2 124 13

GM показа автономно шаси на водород

Георги Касабов

Американският концерн General Motors представи прототип на автономно товарно шаси, задвижвано от система с горивни клетки Hydrotec от последно поколение. SURUS "може да реши и най-сложните транспортни проблеми, предизвикани от стихийни бедствия, усложнена логистика и глобални военни конфликти".

SURUS (Silent Utility Rover Universal Superstructure) има два електромотора и четири управляеми колела. Йон-литиевият акумулаторен блок осигурява пробег от 640 км с едно зареждане. Серийната версия на платформата ще бъде адаптирана за нуждите на военните.

Новото автономно шаси на GM може да се използва за най-различни задачи - мобилна електроцентрала на слънчеви батерии, всъдеходна линейка, камион или товарна платформа.

Наскоро General Motors стана поредният производител, който обяви, че се отказва от двигателите с вътрешно горене и преминава изцяло на автомобили с нулеви вредни емисии. Първият етап от плана предвижда два нови електромобила освен Volt и Bolt EV през следващите 18 месеца. Те ще станат първите от 20 модела на ток, които ще обогатят гамата на концерна до 2023 г.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Електрокар (гост)
    Отговор
    1 10:32  09.10.17
    А ние електрокари имахме и в ежедневието, само да се разходиш до централна гара и всички товари там се возеха с електрокари до влаковете ... но сега може би ще участваме в международна програма да получим тези електрокари :)

    Коментиран от #2, #3, #4

  • законен (гост)
    Отговор
    2 10:49  09.10.17

    До коментар #1 от "Електрокар":

    Ама да бе , те "наште" електрокари бяха абсолютно същите , особено батериите , затова японците ги изкупуваха за да им вземат чугунените тежести и оловото от акумулаторите и им излизаше по-евтино от скраб на световни цени , та Политбюро да отчита плана за износ
  • Любопитен (гост)
    Отговор
    3 11:32  09.10.17

    До коментар #1 от "Електрокар":

    Чудя се дали знаеш значението на думата автономен?

    Коментиран от #12

  • гост (гост)
    Отговор
    4 12:20  09.10.17

    До коментар #1 от "Електрокар":

    Между другото това е бъдещето на всички товарни автомобили от най-малките до най-големите , човека и всички свързани с него недостатъци няма място в тях , дори "влекачите" вече са отживелица

    Коментиран от #5

  • Колев (гост)
    Отговор
    5 12:46  09.10.17

    До коментар #4 от "гост":

    Да, когато всичко работи изправно и правилно, няма място. Ще видим като започнат да изскачат инженерно-технически проблеми от всякакво естество, които изкуствения интелект или не успява да реши, или решава неоптимално.

    Коментиран от #6, #8

  • гост (гост)
    Отговор
    6 13:02  09.10.17

    До коментар #5 от "Колев":

    То щото в сегашните стогодишни "инженерно-технически шедьоври" няма ама никакви проблеми и присъствието на ЧОВЕК ги избягва или решава на секундата на място ! Да не говорим колко ефективно и безаварийно ги управлява ! Айде стига глупости , човека е най-лошото възможно "управление" за ВСЯКО превозно средство и липсата му може само да подобри нещата , а за "проблемите" си има сервиз , който за тези от снимката е сто пъти по-лесен , по-евтин и по-рядък

    Коментиран от #7

  • Колев (гост)
    Отговор
    7 13:31  09.10.17

    До коментар #6 от "гост":

    Точно за сервизирането и инженеригна говоря, че няма как да отпадне. Това ще значи да изчезнат професиите техник и инженер, а те, заедно с медицината, са най-сложните професии. Изчезнат ли те, изчезват всички други.

    Така че човешкия фактор си остава, макар и по друг начин.
  • Така е (гост)
    Отговор
    8 14:16  09.10.17

    До коментар #5 от "Колев":

    Наистина ще има бъгове, но съм сигурен че ще са по-малко отколкото при хората.

    При машината правилата са си правила и се спазват безпрекословно.

    При хората, спазването на правилата зависи от големината и цвета, настроението, финансовото състояние, умствения багаж, възпитанието и ред подобни променливи.

    Здравословното състояние, което е аналогично на бъг в машината, има нищожен процент в пътните произшествия.
  • жаба (гост)
    Отговор
    9 17:49  09.10.17
    и кога ще го видим на живо да работи , то и аз на жената и показвам некви прототипи и обещавам че в близкото бъдеще от прототип ще стане голяма работа ама до сега нищо не се е случило
  • гост (гост)
    Отговор
    10 18:11  09.10.17
    Това нещо в цивилен вариант ще бъде с обикновена батерия и без разни сложнотии с водород , поема стандартен 20 футов морски контейнер (полезен товар 20 т) и в групи от 5-10 бр. ще се движи по-магистралите с 30 % икономия на енергия от намалено челно съпротивление . Като добавиш икономията на гориво и 10 "шофьора"!!! , просто не виждам коя транспортна фирма няма да даде мило и драго да го има на секундата !
  • гост (гост)
    Отговор
    11 18:24  09.10.17
    Само за незапознатите да кажа , годишните разходи за шофьор в ЕС и САЩ са над 50-60 000 евро ГОДИШНО или за 10 години над 600 000 евро ! Колко ли такива ще могат да се купят с тях и колко пъти по десет години ще работят без да смятаме другите разходи по-сегашните ТИР-ове
  • low tec (гост)
    Отговор
    12 15:20  10.10.17

    До коментар #3 от "Любопитен":

    А ти на думата "ОПАСЕН"!

    Коментиран от #13

  • гост (гост)
    Отговор
    13 08:21  11.10.17

    До коментар #12 от "low tec":

    Ами горе долу означава , недоспал махмурлия с основно образование и интелект на шопар , който с дъха си може да ти докара непреодолими позиви за повръщане , а поведението му на пътя е нагледен пример за това как НЕ ТРЯБВА да се управлява МПС , особено от този клас и единствения виновник за 99 % от катастрофите с товарни автомобили ! Това стига ли или да продължавам ?

Напиши коментар:


Публикувай