26 332 33

Mazda показа как работи бензиновият мотор "без свещи"

Георги Касабов

Новото семейство бензинови двигатели Skyactiv-X на Mazda ще работи на принципа на дизеловите мотори с възпламеняване на горивната смес чрез сгъстяване, а не със свещи. Технологията носи името Spark Controlled Compression Ignition и според японските инженери ще намали разхода с 30%.

За да обяснят принципа на действие, от компанията публикуваха видео, в което са показани разликите между конвенционалните бензинови двигатели и Skyactiv-X. Инженерите на Mazda все още не могат да елиминират напълно нуждата от електрическа искра, тъй като горивната смес се възпламенява компресионно само в ниски оборотни режими. Японците обаче обещават, че в следващата генерация на този тип мотори няма да има свещи.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Еколог
    Отговор
    1 11:55  27.10.17
    То хубаво ама вредните емисии да не се повишат случайно, щото дизелът е недолюбван днеска???

    Коментиран от #3, #13

  • ЖълтаРабота
    Отговор
    2 11:59  27.10.17
    Поредното чудо.. Цял свят разбра, че отиваме към електрически и автономни автомобили, за добро или лошо, само жълтите братя още откриват топлата вода.. точно както откриха с rx-8 и прословутия ванкелов мотор.

    Коментиран от #6

  • гост
    Отговор
    3 12:08  27.10.17

    До коментар #1 от "Еколог":

    Естествено , че ще се увеличат , икономия от 30% значи горене при бедна смес като дизел , което пък гарантира всякакви "коктейли" в изгорелите газове , оттам тръгваме с н-степенни катализатори , адблута и тем подобни простотии , но за щастие по-това време вече ще е в музея , а Мазда най-вероятно с някой нов "партньор" като Форд , ама тоя път ще им пратят някой като Карлос Гос , дето ще им избие набързо мераците и ще им обясни , че от "електричките" няма спасение

    Коментиран от #14, #18

  • Ввв
    Отговор
    4 12:11  27.10.17
    Много "разбирачи"тук....катайте си мотокарите и си трайте

  • гост
    Отговор
    5 12:17  27.10.17
    Няма лошо, но този двигател все пак ще има свещи, защото при високи обороти не може да пали самосотятелно и да избегне т.н. чукане от неравномерно и ранно възпламеняване. Та не е съвсем без свещи. За вредните емисии съм съгласен, бедната смес значи по-лошо. Имаше тест наскоро: баща и син си тестват колите при независим експерт в реални условия: 27г. голф 1,8 моно и нова октавия с евро 6 дизел, е старото голфче е с 30% по-малко NOx вредни емисии. Та за четвърт век нищо по-добро не са измислили, добави, че тези голфове у нас се карат на газ и вредни емисии се свеждат до минимум.
  • 112
    Отговор
    6 12:34  27.10.17

    До коментар #2 от "ЖълтаРабота":

    Като гледам положението само медиите тръбят за тези електрички но реалността е друга. Истината е в хибридите понеже техмологиите при батериите са далеч от задоволителни.
  • Никола
    Отговор
    7 12:59  27.10.17
    Докато няма революция в батериите , т.е. да са евтини , да се зареждат за няколко минути , производството им да не замърсява околната среда и да не се самовъзпламеняват - решението е само в хибридните технологиии и то най-вече PLUG-IN хибридите , иначе електрическите автомобли остават едни градски коли на супер висока цена !

    Коментиран от #9

  • 8 13:06  27.10.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • гост
    Отговор
    9 13:51  27.10.17

    До коментар #7 от "Никола":

    А "PLUG-IN хибридите" с какви батерии работят бе , умник ??!! Преди да се цепиш неподготвен , не е ли по-добре да прочетеш нещо ! И кой ще гарантира , че в града ще карат само на ток , ти ли ?? И като се продават от десет години и доставката не е 1-2 години , що не са се наредили 500 000 човека да чакат за такива , ами ходят да плащат и да чакат за Тесла ?? Май бъдещето ти отдавна е станало МИНАЛО !
  • СТЗ
    Отговор
    10 13:56  27.10.17
    Леелее ,ами сега как ще цапаме свещите?
  • гост
    Отговор
    11 14:24  27.10.17
    Електрическите автомобили са далеч по-екологични от дизеловите и бензиновите си алтернативи през целия си живот, дори и когато се захранват с „мръсно“ електричество, генерирано от най-вредните изкопаеми горива. Това сочи нов доклад, публикуван от университета „VUB“ в Брюксел. Докладът, изготвен от името на кампанията „Транспорт и околна среда“ (T&E), отчита емисиите от производството на електрическо превозно средство и неговата батерия, както и потреблението на енергия през целия му живот. Анализът показва, че дори когато една електрическа мрежа е доминирана от мръсни източници на енергия, все пак е по-екологично да се кара електрическа кола, а не дизелова или бензинова. В Полша, например, където 90% от електроенергията се генерира от въглища, електрическият автомобил отделя 25% по-малко СО2 през целия си живот в сравнение с дизеловия си събрат.
  • гост
    Отговор
    12 14:25  27.10.17
    С нарастването на дела на възобновяемата енергия сравнението между електрическите автомобили и превозните средства с двигатели с вътрешно горене ще става все по-благоприятно в полза на е-колите. В Швеция, например, където електроенергията се добива от възобновяеми енергийни източници и ядрена енергия, електрическите автомобили отделят с 85% по-малко въглероден диоксид през живота си, отколкото дизелите. „Днес едно електрическо превозно средство, задвижвано от полска електроенергия – най-мръсната в ЕС – пак има по-малко вредно въздействие върху климата, отколкото нов дизелов автомобил“, обясни Йоан Ле Пети, експерт по е-мобилност в T&E. „Предвид бързата декарбонизация на енергийния микс на ЕС, електрическите превозни средства ще излъчват средно половината от емисиите на CO2 на дизелов автомобил до 2030 г., като се имат предвид и производствените емисии“. https://greentech.bg/archives/74121
  • Грую
    Отговор
    13 14:27  27.10.17

    До коментар #1 от "Еколог":

    Айде стига разсъждения ! Нахлузвайте чепиците и тръгвайте пеш. Те ти екология и половина!
  • Изненадан
    Отговор
    14 14:27  27.10.17

    До коментар #3 от "гост":

    Икономията най-вероятно е от повишено КПД, а не от по-бедна горивна смес!!

    Коментиран от #15

  • Яице и кокошка
    Отговор
    15 15:02  27.10.17

    До коментар #14 от "Изненадан":

    ХаХа а как го постигаш това по-високо КПД бе умник. Ти си като приказката за яицето и кокошката.

    Коментиран от #16

  • Иван
    Отговор
    16 15:51  27.10.17

    До коментар #15 от "Яице и кокошка":

    По-високо КПД не се получава от бедна смес и лошо изгаряне ...

    Коментиран от #17

  • Още един идиот
    Отговор
    17 16:07  27.10.17

    До коментар #16 от "Иван":

    А от какво се получава бе умник защо КПДто на дизела е много по-голямо от бензина??? Тази висока компресия за какво ти е ти как мислиш многознаико?
  • мзд
    Отговор
    18 17:51  27.10.17

    До коментар #3 от "гост":

    Мазда твърдят че заради обеднената гориво-въздушна смес температурата на изгаряне всъщност е по-ниска. Оттам и по-ниски нива на азотните оксиди. Нали си представяте колко внимателно ще се правят тестовете, след дизеловите скандали? Между другото, Мазда преди две години се отказаха да внасят дизелови коли и SUVв Щатите, защото не можели да се вместят в нормите без много оскъпяващи допълнения. Тогава VW още рекламираха като луди "чистите" си дизелите. От Jalopnik: "Decreased combustion temperatures are a result of lean burn (and indeed, why NOx emissions are so low for this type of engine). The benefit, Mazda shows in the plot above, is that the lower combustion temperatures mean less energy is lost “to molecular vibrations and decomposition.”"
  • Антиелектрика
    Отговор
    19 18:57  27.10.17
    Как няма една статия, която да не бъде о.рана от тъпотиите на електрофилните фашисти??? Пожелавам им някой ден да вдишат от "екологично чистия" дим от горене на литиево-йонна батерия. Не дай си боже да развият някое туморче от силното електромагнитно поленце на "безвредното" електромоторче от над 100 kW.
  • гост
    Отговор
    20 19:45  27.10.17
    Не знам колко сляп трябва да си, че да не прочетеш на 1:45 "Common with Gasoline Engine: Generate a fireball WITH SPARK PLUG". Авторът на статията да си прегледа очите и оценките по английски!
  • Гого
    Отговор
    21 20:05  27.10.17
    Що се пънат като на двигателя с вътрешно горене му отминава времето?

    Коментиран от #22

  • Антиелектрика
    Отговор
    22 20:32  27.10.17

    До коментар #21 от "Гого":

    Ами сигурно, защото разбират малко повече от теб на кое му отминава времето! Те и преди години им се смееха на японците, че не правят дизели и, че на бензина му отминава времето, пък какво стана с Дизелгейт и лъжите за милиарди евро, а? Тръгнали сме да даваме акъл на японците за доказани неща!
  • Ощърбий
    Отговор
    23 20:50  27.10.17
    То свещи нема щото единия клапан и буталото са свещта... Мъдро а? Традиционните свещи ги сменяваме на читирися-петеся илияди километря, а на тва чудо клапанобуталната свещ колко иляди че се сменява?
  • Ний с братчеда
    Отговор
    24 20:56  27.10.17
    Начи ний с братчеда удавната сме казали, че по-разбирачи от нас няма.Туй бензин-мензин, нафта-мафта, ток-мок и такиа ги знайм наизус. Сичку знайм. Па кат пим пу 2 рикии, почвами да обсъждами квантуви конпютри, световна политика, и изобщо.
  • гост
    Отговор
    25 21:38  27.10.17
    Прогреса ни е спрял още от парната машина. Докато не намерим начин да задоволим електрическите си нужди, без да се налага да разпадаме атома на части за да загреем резервоар с вода, който с парата си да задвижи генератор, ще си останем в 17ти век!
  • Гост
    Отговор
    26 22:16  27.10.17
    Първо :ванкеловия двигател не е измислен от японците но го доразвиват. Второ :они се пробват да мислят що не пробвате и вие?
  • гост
    Отговор
    27 23:52  27.10.17
    Ще закъсат ли Mazda и Subaru? Двете компании са твърде малки, за да посрещнат сами цената на задаващата се революция, коментира Bloomberg Бързо променящият се автомобилен сектор крие много рискове за по-малките играчи като Mazda и Subaru, коментира Bloomberg. По-рано в петък Nikkei Asian Review съобщи, че и двете японски компании няма да постигнат очакваните резултати през тази година и ще отчетат сериозен спад в приходите.Високата ефективност обаче не може да компенсира липсата на достатъчно развойни средства. Единият вариант е двете компании да потърсят партньорства от типа на това между Nissan и Renault (и, съвсем отскоро, Mitsubishi). Най-логично би било дори да го потърсят помежду си - умението на Mazda да прави достъпни компактни коли и спортни машини би било отлично допълнение към семейните комбита и SUV на Subaru. Но има няколко пречки. Първо, японските компании по начало са твърде ревниви към независимостта си. Второ, дори и заедно Mazda и Subaru пак биха останали твърде малки, с годишен капацитет 2.3 милиона автомобила - по-малко от Peugeot и четири пъти под мащабите на Toyota. Даже и обединени, развойните бюджети на двете компании едва им отреждат десета позиция в света.Третият и най-сериозен проблем е самата Toyota, която в момента притежава 17-процентов дял във Fuji Heavy Industries. Това участие на глобалния лидер би разубедило другите кандидати за Subaru, а пък самата Toyota все още е твърде заета с интегрирането на Daihatsu. Както о

    Коментиран от #32

  • гост
    Отговор
    28 23:54  27.10.17
    Както отбелязва Bloomberg, това е обратната страна при високата норма на печалба - често тя е резултат на по-малкия инвестиран капитал. Но за да не изостанат фатално в следващата автомобилна революция, Mazda и Subaru ще трябва да променят това.
  • СЪРП И ЧУКундур
    Отговор
    29 01:31  28.10.17
    измислил го е руснака брееей

  • Obay
    Отговор
    30 07:31  28.10.17
    Стига сте ги мислете японците..ние да се видим какви сме посерковци

    Коментиран от #31

  • Фен
    Отговор
    31 08:27  28.10.17

    До коментар #30 от "Obay":

    Пиши в единствено число!
  • Красимир
    Отговор
    32 16:23  28.10.17

    До коментар #27 от "гост":

    Един Илън Мъск показа че и една птичка пролет прави.
  • Shmeker
    Отговор
    33 18:42  28.10.17
    Абе то хубаво ама имам следните бележки: 1. Такава технология имаше от GM още преди 7-8 години. Не я внедриха, и не знам защо. 2. Всеки път когато Мазда направят нов мотор в последните 10 години все е по-икономичен от предходния с 30%... Това е третия, значи трябва да дава разход с 50% по-нисък от онзи преди 15 години. Едва ли е така.

Напиши коментар:


Публикувай