10 318 15

Новото окачване на Citroen-ите

Радослав Славчев

Показан по време на Автомобилното изложение в Париж през 1955 г., DS 19 предлага революционно аеродинамично тяло, което намалява разхода на гориво, като същевременно намалява нивата на шум и подобрява стабилността. От още по-голямо инженерно значение е уникалната нова хидравлична или хидропневматична система за окачване на автомобила.

Днес, шевроните се опитват с по-малко средства да постигнат същото превъзходство във возията. Това те правят чрез технология, която усъвършенства качеството на шофиране при Citroen по нов начин. Окачването Progressive Hydraulic Cushions TM , чиято световна премиера е с C5 Aircross, разполага с интелигентни амортисьори, акустични техники за контрол на вибрациите и свръхсъвместими окачващи връзки за по-ефективно филтриране на неравностите по пътя.

Докато конвенционалните системи за окачване на т.нар. бюджетни автомобили се състоят от пружини, амортисьори и механични ограничители, прогресивната технология на Citroen добавя два хидравлични ограничителя към тази система - един за разширение и един за компресия – за да се осигури комфорт при шофиране в най-новите модели, сходен с този на легендарния DS.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • знайчев
    Отговор
    1 11:25  27.10.17
    колкото по сложно окачване толкова по лесно се чупи ... дано не съм прав но едва ли

    Коментиран от #7

  • НЕ мерси
    Отговор
    2 11:41  27.10.17
    купуваш си чисто нов ситроен пикасо предницата му тропа като на разбит амортисьор и ти обясняват , как това е нормално ! да си ги чуват арабелите тия кощшове за добитък!
  • Ф Е Н
    Отговор
    3 12:06  27.10.17
    КОЙТО ВЕДНЪЖ Е СЕДНАЛ НА ТОПКИ СЛЕД ТОВА НИКОГА НЕ СЯДА НА ПРУЖИНА.
  • Никога
    Отговор
    4 12:59  27.10.17
    Повече таралясник от френския автопром. Както народа е казал - Мъжко дупе се е.. един път.

  • Никола
    Отговор
    5 13:19  27.10.17
    Като бивш собственик на такива Ситроени , мога да кажа , че возията с хидроактивното окачване няма сравнение с никоя друга като комфорт , но има и своите недостатъци: 1.при попадане на гумите на задния мост едновременно в дупка се чува силен удар ,иначе дупките не се усещат. 2.от лекото люшкане на някои в кола им прилошава .3. сферите са консуматив и следва да се подменят , което допълнителен харч , а малко хора у нас разбират от тази технология за да ги поддържат . Впрочем по западните форуми има доста заклети фенове на тази технология вкл. таксисти , които декларират , че се отказват от марката Ситроен ,само защото вече няма да има такова окачване.
  • HA 3+
    Отговор
    6 18:31  27.10.17
    Гледах клипчета в yuotube с това окачване и нещата изглеждат добре.Обаче тук се губи това,че можеш да регулираш клиренса.Като собственник на хидравличен ситроен мога да кажа,че окачването в момента на С5Х7 е изключително здраво направено.Не вози като Ксантия,малко по-твърдо е но комфорта е на много добро ниво.Люшкането се избягва като натиснеш бутона спорт който почти елиминира накланянето.Колата се движи като на релси.Сферите са по около 170лв едната но се сменят мноооого рядко.Моята е на 250хил.км и още съм с оригиналните.На старите се пълнят но новите вече нямат тази опция и се заменят.За парите си в този клас нямат аналог.Интересно е новото окачване какво ще покаже на живо.
  • HA 3+
    Отговор
    7 18:37  27.10.17

    До коментар #1 от "знайчев":

    Сравнено с подобен тип окачване това на ситроен е много по-евтино и много по-здраво.Имам преки наблюдения върху airmatik и въздушно окачване на VW Toureg.Там цените са убийствени.
  • Edin
    Отговор
    8 21:42  27.10.17
    Хидравличните ситроени са забранени в DTM не случайно! По завоите нямат настигне,затова великите сили ги подрязват по разни причини! Четох го наскоро в бета,колко е вярно не се наемам да кажа!
  • Shevron
    Отговор
    9 23:38  27.10.17
    Колите са за асфалт, а не за " бг магистрали". На БеТе Ера му смених предното окачване дорде мина Чирпан Н.Загора .
  • 10 00:15  28.10.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Асен Гунделов
    Отговор
    11 00:18  28.10.17
    Това е платена реклама, не го привмайте толкова сериозно :) и разбира се, карайте си и вярвайте в това което ви кефи :) рекламата не задължава и не гарантира! Тя дава допълнителна опция на потенциалния клиент при избор му :)
  • Stoich
    Отговор
    12 02:09  28.10.17
    Все още Ксантията държи рекорда на лос-теста и то в сравнение с чисто спортни коли, като Ферари и др.

    Коментиран от #13

  • HA 3+
    Отговор
    13 09:23  28.10.17

    До коментар #12 от "Stoich":

    Ксантията е много добра кола но остаря вече.
  • Shmeker
    Отговор
    14 22:47  28.10.17
    Няколко размисли по темата от моя страна: 1. Сложното окачване не винаги е чупливо, ако е направено както трябва. Но когато се наложи ремонт е по-скъпо. 2. За Ситроен, най-доброто нещо, което може да се случи е да се отделят от Пежо. За сега няма никакви изгледи това да стане. 3. Много респект към истинските Ситроени, на времето дори даваха награда ако някой успее да обърне техен модел.
  • мергела
    Отговор
    15 19:29  30.10.17
    седнете в мерцедес и пак ми хвалете ситроените разликата е от земята до небето карал съм и двете не ги превъзнасяйте толкова много смешно е .......

Напиши коментар:


Публикувай