1 853 13

Китай въведе задължителна квота за електромобили

Георги Касабов

Министерството на промишлеността и информационните технологии на Китай е издало разпореждане до 2019 г. 10% от продукцията на местните автопроизводители да бъде задължително с електрическо задвижване. Неспазването на норматива ще се санкционира с глоби, съобщава "Коммерсант".

До 2020-а задължителната електрическа квота ще нарасне на 12%, а след пет години делът на новите хибриди и изцяло електрически возила ще нарасне на 25%. Китайските власти вече разглеждат и различни срокове за пълната забрана на двигателя с вътрешно горене.

Въведените нормативи ще засегнат компании, които произвеждат или внасят на територията на Китай над 30 000 автомобила годишно. Местните производители ще получат държавни субсидии, а чуждестранни фирми, които внасят електромобили, ще се ползват с предимство при издаването на разрешения да продават на китайския пазар.



Още по темата

  • Силен трус в Китай

    Силен трус в Китай

    Трус със сила от 5.5 по скалата на Рихтер беше регистриран в Северозападен Китай, съобщи „Синхуа“. Трусът е бил усетен в провинцията ...
    30.09.2017
    815
    0

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • гост
    Отговор
    1 12:34  29.09.17
    Нещо май цифричките са грешни , да не би да имахте предвид 30 000 000 , а не 30 000 ?

    Коментиран от #3

  • Пазарен Либерализатор
    Отговор
    2 12:47  29.09.17
    От снимката се вижда много... "Поточната" линия е мърляв гараж, кашони с насипни части и самоделка количка...
  • Пазарен Либерализатор
    Отговор
    3 12:50  29.09.17

    До коментар #1 от "гост":

    Чети де, написаното се отнася за производители или вносители, които имат тираж над 30 000 годишно.
  • Зорлем
    Отговор
    4 13:13  29.09.17
    Егати му и иновативната технология, която има нужда от такива административни стимули?! То това вече надминава по наглост дори съдийската помощ за Реал Мадрид и Барселона в Шампионска лига, бе серсеми!

    Коментиран от #5


  • гост
    Отговор
    5 13:33  29.09.17

    До коментар #4 от "Зорлем":

    Ами стимулите съответстват на ДЪРЖАВНАТА политика , колкото и да не харесва на някои . Вече сто пъти ви се обясни ,че всички големи държави минават на икономика БЕЗ петрол , особено в транспорта , ама щото на някои не им изнася , та пискат като ощипана мома

    Коментиран от #6

  • Зорлем
    Отговор
    6 13:48  29.09.17

    До коментар #5 от "гост":

    А, да правят каквото искат и те и норвежците. Просто тая история с квотите и дотациите е на една малка крачка от плановата икономика, която я знаем що за хубавиня е.

    Коментиран от #9

  • Крива на опита
    Отговор
    7 14:57  29.09.17
    В края на 60-те години президентът на влиятелната консултантска фирма Boston Consulting Group (BCG) Брус Хендерсън забелязъл, че в отчетите, посветени на изучаването на разходите, се повтаря една и съща тема: принципът на намаляването на разходите, стоящ в основата на кривата на обучението, се разпространява извън границите на разходите на труд, и вероятно е приложим към всички разходи (с изключение на разходите за закупуваните материали и компоненти), измервани в постоянни цени. По нататъшните изследвания, проведени от BCG , показват, че всеки път при удвояването на обема на производството на изделията, разходите на единица продукция в постоянни цени, се снижават с определен процент. Анализите на BCG демонстрират, че при производството на интегрални микросхеми и цимент удвояването на съвкупното производство се съпътства примерно от около 30% намаляване на разходите. При производството на климатична техника и електроинструменти разходите за единица продукт в постоянни цени намалява почти с 20%. Използването на постоянни (съпоставими) цени е важно, за да бъде изключен ефектът на инфлацията.(Kenneth J. Arrow, The Economic Implications of Learning by Doing, Review of Economic Studies, Vol. 29(June 1963), pp. 155-73). Построената крива на базата на събраната емпирична информация е аналогична на кривата, показана на фиг. 9.1, като на ординатата е отбелязана стойността на средните разходи в постоянни цени. Наречена е крива на опита и първоначално стремително нам
  • Крива на опита
    Отговор
    8 14:59  29.09.17
    Наречена е крива на опита и първоначално стремително намалява като след определен кумулативен обем намаляването на разходите относително намалява. Това отразява факта, че усъвършенстването на производствения процес става по-лесно в началните етапи и води до бърз ефект, свързан с намаляване на средните разходи. С течение на времето усъвършенстването на процеса на производство се постига все по-трудно. Кривата на опита или на обучението отразява същественото намаляване на средните разходи в началния период и съкращаване на намаляването на тези разходи при увеличаване на съвкупния обем продукция. Ако производството е относително ново, тогава относително високите разходи при малък размер на производствения резултат и относително ниските разходи при по-високи равнища биха били показател на обучаващия ефект, а не на нарастващата възвръщаемост от мащаба. Благодарение на обучаващия ефект разходите на производството за фирма, отдавна установила се в отрасъла по сравнение с новосъздадена фирма, са относително по-ниски, независимо от мащаба на производството.
  • гост
    Отговор
    9 15:06  29.09.17

    До коментар #6 от "Зорлем":

    Aĸo aвтoмoбилнитe пpoизвoдитeли нe cпaзят зaĸoнa, щe тpябвa дa зaĸyпyвaт cпeциaлни ĸpeдити. Cpeдcтвaтa щe бъдaт пpeвeждaни нa ocтaнaлитe ĸoмпaнии, ĸoитo ca пpeизпълнили цeлтa. Taĸa нaй-гoлeмитe пeчeливши ce oчaĸвa дa бъдaт Теѕlа и мecтнaтa ВYD. Kaĸтo вeчe cтaнa яcнo, ĸoмпaниятa нa Илън Mъcĸ e пoлyчилa нaд 1 милиapд дoлapa oт cвoитe ĸoнĸypeнти зapaди пoдoбнa peгyлaция в щaтa Kaлифopния, CAЩ. Вuіld Yоur Drеаmѕ (ВYD), ĸoятo имaшe плaнoвe дa cтpoи зaвoд в Бългapия, нo пo-ĸъcнo ce oтĸaзa, e пpoизвeлa 46 855 eлeĸтpичecĸи aвтoмoбилa. https://money.bg/auto/kitay-nanese-tezhak-udar-na-avtomobilnite-proizvoditeli.html

    Коментиран от #11

  • Крива на опита
    Отговор
    10 15:10  29.09.17
    Правителствата просто се опитват да свалят цените на електромобилите, защото знаят че при всяко удвояване на производството на нов продукт, според кривата на опита, а и заради икономия от мащаба, цените падат поне с 20 30%. След като два пъти се удвои производството, няма да има нужда от субсидии при покупка на електромобил, защото така или иначе той ще е по-евтин от автомобил с ДВГ. Тогава вече ще се намеси пазарната икономика и пазара ще реши коя е по-добрата технология по съвсем естествен път. Никой не може да накара някого, насилствено да си купи електромобил. Да не си помислихте, че правителствата ще се лишат от данъци и пътни такси от електромобилите завинаги? Това противоречи на здравия разум! Другия проблем е, че никоя държава не е подготвена за повече от 20 30% процента електромобили без да увеличи производството си на електроенергия.
  • Зорлем
    Отговор
    11 15:23  29.09.17

    До коментар #9 от "гост":

    Епа, така кажи, бе! Какво ни мъчите с тия псевдо-технически аргументации. Преди 10-15 години вече гледахме един такъв филм с продажбата на квоти за парникови газове между заводи и електроцентрали. И вече дори знаем как свършва...

    Коментиран от #12

  • гост
    Отговор
    12 00:44  30.09.17

    До коментар #11 от "Зорлем":

    В техническата аргументация няма нищо "псевдо" , а това дето си го бил "гледал" тепърва разцъфтява , цените на кредитите почват да се вдигат драстично всяка година и до три години ще направят тока от въглища по скъп от този от фотоволтаици със субсидии ! Обаче има и по-страшно , знаеш ли какво значи Китай и Индия да забранят ДВГ ? Това е деня на страшния съд за ДВГ - единствения пазар на който разчитаха за в бъдеще ще ги отреже пръв ! Друга потенциална промяна, която Китай обмисля, е забраната на двигатели с вътрешно горене, която според изпълнителния директор на BYD може да се случи още през 2030г. http://www.ecars.bg/blogs/elektromobili-1/2231-kitai-dade-edna-godina-otsrochka-na-chuzhdestrannite-avtoproizvoditeli
  • 123
    Отговор
    13 08:41  01.10.17
    Ко ша праят арабелите? Камили на ток.

Напиши коментар:


Публикувай