Last news in Fakti

26 Октомври, 2017 17:53 8 065 24

Стийв Возняк: Tesla е медиен балон

  • tesla-
  • стийв возняк-
  • apple

Съоснователят на Apple Стийв Возняк смята, че Tesla Motors получава прекалено много внимание от страна на медиите, а всяко изказване на Илон Мъск се превръща незаслужено в гръмко заглавие. В интервю за CNBC бившият партньор на Стийв Джобс се изказва доста снизходително към възторга от новите безпилотни технологии от Силициевата долина.

"Ако [от Tesla Tesla] кажат, че нещо ще се случи, недейте много да разчитате на това. В съзнанието на хората Tesla прави коли, които се карат съвсем сами, а това е много далече от истината, така че ни заблуждават. Компании като Volvo и Audi са по-напред в безпилотните разработки", откровеничи Возняк.

Като собственик на Model S от началото на годината обаче, създателят на първия компютър на Apple, все пак признава постиженията на Илон Мъск. "Tesla направи нещо, което е много важно за мен. Преходът от бензинови коли към електрически е част от представата за чисто бъдеще", казва Возняк.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Driving pleasure

    27 16 Отговор
    Добро утро! Не случайно икономистите им прдрекоха фалит, поне базирайки се на данните към момента. И не прехода почна от Тойота с хибридните не от Тесла! И хибридите са много по-вероятния "спасител" от чистите електрички!

    Коментиран от #5

  • 2 OMG WTF

    33 4 Отговор
    А apple какво са?
  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 гост

    9 10 Отговор
    През Февруари 1981, Стийв Возняк се разбива с неговия Beechcraft Bonanza, докато излита от Santa Cruz Sky Park. Американската агенция NTSB разследва случая [4] и заключва, че Возняк не е имал необходимата квалификация да управлява този самолет, и също няма необходимия опит в управлението на такъв вид самолети. Причината за катастрофата е била определена като „твърде ранно излитане и загуба на скорост с последвало разбиване в края на пистата“. Като последствие от инцидента Возняк има ретроградна амнезия (retrograde amnesia) и временна антероградна амнезия (anterograde amnesia). Той не е имал никакъв спомен за инцидента и дори не е разбрал, че е участвал в разбиване на самолет. Така също Стийв не си спомнял престоя си в болницата или нещата, които е правил след като е бил освободен от болницата. Следвал е предишният си начин на живот (с изключение на летенето), но не е могъл да си спомни какво се случило по време на инцидента. Случвало се е да влезе в някоя стая и да не помни защо е там или кой ден от седмицата е днес. Например е ходил да работи в неделя и си е седял вкъщи в сряда, мислейки че е края на седмицата.
    Возняк окончателно приключва работата си в Apple на 6-ти Февруари 1987, 12 години след създаването на тази компания. Той все още е нает от Apple въпреки, че не е вече там ..... Прости господи грешните , те не знаят какво вършат !!!
  • 5 Гост

    18 8 Отговор

    До коментар #1 от "Driving pleasure":

    Дори да фалират, вече постигнаха целта си, като инициираха електрическата мобилност. Вече всички автомобилни производители започнаха да планират произвеждане на електромобили и се появи реален пазар и конкуренция.

    Дори Tesla да фалира, Някой ще я купи и ще продължи да произвежда електромобили.

    Обаче при положение, че произвеждат половината батерии в света, вероятността да фалират е изключена. Големите автомобилни концерни могат да произвеждат купета, но батериите трябва да ги купят от някъде!

    Коментиран от #6, #23

  • 6 ГОВЕДАРСКА ГАДОВЕ

    14 15 Отговор

    До коментар #5 от "Гост":

    А СЯ УСЕТИХТЕ ЛИ СЕ ЧЕ ТИЯ ГАДНЯРИ ОТ ТЕСЛА ТОРМОЗЯТ ЕВРОПАЗАРА ОТ ДИЗЕЛОВИ КОЛИ ЗА ДА МОГАТ ДА СИ ПРОДАДЪТ УМРЕЛИТЕ БАТЕРИИ ЗАПРОИЗВОДСТВОТО НА КОИТО В ПЪТИ ПОВЕЧЕ СЕ ЗАМЪРСЯВА ОКОЛНАТА СРЕДА И СТРАААААШНО ЕНЕРГОЕМКИ И НЕКОНКУРЕНТНИ КЪТ СЕБЕСТОЙНОСТ СПРЯМО ДЕЗЕЛА.

    Коментиран от #7, #10, #11

  • 7 отлично

    14 9 Отговор

    До коментар #6 от "ГОВЕДАРСКА ГАДОВЕ":

    Писането с големи букви отлично подчертава тоталната ти неграмотност в злобното ти "мнение" ...
  • 8 Чук Норис

    14 2 Отговор
    Козяк, то и с iфоня е така. Медийни раздувки.
  • 9 ГОСТ

    8 2 Отговор
    Четете цялата статия. Най-важното е накрая!
  • 10 Някой си

    9 5 Отговор

    До коментар #6 от "ГОВЕДАРСКА ГАДОВЕ":

    И как точно се замърсява повече? Я обясни - виждам че си еб.ти простия овчар - ще е интересно да те чуем.
  • 11 ГОСТ

    6 5 Отговор

    До коментар #6 от "ГОВЕДАРСКА ГАДОВЕ":


    1,5 KW електричество се употребяват за производството на литър бензин. Ако колата ти харчи средно 8 бензин значи за 100 км употребява 12 KW

    С 12 KW един масов електромобил / не Тесла / изминава 75 км.

    Па ти си говори за ДЕЗЕЛА!

    Коментиран от #12, #18

  • 12 В МЪГЛАТАТА СА ГУБЯТ НЕУКИТЕ

    5 8 Отговор

    До коментар #11 от "ГОСТ":

    А ЗНАЙШ ЛИ ТОКА ОТДЕ ИДВА ОТ ЕКО ТЕЦОВЕ И БЕЗАВАРИЙНИ ТЕЦОВЕ ПЛЮС ДОСТАВКА ЕЛКТРОРАЗПРЕДЕЛЕНИЕ ЗАГУБИ Е СОЦ./ КРАДЛИВА / ТАКСА. СЛАГАМЕ И ТАШАКА АКУМУЛАТОРИ И СИЧКО АКО СИ ГО ОСЪЗНАЛ Е ПЪЪЛНА ИЗМАМА . ПОЖЕЛАВАМ ТИ ДА СИ КУПИШ ЕЛ. АВТОМОБИЛ ДА СА КАЧИШ ДО ШИПКА ЗИМАТА А ТАМ ГОРЕ СЛУЧАЙНО ДА НЯМА ТОК В ЗАРЯДНАТА СТАНЦИЯ ИЛИ ИМА ОПАШКА ОТ 320 ЕЛ КОЛИ ИЗГОРЯЛИ КЪТ ТЕБЕ.
  • 13 вижся

    9 4 Отговор
    Думата балон стана много известна за демаркетинг... Нито могат да спрат Тесла вече нито криптовалутите.. на хората им писна!
  • 14 Morgoth

    8 4 Отговор
    Така е. Тесла не са върха на сладоледа в нито един аспект. Но те направиха прехода към електрически двигател и са първите наистина успешни с това. Европейските и японските производители все още не успяват да продадат електрическите си модели, а те започнаха да развиват тази технология много преди Тесла да се появят.

    Коментиран от #15

  • 15 Борисов

    3 4 Отговор

    До коментар #14 от "Morgoth":

    Има много по-успешни в продажбите на Ел.коли, та и в това не са най!

    Коментиран от #16

  • 16 Да, ама не!

    4 1 Отговор

    До коментар #15 от "Борисов":

    Би ли подкрепям мнението си с цифри?

    Нещо от тази или миналата година?

    По всички статистики Тесла продава най-много електромобили.

    Коментиран от #17

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 незнайко

    0 0 Отговор

    До коментар #11 от "ГОСТ":

    Интересно нефта да не пада от въздуха в барелите ? Каква е тази супер нереална сметка каята сте направил ? Такива сметки се правят много трудно.
  • 19 Тхе говедърънс

    0 0 Отговор
    За айфоньовете разбрах че ще ги произвеждат във вид на пениси със много силна вибрация,заради третополовите индивиди.
  • 20 Везувий

    4 0 Отговор
    Тесла в момента са едни от най некачествените коли. В България ако си купиш, най-близкия сервиз е в Словения. Ако я зареждаш с електричество от ТЕЦ ще замърсяваш природата много повече отколкото с обикновенна кола. Също има достатъчно сериозни проучвания според които, Тесла става наистина еко след 8 години експлоатация, докато се избият вредните емисии за производство на батериите. Този специалист по балони (шефа на Епъл) е напълно прав. Това е поредната американска печатница за пари. Лъжлива и алчна!

    Коментиран от #21, #24

  • 21 Да, ама не!

    0 1 Отговор

    До коментар #20 от "Везувий":

    Хайде този е повярвал на фалшивите новини. Даже не е забелязал малкия шрифт в новината, в която се казва че това важи само ако батериите и електромобилите са произведени само с мръсна енергия. Дори в този случай обаче, доказаха че новината е фалшива!

    Електрическите автомобили са далеч по-екологични от дизеловите и бензиновите си алтернативи през целия си живот, дори и когато се захранват с „мръсно“ електричество, генерирано от най-вредните изкопаеми горива. Това сочи нов доклад, публикуван от университета „VUB“ в Брюксел.

    Докладът, изготвен от името на кампанията „Транспорт и околна среда“ (T&E), отчита емисиите от производството на електрическо превозно средство и неговата батерия, както и потреблението на енергия през целия му живот. Анализът показва, че дори когато една електрическа мрежа е доминирана от мръсни източници на енергия, все пак е по-екологично да се кара електрическа кола, а не дизелова или бензинова. В Полша, например, където 90% от електроенергията се генерира от въглища, електрическият автомобил отделя 25% по-малко СО2 през целия си живот в сравнение с дизеловия си събрат.

    С нарастването на дела на възобновяемата енергия сравнението между електрическите автомобили и превозните средства с двигатели с вътрешно горене ще става все по-благоприятно в полза на е-колите. В Швеция, например, където електроенергията се добива от възобновяеми енергийни източници и ядрена енергия, електрическите автомобили отделят с 85% по-малко въглероде
  • 22 Да, ама не!

    1 0 Отговор
    С нарастването на дела на възобновяемата енергия сравнението между електрическите автомобили и превозните средства с двигатели с вътрешно горене ще става все по-благоприятно в полза на е-колите. В Швеция, например, където електроенергията се добива от възобновяеми енергийни източници и ядрена енергия, електрическите автомобили отделят с 85% по-малко въглероден диоксид през живота си, отколкото дизелите.
  • 23 Симеон

    1 0 Отговор

    До коментар #5 от "Гост":

    Проблемът че че фалитът на Тесла може да върне всичко в начална позиция и ще струва на американците много милиарди долари. За кой ли път? Тези са нация от дебили, крадци, мошеници и психопати. Дори с много пари си остават кретени.
  • 24 Admin

    1 0 Отговор

    До коментар #20 от "Везувий":

    Престъпление е да се тиражират измислици и лични съчинения!

    Фактите говорят следното:

    https://youtu.be/n0WNZU3Q_8g?t=3m2s

    Електромобил зареждан с ток предимно от ТЕЦ има ТОТАЛ емисии на въглерод между 80 и 100 гр/км

    Петролна кола има преки емисии по каталог, НОО към тях се добавят (в брошурката не го пише!) емисиите по добив (нефтени платформи, кладенци), транспортиране (танкери, петролопроводи, влакове-цистерни), преработка (рафинерии) и дистрибуция (камиони-цистерни) на петрола.
    С тях всяка петролна кола има общи емисии между 300 и 500 g CO2 на километър.

    Е, между 3 и 5 ПЪТИ повече замърсява един бутален автомобил. Кой разпространява лъжи сега, а?