10 Ноември, 2017 11:32 3 939 12

Да помечтаем за нов ЗАЗ-баничарка

  • заз-
  • project 970-
  • концепции

През 1961 година ЗАЗ започва да мисли за производство на лекотоварни фургони, като дори е създаден прототип, но по една или друга причина така и семейството 970/971 не вижда бял свят. Дизайнерът Константин Николаев счита това за огромен пропуск от страна на ЗАЗ и поради тази причина създава съвременна интерпретация Project 970.

В дизайна на концептуалния еднообемник са заложени чертите от оригиналния ЗАЗ-970. Николаев е на мнение, че габаритите трябва да бъдат запазени, затова в новия му проект те са същите, като на оригинала - 3 890 мм дължина, 1 795 мм широчина и 1 810 мм височина.

В тон със съвременните тенденции концептът е електрически с електромотор във всяко колело. Батериите са разположени по пода на автомобила. Черти от стария ЗАЗ се откриват и в интериор, въпреки че кокпитът е изцяло сензорен и почти футуристичен. За съжаление тежкото финансово състояние на ЗАЗ едва ли ще позволи и този проект да се появи в серия.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ямбол

    13 3 Отговор
    Ай стига ва
  • 2 Пазаерен Либерализатор

    15 17 Отговор
    Рашките до ден днешен продължават с неудачните опити да произведат автомобил....

    Коментиран от #4

  • 3 Малознайко

    15 13 Отговор
    Поредния кенеф, който за радост на всички няма да се реализира!

    Коментиран от #7, #8

  • 4 Справедлив

    13 2 Отговор

    До коментар #2 от "Пазаерен Либерализатор":

    И до ден днешен ЗАЗ е в Украйна..а стига НПО лозунги. Понякога имаш качествени коментари-адекватни ...ама тук пуста омраза към рашаните те надви...

    Коментиран от #5

  • 5 Пазарен Либерализатор

    3 7 Отговор

    До коментар #4 от "Справедлив":

    Прав си, Украйна никога не е била част от наСССРания съюз, особено когато ЗАЗките са се произвеждали. Иначе ЗАЗ е изключително екстравагантен, мощен, комфортен и устойчив автомобил, особено в сравнение със западните аналози по онова време.
  • 6 азззззз

    9 2 Отговор
    поредните разбирачи на ЗАЗ които не са карали или имали , а само виждали .
  • 7 Сеан

    3 1 Отговор

    До коментар #3 от "Малознайко":

    Видът на купето не е лош - прилича на уголемено Рено Туинго, което е с чудесен дизайн за малките си габарити. Събира и мотокултиватор отзад - не се шегувам...съседа караше такова, преди да емигрира във Франсе и го продаде. Зазката обаче е къса за баничарка...добре е да е поне 4200 мм иъ да има по възможност 5 врати, понеже не се знае от коя страна на улицата и посока ще се наложи спиране и товароразтоварна дейност - понякога се налага поради задръствания да влезеш и в насрещна посока, ако няма движение.... Аз съм работил разносна търговия, познато ми е навирането в какви ли не участъци и ситуации. Ширината е добра, а височината също. По тия пропорции, прилича на Пежо Бийпър - отлична малка баничарка, но прекалено къса за и пътници и товар. Двигателят е неизвестен, но ако е 1.4-1.6 от 80 - 110 коня в долния сегмент няма да е зле. Предполагам, че теглото ще е между 1500 и горе кила - 110 коня са му достатъчни за работа. Въпроса е и с какво ще се задвижва? Нали юробюрократите и местните искат електроавтомобили? Не е лоша идеята, от десетилетия можеше да стане! Въпроса е, че родните политици ни смачкаха икономически, а сега не можем да си купим нови коли от по 40 000 и нагоре. Доколкото четох Дачия и Шкода ще пуснат по-евтини електрички, но и останалите няма да закъснеят - конкуренцията ще свали цените. Най-лошото е, че местни таланти могат да произведат автомобил по на 12000-14000 лева нов, с отлични показатели, но родните политици толерират чужди корпорейшън
  • 8 Сеан

    1 1 Отговор

    До коментар #3 от "Малознайко":

    В случая с описанието за електрозадвижване, малко се съмнявам, че ще го направят по този начин. Каквото и да се говори, масомото преминаване към електромобили няма как да стане изведнъж - все още даже Хонда предлага и дизелови и бензинови ДВГ в нови модели. Затова, че ЗАЗ-ката не е лоша идея, но ме съмнява, да излезе на пазара скоро. Въпроса с изработката на електроавтомобили не е сложен. Въпроса е в цената и зарядната мрежа. А все още не сме готови и за висока цена и за зарядна мрежа като заместител на бензиностанциите. Иначе бъдещето е на електроавтомобилите. Лично не бих си купил тази Заз-ка- прекалено е къса за баничарка. По-добре една Дачия Докер, събира доста товар и е с висока маневренност, здрава ходова част. А и качеството на изработка е на сходни нива предполагам. За 26000 лева един Докер би вършил чудесна работа на предприемач. Ако обаче искаш повече качество, търси наз 30 000 лъва и нагоре. Опел Комбо е практичен добитък, със старт от над 27000 базов, но си струва откъм 30000 вече.
  • 9 един

    1 0 Отговор
    Е може ли млад човек да се занимава с такива обречени каузи, вместо да иде някъде да изкарва лев от уменията си??? Язък му за таланта.
  • 10 китайче

    0 0 Отговор
    Яка е
  • 11 китайче

    0 0 Отговор
    Яка е
  • 12 Дедо ви дизайнер

    0 0 Отговор
    Абе вие много далече отидохте. Човека е дизайнер - направил си е душевна чи.ия с една "концептуална дизайнерска разработка". Толкоз.