24 974 17

Задръстването е удоволствие с новото Audi A8

Александър Петков

Клаус Вервейен, ръководител на отдела за развитие на асистиращи системи за шофиране в Audi, които включват и така наречената функция "пилот в задръстване" в новия флагман на марката A8, демонстрира именно тази нова опция, намирайки се в типичното за Германия задръстване в петък следобед. Той си слага ръцете в скута, гледа телевизия от монитора на централната конзола и след това сърфира в интернет.

Системите за подпомагане, които трябва да поемат от задачите на водача, са вече широко разпространени. Автономното шофиране, редом с електромобилите, е една от главните цели, които всеки автопроизводител се стреми да постигне първи, тъй като се смята, че това е бъдещето. Новото в системата на Audi е, че с нея човек може да посвети вниманието си на други неща. По този начин функцията за автономно управление на колата в задръстване на концерна от Инголщад е една стъпка пред асистентите, които предлагат марки като BMW, Mercedes-Benz или Tesla.

Другите производители не поемат отговорност за своите "системи за подпомагане на водача". Те инсталират и аларми, които се задействат след няколко секунди без ръце на волана. Audi, от друга страна, за пръв път застава зад иновативната си функция, гарантирайки нейната сигурност и надеждност в относително ясно дефинирана ситуация на натоварен трафик.

Въпреки това системата има и ограничения: използването на мобилен телефон, таблет или четенето на списания са табу, защото водачът трябва да може отново да поеме контрол над превозното средство в рамките на десет секунди. "Дрямката също не е позволена", казва Вервейен. Ето защо е вградена и камера, която регистрира движенията на главата и очите на водача. Всичко обаче, което новото A8 предлага като забавление, може да се използва неограничено, а именно – телевизия, интернет, електронна поща, Whats-App и т.н. Ако се отчете, че вече няма задръстване, функцията за автономно управление на колата в натоварен трафик се изключва и съобщава на водача, че трябва да поеме контрола върху колата.

Автономните системи на лимузината ѝ позволяват да остане на пътя дори да липсва маркировка. Подкрепена от разпознаването на изображението за цялата околна среда, A8 също намира своя път през участъци в ремонт, дори ако жълтите и бели линии са противоречиви. Тъй като лазерите и сензорите не се нуждаят от дневна светлина, системата също не може да бъде объркана от мрака.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • SSt
    Отговор
    1 12:22  27.09.17
    Да го пробват тоя автопилот на кръстовището на бул.България и бул.Гоце Делчев в 8:30 сутринта,след токов удар когато изгаснат светофарите.Като цяло след седмица каране в Булгаристанските условия и джигитите по пътя,автопилота ще пусне докладна до Инголщад и от Ауди ще си приберат а8-цата..

    Коментиран от #2

  • ЦСКА ВЪВ В ГРУПА ВИНОВЕН Е ЛУПИ
    Отговор
    2 14:30  27.09.17

    До коментар #1 от "SSt":

    ХИ ХИ ХИ ХИ!!!
  • незнайко
    Отговор
    3 14:55  27.09.17
    Всичко е пари колеги шофьори !!!
  • Тряс
    Отговор
    4 15:23  27.09.17
    Един ден по софийските задръствания е достатъчен изкуственият интелект (AI) да докладва на водача: Отивам веднага да се гръмна!

  • Хехе
    Отговор
    5 15:36  27.09.17
    Има и специален режим "шофиране в БГ": движи се без спазване на никакви знаци и светофари, но при доближаване на униформен катаджия до колата активира уред за дискретно подаване на банкноти. Екстрата се монтира срещу допълнително заплащане, монтаж във фирмен сервиз - Ауди Горубляне
  • гост
    Отговор
    6 16:36  27.09.17
    Публикувано във факти.бг: Той си слага ръцете в скута, гледа телевизия от монитора на централната конзола и след това сърфира в интернет. - това на много сексуална-самозадоволителна основа е описано. Какво прави с ръцете в скута, какво гледа на тази телевизия с ръце в скута и какво търси в интернет с ръце в скута?
  • мдааа
    Отговор
    7 16:36  27.09.17
    В София много от реалните 'интелекти' се нуждаят от изкуствен интелект:)
  • Jack Bauer
    Отговор
    8 16:36  27.09.17
    Никое задръстване с никоя кола не е удоволствие. В каквото и да се возя не ми се виси 1-2 часа по улиците.
  • Дксллд
    Отговор
    9 16:52  27.09.17
    Само селяни в София

    Коментиран от #11

  • ВАГ
    Отговор
    10 18:54  27.09.17
    Тази екстра след 2-3 г ще я копират Лексус а след 5 Хюндай .

    Коментиран от #14

  • ВАГ
    Отговор
    11 18:56  27.09.17

    До коментар #9 от "Дксллд":

    Много си прав ,около 1,3 млн.
  • ИЦО
    Отговор
    12 20:20  27.09.17
    Ще ми се да го пробват тва на цариградско или на българия и после да им погледам гузните физиономий.Предствавете си само колко мъка и разочарование ще изпитат швабете от отрочето си подложено на тест от родните тъпири!
  • Vasik Atanasova
    Отговор
    13 20:54  27.09.17
    ауди расов кон за истински мъже

    Коментиран от #17


  • Ени боди
    Отговор
    14 02:51  28.09.17

    До коментар #10 от "ВАГ":

    първо почети малко и ще се изненадаш че инфинити я имат тази функция отдавна даже без да ти пречи да си гледкаш смартфончето или да дремеш ако искаш
  • Какти и да е
    Отговор
    15 16:05  28.09.17
    Голяма дистанция пази аудито, има място поне за трима джигити да се шмугнат пред него. Този, който го кара в България ще си остане последна кола в задръстванията ако не настрои по- къса дистанция.
  • Патриот
    Отговор
    16 18:13  28.09.17
    Фен съм на Ваг-групата. Харесват Аудитата, но ми се вижда безсмислено дебела подръжката на тези, които мога да си позволя за това имам Голф 4... дизел естествено. Та по темата. Браво на Ауди за иновациите, но нека не забравяме, че Теслите вече имат изцяло независимо управление за автомобила с не много убити от автомобила водачи. Къде са тръгнали да се хвалят от Ауди с това "постижение"? Дано вече дистроника да е на по-скрито място и да са нужни доста повече от 30-40 секунди за свалянето му. Иначе файда от тези екстри НЯМА!
  • Фауве Уокър
    Отговор
    17 20:29  28.09.17

    До коментар #13 от "Vasik Atanasova":

    Като тебе нали :D

Напиши коментар:


Публикувай