2 581 4

Навигацията била най-рискова за пътната безопасност

Георги Касабов

Фондът за пътна безопасност (AAA Foundation for Traffic Safety) публикува резултатите от изследване върху влиянието на съвременните мултимедийни системи и рисковете, които създават за сигурността при шофиране. В проучването са били включени 30 модела (Audi Q7, Cadillac XT5, Ford F-250, Infiniti Q50, Mazda3, Honda Civic и др.) и 24 водачи, които са използвали функциите на информационно-развлекателните системи на колите си по време на движение.

Изследването сочи за най-безобидни за безопасността настройките на озвучителната система. Промяната на силата на звука и изборът на радиостанция бързо се превръщат в рутина и изискват много време. На второ място са телефонните позвънявания и текстовите съобщения.

За най-опасно се смята боравенето с навигационната система и в частност въвеждането на адрес. То изисква максимална концентрация, отвлича вниманието на водача от пътната обстановка и създава най-големи рискове от катастрофа.

В проучването си експертите на FTS са обърнали внимание и на интерфейса и органите за управление. За най-удобни са посочени приборите, разположени в централната част на арматурното табло, а за най-разсейващи - джойстиковете и превключвателите на централната конзола между седалките. Най-взискателни към вниманието на водача са Honda Ridgeline, Audi Q7, Volvo XC60, Honda Civic и Dodge Durango.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Куку
    Отговор
    1 13:30  06.10.17
    Ми тогава спрете да ремонтирате през деня. Я бай Тошо беше научил пътното да работи само нощвм
  • Един
    Отговор
    2 13:31  06.10.17
    Добро утро! Отдавна разправям, че трябва да се изхвърлят от колите и идиотите като почнат да карат, вместо да зяпат ще отпадне нуждата от половината електронни "пазители".
  • смок
    Отговор
    3 14:25  06.10.17
    Не е навигацията, идиотите са!
  • mediator37
    Отговор
    4 13:57  08.10.17
    Много подвеждащо заглавие. Откакто си взех автонавигация ГАРМИН се родих. И в чужбина се оправям без проблеми. Никой не въвежда в движение. В най-лошия случай въвеждам адрес спрял на светофар, докато чакам. Всеки предварително знае за къде е тръгнал и си въвежда адресите и междинните точки отнапред.

Напиши коментар:


Публикувай