25 660 38

Турбокомпресор на всеки цилиндър

Георги Касабов

Бивш инженер на Ford предлага система за индивидуално принудително пълнене на всеки цилиндър в двигателите с вътрешно горене, съобщава Car and driver. Според Джим Кларк, отговарял за разработката на 6- и 8-цилиндровите мотори на Синия овал, смята, че разполагането на индивидуални турбокомпресори в максимална близост до изпускателния колектор е ключ към повишаването на ефективността на агрегата.

"В стандартния двигател между дроселовата клапа и всмукателните клапани има колектор, чийто обем е съпоставим с кубатурата на цилиндрите. Запълването му с въздух изисква известно време", обяснява Кларк. По думите му индивидуалните турбокомпресори могат да помогнат това да става доста по-бързо, създавайки максимален въртящ момент почти мигновено.

От Сar and driver уточняват, че разработката на Кларк все още има само теоретичен характер и не е доказала ефективността си с работещ прототип. Освен това конструкторът не коментира финансовата страна на въпроса. Турбокомпресорът съставлява 5-10% от цената на двигателя и увеличаване на броя на нагнетателите би оскъпило както производството, така и поддръжката.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • БОБИ КОЧА (гост)
    Отговор
    1 12:56  20.10.17
    На кой му пука какво оскъпява, насладата ще е пълна.

    Коментиран от #3

  • Ванчо Кисето (гост)
    Отговор
    2 12:58  20.10.17
    Само турбините струват майка си и баща си, барабар с балдъзата. А такава кола ако се прави, сигурно ще трябва да я караш на метан, иначе не можеш да и се нарадваш.

    Коментиран от #4

  • КИРЕ ПРЪЧО (гост)
    Отговор
    3 13:09  20.10.17

    До коментар #1 от "БОБИ КОЧА":

    Прав си коче
  • Грую (гост)
    Отговор
    4 13:18  20.10.17

    До коментар #2 от "Ванчо Кисето":

    Вярно, три пъти по-голяма вероятност да ти се развали турбина и съответно три пъти повече скъпи ремонти на турбини, но да не забравяме че все пак тези коли са направени да навъртиш 150 хиляди за пет години, докато е все още в гаранция и айде за скрап да идва новата. на нас никой не ние виновен, че купуваме подобни трошляци и искаме да ги ползваме докато станат 30 годишни, като им навъртим и няколко стотин хиляди километри, сърдейки се че се разваляли !
  • СвръхАз (гост)
    Отговор
    5 13:18  20.10.17
    Че то на Оня С Коня Бе-Ен-Вето не е ли така? Даже има 3-4 допълнителни, ей така, за всеки случай
  • onia s konia (гост)
    Отговор
    6 13:25  20.10.17
    Ще ви ям всичките с БМВ-то. Ай някой да ми се напрай.

    Коментиран от #10, #34

  • гост (гост)
    Отговор
    7 13:28  20.10.17
    Дааа , и след всичката тая гламавщина идва една електричка без ни една "турбина" , да не говорим за другите глупости и ти разказва играта за норматив , а после отива да си паркира най-спокойно пред "дишкотеката" , където с пърделника скоро няма да те пуснат и да припариш , честито на печелившите !

    Коментиран от #16, #32

  • Genius (гост)
    Отговор
    8 14:05  20.10.17
    Огъня ,колелото и са открити отдавна ДВГ от 100 години разработки има много вероятно се мъчат да открият топлата вода наново. Важен е КПД на двигателя себестойността въртящия момент и не на последно място цената
  • Бай Благой (гост)
    Отговор
    9 14:07  20.10.17
    Преди време като излезнаха баварките с 3 турбини се бъзикахме с един приятел, че скоро на всеки цилиндър ще започнат да слагат по една турбина.....еее ето че времето дойде :)
  • карамазов (гост)
    Отговор
    10 14:41  20.10.17

    До коментар #6 от "onia s konia":

    Ай, мойка, аз ти се правя..Мислиш ли че ще се справиш с Panamera Turbo?

    Коментиран от #11, #12

  • onq s konq (гост)
    Отговор
    11 15:05  20.10.17

    До коментар #10 от "карамазов":

    Тиа панамерки кат биа фтора и им давам лоста
  • onia s konia (гост)
    Отговор
    12 15:12  20.10.17

    До коментар #10 от "карамазов":

    А бе ей алоооууу къде си тръгнал и ти с твойта смешната Panamera Turbo бе хохо? Аз на задна да влюча и пак ще те взема още от старта бе. И кат караш Panamera Turbo да не си мислиш, че караш космически кораб бе? Айде бегай у лево с твоя шапрон де се ръгаш при автомобилите.

    Коментиран от #18

  • momo (гост)
    Отговор
    13 15:20  20.10.17
    Кефа цена няма!!!
  • гарет (гост)
    Отговор
    14 15:21  20.10.17
    Е след това вместо един-два проблема, ще има шест, осем такива ;)
  • ААА (гост)
    Отговор
    15 15:23  20.10.17
    И аз да попитам , ако издумка едната от турбините , после всичките комплект ли се сменят?.
  • Антиелектрика (гост)
    Отговор
    16 15:38  20.10.17

    До коментар #7 от "гост":

    Трол електрически, това е статия за автомобили!
    Не може ли поне веднъж да не се из.ереш, където не му е мястото?
    Екотерорист самозабравен, не ти искаме електричките, не разбра ли?!
    Сънувай, как смешната ти Тесла щяла да е по-бърза, но не ни занимавай!

    Коментиран от #17

  • гост (гост)
    Отговор
    17 16:46  20.10.17

    До коментар #16 от "Антиелектрика":

    Че някой да те е питал какво искаш , че да ни занимаваш с мнението си ? И някой да е казал , че автомобил е само пърдялник със 100 (сто) турбини , които не вършат работа колкото един електромотор със 1 (една) движеща се част ?

    Коментиран от #20, #21, #22

  • карамазов (гост)
    Отговор
    18 16:48  20.10.17

    До коментар #12 от "onia s konia":

    С кон ли си, с магаре ли си, но бъди тихичък просто и кажи кога и къде правим гонката? Предполагам, че си от София?

    Коментиран от #19

  • 19 17:18  20.10.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Антиелектрика (гост)
    Отговор
    20 17:40  20.10.17

    До коментар #17 от "гост":

    Ами забърши си пяната от устата и прочети статията!
    Къде видя в статията да се пише за тъпата ти Тесла?
    И то се вижда от минусите ти кой на кого иска мнението!
  • Антиелектрика (гост)
    Отговор
    21 18:10  20.10.17

    До коментар #17 от "гост":

    Хахахахахаха
    Давай, почни да помпиш плюсове и минуси през ТОР-а. Май не може да приемеш истината, че хората те намразиха?!
    Не разбра ли колко си жалък, теслофилецо?

    Коментиран от #24

  • гамена (гост)
    Отговор
    22 18:15  20.10.17

    До коментар #17 от "гост":

    Не цапай темата с тесли или иди си увий един кабел около врата и се направи на електричкана някой клон.

    Коментиран от #25

  • Гаретy (гост)
    Отговор
    23 19:31  20.10.17
    Направо да слагат по едно турбо на всяка тръба в колата и да фръкваме за луната.
  • гост (гост)
    Отговор
    24 19:34  20.10.17

    До коментар #21 от "Антиелектрика":

    Нямам нужда нищо да "помпя" и не знам какви ТОР-ове сънуваш , нито пък ме интересуват някакви + - , а кой е жалък също си личи , по-добре обясни на "съмишлениците" ти колко аджеба ще струва това чудо с три, четири , пък да не говорим ШЕСТ турбота и как ще да стане тая да има ПОД 95 гр/100 км СО2 емисии ( разход под 2,6/100) и най-вече що ли НИКОЙ не го ще , ами БИВШ инженер ПРЕДЛАГА "система" , ама шанс да стане йок , от умрял писмо
  • гост (гост)
    Отговор
    25 19:39  20.10.17

    До коментар #22 от "гамена":

    Ами явно ти си за кабел на клон , особено с това което очаква явно любимия ти ДВГ , а за мен не се безпокой , нямам никакво намерение да изпусна предстоящия съвсем скоро момент , в който употребата му ще стане абсолютно невъзможна , колкото и да ти се ще

    Коментиран от #26, #33

  • 333 (гост)
    Отговор
    26 21:12  20.10.17

    До коментар #25 от "гост":

    Тоя момент скоро няма да го дочакаш. Ако ще се спират автомобилите с двг, ще се спира продажбата им, не експлоатацията.
    А колкото до бързите теслИ, в момента с най-евтината кола на пазара, която струва 10 пъти по-малко от теслА, ще стигна по-бързо от София до Бургас, отколкото с теслА. На теслАта ще и свърши заряда с магистрална скорост някъде между Ст. Загора и Сливен. Същевременно аз не знам автомобил, който да не може да мине разстоянието София-Бургас с без дозареждане, дори базова дачия за 12000лв го взема със 140км и и остава гориво. Тия фантастични цифри за пробега на теслА са за щатите, където на повечето места ограничението на магистрала е около 100км/ч (65 мили в час) В Европа с ограничения 130, 140 пробега пада драстично.
  • Бай (гост)
    Отговор
    27 21:12  20.10.17
    Аре де, аз с по 5-10 турбини на цилиндър откога си мечтая, те още с 1 на циЦиндър не са почнали....аве я да напраят 1 цилиндърче с 1000 турбинки -да праи 60000 оборота в минута- ей туй шъй е върха на двигателостроенето...и ша харчи четвърт капка в режим макс натоварване...ми тъй ами... вий ко искати - с пр*дня боя...
  • Alfa Romeo (гост)
    Отговор
    28 22:06  20.10.17
    Спираме туин спарк и пускаме туин турбо на цилиндър.
  • Светлин (гост)
    Отговор
    29 22:27  20.10.17
    Дано скоро направят електро- магнитен двигател 😋
  • Shmeker (псевдоним)
    Отговор
    30 23:24  20.10.17
    Ако тия турбини са нови и имат еднакви параметри ОК
    Но като поработят, все някоя ще се промени и тогава моторът може да се разцепи.
  • Shmeker (псевдоним)
    Отговор
    31 23:24  20.10.17
    Ако тия турбини са нови и имат еднакви параметри ОК
    Но като поработят, все някоя ще се промени и тогава моторът може да се разцепи.
  • хаха (гост)
    Отговор
    32 23:30  20.10.17

    До коментар #7 от "гост":

    Всъщност си много прав! Бляскавите електрички са само да отидеш до дискотеката. А ако ти трябва за истинско пътуване- надалеч, в жега, в студ - просто си купуваш кола с някакво гориво!
  • 33 06:32  21.10.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • 34 09:51  21.10.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Даа а дали може да се (гост)
    Отговор
    35 12:58  21.10.17
    Да а дали може да се сложи по отделно и по едно бутало за всеки цилиндър така че да се повиши още мощноста щото познавам един механик и той каза че силата не идва от цилиндрите или турбините ами от буталата ! ! ! Ама все много знайте аз където и да съм чел коментари нищо не се казва за буталата а е най добрия тунинг даже е по добър и от 100%октана тъй че правете си сами изводите и не чакайте някой да ви каже на готово прави това прави онова
  • Пабло (гост)
    Отговор
    36 18:38  21.10.17
    На показаната схема турбокомпресорите работят паралелно (сгъстения въздух се събира в общ колектор),а не всеки цилиндър с индивидуално захранване.
  • Роман дизел (гост)
    Отговор
    37 19:43  21.10.17
    Осем турбини? Това чудо на бензин ли ще работи или на масло?
  • Ивайло (гост)
    Отговор
    38 20:31  21.10.17
    Моята е с 4 турбини и няма проблем!!! BMW 750 ld 2017 individuell M :)

Напиши коментар:


Публикувай