Last news in Fakti

8 Ноември, 2017 14:09 5 675 6

Безопасни ли са при удар новите SUV-та?

  • suv-
  • кросоувър-
  • краштест euro ncap

Отговор на този въпрос ни дава независимата организация Euro NCAP, която направи краштестове на седем от най-новите кросоувъри на пазара. По-конкретно става дума за Citroen C3 Aircross, Mitsubishi Eclipse Cross, Opel Crossland X, Seat Arona, Skoda Karoq, Volvo XC60 и VW T-Roc.

След тестовете се оказва, че всички кросоувъри получават максималните пет звезди, но най-добър резултат показва новото Volvo XC60. Още по-любопитното е, че XC 60 е и най-безопасният автомобил за цялата 2017-а година. На второ място се класира Mitsubishi Eclipse Cross.

Тройката се допълва от VW T-Rock, а след тях се нареждат Seat Arona и Skoda Karoq. Най-слабите резултати от седемте кросоувъра са за Opel Crossland X и Citroen C3 Aircross. Предишната серия от краштестове на Euro NCAP беше проведена през септември, като там за най-безопасен бе обявен кросоувърът Mazda CX-5.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Хорацио

    20 4 Отговор
    Само ще допълня, че в момента звездите на EURONCAP не показват реално устойчивостта на купето срещу удар. В калкулацията на звездите са включени прекалено много елементи, много от които са абсолютно дебилни и нямат никакво отношение с деформацията структурата на автомобила при удар. Например новата Кия Рио има 3 звезди за стандартно оборудван модел и 5 звезди за модел с топ оборудване. Ако някой му се занимава да ги сравни ще види, че разликата от 2 звезди са дадени не заради по-добра конструкция или повече еърбези, не. И стандартната версия, и топ версията са абсолютно еднакви структурно, еднакъв брой еърбези и двете имат ESP, разликата е в системата за следене линиите на платното и системата за автоматично спиране... Та някой, който не ги знае тия неща ще си каже "Брей по-ефтиния модел има 3 звезди, по-добре да дам 5-6 бона повече да имам по-сигурния...", а те на практика са еднакви. Следователно модел с недотам здраво купе, но голям брой глезотийки от сорта на сигурност за пешеходци, датчици за следене линии на платното, различни видове аларми вдигат фалшиво звездите и се оказва, че някой модели с 5 звезди може да са структурно по-слаби от модели с 4 звезди.

    Коментиран от #2, #3

  • 2 Жонгльора

    3 5 Отговор

    До коментар #1 от "Хорацио":

    Ами като имаш системи за безопасност, които те предпазват и сигнализират за предстоящ сблъсък, се счита, че това предупреждение би повлияло за избягване на ПТП и намаля риска. Това е към "безопасност". Я виж защо на Ауди Кю7 предното поколение има по-висока застраховка в Германия?! Защото при челен сблъсък, вероятността да утрепеш хора в отсрещната кола е висок, а това се плаща И от застрахователя - Ауди са направили колата силноустойчива при челен сблъсък и е повишен % на смъртност при инцидентите с лек автомобил па бил той и ЖИП! Всичко си се отбелязва и отразява - Ауди вдигат цената, защото продават % оцеляване при челен сблъсък, а застрахователите вдигат застраховката, защото поемат % смъртност...
  • 3 Бай Благой

    6 0 Отговор

    До коментар #1 от "Хорацио":

    Интересно!
    Честно казано не го знаех това нещо.
    Това е леко абсурдно и направо не е за вярване, но като се има предвид че колите вече се правят от счетоводители а не от инженери съм склонен да вярвам.

    Коментиран от #4

  • 4 Госссст

    3 0 Отговор

    До коментар #3 от "Бай Благой":

    Така е от доста време - още преди 10 години се даваха точки за индикатор за незакопчан колан. Днес със всичките системи за асистенция дела на активната безопасност в оценката расте все повече!

    Коментиран от #6

  • 5 пълен член

    4 0 Отговор
    Публикувано във факти.бг:
    Безопасни ли са при удар новите SUV-та?

    Е защо ни задавате този въпрос?Ние от къде да знаем.
  • 6 селянин

    3 0 Отговор

    До коментар #4 от "Госссст":

    Ако се загледаш пък в ценовите листи на колите ще видиш че екстри са лампа в жабката, еди кви си на цвят лайсни в купето и т.н. глупости... пък много от тях нямат елементани удобни неща като приемрно диагностика за изгоряла крушка!