5 808 21

Fisker патентова батерия, която се зарежда за минута

Георги Касабов

Хенрик Фискер не постигна особени успехи с електромобилите си, но нова технология, патентована от компанията му, може да промени това. Тя позволява производството на твърдотелни батерии с голяма площ, които се зареждат за 1 минута и осигуряват пробег от 800 км.

Новите акумулатори, които ще бъдат представени на изложението за потребителска електроника CES в Лас Вегас през януари, превъзхождат по енергийна плътност йон-литиевите батерии 2.5 пъти и функционират по-добре при минусови температури.

От Fisker твърдят, че серийното производство може да започне през 2023 г. Цената на такива акумулатори обаче ще бъде с 30% по-висока от тази на обикновените батерии за електромобили.

Междувременно Хенрик Фискер не се е отказал от разработката на достоен конкурент на Tesla Model S. Електромобилът EMotion, оборудван с батерии на LG Chem, ще може да изминава 640 км. 9 минути зареждане пък ще бъдат достатъчни за пробег от 200 км.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Driving pleasure
    Отговор
    1 13:01  14.11.17
    Ахахаха обикновено само по 1 пробив имаме на седмица който решава проблемите на електричкита ма тая седмица са 2 :) В понеделник едни израелци откриха светия граал на зареждането сега и Фискер... сал тесляците не са си изказали :D Айде чакаме новини
  • Новинар
    Отговор
    2 13:10  14.11.17
    Ама ти не чу ли че батерията на модел три се зарежда за 20 минути до 80%? Това не е ли новина за тебе? При това сертифицирано от ЕРА, а не бъдещи планове. Това означава 100 километра за пет минути зареждане.

    Коментиран от #3

  • Дизеляк
    Отговор
    3 13:45  14.11.17

    До коментар #2 от "Новинар":

    Аз след 5 минути зареждане минавам по 650-700 км

    Коментиран от #4, #5, #20

  • гост
    Отговор
    4 13:57  14.11.17

    До коментар #3 от "Дизеляк":

    Минаваш ти... по 50 на ден и сипваш за 20 лева

  • гост
    Отговор
    5 14:26  14.11.17

    До коментар #3 от "Дизеляк":

    Ми минавай си , като си мазохист , хем си даваш парите , хем си съсипваш здравето ! Да си чул , че няма професионален шофьор без поне три хронични заболявания след 15-тата година , как мислиш от какво са ? Че и се хвалиш даже , хората на това му викат мъка , а не пътуване !

    Коментиран от #6

  • Антиелектрика
    Отговор
    6 14:35  14.11.17

    До коментар #5 от "гост":

    А ти да си чул, че няма живеещи в близост до далекопроводи и трафопостове, без онкологични заболявания? Оп, забравих че ти не вярваше на Айнщайн и теорията му за електромагнетизма, а вярваш, че токът е етер :)))))))))))))))))))

    Коментиран от #7

  • гост
    Отговор
    7 15:00  14.11.17

    До коментар #6 от "Антиелектрика":

    Ами аз да ти кажа от 14 години имам фирмена база , през която минават два 110 kva далекопровода и от 12 човека ни един не е с "онкологично" заболяване , пък колко работещи по централи и ЕНП-та има , трябва 30% от работещите да са така , та полека с фантазиите ако обичаш , поне за неща които са ОЧЕВАДНО лъжа !

    Коментиран от #8, #9

  • гост
    Отговор
    8 15:03  14.11.17

    До коментар #7 от "гост":

    ЕРП-та естествено , не ЕНП , печатна грешка
  • Антиелектрика
    Отговор
    9 15:14  14.11.17

    До коментар #7 от "гост":

    Очевидна лъжа викаш? http://obshtestvo.net/%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%82%D1%80%D0%BE%D0%BC%D0%B0%D0%B3%D0%BD%D0%B8%D1%82%D0%BD%D0%BE%D1%82%D0%BE-%D0%B8%D0%B7%D0%BB%D1%8A%D1%87%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%B5-%D0%B2%D1%80%D0%B5%D0%B4%D0%B8/ http://rasper-bg.com/?p=2245 Чети: "Електропроводите влияят негативно върху здравето на хората в радиус от 20-30 метра, а високоволтовите трасета – в радиус до 50 метра; условието е те да бъдат разположени на 200-300 метра от населените места. Обикновените тролейбуси и трамваи намагнитват пространството и надвишават официално допустимата норма 150 пъти. Когато потеглят влаковете в метрото, елекромагнитното поле надвишава обичайния фон стотици пъти." Мога да те залея с такива "лъжи"! Имам чувството, че си на 5 години и ми твърдиш, че печката не пари, защото още не си я докоснал! Наистина не ти пожелавам да разбереш по трудния начин, че електромагнитното поле е опасно за здравето. Познавам хора, работещи с подстанции, които се разболяха заради това. Не бъди толкова глупав, че да не вярваш в ДОКАЗАНИ ФАКТИ! Ти може да не се разболееш, но все още не се знае прагът на всеки организъм към отключване на заболявания от силно електромагнитно поле. Прочети малко, виж че електромагнетизма е радиация, която в големи количества влияе пряко на ДНК и се моли да си здрав - по-важно от това НЯМА! Хайде със здраве!

    Коментиран от #11

  • Shmeker
    Отговор
    10 21:34  14.11.17
    Абе тия Фискер се връщат в играта
  • гост
    Отговор
    11 22:16  14.11.17

    До коментар #9 от "Антиелектрика":

    Я по-добре чети това и реви , самосвал който произвежда повече енергия отколкото употребява , ако не ти е ясно после ще ти обясня , хахаха ! https://www.autobild-bulgaria.com/%D0%BD%D0%B0%D0%B9-%D0%B3%D0%BE%D0%BB%D0%B5%D0%BC%D0%B8%D1%8F%D1%82-%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%82%D1%80%D0%BE%D0%BC%D0%BE%D0%B1%D0%B8%D0%BB-%D0%BD%D0%B0-%D1%81%D0%B2%D0%B5%D1%82%D0%B0-%D0%B8%D0%BC/

    Коментиран от #12

  • Антиелектрика
    Отговор
    12 22:38  14.11.17

    До коментар #11 от "гост":

    Да рева? Наистина те съжалявам - не може да схванеш изобщо за какво ти говоря! Чети и мисли какви са изследванията върху здравето на литиево-йонните батерии в Тесла: "Recently, the Environmental Protection Agency and the U.S. Department of Energy undertook a study to look at the environmental impact of lithium-ion batteries for EVs. The study showed that batteries that use cathodes with nickel and cobalt, as well as solvent-based electrode processing, have the highest potential for environmental impacts, including resource depletion, global warming, ecological toxicity, and human health. The largest contributing processes include those associated with the production, processing, and use of cobalt and nickel metal compounds, which may cause adverse respiratory, pulmonary, and neurological effects in those exposed. In other words, li-ion batteries that contain nickel and cobalt have a significant effect on health and the environment. More specifically, this includes Panasonic's automotive grade li-ion batteries, which contain lithium, nickel, cobalt , and aluminum, and a proprietary cathode geometry developed jointly by Panasonic and Tesla -- and are currently used in the Model S" - https://www.fool.com/investing/general/2014/01/19/tesla-motors-dirty-little-secret-is-a-major-proble.aspx Самосвалът произвеждал повече отколкото харчел - ти наистина ли си вярваш, че си по-умен от Айнщайн и вярваш в етера? Човече, мисли малко преди да пишеш! Моля те, не м

    Коментиран от #13

  • gost
    Отговор
    13 21:13  15.11.17

    До коментар #12 от "Антиелектрика":

    Ти си яко бавняр значи :) Какъв е проблема да произвежда повече - ако се спуска натоварен и електромора прави ток като се използва като моторна спирачка, а при изкачването си празен камиона да харчи по-малко ток отлкото е произвел при спускането?

    Коментиран от #14, #15

  • гост
    Отговор
    14 21:41  15.11.17

    До коментар #13 от "gost":

    Именно , при това натоварен е над два пъти по-тежък , така че всичко си е по законите на физиката , плюс това той си е с електрическо задвижване , така , че просто са изхвърлили мотор генератора и са сложили на негово място само батерия , ама "петролните" и физиката ще отрекат като не им изнася ! Само че в мините са по сметките , а не по фенщината и много скоро тоя далеч няма да е единствен , а ако имаш 10- 20 такива може да се окаже , че с излишната енергия можеш да забравиш и багерите , после познай кога ще искат ДВГ та , хахаха !

    Коментиран от #19

  • Антиелектрика
    Отговор
    15 23:56  15.11.17

    До коментар #13 от "gost":

    А ти трябва да си яко кухар, щом мислиш, че кариерите са на високо. Ама нали електрофилите сте готови да оборите физиката, та и с това така - копаеш, но вместо изкоп, то става хълм. И после самосвала хоп, слиза натоварен от другата страна на земното кълбо. "Уникална" овча мисъл!!!

    Коментиран от #16, #17

  • гост
    Отговор
    16 10:11  16.11.17

    До коментар #15 от "Антиелектрика":

    Ами прочети статията ,. "умнико" , написано е черно на бяло , ама кой да чете , нали трябва да се правим на " разбирачи " по форумите , самосвалите карат варовик за циментов завод от кариера в планината , знам че ти се ще да е лъжа , ама е ИСТИНА !
  • гост
    Отговор
    17 10:31  16.11.17

    До коментар #15 от "Антиелектрика":

    Чакай , че чак сега видях каква простотия си написал , кариерите били "изкоп" , верно ли бе ??? Ти май си мислиш , че "кариера" е само багера дето гребе пясък и чакъл от реката , а ?

    Коментиран от #18


  • Антиелектрика
    Отговор
    18 10:47  16.11.17

    До коментар #17 от "гост":

    Абе ти нормален ли си? Я не ми вади думите от контекста! Нали разправяше как било лъжа всичко свързано със заболявания от електромагнитното поле. Като те заринах със статии, ти каза, че не е вярно и тогава реши, ни в клин, ни в ръкав, да ми покажеш, че има измислен самосвал с батерии, който произвежда повече енергия отколкото изразходва. Сега ми излизаш с някакви условности, че това било само в една мина за варовик, която е в планината. Вече очаквам да ми кажеш, че батериите на Тесла в цитираната от мен статия, са безопасни, защото в болниците има луминисцентни лампи - липса на логика, каквато винаги проявяваш! И да, кариерата е мина и ВИНАГИ Е ИЗКОП - https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0%B0%D1%80%D0%B8%D0%B5%D1%80%D0%B0_(%D0%BC%D0%B8%D0%BD%D0%B0) За пореден път ти пишеш простотии!
  • Ушанка
    Отговор
    19 16:43  16.11.17

    До коментар #14 от "гост":

    гост ти си уникален, понякога за да докажеш тезата си пишеш неща дето и първолак няма да ги напише. Та значи багерът взема пръст от небето и натоварен я поставя под земята :)))) То това е upside down :)) За камиона цитат: При това КОНЦЕПЦИЯТА с най-голямата батерия в света далеч не е замислена като някакъв прототип за бляскави изложения – а ЩЕ БЪДЕ.... Хайде сега помечтай по-мащабно за полети до МАРС за M DRIVE двигателите за ултразвуков влак и т.н. А в Русия ЩЕЛИ да телепортират водка до всеки край на света при необходимост знаеш ли това???
  • некойси
    Отговор
    20 18:41  16.11.17

    До коментар #3 от "Дизеляк":

    ... и плащаш 4-5 пъти повече, замърсяваш околната среда, поддържаш цяла една куха индустрия за консумативи.

    Коментиран от #21

  • 333
    Отговор
    21 02:24  17.11.17

    До коментар #20 от "некойси":

    Ти да не извади 220 бона за Тесла? Нормален автомобил струва между 30 и 40 хиляди. До 220 сметни колко има. След това сметни колко кой колко кухи консумативи плаща. На теслата годишното обслужване е над 1000лв без да има консумативи. Само инспекция. Model 3 още го няма в Европа и скоро няма да го има. P100D e 112 хиляди евро. Може да спестиш 3 за P85D. Освен това с Тесла не мога да стигна от София до Бургас без да зареждам, което го мога с най-евтината кола на пазара. С Дачия Сандеро се стига за 3 часа без спиране. На теслАта не и стига тока със 140км/ч до Бургас.

Напиши коментар:


Публикувай