5 522 32

Tesla успокоява топката

Георги Касабов

Собствениците на Tesla Model S и Model X вече ще могат да карат електромобилите си в нов "разпускащ" режим (Chill Mode). Американската компания надгради управляващия софтуер на колите си с автоматични настройки за спокойно шофиране, които са противоположни на суперспортния Ludicrous Mode, съобщава AutoExpress.

При активирането на Chill Mode динамичните характеристики се влошават за сметка на по-ефективното изразходване на енергията в акумулаторите. На практика в такъв режим се случва точно обратното на това, което предизвиква изборът на Ludicrous Mode.

Заедно с въвеждането на новия режим Tesla спази обещанието си да предприеме мерки по повод оплакванията, че при влизане и излизане от електромобила воланът пречи. През август потребител предложи на Илон Мъск в Twitter кормилото да се прибира автоматично.

Новата функция се казва Easy Entry. При активирането ѝ воланът се отмества напред и нагоре, а шофьорската седалка се дърпа назад, за да осигури максимално комфортен достъп на водача. При включване на електромобила те се връщат в изходно положение.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • гост
    Отговор
    1 18:18  13.11.17
    За подобренията и добавяне на ектри при другите премиум марки се заплащат хиляди евро/долари, а Мъск им го дава без пари. Плюйте, но това според мен е бизнес ориентиран към потребителя, а не към корпоративните собственници и мултимилионите за борда на директорите.

    Коментиран от #2

  • Ало бабо хвърли едни пари
    Отговор
    2 18:25  13.11.17

    До коментар #1 от "гост":

    Ама ти сериозно ли???
  • ЕЕЕЕ
    Отговор
    3 18:40  13.11.17
    само че тая екстра я има в мерцедеса ми дето е 2003 година....

    Коментиран от #4

  • гост
    Отговор
    4 18:52  13.11.17

    До коментар #3 от "ЕЕЕЕ":

    А има ли в "Мерцедеса" ти ускорение под 3 секунди , разход под 3 лева и ресурс над 1 000 000 км без да смениш части и даже масло и за 3 лева ?

    Коментиран от #6, #9


  • Патриот
    Отговор
    5 18:52  13.11.17
    Това пак ни го представят като епохално нововъведение... Нищо, че мерцедес са го направили още преди 14 години. Излишно се натрапва интерес към Теслата.
  • Патриот
    Отговор
    6 18:54  13.11.17

    До коментар #4 от "гост":

    Сигурно няма, но и може да измине 10 000 кирометра с 12 зареждания за по 10 минути. С едно зареждане прави 800км. минимум, а батерията му струва 200лв. А при теб?

    Коментиран от #8

  • Друг гост
    Отговор
    7 19:19  13.11.17
    Патриот: Колко пъти мерцедес са направили подобрение или са оправили проблем без да ходят хиляди мецедеси до сервиза? ZEROOOOO :)
  • гост
    Отговор
    8 19:49  13.11.17

    До коментар #6 от "Патриот":

    А мен какво ме интересува , че искаш да живееш в колата и да караш по 8-10 часа без да спираш ??? И колко други си мислиш , че ги интересува ? А най-вече колко други ще го предпочетат пред зареждане за 20-30 минути , но за 2-3 ЛЕВА ??? А за батерията не смятам да я сменям , ама интересно тия 200 лева май няма да ти стигнат и за една смяна на масло , дето трябва всеки месец да я правиш според претенциите ти за "дълго шофиране" !

    Коментиран от #10, #11

  • Антиелектрика
    Отговор
    9 20:55  13.11.17

    До коментар #4 от "гост":

    Ауууу, страшно нещо са направили "безплатно" в Тесла - отместване автоматично на волана. Още в Jaguar S-type от 90-те години го имаше, ама ти откъде да знаеш. А в Мерцедеса има неща, материали, системи за стабилност и комфорт, които ти не си и сънувал! Хич не ти е лесно!
  • Знайко
    Отговор
    10 21:29  13.11.17

    До коментар #8 от "гост":

    Гост малко подвеждаш хората: 1. 20-30 минути ама на суперчарджърите които все още в Европа са малко. Да в САЩ е друго ама аз поне живея в Европа. 2. Една Тесла P100D харчи по данни на производителят 35 kWh за 100 мили. Ако вземем цената на тока в Германия която е 30 цента/kWh тогава(пропускам мат. сметки всеки може да ги направи) 100 км/13 лева или ако вземем дори 2 лева за литър 6.5л/100км Пряк конкурент Мерцедес Е 350d пак по данни на производителят 6.5л/100км комбиниран разход. Ето че разходът е еднакъв!!!! Да в България тока е евтин заради Козлодуи ама засега. 3.Тези секунди които ги даваш са при включен Лудакрис режим което става само при загрята батерия което отнема време освен това се постига при перформанс пакета с гуми 245/35R21 знаеш ли колко струват тези гуми и дали има семеен автомобил с такива гуми??? Това са си гуми за спортисти и всяка гума струва колкото две смени на масла и филтри а с това тегло мале мале не ми се мисли. 4.Тесла има цена като Мерцедес S клас но не е нищо повече от Е клас.

    Коментиран от #15

  • Знайко
    Отговор
    11 21:39  13.11.17

    До коментар #8 от "гост":

    Между другото много малко са производителите на пазара които за 5.5 години не са променили почти нищо в колата може да провериш примерно как е изглеждал Е класата през 2012 и сега?!?!?! И това е при консервативните германци а какво да кажем за Японците? За мен не е приемливо кола закупена нова да изглежда по същият начин като кола закупена преди 5 години.

    Коментиран от #13, #18

  • Пазарен Либерализатор
    Отговор
    12 21:59  13.11.17
    При -20С° какво ще се случи с батериите на теслата? Щото миналата зима при -30С° джипките палеха от раз, пък нали имат печки вътре топло, сухи прозорци, газя сняг 40 см. и не ми пука. Теслата има ли дийп сноу мод?
  • Гост
    Отговор
    13 23:45  13.11.17

    До коментар #11 от "Знайко":

    Това показва само колко голям НЕзнайко си! И с всичката си наглост, се изявяваш като последна инстанция! Хайде спри с измишльотините, всички помним "решетката" на първите Тесли. Това доказва само колко малко занаеш за Тесла, но не спираш да лъжеш. Ето ти промените https://youtu.be/gfMrFCOmJMM

    Коментиран от #16

  • Стига лъга!
    Отговор
    14 00:54  14.11.17
    1.Към ноември 2017 г. Tesla оперира 7 320 бързи зарядни станции ( Supercharger) в 1 042 станции по целия свят. Те включват 433 станции в САЩ, 30 в Канада, 6 в Мексико, 349 в Европа и 224 в Азиатско-тихоокеанския регион. 2. Зареждането на зарядните станции на Тесла е безплатно засега, ако не караш модел 3. 3. Без този режим и с нормални гуми, ускорението е за 3,2 секунди, а не за 2,5. Хайде сега покажи семеен автомобил с такова ускорение? 4. Е класата има ли автопилот с 3 ниво на автономност? Може ли да получи тази екстра с волана и седалките по Интернет?

    Коментиран от #17

  • Стига лъга!
    Отговор
    15 00:56  14.11.17

    До коментар #10 от "Знайко":

    Става въпрос за #10
  • Знайко
    Отговор
    16 07:59  14.11.17

    До коментар #13 от "Гост":

    ХаХа винаги съм се учудвал на религиозните фанатици които си блъскат главата в земята и не възприемат нищо, но ето че сега се появиха Тесла фанатици. Единствената промяна е елемента във предната част на колата където така или иначе трябва да се сложи рег. табела затоваи при новата Тесла е дори по безличен. Това при нормалните производители се казва феислифт и не се брои за нов модел. Хайде сега започвай да си четеш наново Свещената книга TESLA MANUA и не ме занимавай с глупости.
  • Знайко
    Отговор
    17 08:15  14.11.17

    До коментар #14 от "Стига лъга!":

    ХаХа 349 в Европа??? 1.Та само в България има два пъти повече бензиностанции а ти ми говориш за цяла Европа. И другото нещо е че тези бензиностанции са на различен собственик и има конкуренция, монополът е най-гадното нещо което може да съществува на този свят. 2.Ти сам го каза засега, обаче вече има малка промяна ако стоиш повече време без да зареждаш те таксуват и то солидно. Тоест не може да оставиш колата и да отидеш свободно в мола или в ресторанта понеже малко забавяне ще ти отреже главата. 3.А ти като си с жената и децата така ли натискаш педала рязко нали е семейна кола къде си тръгнал да си избиваш комплекси, този режим е най-тъпото нещо което можеше да направи Мъск, трябваше да го сложи само в роудстера. 4.Е класата има много екстри стига да имаш пари да си ги позволиш, вземи прочети малко аз да не съм ти енциклопедиа. И накрая аз не мразя Мъск, Тесла или ЕЛ. КОЛИТЕ дразни ме как пропагандирате че всички други са некадърници и че всичко друго освен ел. колите трябва да се забрани. Аз с удоволствие бих си взел за втора кола едно Е-поло стига цената да е като за втора кола.

    Коментиран от #19, #20

  • Стига лъга!
    Отговор
    18 08:31  14.11.17

    До коментар #11 от "Знайко":

    Продължаваш да лъжеш най-нагло! Какъв ти беше въпроса: "... За мен не е приемливо кола закупена нова да изглежда по същият начин като кола закупена преди 5 години." Какъв е отговора според тебе? И външно и вътрешно колата е променена няколко пъти! Има и нещо друго обаче. Както и при тази новина, дори най-стария модел, придобива всички нови възможности, а не само новите модели. Днес имаш ниво на автономност 2 на автопилота, утре с едно съгласие с натискане на бутон, вече имаш ниво 3 без да си ходил никъде по сервизи. Днес ускоряваш за четири секунди до 100, Утре вече ускоряваш за 3, без да си пипал нещо по двигателя. До вчера не си имал тази екстра с местене на волана и седалките докато влизаш, от утре всички модели получават с тази екстра безплатно по Интернет. Точно както си сваляш приложения за Андроид и караш различна кола от тази която си си купил преди пет години, но без да я сменяш. Е класата за която говориш може ли го това? Май там трябва да си купиш новата за да получиш екстрите!
  • Стига лъга!
    Отговор
    19 08:55  14.11.17

    До коментар #17 от "Знайко":

    1. И защо реши да сравняваш зарядните станции на Tesla с всички бензиностанции? Покажи ми поне една верига бензиностанции, на която може да зареждаш бензин на безплатно без ограничение? Дай конкуренция на това? Има Тесли, навъртяли по половин милион километра без да са дали и цент за гориво! Освен това зарядните станции на Тесла са само капка в морето: ​What we found? Today, there are 57% more stations in Europe (40,318, as of May 10 2017) than what we had in 2015, and we are still counting. On average, the number of these stations increases by 8.6% per quarter (2015 Q4 - 2017 Q1). Както виждаш представляват само 1% от всички ПУБЛИЧНИ зарядни станции. А правяш ли сметка че 90% от зареждането на един електромобил обикновено става на нощна тарифа в къщи? Освен това на една зарядна станция, обикновено има повече от една колона за зареждане. В момента Тесла прави поредната с 42 колонки в Европа
  • Стига лъга!
    Отговор
    20 09:19  14.11.17

    До коментар #17 от "Знайко":

    2. Остава твой избор дали да зареждаш безплатно и да отидеш колегиално да отместиш колата, когато приложението на телефона те подкани докато разглеждаш в мола, или да зареждаш на платена зарядна станция, която също те таксува на минута без значение дали зареждаш или не! Аз бих избрал първото но ти ще избереш второто защото мразиш Tesla, каквото и да разправяш. Ако не беше така щеше да си обективен. 3. Мислиш прекалено дихотомично - черната или русата. И трите дядо попе и трите! Като си със семейството включваш новата екстра Chill , когато си на пистата включваш Лударикс. Или просто си караш на нормално ускорение от три и половина секунди през цялото време. Все още повечето ферарита и поршета не мога да ти стъпят на малкия пръст дори така. 4. Зададох ти конкретен въпрос. Е класата има ли ФАБРИЧНО ИНСТАЛИРАН хардуер за автономно шофиране който е вграден в базовите модели? Всяка една Тесла го има включително модел 3, който струва 35 хиляди долара. И на мен не ми се рови но автономност ниво 3 май въобще не се предлага дори като екстра при Е класата. Като ще се опитваш отново да манипулираш останалите, поне гледай да не е нещо което включва цифри и лъжеш със не един и два пъти а с цели 99 пъти или поне си смени ника на НЕзнайко.

    Коментиран от #21

  • гост
    Отговор
    21 09:49  14.11.17

    До коментар #20 от "Стига лъга!":

    Тесла е колата на бъдещето и силно се надявам един ден да мога да карам и собственна такава. Факт, че колите са рентабилни за пътувания с дълъг пробег от сорта на 40-50х.км. годишно. В моят малък български град имам няколко Тесли вече и още толкова други електрически коли. МНого се радвам да го виждам това, че хора с висок доход не се подлъгват по всеобщото мислене да тъсят немското, а опитват нов продукт, бъдещ продукт. Надявам се до 2020г. България да е разчупила закостенялото статутково и да предлага субсидии за Тесла модел 3, за да може да се купува от българско дилърство на цени под 50х.лв. Апропо на Запад дилърите на Мерцедес обслужват и колите на Тесла.
  • Гост
    Отговор
    22 11:25  14.11.17
    При закупуването на тестове имаш право два пъти годишно на безплатен транспорт на колата до най-близкия сервиз на Тесла в Европа. За съжаление не предлагат заместващ автомобил.
  • Знайко
    Отговор
    23 14:14  14.11.17
    Леко променена предна броня, само това ли е?? За 5 години това ли измислиха??? А новият модел Тесла S кога ще го видим разбирко? На кой нормален човек движещ се по улиците му трябват 3 сек, аз да не съм комплексар, като искаш да се състезаваш ходи на пистата ама там 2.5 тона варел ще го карам за удоволствие или ще си мисля как да го удържа на завоите? Между другото понеже явно не си от тази планета ДВГ също се управлява софтуерно и много неща могат да се пренастроят, ама няма нормален човек със семейство да се занимава с такива глупости и да превключва между 20 режима. Последен пример за софтуерна промяна е удължаване на лимита за впръскване на AdBlue от VW. Да новата Е класа има автономно шьофиране, това ли е гордоста на Тесла шьофиране което непрекъснато да си на тръни и рацете ти да са до волана, та това е още по лошо от шьофиране от човек. Що се отнася до зарядни станции то и пред супермаркетите има зарядни ама о изненада за да заредиш колата си от там трябва да я зареждаш 10 часа!!!!! Е кой нормален ще си зарежда колата там при положение че всеки заряд намалява цикълът на батерията???? Не мразя Тесла и винаги съм им признавал голямата работа която свършиха с мрежата си от суперчарджъри. И накрая с шизофреници не говоря пиши с един ник понеже иначе ставаш смешен.

    Коментиран от #24, #25

  • Антиелектрика
    Отговор
    24 14:31  14.11.17

    До коментар #23 от "Знайко":

    Оооооо, това посмъртно няма да стане. Как ако пише с един ник ще всява тролското усещане за множество от поддръжници на лъжите и глупостите, които пише? Колко хора се отказаха да спорят с него - има си психическо разстройство и болен фанатизъм! Просто не се занимавай с него - това е решението!
  • Стига лъга!
    Отговор
    25 15:48  14.11.17

    До коментар #23 от "Знайко":

    В тази тема пиша само и единствено с този Ник. Може да се припознаваш в който искаш. Относно моделите, какво смяташ че липсва и трябва да се добави в следващия модел? Явно само промяна на външен и вътрешен вид, промяна на двигатели, промяна на батерии, промяна на седалки, промяна на окачване и други такива дреболии през последните пет години, са без значение за тебе. А правиш ли разлика между софтуерна промяна на настройките на ДВГ и промяна на настройките по интернет без да ходиш никъде? А това за батерията беше най-голямата глупост, която може да изръсиш. Точно малките зареждания по-често, удължават живота на батерията, а не пълните цикли на разреждане, но по-рядко. Незнайно защо всички мислят, че трябва да се зарежда батерията всеки ден от празно до пълно? Нормалните бавни зарядни станции по магазините на които се зарежда безплатно, са с мощност 22 киловата. Средногодишно пробег на един автомобил е 15000км. Това са средно по 40 км на ден или 8квч. Ако се отбиваш за 22 минути всеки ден до магазина, колата ще е напълно заредена безплатно докато пазаруваш. Ако съм с жената, половин час не ми мърда в магазина, когато сме отишли само за едно нещо и бързаме! Другия вариант е да отидеш до мола или някъде другаде за два часа веднъж седмично.

    Коментиран от #26

  • Знайко
    Отговор
    26 17:01  14.11.17

    До коментар #25 от "Стига лъга!":

    Промяна на екстериора ???? Къде точно няма такова нещо козметични промени като за фейслифт. Промяна на екстериор?? Къде точно добавили някаква глупава опция за дебели наднормени американци пълен смях. Промяна на двигатели??? Същите добри и стари Асинхронни двигатели безспорно много добри но от 100 години насам. Промяна на окачване??? Какво точно окачване се е променило, дай да я видим на пистата как се люшка като лодка. Искам нещо ново и различно когато си давам парите аз не ги давам за претоплена манджа искам най-доброто за тях което не е конфекция. Освен това не искам никой дистанционно да бърка в колата ми искам да си купя най-доброто за момента и да си го карам ти като искаш може да дадеш пълен контрол над колата и живота ти аз не искам.
  • Стига лъга!
    Отговор
    27 08:30  15.11.17
    Пак те питам, какъв точно нов хардуер очакваш още? Приближаваш колата дръжките на вратите излизат сами. Вратите могат да се отворят или затворят сами. Въобще всички възможни подвижни неща в автомобила, могат да се управляват от софтуера. Окачването на всички модели стана въздушно интелигентно, като запомня настройките за всеки участък от пътя и повдига колата когато искаш да я качиш пред бордюра у вас без да пипаш нищо. Всеки един автомобил вече е оборудван с автопилот, който напълно може да управлява автомобила без шофьор, при наличие на подходящи софтуер и закони. Предвид този хардуер, всички промени които се правят по автомобила са само софтуерни, които в случая могат да се направят по Интернет. С натискането на едно виртуално копче на дисплея или телефона си, превръщаш автомобила от пенсионерски в спортен. Можеш да управляваш автомобила от телефона си, например когато искаш да го вкараш на много тясно място и нямаш видимост, или караш ремарке на заден и искаш да наблюдаваш по-точно маневрите. Добавиха още един допълнителен мотор, и вече не се произвеждат коли с един двигател или само със задвижване на задните колела. Няма да ти обяснявам колко екстри могат да се добавят софтуерно само от това решение за AWD. Като започнем от висока проходимост при всички условия и завършим със режими за спиране и контрол. Като каза най-обикновен асинхронен двигател, ти някога виждал ли си на живо асинхронен двигател? На бас се хващам че не си
  • Стига лъга!
    Отговор
    28 08:31  15.11.17
    Като каза най-обикновен асинхронен двигател, ти някога виждал ли си на живо асинхронен двигател? На бас се хващам че не си. Да не говорим за двигател поне 100 киловата. Ако беше виждал нямаше и да си помислиш да говориш такива глупости. От Тесла са направили революция в двигателите и никой не може да ги стигне засега.

    Коментиран от #29


  • Знайко
    Отговор
    29 16:58  15.11.17

    До коментар #28 от "Стига лъга!":

    Тесла направил революция с асинхронният двигател???? Ти не си добре аз повече с теб няма да се занимавам ходи си блъскай главата в земята и повтаряй един е Бог моят всемогъщ Елъм Мъск.
  • Стига лъга!
    Отговор
    30 22:55  15.11.17
    "Промяна на двигатели??? Същите добри и стари Асинхронни двигатели безспорно много добри но от 100 години насам." Идея си нямам какви са били двигателите преди 100 години, но ако искаш да си купиш съвременен асинхронен двигател с мощността на един от тези на Тесла ето: https://www.eldvigateli.com/цена/?view=motor&TYPE=MO355L-2&Power=355.00&Poles=2 Най-лекият тежи 1800кг. Дълъг е 1,50м, а висок 75см. Пожелавам ти успех с монтажа в електромобила ти, но имай предвид, че Tesla има два от тези! Всеки от тях тежи под 40 килограма. Ами почти същите са! Какво са някакви проценти разлика, 4500%. А в един електромобил, всеки процент от теглото е важен. Тесла не са измислили асинхронния двигател, просто са го усъвършенствали и са го направили евтин за масово производство. "Само" в това е революционното. Точно както Ford не е измислил автомобила, а просто го е направил евтин и масов.

    Коментиран от #31

  • Знайко
    Отговор
    31 08:02  17.11.17

    До коментар #30 от "Стига лъга!":

    Ти не си наред, явно не е лесно да си зомби. http://www.rimac-automobili.com/en/supercars/concept_one/ 1224hp електрически в една кола която тежи под 2 тона. И е само една от многото. Хайде сега блъскай главата в земята и се моли да не те страшният съд.

    Коментиран от #32

  • Стига лъга!
    Отговор
    32 11:48  18.11.17

    До коментар #31 от "Знайко":

    Наистина не е лесно да си зомби! Зомбиран си от омраза към Tesla, та чак не можеш да видиш реалността, да не говорим да се проведе нормален разговор с тебе! Какво от понятията евтино и масово производство не разбра? Прочети отново последният абзац от мнението ми. Как въобще ти хрумна да сравняваш екзотичен автомобил за един милион долара със масов автомобил, който ще се произвежда със стотици хиляди бройки за 35 хиляди долара? Смяташ ли, че Римак са направили или ще направят някаква революция в автомобилостроенето? Смяташ ли че след 30 години някой ще си спомня за тях? Хайде сега замени Римак с Тесла във въпросите и опитай пак. Ако ще говорим за спортни автомобили, погледни и техническите характеристики на Roadster и ги сравни с каквото пожелаеш и пак пиши. Това са характеристики на базовият модел който ще се продава за 200 хиляди долара.

Напиши коментар:


Публикувай