Дните на двигателя с вътрешно горене изглеждат преброени, а това не предвещава нищо добро за огромен отрасъл от нефтопреработващата промишленост. Под въпрос е поставено не само бъдещето на горивата, а и нуждата от смазочни материали.
Нефтената индустрия се чувства застрашена от задаващата се революция, но според водещите производители на масла все още е рано за паника. Френският гигант Total смята, че с ръста на продажбите на електромобилите рязко ще се увеличи нуждата от консистентни смазочни материали и греси.
Пазарът на моторни масла също няма да изчезне, а ще се преориентира от смазки с висок вискозитет към по-леки материали. Намаляването на гъстотата ще позволи намаляване на общия обем на енергопотребление с 14%, а на вредните емисии - с 24%.
Преходът към моторни масла 0W-8, 0W-16, 5W-30 и 5W-40 най-вероятно ще приключи след пълното преминаване на автомобилната промишленост към задвижване на ток и производителите повече няма да имат нужда от масла с висок вискозитет.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Да бе
Те електричките да не са лагерни колички бе
Коментиран от #2, #4
12:43 03.10.2017
2 гост
До коментар #1 от "Да бе":
Повечето имат редуктори, но не и скоростни кутии. А един диференциал побира няколко стотин грама масло, за голям бизнес не може да става дума. Да се ориентират към други дейности.Коментиран от #5, #6
12:45 03.10.2017
3 Абе дайте
Коментиран от #7
15:06 03.10.2017
4 Леле колко неграмонти има в тоя нет баси
До коментар #1 от "Да бе":
Всички електрички са с безстепенни скоростни кутии беИ всички те са с по 3 - 4 литра трансмисионно масло уе ......
Майко майко .....
15:26 03.10.2017
5 Редуктор
До коментар #2 от "гост":
Имаш ти между ушитеИмат безстепенни скоростни кутии всичките без изключение - редуктура е само част от системата щото без него ще се развърти двигателя на прахосмукачката адо пръсване...
Коментиран от #13, #23
15:29 03.10.2017
6 Ето ти четиво
До коментар #2 от "гост":
https://bg.m.wikipedia.org/wiki/РедукторС 300 грама братле ще изпуши на 10тата минута
15:32 03.10.2017
7 Не ти мисли ти тях
До коментар #3 от "Абе дайте":
Ко локомотиви камиони автобуси кораби и какво ли още не има че няма свършване тая работа15:33 03.10.2017
8 Гост
Къде ще налейте маслото?
https://youtu.be/3SAxXUIre28
Коментиран от #11, #14
16:35 03.10.2017
9 Колев
2. Всички предавателни механизми - трансмисии, редуктори, мултипликатори, диференциални и планетни предавки се нуждаят от масло.
3. В един електромобил задвижването е в следния ред:
Електродвигател -> (предпазен съединител - може и да липсва) -> редуктор -> диференциал.
Всичко това се нуждае от много масло, плюс лагерите на всеки вал/ос, заедно със каретата (вътрешни и външни, като даже те се сменят няколко пъти за живота на автомобила).
17:09 03.10.2017
10 Колев
А във високите обороти намалява скоростта с която е нужно да се върти вала, за да не се упражнява голяма центробежна сила върху сачмите на лагерите, и да не се износва бързо външната лагерна гривна.
И за капак - маслата не започват и не свършват с автомобилите и ДВГ - цялата хидро-пневматична индустрия разчита на тях, всяко хидравлично задвижване, всяка помпа или компресор се нуждае от мазане.
Така че спокойно, и след 200 години ДВГ може евентуално да е в музеите, но масла ще са нужни навсякъде.
Не забравяйте, че ВСЯКА машина, включително и аналогов часовник, има нужда от масло!
17:11 03.10.2017
11 ГОСТ
До коментар #8 от "Гост":
те ще си го носят в багажникас туба нафта
старите навици трудно се изкореняват
преди 50 години някои казал
че от немското по добро няма
(ма виждал само лади и москвичи човека)
и още карат голфове
17:43 03.10.2017
12 Марио
Коментиран от #19
18:07 03.10.2017
13 куку руку ку
До коментар #5 от "Редуктор":
А да си чувал за честотно управление?20:25 03.10.2017
14 Гост
До коментар #8 от "Гост":
Да си беше изгледал клипа, който постна! На 6:16 минута се вижда къде ще налеЙш масло - в диференциала и трансмисията!21:46 03.10.2017
15 PHEV
21:55 03.10.2017
16 Бат Мишо
викаше Бай Дичев в автото .....ма той ко ли разбира
ша са върнат добрите стари гресъорки кат изчезне централното мазане от ДВГ то.....ТАКАЛАМИТА И ГАС
а по наще прашни пътища ,да не говорим по черно с тас тесла
от долен до горен близнак няя стигнете
баш с електричките ще откриете ИСТИНСКИЯ СМИСЪЛ на думата МАЗАНЕ
22:00 03.10.2017
17 Бат Мишо
не съм вижзал тесла и ако няма върнящи се части -оси лагери и валове си зимам думите назад.....тогас наистина масларите умират.....
тряба да е нещо кат каляската на дарт вейдър и да я движи силата
на тъмната страна.....
22:04 03.10.2017
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Антонио
До коментар #12 от "Марио":
Те и смартфоните бяха боклуци,или са ама точно ти,съм сигурен,че имаш тел.за 500-1000лв.Но работиш за 400лв.на месец.Климатиците и те бяха шет,керамичните котлони и те,микровълновата печка и тя,лед крушките и те,Като,не ти харесват електричките отивай в гората направи си къща,прозореца го ползваш за хладилник,копаеш една яма за кенеф,купи си кашон свещи и печка чудо и си паркирай нафтовото бмв и му давай газ и се кефи на звук.Коментиран от #25
22:44 03.10.2017
20 Карл Бенц
23:17 03.10.2017
21 босе
Коментиран от #24
23:33 03.10.2017
22 Бат Мишо
експеримент 2
да турят на тас електричка дет дига 300 3.5 тона товар кат мене на буса щот съм куриер и да минат от русе до софия от 21 часа - когат затваря последния офис до 7 сутринта когат тръгва разноса януари месец с батерии на 2-3 години
23:33 03.10.2017
23 Колев
До коментар #5 от "Редуктор":
Колега, мотора не може да се развърти до безкрай, той си има дадена механична характеристика, която не може да надскочи без повреди и откази.Редуктора се слага поради следната причина:
Въртящия момент, който ел.двигателя упражнява, е правопропорционален на тока, който протича през намотките му.
Ако поставиш редуктор, позволяваш на двигателя да спечели момент жертвайки скорост.
Така вече няма нужда да пържиш ЕД с голям ток, можеш да го намалиш, което увеличава живота и на електрическата, и на механичната част.
Пример:
Трябват ти 100 Nm при 100 об/мин.
Слагаш редуктор с предавателно отношение 2.
Сега мотора трябва да осигури само 50 Nm, за да движи същия товар, макар и с 50 об/мин.
По-добре е за мотора да се движи по-бързо с по-малко натоварване, отколкото бавно и натоварено.
23:34 03.10.2017
24 Колев
До коментар #21 от "босе":
Колега, масла че ще има, ще има.Както казах цяла една индустрия - хидравлична и пневматична, разчита на маслата.
ДВГ пред един багер на тема масло е като чашка до басейн. За живота си не може да изконсумира толкова масло, колкото багера за една смяна на маслото.
Така че дори в електромобилите има нужда от смазочни материали.
А че бъдещето е в електродвигателя като задвижващ агрегат, това е сигурно както е сигурно, че утре ще изгрее слънцето.
Сега вече дали с батерии, дали с водородни клетки, дали с ДВГ-генератор или ако щете и със соларни панели ще се добива и съхранява енергията, този въпрос остава отворен.
А колелата ще се задвижват от електродвигател с редуктор директно към диференциала, това е ясно.
23:53 03.10.2017
25 Гост
До коментар #19 от "Антонио":
Пич, такава нелепица си написал, че чак не е за коментиране!Интересно до кога ще има толкова невежи хора, които да не проумяват, че електричките са половин век по-дърти от ДВГ?Вместо да се образоват, са тръгнали да пишат за смартфони и научно-технически прогрес!
08:12 04.10.2017
26 Alex
Коментиран от #27
09:10 04.10.2017
27 Никой в България
До коментар #26 от "Alex":
Тези 30-000 км зададени от производителя са не реални. Скъсява живота на двигателя в пъти. Прочетете стареене и умора на материали09:19 04.10.2017
28 Грую
09:30 04.10.2017
29 Янко
Работата е следната : масла и греси има във всички редуктори, скоростни кутии, диференциали, лагери, ... и прочие движещи се части. Само че те се зареждат еднократно или ако се подменят е през няколко години.
А вижте моторните масла : всяка година за всеки мотор - хоп 5 литра (поне) ново масло! -- Ето това ще загубят производителите !!!
Коментиран от #30
09:33 04.10.2017
30 Колев
До коментар #29 от "Янко":
Ще вдигнат цената на всички други видове масла и няма да загубят нищо.Няма производител, който да произвежда само моторни масла. Всички произвеждат и други видове и просто ще разширят производството на тях, за сметка на моторните.
Накрая пак ще са на печалба.
00:21 05.10.2017