2 295 10

Екологични спирачни дискове

Георги Касабов

Buderus Guss, дъщерна компания на концерна Bosch, представи спирачни дискове с ниски емисии на вредни вещества. Според производителя съвременните спирачни системи са отговорни за над 30% от вредните емисии на автомобилите, а iDisc решава този проблем.

Новите дискове са изработени от чугун и покритие от волфрамов карбид, благодарение на който животът им се удължава почти два пъти, а изхвърлянето на вредни вещества в атмосферата се намалява с близо 90%. Според Buderus Guss технологията iDisc е идеално решение за електромобили и коли, които се карат предимно в града.

Производството на новите дискове започва в края на месеца. На първо време с разработката ще се оборудват луксозни автомобили. Според Motorauthority първият модел, който ще получи iDisc, ще бъде Porsche Cayenne S.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • ДядоИванАвто
    Отговор
    1 11:04  24.11.17
    А за Голф'92 дали ще мога да намеря. Че моите са за смяна ;)
  • Електрика
    Отговор
    2 12:50  24.11.17
    Напуши ме смях, че били подходящи за електромобили. Един електромобил дори с обикновенни дискове, използва спирачката 90% по-рядко от автомобил с ДВГ. Особено в градски условия.

    Коментиран от #3, #6

  • Язе
    Отговор
    3 15:35  24.11.17

    До коментар #2 от "Електрика":

    И как викаш това двутонно чудо спира без спирачка?Някаква магия ще дане.

    Коментиран от #4, #8

  • Stoich
    Отговор
    4 23:29  24.11.17

    До коментар #3 от "Язе":

    Ако си карал някога електрокар, ще знаеш.

  • ДДДЕ
    Отговор
    5 09:03  25.11.17
    да спирачните дискове замръсяват най много само антената и задната чистачка са с повече вредни емисии но и за тях ще се погрижат:))))

    Коментиран от #9

  • Дизелак
    Отговор
    6 15:57  25.11.17

    До коментар #2 от "Електрика":

    На моята печка смених накладки и предни дискове на 157000 км, като накладките бяха все още на 50%, но предните дискове бяха криви. От тогава съм навъртял още 100000 км. Накладките са като нови - имат още 80%, но предните дискове пак взеха да бият, та май ще сменям този път 4 диска + накладки :( Ако бяха сметнали дисковете като хората, вероятно щях да карам 300000 с едни накладки.

    Коментиран от #7, #10

  • Електрика
    Отговор
    7 16:37  25.11.17

    До коментар #6 от "Дизелак":

    Причината за изкривяване не е нито в годините нито в изминатите километри. Повечето са в стила на шофиране. Повечето от тях се избягват при електромобилите дори същия стил.
  • Електрика
    Отговор
    8 16:49  25.11.17

    До коментар #3 от "Язе":

    В 90% от случаите, намаляваш скоростта почти до нула само с отнемане на педала на газта. Тогава електродвигателя оказва обратна тяга и намалява скоростта, като същевременно зарежда батерията. Дори при аварийно спиране, когато рязко пускаш газта и натискаш спирачката, повече от половината усилие се поема от двигателя. Най-много загряване и натоварване на спирачната система има от спиране при висока скорост. Точно тогава регенеративната система е най-ефективна. Чак при намаление на скоростта почти до спиране, трябва да се натисне спирачката. Освен накладки, се запазват и спирачните дискове, особено при спускане на наклони и малко по-агресивен стил на шофиране и/или неопитност на водача да използва скоростите. Възможно е да зачервите дисковете до подножието на наклона. Влизане в локва с така загрети дискове им разказва играта.
  • pdoynov81
    Отговор
    9 18:09  25.11.17

    До коментар #5 от "ДДДЕ":

    Като почнаха да правят антената от пластмаса, а задната чистачка от Ракита нещата ще си дойдат на мястото... 😂
  • МАК
    Отговор
    10 11:32  28.11.17

    До коментар #6 от "Дизелак":

    Бият защото си купил боклуци!! Аз преди два месеца смених 4 те диска и си взех качествена марка ATE! Минималното което повечето хора трябва да купуват са Textar, TRW,ATE и BREMBO, има и още по висок клас марки но те са още по скъпи.всичко което е по евтино от 4 те марки които съм посочил не трябва да се купуват

Напиши коментар:


Публикувай