е на същия този джип, а не на спортна кола! И Този клип не е като на онова ЕДНО Чероки дето ускорява за три секунди. Всички произведени екземпляри ускоряват за 3 секунди, Даже май беше по-малко, сам
  • Електрика
    Отговор
    33 17:48  21.09.17

    До коментар #31 от "Физика":

    На почти всички твои въпроси, отговора се крие в този 2мин. клип, написани , а не преразказани на английски: https://m.youtube.com/watch?v=6TXAZstjkDg Клипа е на същия този джип, а не на спортна кола! И Този клип не е като на онова ЕДНО Чероки дето ускорява за три секунди. Всички произведени екземпляри ускоряват за 3 секунди, Даже май беше по-малко, само след ъпдейт на софтуера по Интернет! Обърни внимание в клипа, Колко е разхода на енергия преди да започне да намаля, а колко е станал докато спре. Точно според втория закон на Нютон, колкото енергия е била необходима от акумулатора за да се ускори дадено тегло, точно толкова енергия на теория може да се върне в акумулатора при неговото спиране, защото при спиране ускорението е с обратен знак .

    Коментиран от #34

  • Физика
    Отговор
    34 20:04  21.09.17

    До коментар #33 от "Електрика":

    В нета трябва да си по-кратък, няма как да ти чета 100 реда приказки затова отговарям само на 2 коментар: По компютър преди да тръгне 361км оставащи, навъртяни 2336. След като е спрял: 340 оставащи и навъртяни 2340 тоест са изминати 4 км. Обърни внимание че това са по компютър като оставащите км ЗАВИСЯТ ОТ ТЕКУЩАТА КОНСУММАЦИЯ!!!!!! Тоест ако в този момент консумацията беше 600Wh/km оставащите км щяха да са по-малко.Това е и основната причина оставащите километри накрая да остават постоянни защото консумацията непрекъснато спада и компютърът преизчислява. Ел колите това е характерно че оптималната консумация не е при 90км/ч а при ниска скорост затова и тесла поставят рекорди с 40км/ч. И накрая 2650кг много бе брат, аз нямам Ц категория дали от КАТ ще ме глобят?

    Коментиран от #35

  • гост
    Отговор
    35 20:33  21.09.17

    До коментар #34 от "Физика":

    За ДВГ също 90 км/ч не е "оптимална" скорост , пак почваш да плямпаш глупости , всеки ДВГ при 50-60 км/ч ще даде поне 20% по-нисък разход . Това , че се дават разходите при 90 и 120 км/ч е защото това обикновенно са скоростите с които се движат извън града и по магистрала и затова са заложени в официалния микс за разход . При над 60 км/ч вече почва да действа аеродинамичното съпротивление и трчбва допълнителна енергия и за неговото преодоляване . Като била 90 оптимална , що на маратоните по икономичност с ДВГ се влачат с 30-40 км/ч , а ?

    Коментиран от #36, #37

  • Физика
    Отговор
    36 20:58  21.09.17

    До коментар #35 от "гост":

    Ужас гост, електрика,Колев един човек който бълва глупости и нищо не разбира от ДВГ. Точно оптималният разход е около 55-65 mph тоест около 90km/h. По тъпо обяснение не можах да чуя за 90 км/ч дават ти го защото колата харчи минимум при тази скорост и трябва да те впечатлят с нещо. А това че давало с 20% по-малък разход ти наистина си малоумен че нали всяка кола ще може да гори по-малко отколкото е по каталог с 20%. Аз ловя бас с теб за колкото искаш да вземем една произволна кола ти избираш вземаме разхода по каталог за 90 км/ч ти я караш с каквато скорост искаш и искам да докараш по-малък разход с 10% да кажем. И още нещо ако ми изминеш 100 км на 6 предавка с 30 км/ч имаш една бира от мен, ти си някакво хлапе явно дето само тротинетка е карало, мислех те за по умен.

    Коментиран от #41

  • Физика
    Отговор
    37 21:09  21.09.17

    До коментар #35 от "гост":

    http://www.mpgforspeed.com/ Скороста на диаграмата е в мили/час. Хайде сега спри да говориш глупости и се замисли не е ли време да спреш да се излагаш с перпету мобилета, студени ядрени синтези, етери и всякакви други щуротии.

    Коментиран от #38

  • Гост
    Отговор
    38 21:25  21.09.17

    До коментар #37 от "Физика":

    Аааааа, моля, моля, това за етера беше нещото, с което "гост" разби на пух и прах "Общата теория на относителността". За нас е привилегия да четем "гост", защото той ни връща 100 години назад, където е имало само електрички, докато Никола Тесла е сънувал етер, а Айнщайн е бил неразбран и отхвърлян.
  • Електрика
    Отговор
    39 09:30  22.09.17
    Имах предвид да гледаш колко киловатчаса са изразходвани При тръгването показва километража показва 5км, а изразходваната електроенергия е 0,9kWh На 41секунда след потеглянето, вече е достигнал 253 километра в час, отнема газта и са изминати 2,2км (7,2) със 4kWh (4,9) Тогава започва да връща енергия в батерията до пълно спиране, когато са изминати още 1,8км(9,0) с минус 0,8kWh(4,1), които са приблизително енергията необходима за ускорението и възстановени обратно. Само с възстановената енергия, могат да се изминат още 4 км със скорост около 100 км/4 или 8км с 40 км в час. Ако беше два пъти по-тежък, щеше да изразходи два пъти повече енергия за ускорението да речем 2kWh , а при спирането да върне 1,6kWh обратно. Именно затова твърдя че теглото не вдига много разхода, както се случва при буталните двигатели.

    Коментиран от #40

  • Физика
    Отговор
    40 11:19  22.09.17

    До коментар #39 от "Електрика":

    Еми то накрая на клипа си го пише че е консумирал 3.2 квч. Тоест възстановил е само част от енергията за ускоряване или ако пикът е 4,9-0,9 =4 квч от тях е възстановил до 4.1 е 0.8квч тоест 20 %. Не е лошо разбира се но това е показно за градско каране където има полза обаче на магистрала и извън града ситуацията е друга и това тегло дето го носи ще му пречи, да не говорим какво става на завойте или ако трябва да натисне спирачките рязко с тази маса.

    Коментиран от #42

  • гост
    Отговор
    41 11:29  22.09.17

    До коментар #36 от "Физика":

    Първо да те успокоя , че аз с друг ник не пиша , с какви други си приказваш си е твой проблем . А кой какво е карал също се видя , поне да беше прочел жокера за скоростта при маратоните за икономичност . И понеже явно да ти обяснявам ще е много дълго , намери някое приятелче с по-нова кола , която има бордови компютър показващ МОМЕНТЕН РАЗХОД и автоматична кутия , да не объркаш и скоростите и я покарай на един и същи път със 60 км/ч и после с 90 км/ч и после си посипи главата с пепел като видиш какво ще отчете компютъра . А пък ако искаш направо попитай приятелчето си кога колата му гори повече , при 60 или при 90 .
  • Електрика
    Отговор
    42 11:41  22.09.17

    До коментар #40 от "Физика":

    Точно пък за магистралата не съм съгласен! Вземи се поинтересувай, Колко гори един мощен и тежък автомобил със 160 километра в час и колко една малолитражна кола под един тон! Ще се учудиш, но тежката и мощна кола гори по малко? Този път няма как да не се съглася с госта! Карам такава малка градска кола с бордови компютър. При 50 км/ч градско каране, моментния разход е под 3 на 100. На магистрала със 160 км/ч е около 8. При 90 км/ч е малко над 4.

    Коментиран от #43

  • Физика
    Отговор
    43 14:04  22.09.17

    До коментар #42 от "Електрика":

    Хайде бягакй от тука, еднакви глупости не бил един и същ. https://www.youtube.com/watch?v=_q0crkUnR7I Хайде сега си затвори устата защото и аз имам нова кола също, и другият път се научи да цениш учените дал съм ти линк. Освен това отново манипулираш като смесваш теглото със мощнаста. Теглото не идва само от голям двигател а има мощни коли по 1300кг . Това дето колата ти горяла под 3/100 с 50 км/ч може да стане(ако не е хибрид) само като караш кашон на колела. Като не разбираш от нещо не коментирай кажи си за етера и енергия от нищото там си по-добър.

    Коментиран от #44

  • гост
    Отговор
    44 15:39  22.09.17

    До коментар #43 от "Физика":

    Боже , боже , колко мъка има по тоя свят , че и с претенции !

  • Електрика
    Отговор
    45 19:54  22.09.17
    Ти въобще разбра ли нещо от клипа който си дал? С 30 мили в час, автомобила гори два пъти повече, отколкото със 65 мили в час. Аз не ти ли казах същото или ти не можа да разбереш клипът който сам си дал? И аз мога да ти дам линкове, но не съм сигурен дали ще ги разбереш!

    Коментиран от #46

  • Физика
    Отговор
    46 22:23  22.09.17

    До коментар #45 от "Електрика":

    ХаХаХа както и предполагах си шизофреник а освен това и не помниш какво си написал. 30 мили в час = 48,3 км в час. 65 мили в час =104,6 км в час Цитат от последният ти коментар: С 30 мили в час, автомобила гори два пъти повече, отколкото със 65 мили в час!!!!!Това са твои думи. Та последно кога е икономичична колата, щото всичко е записано и всеки може да провери какво си написал ти и какво аз в предните ни коментари? Сега нека заповяда другото ти аз гост а после за тежест и Колев ще замаже нещата за да стане шизофренията пълна.
  • Електрика
    Отговор
    47 23:55  22.09.17
    Моя грешка, извинявам се! Имал съм предвид че при 65 мили в час, автомобилът гори два пъти повече, отколкото при скорост 30 мили в час. Ако гледаш клипът, ще видиш че е така. На магистрала по спомен разходът беше 17mpg, а на градско 33mpg. Когато фактите говорят и боговете мълчат! Фактите ти ги даде!
  • TROLEY
    Отговор
    48 13:05  25.09.17
    А бе вие за тролеи не сте ли чували? Защо изобретявате колелото отново.

Напиши коментар:


Публикувай