7 310 24

Стийв Возняк: Tesla е медиен балон

Георги Касабов

Съоснователят на Apple Стийв Возняк смята, че Tesla Motors получава прекалено много внимание от страна на медиите, а всяко изказване на Илон Мъск се превръща незаслужено в гръмко заглавие. В интервю за CNBC бившият партньор на Стийв Джобс се изказва доста снизходително към възторга от новите безпилотни технологии от Силициевата долина.

"Ако [от Tesla Tesla] кажат, че нещо ще се случи, недейте много да разчитате на това. В съзнанието на хората Tesla прави коли, които се карат съвсем сами, а това е много далече от истината, така че ни заблуждават. Компании като Volvo и Audi са по-напред в безпилотните разработки", откровеничи Возняк.

Като собственик на Model S от началото на годината обаче, създателят на първия компютър на Apple, все пак признава постиженията на Илон Мъск. "Tesla направи нещо, което е много важно за мен. Преходът от бензинови коли към електрически е част от представата за чисто бъдеще", казва Возняк.



Още по темата

  • Колите Tesla са свръхнекачествени

    Колите Tesla са свръхнекачествени

    Това твърдят няколко бивши и настоящи служители на автомобилната компания на Илон Мъск, цитирани от агенция Reuters. Според тях над 90 % от ...
    29.11.2017
    17 519
    57
  • VW: Tesla са позьори и прахосници

    VW: Tesla са позьори и прахосници

    В светлината на скандалите с подправяни данни за вредните емисии от последните две години Volkswagen няма особени основания да критикува други ...
    24.10.2017
    10 476
    69

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Driving pleasure
    Отговор
    1 18:20  26.10.17
    Добро утро! Не случайно икономистите им прдрекоха фалит, поне базирайки се на данните към момента. И не прехода почна от Тойота с хибридните не от Тесла! И хибридите са много по-вероятния "спасител" от чистите електрички!

    Коментиран от #5

  • OMG WTF
    Отговор
    2 18:44  26.10.17
    А apple какво са?
  • 3 19:36  26.10.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • гост
    Отговор
    4 20:15  26.10.17
    През Февруари 1981, Стийв Возняк се разбива с неговия Beechcraft Bonanza, докато излита от Santa Cruz Sky Park. Американската агенция NTSB разследва случая [4] и заключва, че Возняк не е имал необходимата квалификация да управлява този самолет, и също няма необходимия опит в управлението на такъв вид самолети. Причината за катастрофата е била определена като „твърде ранно излитане и загуба на скорост с последвало разбиване в края на пистата“. Като последствие от инцидента Возняк има ретроградна амнезия (retrograde amnesia) и временна антероградна амнезия (anterograde amnesia). Той не е имал никакъв спомен за инцидента и дори не е разбрал, че е участвал в разбиване на самолет. Така също Стийв не си спомнял престоя си в болницата или нещата, които е правил след като е бил освободен от болницата. Следвал е предишният си начин на живот (с изключение на летенето), но не е могъл да си спомни какво се случило по време на инцидента. Случвало се е да влезе в някоя стая и да не помни защо е там или кой ден от седмицата е днес. Например е ходил да работи в неделя и си е седял вкъщи в сряда, мислейки че е края на седмицата. Возняк окончателно приключва работата си в Apple на 6-ти Февруари 1987, 12 години след създаването на тази компания. Той все още е нает от Apple въпреки, че не е вече там ..... Прости господи грешните , те не знаят какво вършат !!!

  • Гост
    Отговор
    5 23:41  26.10.17

    До коментар #1 от "Driving pleasure":

    Дори да фалират, вече постигнаха целта си, като инициираха електрическата мобилност. Вече всички автомобилни производители започнаха да планират произвеждане на електромобили и се появи реален пазар и конкуренция. Дори Tesla да фалира, Някой ще я купи и ще продължи да произвежда електромобили. Обаче при положение, че произвеждат половината батерии в света, вероятността да фалират е изключена. Големите автомобилни концерни могат да произвеждат купета, но батериите трябва да ги купят от някъде!

    Коментиран от #6, #23

  • ГОВЕДАРСКА ГАДОВЕ
    Отговор
    6 04:18  27.10.17

    До коментар #5 от "Гост":

    А СЯ УСЕТИХТЕ ЛИ СЕ ЧЕ ТИЯ ГАДНЯРИ ОТ ТЕСЛА ТОРМОЗЯТ ЕВРОПАЗАРА ОТ ДИЗЕЛОВИ КОЛИ ЗА ДА МОГАТ ДА СИ ПРОДАДЪТ УМРЕЛИТЕ БАТЕРИИ ЗАПРОИЗВОДСТВОТО НА КОИТО В ПЪТИ ПОВЕЧЕ СЕ ЗАМЪРСЯВА ОКОЛНАТА СРЕДА И СТРАААААШНО ЕНЕРГОЕМКИ И НЕКОНКУРЕНТНИ КЪТ СЕБЕСТОЙНОСТ СПРЯМО ДЕЗЕЛА.

    Коментиран от #7, #10, #11

  • отлично
    Отговор
    7 06:58  27.10.17

    До коментар #6 от "ГОВЕДАРСКА ГАДОВЕ":

    Писането с големи букви отлично подчертава тоталната ти неграмотност в злобното ти "мнение" ...
  • Чук Норис
    Отговор
    8 09:58  27.10.17
    Козяк, то и с iфоня е така. Медийни раздувки.
  • ГОСТ
    Отговор
    9 10:26  27.10.17
    Четете цялата статия. Най-важното е накрая!
  • Някой си
    Отговор
    10 10:42  27.10.17

    До коментар #6 от "ГОВЕДАРСКА ГАДОВЕ":

    И как точно се замърсява повече? Я обясни - виждам че си еб.ти простия овчар - ще е интересно да те чуем.
  • ГОСТ
    Отговор
    11 10:45  27.10.17

    До коментар #6 от "ГОВЕДАРСКА ГАДОВЕ":

    1,5 KW електричество се употребяват за производството на литър бензин. Ако колата ти харчи средно 8 бензин значи за 100 км употребява 12 KW С 12 KW един масов електромобил / не Тесла / изминава 75 км. Па ти си говори за ДЕЗЕЛА!

    Коментиран от #12, #18

  • В МЪГЛАТАТА СА ГУБЯТ НЕУКИТЕ
    Отговор
    12 10:57  27.10.17

    До коментар #11 от "ГОСТ":

    А ЗНАЙШ ЛИ ТОКА ОТДЕ ИДВА ОТ ЕКО ТЕЦОВЕ И БЕЗАВАРИЙНИ ТЕЦОВЕ ПЛЮС ДОСТАВКА ЕЛКТРОРАЗПРЕДЕЛЕНИЕ ЗАГУБИ Е СОЦ./ КРАДЛИВА / ТАКСА. СЛАГАМЕ И ТАШАКА АКУМУЛАТОРИ И СИЧКО АКО СИ ГО ОСЪЗНАЛ Е ПЪЪЛНА ИЗМАМА . ПОЖЕЛАВАМ ТИ ДА СИ КУПИШ ЕЛ. АВТОМОБИЛ ДА СА КАЧИШ ДО ШИПКА ЗИМАТА А ТАМ ГОРЕ СЛУЧАЙНО ДА НЯМА ТОК В ЗАРЯДНАТА СТАНЦИЯ ИЛИ ИМА ОПАШКА ОТ 320 ЕЛ КОЛИ ИЗГОРЯЛИ КЪТ ТЕБЕ.
  • вижся
    Отговор
    13 11:19  27.10.17
    Думата балон стана много известна за демаркетинг... Нито могат да спрат Тесла вече нито криптовалутите.. на хората им писна!
  • Morgoth
    Отговор
    14 13:18  27.10.17
    Така е. Тесла не са върха на сладоледа в нито един аспект. Но те направиха прехода към електрически двигател и са първите наистина успешни с това. Европейските и японските производители все още не успяват да продадат електрическите си модели, а те започнаха да развиват тази технология много преди Тесла да се появят.

    Коментиран от #15

  • Борисов
    Отговор
    15 21:31  27.10.17

    До коментар #14 от "Morgoth":

    Има много по-успешни в продажбите на Ел.коли, та и в това не са най!

    Коментиран от #16

  • Да, ама не!
    Отговор
    16 23:16  27.10.17

    До коментар #15 от "Борисов":

    Би ли подкрепям мнението си с цифри? Нещо от тази или миналата година? По всички статистики Тесла продава най-много електромобили.

    Коментиран от #17

  • 17 23:17  27.10.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • незнайко
    Отговор
    18 11:02  29.10.17

    До коментар #11 от "ГОСТ":

    Интересно нефта да не пада от въздуха в барелите ? Каква е тази супер нереална сметка каята сте направил ? Такива сметки се правят много трудно.
  • Тхе говедърънс
    Отговор
    19 12:33  29.10.17
    За айфоньовете разбрах че ще ги произвеждат във вид на пениси със много силна вибрация,заради третополовите индивиди.
  • Везувий
    Отговор
    20 09:45  30.10.17
    Тесла в момента са едни от най некачествените коли. В България ако си купиш, най-близкия сервиз е в Словения. Ако я зареждаш с електричество от ТЕЦ ще замърсяваш природата много повече отколкото с обикновенна кола. Също има достатъчно сериозни проучвания според които, Тесла става наистина еко след 8 години експлоатация, докато се избият вредните емисии за производство на батериите. Този специалист по балони (шефа на Епъл) е напълно прав. Това е поредната американска печатница за пари. Лъжлива и алчна!

    Коментиран от #21, #24


  • Да, ама не!
    Отговор
    21 13:51  30.10.17

    До коментар #20 от "Везувий":

    Хайде този е повярвал на фалшивите новини. Даже не е забелязал малкия шрифт в новината, в която се казва че това важи само ако батериите и електромобилите са произведени само с мръсна енергия. Дори в този случай обаче, доказаха че новината е фалшива! Електрическите автомобили са далеч по-екологични от дизеловите и бензиновите си алтернативи през целия си живот, дори и когато се захранват с „мръсно“ електричество, генерирано от най-вредните изкопаеми горива. Това сочи нов доклад, публикуван от университета „VUB“ в Брюксел. Докладът, изготвен от името на кампанията „Транспорт и околна среда“ (T&E), отчита емисиите от производството на електрическо превозно средство и неговата батерия, както и потреблението на енергия през целия му живот. Анализът показва, че дори когато една електрическа мрежа е доминирана от мръсни източници на енергия, все пак е по-екологично да се кара електрическа кола, а не дизелова или бензинова. В Полша, например, където 90% от електроенергията се генерира от въглища, електрическият автомобил отделя 25% по-малко СО2 през целия си живот в сравнение с дизеловия си събрат. С нарастването на дела на възобновяемата енергия сравнението между електрическите автомобили и превозните средства с двигатели с вътрешно горене ще става все по-благоприятно в полза на е-колите. В Швеция, например, където електроенергията се добива от възобновяеми енергийни източници и ядрена енергия, електрическите автомобили отделят с 85% по-малко въглероде
  • Да, ама не!
    Отговор
    22 13:52  30.10.17
    С нарастването на дела на възобновяемата енергия сравнението между електрическите автомобили и превозните средства с двигатели с вътрешно горене ще става все по-благоприятно в полза на е-колите. В Швеция, например, където електроенергията се добива от възобновяеми енергийни източници и ядрена енергия, електрическите автомобили отделят с 85% по-малко въглероден диоксид през живота си, отколкото дизелите.
  • Симеон
    Отговор
    23 16:52  29.11.17

    До коментар #5 от "Гост":

    Проблемът че че фалитът на Тесла може да върне всичко в начална позиция и ще струва на американците много милиарди долари. За кой ли път? Тези са нация от дебили, крадци, мошеници и психопати. Дори с много пари си остават кретени.
  • Admin
    Отговор
    24 00:33  30.11.17

    До коментар #20 от "Везувий":

    Престъпление е да се тиражират измислици и лични съчинения! Фактите говорят следното: https://youtu.be/n0WNZU3Q_8g?t=3m2s Електромобил зареждан с ток предимно от ТЕЦ има ТОТАЛ емисии на въглерод между 80 и 100 гр/км Петролна кола има преки емисии по каталог, НОО към тях се добавят (в брошурката не го пише!) емисиите по добив (нефтени платформи, кладенци), транспортиране (танкери, петролопроводи, влакове-цистерни), преработка (рафинерии) и дистрибуция (камиони-цистерни) на петрола. С тях всяка петролна кола има общи емисии между 300 и 500 g CO2 на километър. Е, между 3 и 5 ПЪТИ повече замърсява един бутален автомобил. Кой разпространява лъжи сега, а?

Напиши коментар:


Публикувай