2 938 6

Японско-германски камион на ток

Георги Касабов

Немският концерн Daimler, който е собственик на 90% от японския производител на транспортна техника Mitsubishi Fuso, представи на автосалона в Токио прототип на електрически камион.

E-Fuso Vision One има брутно тегло от 23 т и товароносимост 11 т, само с 2 тона по-малко от дизеловия си аналог. Може да се екипира с батерии с капацитет до 300 кВтч, които му осигуряват автономен пробег до 350 км.

От Mitsubishi Fuso твърдят, че електрическият камион може да влезе в серийно производство през следващите четири години. Основните пазари ще бъдат Япония, Европа и Съединените щати.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • гост (гост)
    Отговор
    1 09:37  26.10.17
    До 300кв означава да кажем от 50 до 300кв, а до 350км означава от 50 до 350км. Като знаем електрическите коли, че там 400км по стандарт означават 300км реално, то тук 350км по стандарт ще падне към 200км с идеята, че това все пак носи товари. А разход от 100кв на 100км е сериозно висок, освен в рестриктивна, градска среда, където не се допускат ДВГ то не знам как може това да е рентабилно като енергията в батерията се равнява грубо на 10галона гориво.

    Коментиран от #3

  • Странна математика (гост)
    Отговор
    2 10:10  26.10.17
    Значи 100квч - 12лв/100км е много? Колко ти гори личния автомобил?
    Моя гори 14-20лв/100

    Такъв камион градско гори поне 80лв/100

    Странен критерий имаш за "рентабилно" , не мислиш ли?
  • Energoto (гост)
    Отговор
    3 10:18  26.10.17

    До коментар #1 от "гост":

    1 кВтч струва около 20 стотинки, та 100 кВтч прави 20 лева. Тоест не е много като за камион.

    Коментиран от #4

  • Странна математика (гост)
    Отговор
    4 12:04  26.10.17

    До коментар #3 от "Energoto":

    Ще е глупаво да не го зареждат през нощта когато цената е 12 стотинки за киловатчас.

    Но дори на дневна тарифа, 20 лв за 100 километра градско шофиране е добре не само за 23 тонен камион, а и за по-голям лек автомобил.
  • гост (гост)
    Отговор
    5 12:29  27.10.17
    Не говоря за парите, а за енергията и че един малък камион носи 3 пъти повече гориво, та много е ограничен този камион освен ако не се използва в специални зони с ограничения за МПСта с ДВГ. Инак като цена не е много, но нали обмисляте и фактора на покупната цена, за да може разхода да ти е толкова нисък в пари. То един Нисан Лийф ти струва 1 лев на сто на нощна, но стрва 60х.лв.
  • Странна математика (гост)
    Отговор
    6 08:37  28.10.17
    Пак смяташ странно!

    Всичко е строго индивидуално и зависи от потреблението, а не от колата, когато става дума за рентабилност.

    Ако всеки ден трябва да изминаваш три километра, ще ти е по-евтино да си пътуваш с такси, дори да искат да ти подарят кола.

    Ако пътуваш всеки ден по 150 км до работа и още толкова обратно, както правят много хора на запад, тогава за осемте години гаранция, само от гориво, ще спестиш над 60 000 лв. че даже ще ти останат пари.


    Дори не включвам таксите за паркиране, а самото това може да спестиш огромна сума пари, ако се движиш с електромобил. Да не говорим, че (ще) може да се движиш в зони в които въобще не може да припариш с бензинов или дизелов автомобил.

    Виждаш, че цената няма толкова голямо значение значение, колкото пробегът, когато става дума за рентабилност.

    Ако се върнем към статията, при положение че дизеловите камиони имат алтернатива, смяташ ли че няма да са първите превозни средства, на които ще забранят достъпа в големите градове, като ги заместят с електрически?

Напиши коментар:


Публикувай