4 759 25

Холандци подкараха Tesla на водород

Георги Касабов

Нидерландската компания Holthausen, специализирана в доставки на газ и изграждане на станции за зареждане с водород, предлага програма за доработка на Tesla Model S за работа на горивни клетки. Холандците твърдят, че са успели да хакнат електрониката на американския електромобил и да монтират резервоар за водород на мястото на батериите.

В резултат на доработките пробегът на Model S P100D с едно зареждане се увеличава от 613 на 1 000 км. Допълнителното оборудване за работа на водород е разположено така, че да не влияе на свободното място в салона.

Конверсията на Holthausen струва €50 000. Сумата е внушителна, но шефът на компанията Стефан Холтхаузен твърди, че вече са набрани достатъчно поръчки.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Никой
    Отговор
    1 12:14  07.11.17
    Водородът е доста добра идея. Проблемът е трудното извличане и съхраняване и лесната запалимост. Това налага огромни изменения в инфраструктурата, които мисля, че няма да се случат преди налагането на електромобилите. А и след 10-15 години, когато те са достатъчно развити, няма да има смисъл от водород.

    Коментиран от #10, #14

  • Електрика
    Отговор
    2 12:15  07.11.17
    Всички които казват че водородът е бъдещето могат да си вземат такова устройство. Колко са 50000 евро за тях! Плюс по-скъпото зареждане с водород незнайно къде.

    Коментиран от #8

  • Гост
    Отговор
    3 13:30  07.11.17
    Абе баш си е като на кола да сложиш газово :D
  • Пешо
    Отговор
    4 13:35  07.11.17
    Тя тая тесла ще излезе златна!

  • Мдаа
    Отговор
    5 13:40  07.11.17
    Разликата в пробега е едно спиране за половин час. Не си струва цялата тая галимация. ВАЖНОТО кое е обаче: в течна форма водородът се съхранява при -252.87 градуса по Целзий и при при налягане 1013 бара! Ей това форумните писари не могат да го разумеят и само подвикват един подир друг като пуйки, че водородът бил бъдещето. Сигурно, ама далечното...
  • Водород
    Отговор
    6 13:44  07.11.17
    Който иска да се вози, директно седнал на водородна бомба 1000 атмосфери, да заповяда. Безплатен катапулт : D http://hanabi.autoweek.com/sites/default/files/styles/gen-1200-675/public/tankscloseup.jpg
  • tost
    Отговор
    7 14:17  07.11.17
    А ве "разбирачи ",първата кола на водород вече е факт,от Toyota,струва 60 000$ и при покупка държавата връща 17 000$ обратно на купувача. РАЗБИРАЧИ;)

    Коментиран от #11

  • gost
    Отговор
    8 14:19  07.11.17

    До коментар #2 от "Електрика":

    Днес е по скупо, ама утре когато петрола го нямма...

    Коментиран от #24

  • гост
    Отговор
    9 15:50  07.11.17
    Ами не е толкова скъпо ако си набавят колата директно без батерия. По сметки излизаше към 25х.долара без батерията. Та може да скърпят една бройка за под 75х.евро или колкото е цената на батериен вариант, но с по-малък пробег.
  • Японеца
    Отговор
    10 16:06  07.11.17

    До коментар #1 от "Никой":

    Водорода не е идея, а проект работещ от 2008г в Сащ и Япония! Honda FCX Clarity, ма кво да обяснявам на немско-дизелови поклонници? Май още си доста назад с информацията, бъдещите водородни коли се разработват с горивни клетки!

    Коментиран от #12

  • Японеца
    Отговор
    11 16:08  07.11.17

    До коментар #7 от "tost":

    Honda FCX Clarity Е ПЪРВАТА!
  • Mарсианец
    Отговор
    12 16:48  07.11.17

    До коментар #10 от "Японеца":

    ХаХа да спират дизела и бензина и да задължават хората да се движат с водородна бомба из градовете, кеф ти да се движиш хоризонтално кеф ти вертикално, директно при 40сете девици. Няма искам неискам всички под строй като доброто старо минало.

    Коментиран от #13

  • Японеца
    Отговор
    13 20:13  07.11.17

    До коментар #12 от "Mарсианец":

    Това е било и мнението на хората като са видели бензинова кола! Сравнявали си коня и колата с двг, та и ти така, умнико! Такова е и мнението на хора които не карат на газ!

    Коментиран от #15, #16

  • Именно
    Отговор
    14 20:45  07.11.17

    До коментар #1 от "Никой":

    "...10-15 години, когато те са достатъчно развити, няма да има смисъл от водород." Водородът е 70% от познатата ни вселена, и при горене се получава вода. За да кажеш че някога, когато и да било няма да има смисъл от водород трябва да си специален вид гений! ;)
  • ник
    Отговор
    15 20:52  07.11.17

    До коментар #13 от "Японеца":

    Освен това ги е било страх че ако сутрин си в согия а следобяд в Бургас например , ще се разболееш, защото няма да може да се аклиматизираш
  • Марсианец
    Отговор
    16 22:06  07.11.17

    До коментар #13 от "Японеца":

    Стига с тези плоски размишления, а хората които са създавали дирижабала са мислили това за самолетите. Трябва ли да карам на газ за да се усмърдя и да се страхувам всеки път като возя детето си дали някой баш майстор не си е оставил ръцете? А трябва ли зимата да карам детето си когато го водя до мола да ходи в студа заради твоят кеф??? Карай си на Газ ама замисли колко коли са на газ по света(не броим сиромашка България) и защо?
  • 17 23:37  07.11.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • 18 23:52  07.11.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • некойси
    Отговор
    19 08:19  08.11.17
    Винаги като прочета такава статия ме сърби да пусна някое клипче с балон пълен с водород от ютюба. https://www.youtube.com/watch?v=nLuOM9aOWvk И помнете ... това е само балонче с малко водород под нищожно налягане, тук не става въпрос за дебелостенен резервоар под стотици атмосфери налягане, който би изкопал дупка с размерите на кратер при по-сериозно ПТП.

    Коментиран от #20

  • незнайко
    Отговор
    20 09:05  08.11.17

    До коментар #19 от "некойси":

    Ако трябва да сме точни, прочетете за дирижабъла Хинденбург . Тогава ще разберете що е това водород.
  • Разбирач
    Отговор
    21 09:37  08.11.17
    Още като излезнаха теслите се сетих за това , но моята идея беше да останат и батериите плюс соларни панели (от тези гъвкавите) по цялата кола и тогава пробега щеше да е повече от 1500 км. Относно опасноста от водорода тя е никаква , все едно да кажеш че бензина в резервоара е опасен или газта в газовата и т.н. И най-малкото кой па го интересува колко е опасен водорода , то ако така се мисли дай още да обикаляме горите и да ходим на лов с камъни :)))

  • Мега монтьор
    Отговор
    22 09:41  08.11.17
    До марсианеца: Като те е страх от майстори прави си колата сам.Аз така правя и всичко е точно.И не ми разправяй че от страх от майстори плащаш двойно за гориво , освен ако не си на нафта и не я крадеш де.
  • Българин с Б
    Отговор
    23 09:43  08.11.17
    до "тост" не се пише "ВЕ" наумето го тоя български БЕ от кое село изпаднахте
  • Нямало петрол
    Отговор
    24 10:53  08.11.17

    До коментар #8 от "gost":

    Казваш че днес е скъпо на водород, но утре ако нямало петрол, смесители да се возим на водород? Още днес когато има и водород и петрол, електрическия транспорт е най-рентабилен. Какъв е смисълът от водорода, след като е най-скъпият вариант. Най-скъп е и като първоначална инвестиция и като разход на километър след това. Тази технология е мъртвородена. Освен всичко останало, електромобилът на батерии замърсява атмосферата поне 70% по-малко, отколкото електромобилите на водород. Водородът се произвежда чрез електричество, а после отново се превръща в електричество. Кпд-то на този процес е 30%. Следователно с едно и също количество първично електричество, електромобилът с батерии ще измине 200% повече пробег от водороден електромобил.
  • вижся
    Отговор
    25 14:09  09.11.17
    Някои коментиращи не разбират как работи света явно... Каквото и да правят, както и да го правят, пак ще се дават пари на 1ния процент, вмомента дилемата е как да има нещо което пак да го плащат хората както правят сега с двг но да не е толкова вредно... как рециклират батериите и как правят водород е тотаааааално друга тема и тук става дума за тотално различни магнитуди замърсяване

Напиши коментар:


Публикувай