2 640 9

ABS за велосипеди

Радослав Славчев

Изследванията показват, че 20% от нещастните случаи с велосипедисти стават вследствие на физическо стълкновение. Именно поради тази причина германският концерн Bosch разработи първата антиблокираща спирачна система за електрически велосипеди. Тя се нарича Bosch eBike ABS и включва ABS на предното колело и регулатор на спирачния механизъм на задното колело. Така предното колело не може да блокира, а задното не може да се отлепи от земята. Така спирачният път се съкращава значително. Вижте повече.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Адриянов
    Отговор
    1 17:12  28.09.17
    Фабрика за мозъци да измислят май ще е по добре !
  • Гост
    Отговор
    2 17:51  28.09.17
    Колите ги направиха сложни до безобразие, сега посягат и на велосипедите
  • Пенчо
    Отговор
    3 22:28  28.09.17
    Това е за индивиди които НЕ знаят как да да си ползват ръцете и втория етаж,дето като му свирнеш и е тотален блокаж.
  • Jack Bauer
    Отговор
    4 09:25  29.09.17
    От доста време се предлага ABS за велосипеди и даже не е електрически. Но и аз лично не виждам особен смисъл от него.

  • Пино
    Отговор
    5 10:20  29.09.17
    "Великите" колоездачи започнаха да дават мнения. Много сте добри, няма що... Това е на 100% приложимо за деца а и за хора, които спускат с байкове. Аре карайте си балканчетата и не говорете. То и скоростите усложняват работата ама ги ползвате

    Коментиран от #8

  • незнайко
    Отговор
    6 08:36  30.09.17
    За мотори още няма АБS, те го слагат на колелета !

    Коментиран от #9

  • Колев
    Отговор
    7 12:23  30.09.17
    Дано не ги направят задължителни както при автомобилите. Нека го предлагат като избор. Така всички ще са доволни. Тези които го искат ще си го поръчат, а тези които не го харесват - няма. Толкова е просто.
  • Колев
    Отговор
    8 12:35  30.09.17

    До коментар #5 от "Пино":

    Предавките служат, за да не ти натоварват ставите при прекалено бавно педалиране, както и за да можеш да развиеш по-високи скорости. Ако караш колело по-динамично, ще разбереш, че ако си направиш опита да въртиш максимално бързо педалите на ниска предавка, след като минеш дадена скорост на въртене на педалите, ако не превключиш, крака ти изпада от педала, защото не можеш да го притиснеш достатъчно силно към него при тази скорост. Предавките простонса нужни, за да те държат в подходящия диапазон на педалираща скорост. Съвсем различно предназначение имат 2-те системи и сравнението не е правилно. ABS при изцяло механични велосипеди може да е полезен, но не е изобщо НУЖЕН. Ти не можеш да развиеш повече от 30-35 км/ч с него, освен ако не си спортист с шосеен велосипед, за да стигнеш малко повече. При електрически - те вече са друга работа, там има ситуации при които е добре да го имаш, но пак не виждам причина да го правят чак задължителен де.
  • Колев
    Отговор
    9 12:40  30.09.17

    До коментар #6 от "незнайко":

    За мотоциклети има още от 2000г. като екстра с доплащане, след това стават стандартно оборудване на немалко мощни мотоциклети. А от 01.01.2016г. в ЕС даже е задължително оборудването на произвежданите мотори с двигател с работен обем над 125 см3 с ABS.

Напиши коментар:


Публикувай