3 128 34

Tesla с проблем в електрониката

Радослав Славчев

Производителят на електрически автомобили Tesla обяви сервизна акция за всъдеходите си Model X. В кампанията са включени 11 000 автомобила, произведени през периода 29 октомври 2016-а - 16 август 2017-а.

Причината е свързана с електрониката, която не можела да управлява добре сгъването и разгъването на задната седалка. На всички автомобили се проверява един от кабелите, отговарящ за подаването на командата към задните кресла.

От компанията заявиха, че има опасност задните седалки да се сгънат сами или да не се фиксират напълно, което при катастрофа може да е фатално за пасажерите отзад. Това съвсем не е първият подобен проблем за Model X.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Гад (гост)
    Отговор
    1 12:24  13.10.17
    Какъв проблем е това, дреболия някаква. Ако колата се произвеждаше от VAG щяха да напишат че това е допълнителна екстра предпазваща при катастрофи.
  • Патриот (гост)
    Отговор
    2 12:29  13.10.17
    За 50 000. Ако искате кола без дефекти 100 000.
  • Колев (гост)
    Отговор
    3 12:53  13.10.17
    Ми какво искате от американски боклуци като тесла...

    Има далеч по-надеждни електромобили.

    Коментиран от #4

  • Никой (гост)
    Отговор
    4 13:30  13.10.17

    До коментар #3 от "Колев":

    Посочи друг ел сув със същите характеристики.

    Коментиран от #5

  • Колев (гост)
    Отговор
    5 13:42  13.10.17

    До коментар #4 от "Никой":

    Мога да ти посоча с много по-завишени, но трябва да излезна извън масовото производство и достъпност за клиента и да мина на хиперкари.

    Иначе не говоря за друго освен надеждност, ремонтнопригодност и икономичност на енергията.

    Аз лично предпочитам Leaf - много по-надежден за разлика от този мощен боклук.

    Да имаш 600 до 1000 к.с. сумарно, който вдига над 200 км/ч, и да е толкова ниско качеството означава, че си печаташ некролога.
  • Eee (гост)
    Отговор
    6 14:04  13.10.17
    Щом е произведено в САЩ,не ми го хвали.

    Коментиран от #7

  • Колев (гост)
    Отговор
    7 15:26  13.10.17

    До коментар #6 от "Eee":

    Ето един умен човек - щом масов продукт (не медицинска, машиностроителна или измервателна техника, а автомобили, смартфони и др. ) е произведен в САЩ - изобщо не ми го хвалете!!!
  • Един (гост)
    Отговор
    8 16:08  13.10.17
    Произвели 11 000 атомобила... цялата им продукция ама еко-терористите пищят как щели да превземат света :)

    Рено ЗОЕ и Нисан Лийф, даже и Смарт Е са електроавтомобилите - компактни, екологични перфектни за градска среда. 5 метра каруца на ток няма място нито в града нито извън!

    А на всичко отгоре тая каруца е и опасна! Шефът на БМВ казва:
    „В индустрията с приложения за мобилни телефони можеш да си позволиш да пуснеш приложение, което е готово на 70-80% и след това да продължиш да го усъвършенстваш в зависимост от желанията на ползвателите му. Това обаче е напълно неприемливо по отношение на безопасността на автомобилите”

    Ама на Илончо не му пика щото трябва да зарибява сектата иначе инвеститорите ще го разкостят :)
  • незнайко (гост)
    Отговор
    9 17:03  13.10.17
    Колкото повече електроника и електрически изпълнителни механизми толкова повече проблеми ! Защо е необходимо това ? Ще станем ОБСОЛЮТНИ мързели ! Какво лошо има в ръчно управление на механизмите ?

    Коментиран от #10

  • Един (гост)
    Отговор
    10 17:58  13.10.17

    До коментар #9 от "незнайко":

    Абе баце бе... прав си, че не ти трябва (нищо че има определен кръг идиотчета от новото поколение които ще спорят), но въпросът е, че как ще ти вземат пари за нещо което нямаш в колата :)
    Щът не щут трябва да ти сложат 4 гуми и двигател като купуваш кола ама ама от това не се печели - печалбите идват от тия електронни джунджурии, които освен яд друго не могат да ти направят
  • Колев (гост)
    Отговор
    11 23:33  13.10.17
    Веднага ви отговарям за електронните екстри:
    90% от тях са ненужни. Но реда горе-долу е:

    -производителя прави някакви екстри, с които да прилъже овцете с реклами

    -овцете тичат да харчат пари, за да има с какво да се фукат и глезят

    -производителя вижда, че това е ефективно, печели и прави нови екстри

    -овцете умират от възторг и харчат още повече за екстри, искайки още повече от следващото ниво

    -производителя дава още повече екстри, става още по-богат, а клиента по-тъп, по-дебел, по-голям комплексар и по-беден

    Кръгът се затваря и завърта.
  • Гост (гост)
    Отговор
    12 13:08  14.10.17
    Колеф не се ли усещаш че и ти самият си една офца от стадото което се фърти ф обора !?

    Коментиран от #13

  • Колев (гост)
    Отговор
    13 13:13  14.10.17

    До коментар #12 от "Гост":

    Гостенино, имам чувството, че само като видиш това име и вече без дори да си прочел какво ми е мнението, даже ако случайно сме на едно мнение, пак важното е да хейтваш.

    Та в тоя ред на мисли какво те наведе на това мнение ?

    Коментиран от #15

  • копеле (гост)
    Отговор
    14 13:28  14.10.17
    Каква безопасност какви 5 лева, всеки си има час кога да умре, какво ми се шашкате...ето пример - Еди бизнесмен в блока на вуйчо ми, голям маниак на тема безопасност, все с нови и сигурни коли, все предпазлив, охрани и какво ли не и един ден отивал на гости и едно едро куче бута малка саксия от 5-я етаж бум по главата и хайде чао при свети Петър.
  • Антиелектрика (гост)
    Отговор
    15 14:28  14.10.17

    До коментар #13 от "Колев":

    Този никнейм "Гост", не се ползва вече от мен, а от онова електрофилченце.
    Сега обаче няма как да ползва този ник, по разбираеми причини ;)
    Иначе за екстрите, не си прав - все още може да си купиш нова кола без ел. седалки, без навигация, без ксенон, без мулти волан, без ESP и без. ел. стъкла дори Обаче всички тези неща за мен лично са необходими и не бих си взел такава кола, защото искам да ми е комфортно. Аз не работя като шофьор за да се занимавам само с каране и да искам да му отделям цялото ми внимание.

    Коментиран от #16, #19

  • Колев (гост)
    Отговор
    16 15:06  14.10.17

    До коментар #15 от "Антиелектрика":

    Без ESP по закон не може - от 01.11.2007г. всички автомобили задължително трябва да притежават ESP, само е разрешено да може да се изключва. Но трябва да я има.

    А без ел. стъкла трябва са е някоя индийска, защоти дори kia и hyundai които са най-евтините класове, вече не предлагат описаните от теб коли.

    Иначе пък съм съгласен, че клиента тряжва да има избор - за едни колата е вещ, която те вози от т.А до т.Б, а имат други хобита.

    За други автомотото е удоволствие, и трябва да имат по-голям избор и свобода с колуте.
  • Гост (гост)
    Отговор
    17 15:52  14.10.17
    Колеф кога и къде се ка на Тесла Модел Х Та я определи като боклук ?

    Коментиран от #18, #20

  • Колев (гост)
    Отговор
    18 16:31  14.10.17

    До коментар #17 от "Гост":

    Аз съм техник, достатъчно са ми потвърдени данни за дефекти, проблеми и ограничения в автомобила, за да я определя като боклук.

    Не е задължително да се кача на всяка бракма на света, за да дам мнение, то и е невъзможно де. Има много по-компетентни хора от мен, които също казват, че при дадените ограничения и дефекти, също не си заслужава.
    Както казах, обожавам всякакви авто/електромобили, и не бързам да давам мнение префи подробно проучване.

    По твоята логика всеки секяндур, който се качи, може би ще даде напълно компетентно мнение, само защото се е качил, нищо че е неграмотен, али ?
    Ти кога се качи, за да потвърдиш, че не е ? Или важното е да цункаш на светията мъск дупето като се покланяш на култа ?
  • Колев (гост)
    Отговор
    19 16:35  14.10.17

    До коментар #15 от "Антиелектрика":

    Бе аз подозирам, че някои неграмотни тъпанари крадат никовете, така че не отговарям по име, а на номер коментар.

    Та да не си помисли някой, на който са му откраднали ника, че го обиждам. Така който са му взели ника, като знае че не е неговия коментар на който давам отоговор, няма да се обиди.
  • Колев (гост)
    Отговор
    20 16:43  14.10.17

    До коментар #17 от "Гост":

    Гледам, че избягваш въпроса ми. Вижда се кой е овцата.
  • Гост (гост)
    Отговор
    21 16:53  14.10.17
    Ех Колеф , Колеф бедна фантазия с проява на офчедушие и волска тъпота . В Чикаго я пробвах , няма повод за критика . И накрая има разлика между чи....та и е....то , нали ? Слушай , гледай и си Пиши поемите .

    Коментиран от #22

  • Колев (гост)
    Отговор
    22 17:20  14.10.17

    До коментар #21 от "Гост":

    И ти какъв си, че да даваш компетентно мнение, че няма повод за критика ? Инженер/професионален техник-механик ? Изказа ти е на светлинни години далеч от такъв.

    Аа да, поредния технически неграмотен сервитьор/продавач, отишъл на гурбет, възползвал се от един тест драйв. Който вижда, че стадото харесва лъскавите новости и знае, че трябва да блее в същата посока за да бъде модерен, а не отритнат от него.

    Иначе ако не оближеш г*за на мъск и не си купиш iSh.t, няма да си модерен гъзар. Тарикат-бълха.

    Коментиран от #23

  • Качество (гост)
    Отговор
    23 18:07  14.10.17

    До коментар #22 от "Колев":

    За да си пръв в търговията, въобще не е нужно да предлагаш качествен или уникален продукт. За справка - McDonald's. Кой от всички пишещи тук не може да направи по-добър Хамбургер от тях? Но кой може да продаде повече от тях?

    Tesla не предлагат кой знае колко качествен продукт, но просто са изпреварили конкуренцията с няколко години като технологии. На този етап няма кой да ги бие технологично поне още няколко години.

    На по-късен етап може някой да ги стигне и тогава вече може да се сравняват качествата с този някой друг. Дотогава ще има клиенти, които заради технологиите ще правят компромис с качеството, така че въобще не ги мисли Tesla.

    Те и да искат, нямат капацитета да произведат автомобилите на тези желаещи да направят компромис, за да се интересуват от твоите критерии и да се опитват да ги задоволяват.

    Имам чувството че нарочно направиха модел 3 толкова спартански, за да може по-голяма част от записалите се да се откажат, но уви.

    Коментиран от #24

  • Колев (гост)
    Отговор
    24 19:00  14.10.17

    До коментар #23 от "Качество":

    Всичко което каза е абсолютно вярно.
    Нали точно затова казвам, че тесла се превръща във фенщина, подобно на apple.

    Хората продължават да правят компромис с качеството, затова то клони към най-ниското възможно. И ще пада още.

    Затова казвам масата от хората са стадо овце - готови са да платят за автомобил, който може да ги убие поради производствените дефекти, само и само да има всички екстри с перфектен козметичен дизайн.

    А това което е "под капака" (нарочно е в кавички защото е електромобил), никой не го интересува как и колко ще работи, дали ще даде отказ по време на движение и т.н.

    Коментиран от #25

  • Сигурност (гост)
    Отговор
    25 20:22  14.10.17

    До коментар #24 от "Колев":

    Само относно сигурността не мога да се съглася. Може да има компромис със сглобки и подобни, но да не забравяме че това беше най-сигурния автомобил на годината, който разби две скали, като получи повече от максималния възможен брой точки.

    Дори само това, за някои е достатъчен повод за да си купиш този автомобил.

    Самият факт, че доброволно изтеглят хиляди бройки за да ги проверят, без досега да е имало проблем или оплакване, е сигнал че държат на сигурността.

    Въобще няма да се учудя, ако масовите уволнения на стотици служители, са свързани с това недоглеждане.

    Коментиран от #26

  • Колев (гост)
    Отговор
    26 22:49  14.10.17

    До коментар #25 от "Сигурност":

    Е скалите ще ги бие, защото всички скали са силно занижени.
    Въобще автомобилостроенето през последните 20 години силно занижи изискванията към автомобилите.

    Едно време като се изпитваше един детайл на якостно изпитание, ако издържаше теста, се взимаше следващия или по-следващия по-масивен.

    Сега ако мине теста, се подбира следващия по-изстънен от стандарта.

    Затова и дефектите в съвременните автомобили са многобройни.
    Но... Всичко е за пари. По пряк или косвен начин.

    Запомни, че на никой не му пука за сигурността. Ако беше така, всички електронни асистенти щяха да са стандартно оборудване, а не да доплащаш за автоматично спиране, за корекция на завиването и т.н.

    Печалбата е единственото важно нещо за корпорациите. А сигурността е просто удобно отклонение на вниманието и оправдание за постигането на печалби!

    На никоя корпорация не й пука утре колко хора ще умрат/инвалидизират в катастрофи! Важното са $$$$$

    Коментиран от #27

  • Мартин (гост)
    Отговор
    27 23:12  15.10.17

    До коментар #26 от "Колев":

    Съгласен съм с повечето неща от мnенията горе, но това за сигурността не е така. Компаниите, които си държат на реномето въвеждат технологии за сигурност в серийното си оборудване до 10 годин преди да стане задължително според регулаторните органи. Визирам неща като Airmatic DC, Active Body Control, ABS, ESP, ASR, 2 Stage Airbags, които примерно при Мерцедес са стандартно оборудване във всички моделни редици от 1999 насам. Lane Keep Assist, Cross Traffic Assist, Blind Spot Warning, Drowsiness Sensor и темподобни последваха около 10 години. Единствените 2 асистента, които чак до 2013 година бяха част от допълнителното оборудване, бяха Distronic Plus и Nightvision Assist. Как си мислите, че ще стане тази работа една компания да предлага смъртоносни капани на клиентите си и да се радва на добри продажби? Не е възможно. Нали затова Илънчо бърза да запълни пропуските в сигурността преди хората да научат за поредните му технически неволи.

    Накратко, що се отнася до Tesla - те са пълна скръб от-до. Дупките в сигурността им са просто черешката на тортата. Това са може би най-ЛОШО сглобените автомобили през 21 век и нямам предвид само в луксозния клас. Това са автомобили на които им липсват години R&D (разработки) и Debugging. За Илънчо клиентите са един вид бета тестери. Добре, че са тъпички и не им прави впечатление, че колите за 20К $ са по-солидно сглобени, имат много по-надеждна и изчистена от проблеми техника, а отгоре на това имат и по-луксозни материали в
  • Мартин (гост)
    Отговор
    28 23:14  15.10.17
    ... интериора, в сравнение с евтините пластмаси на Теслите им за 150К $.
  • Колев (гост)
    Отговор
    29 00:04  16.10.17
    Както и да си го говорим - един автомобил до 2000г. е много по-надежден от съвременен (средностатистически). И по-сигурен, ако не се отчита влиянието на електронните асистенти.

    Защото като ти се откъсне главината в движение или ти се скърши носач, не ESP, не ABS, не Traction Control, не Automatic Braking, ми нищо не може да ти помогне.

    Напомпването на автомобила с електронни технологии, когато машинната част е слаба, е всичко друго, но не и повишаване на сигурността.
    Дали с тях, дали без тях, с такава кола се молиш да стигнеш преди торбата с късмета да се е опразнила.

    Това имах предвид под сигурност. Т.е. сигурност не от гледна точка на брой асистенти - а от гледна точка на здравина, безотказност и техническа изправност. Иначе като ги има, но те или механиката (или и двете) са неизправни - файда няма.

    Коментиран от #30

  • Заблуден (гост)
    Отговор
    30 08:18  16.10.17

    До коментар #29 от "Колев":

    Хайде още един сиромах който е виждал нова кола само по изложенията. Ама като се блъснат една нова и една стара кола този в старата става на кайма а в другата само колата му е на кайма.
    Освен това защо ли компаниите вече дават 7-8 години гаранция щото им е кеф да харчат допълнителни пари да ти поправят колата нали?

    Я ми кажи колко е гаранцията на кола преди 2000 година а?

    Коментиран от #31

  • Колев (гост)
    Отговор
    31 22:59  16.10.17

    До коментар #30 от "Заблуден":

    Заблудения, я ми кажи колко от компонентите на новите коли ги водят консуматив ?

    Как може турбина или сегменти да ги водят консуматив при увеличена гаранция, а на кола преди 2000г. да не се водят такъв ?

    Не ми обяснявай на мен за нови коли, достатъчно опит имам.

    Купето е по-сигурно, асистентите са повече, но надеждността на машинната част е по-ниска.

    В момента ако не знаеш, производителите правят повече пари от обслужване и ремонт отколкото от продажбата на колата. Това защото нали са гаранционни.

    Гаранция във Франция.

    Коментиран от #33

  • Колев (гост)
    Отговор
    32 23:06  16.10.17
    Освен това в днешно време сме стигнали ниво на технологията, Research&Design и CAD/CAE/CAM инженеринга, при които може да се създаде автомобил, на който поне 30 години да забравиш за обслужване и ремонт.

    Проблема е, че производителя който я направи, ако въобще я допуснат до продажба, ще фалира за под 2 години.
  • Заблуден (гост)
    Отговор
    33 09:27  17.10.17

    До коментар #31 от "Колев":

    Ама то само с писане по форумите не става за да си купиш нов автомобил трябва и бачкане.

    Ти за умора на материала чивал ли си? Как може стар 20 годишен машинен елемент да бъде по здрав от нов. И да ти кажа понеже ти си купил колата на 20 години и не знаеш това не означава че вече примерно шарнира не е сменен с нов ама турски примерно.

    Днешните нови коли са в пъти по здрави от новите има обаче една особенност която всеки средноинтелигентен човек я знае.
    На пазара има двигатели примерно 2000м3 и 150 коня има и 1600м3 и 300коня. Ако си голям отворко вземи си втората ама форсажа ще ти излезе през носа.
    На пазара има коли с над 100 екстри ама всичко това е допълнителна електроника, колкото повече накичваш екстри на колата като коледна елха толкова повече лампички един ден ще ти светват като коледна елха.

    И накрая когато си купиш 20 годишна кола и я караш минимум 5 години без да пипаш нищо по нея освен стандартният сервиз всяка година ела ми се обади.

    Коментиран от #34

  • Колев (гост)
    Отговор
    34 00:23  18.10.17

    До коментар #33 от "Заблуден":

    Кога пък видя каква кола карам ?

    А относно граница на умора и като цяло съпромат можеш да ме питаш ако нещо не ти е ясно.

    Защото изглежда, че по някое форумче от теб предложените си прочел за някаква умора там, обаче не си си направил труда да проучиш как се удължава границата на броя цикли преди уморно разрушаване на даден машинен елемент.

    Като започнем от легирането на стоманата с определен състав, през термични обработки, минавайки през студено коване/щамповане, сачмоструене и стигнем до WPC treatment, до утре няма да ми стигне да ти обясня методите и предимствата и недостатъците им.

    Напълно възможно е работил машинен елемент да му остават повече брой цикли до разрушаването от чисто нов.

    Другото за което вероятно не си чувал е over engineering и коефициент на сигурност.
    Защото изглежда не знаеш, че ерата на свръхинженеринга приключи. Но купувай там фордчетата с екобууст. Те са нови и са по-здрави...

Напиши коментар:


Публикувай