13 646 59

Харесват ли тираджиите Tesla Semi?

Радослав Славчев

Еднозначен отговор на този въпрос все още няма, защото камионът на Tesla не е пуснат в експлоатация, но един пенсиониран тираджия на име Джонатан Рамзи вече направи кратък тест на електрическия камион и определено не остана доволен.

Рамзи критикува иновацията на Мъск, като каза, че въпреки голямата остъклена площ видимостта е лоша, огромните монитори в кабината разсейват водача от пътната обстановка, огледалата за обратно виждане липсват и видимостта назад е силно ограничена, въпреки камерите. Но това според Рамзи не са основните проблеми.

Основният недостатък на Semi е лошата система за управление. Централно разположеното място за водача също е огромен минус според опитния тираджия. Наред с всичките му недостатъци при шофиране, то възпрепятства водача при непрекъснатите проверки от длъжностни лица, защото той не може да комуникира с тях през прозореца, а трябва всеки път да слиза.

Тираджията Рамзи прави заключение, че в този си вид камионът на tesla няма да се хареса на нито един професионален шофьор, но се надява в серийната версия всички тези недостатъци да бъдат изчистени.



Още по темата

  • Tesla Semi: 800 км с едно зареждане и 5 секунди от 0 до 100 км/ч

    Tesla Semi: 800 км с едно зареждане и 5 секунди от 0 до 100 км/ч

    След като отложи официалната премиера на два пъти, Tesla Motors представи дългоочаквания си първи камион. Както обещаваше Илон Мъск, Semi притежава ...
    17.11.2017
    19 179
    63
  • Заснеха ускорението на Tesla Semi

    Заснеха ускорението на Tesla Semi

    В YouTube се появи видео с ускорението на електрическия камион на Tesla. Според официалните данни Semi се нуждае от 5 секунди, за да достигне 60 ...
    22.11.2017
    10 063
    7
  • Ясни са цените на Tesla Semi

    Ясни са цените на Tesla Semi

    Компанията на Илон Мъск Tesla обяви ориентировъчни цени за новия си изцяло електрически камион Semi. Електрическото товарно превозно средство ще се ...
    23.11.2017
    6 506
    47
  • Колите Tesla са свръхнекачествени

    Колите Tesla са свръхнекачествени

    Това твърдят няколко бивши и настоящи служители на автомобилната компания на Илон Мъск, цитирани от агенция Reuters. Според тях над 90 % от ...
    29.11.2017
    17 195
    57

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Driving pleasure (гост)
    Отговор
    1 13:48  24.11.17
    Ахахахахах БРАВО РАМЗИ! Разкостил е Свети Илон, направо предусещам сектантчетата сега какъв вой ще надуят :D
  • Nik (гост)
    Отговор
    2 13:58  24.11.17
    Това е сериозна и градивна критика от човек, който е работил това през целият си живот. От Тесла трябва да изчистят такива проблеми ако искат да си продават камиона. Нестава само да говириш, че развивал 100км/ч за 5 сек. Това изобщо не е толкова важно, колкото изброените от човека недостатъци, които не са никак малко.

    Коментиран от #3, #4, #6, #8

  • Driving pleasure (гост)
    Отговор
    3 14:06  24.11.17

    До коментар #2 от "Nik":

    Всъщност просто трябва да разработва продуктите си заедно с хората, които ще ги ползват.
  • Гост (гост)
    Отговор
    4 14:10  24.11.17

    До коментар #2 от "Nik":

    Браво Nik абсолютно съм съгласен с това което каза
  • гост (гост)
    Отговор
    5 14:10  24.11.17
    Е не може хем да е като старото, закостенялото, хем да е по-добро от тях. За да има ниско челно съпротивление кабината трябва да е обтекаема, затова е избрано централното място, дори и да има прозорец, то арката на калника е достатъчно изнесена, за да възпрепятства достигането до гише например. Дали ще слезе днес 2,3 пъти през врата, а не през прозореца, често казано е по-добре за него, да не се заседява и да се предпази от хамароиди. Огледалата липсват, защото изобръжението ще се прожектира на тези големи монитори, със сигурност ще има известно време на адаптация, но не е задължително да се възприема като лошо или глупаво решение, а по-скоро като целенасочено такова, за достигане на по-добри показатели. А защо не похвали автопилота, който ще му отнема повече от работата,а?

    Коментиран от #7, #18, #27

  • гост (гост)
    Отговор
    6 14:23  24.11.17

    До коментар #2 от "Nik":

    Това са брътвежи на пенсионер , дето до утре ще ти доказва , че най-доброто е от преди да се родиш и няма сила на света която да го убеди в друго ! И за който компютър и монитор са мръсни думи и даже не знае как се ползва ! И тоя камион ще го карат не такива като него , а хора израснали с компютри и смартфони , докато почнат да го карат роботи , тоест мнението може да си го носи в кръчмата , дето с наборите да си спомнят младините , а не да се прави на разбирач за неща от които си няма понятие !

    Коментиран от #9

  • Някой (гост)
    Отговор
    7 14:24  24.11.17

    До коментар #5 от "гост":

    Само че слизането от превозното средство по време на проверка от полицията е неприемливо и даже опасно

    Коментиран от #10

  • гост (гост)
    Отговор
    8 14:27  24.11.17

    До коментар #2 от "Nik":

    Със същия успех може да попиташ агнетата дали харесват вълка !! Как очакваш този да похвали нещо , което е на път да изтрие професията "шофьор" от списъка с професии и плюс това да докаже , че е десет пъти по-добро от него и всички като него ??

    Коментиран от #37

  • Driving pleasure (гост)
    Отговор
    9 14:30  24.11.17

    До коментар #6 от "гост":

    Ти сериозно? Това е 100 годишна еволюция на ергономичния дизайн. Нещо да кажеш за видимостта? или и тя не е важна?! говориш ми за автопилот - провери за какво влизат най-често в сервиз модерните автомобили - отказали датчици, неработещи камери, забил софтуер... е сори баце ма аз неща да пукна щото на 40 тонен камион електрониката е преджасала. А същата тая електроника утрепа вече мнозина докато си работеше изрядно!

    Товари се барабар с илончо на спейс Екса и вървете да се кефите на тия простотии на марс, аз въпреки всичко имам повече доверие на 40 годишния опит на тираджията!

    Коментиран от #11

  • гост (гост)
    Отговор
    10 14:31  24.11.17

    До коментар #7 от "Някой":

    Само че тук не става въпрос за полиция , а и какво точно ти пречи да "комуникираш" с полицай без да слизаш или от сегашните камиони не слизат като ги накарат ???
  • гост (гост)
    Отговор
    11 14:37  24.11.17

    До коментар #9 от "Driving pleasure":

    Ти можеш да си имаш доверие на който си щеш , въпроса е кой те пита за това ??? И да ти имам 100 годишната "еволюция ! Освен дето малко им пооблизаха ръбовете , камионите не са мръднали от 30-40 г поне ! И какво се търси от камиона ще се решава не от твоя кеф , а от неща като ниски разходи и максимална ефективност !

    Коментиран от #12

  • Driving pleasure (гост)
    Отговор
    12 14:47  24.11.17

    До коментар #11 от "гост":

    Що за глупост - въпросът е, че хората, които ще го ползват тоя продукт не го харесват и като се качат веднуж няма да го погледнат втри път. В големия си процент собствениците на транспортни фирми са бивши тираджии и реакцията им ще е същата.

    Това че Волмарт били поръчали няколко е нищо първо защото е чиста реклама, а бюджета им за реклама е 10торно по-голям от сумата за поръчката второ защото ще ги тестват - което значи че шофьорите им ще изкажат мнение и то ще е отрицателно като на Рамзи.
    Сериозно пич бегом на марс и там си се друсайте с илончо колко ви душа сака ;)
  • асдс (гост)
    Отговор
    13 14:58  24.11.17
    Господа, членове на модерното общество, не разбрахте ли от 15-тина години насам, че колкото повече електроника има, толкова по-боклук е произведението. Електрониката е най-бързо скапващият се елемент и се амортизира супер бързо, т.е. производителността намалява с бързи темпове. И дет се вика - ще влезне малко вода под капака и ще се молите да спре преди да се хвърлите в канавката.

    Коментиран от #14

  • гост (гост)
    Отговор
    14 15:43  24.11.17

    До коментар #13 от "асдс":

    Само да си знаеш, че сегашните средства за предвижване с ДВГ с много по-сложно конструирани с електроника, отколкото един електромотор. С безброй датчици и сензори поради факта че имат и в пъти повече компоненти. Явно не си гледал представянето и не си наясно, че ще предлагат 1 милион километра пробег гаранция без значение от годините на тези камиони и от 4 мотора, може да се движи с максимална скорост дори и с 2 от тях. За каква надеждност и каква електроника говориш. Коли само с механика няма от създаването им.

    Коментиран от #20

  • гост (гост)
    Отговор
    15 15:45  24.11.17
    Не са сам оот Уолмарт, и в Европа са направили доста поръчки. Преценете сами: това са мениджъри на големи спедиторски фирми, които са след години опит в бранша проследяват какво предлага Тесла и предплащат определени бройки. Е питам аз, тези хора тъпи ли са, само езиците ли си чешат или виждат потенциал в камиона? Аз също намирам колите на тесла малко странни, особенно когато си свикнал пода да е по-ниско долу, най-вече на задните седалки, така бедрата са на високо и не го намирам много ергономично. Но пък си имат други плюсове, бързи са, мощни са, евтини са, но най-вече са различни и имат голеби багажници. Та Тесла имат голям пазар пред тях, но забележете, че останалите производители обявиха десетки милиарди инвестции само, за да догонват американците в развитието на електички. Видя се, че има потребност, но няма подходящи коли. Докато не изкарат този камион успоредно до един дизелов и не ги сравнят като консумация, разходи, удобства и сигурност, то другото е само брътвеж.
  • гост (гост)
    Отговор
    16 15:51  24.11.17
    Поредната "леко" изопачено написана статия, целяща да създава спорове. Тази е като онази в която се твърдеше, че се се знае пробегът преди представянето и бяха написали нищожен пробег.

    Първо: Никой не е правил тест на този камион. Въпросният човек писал мнение на базата на това което сме видяли и ние.
    Второ: Това е прототип, а не завършен продукт.
    Трето: Всеки има право на мнение, но това на мениджърите на транспортните фирми е важното, а не това на шофьорите или нашето.

    Коментиран от #19, #57

  • Пазарен Либерализатор (гост)
    Отговор
    17 16:03  24.11.17
    За тирове електрички трябва да има подготвена инфраструктура, т.е скоро няма да има такива в източна Европа. Представете си електичка хладилен камион, който зависва на гръцката граница 48часа на опашка.

    Коментиран от #25

  • ПУК (гост)
    Отговор
    18 16:38  24.11.17

    До коментар #5 от "гост":

    Искам да видя как с това нещо ще платиш магистрална такса - от прозореца не можеш да стигнеш, да слезеш не може - кво правим!

    Коментиран от #23, #32, #45

  • Зорлем (гост)
    Отговор
    19 18:03  24.11.17

    До коментар #16 от "гост":

    От всичките ти изказвания не разбрахме само ти колко години си карал ТИР, каква електрическа кола караш (когато не си на работа с ТИР-а, естествено), какъв й е автопилота, и колко точно соларни панела имаш, които да ти захранват домашната супер-батерия.

    Притежаването на електрическо колело не се брои за досег с "транспорта на бъдещето".

    А, и относно развитието и иновациите, да те светна под секрет
    - колелото си е с една и съща форма и функция през последните поне 5 хил. години и все още никой не е успял да го подобри. Дори и Тесла! Така че, не бързай да мрънкаш с пренебрежение, че камионите си били същите през подследните 30-40 години.
  • САП (гост)
    Отговор
    20 18:15  24.11.17

    До коментар #14 от "гост":

    Прав си сензорите на електродвигателя са много по малко от сензорите в ДВГ. И ел. двигателя няма да се поврежда, но се скапва захранването и управлението, което по сложност бие многократно управлението на ДВГ.

    Не знам дали са наясно но всички електромобили са променливо токови ел. двигатели, а батериите подават прав(постоянен) ток.
    Преобразуването между двата вида елекрическа енергия хич не е елементарно и създава много проблеми, още повече, че е двупосочно.

    Така, че от механика електро автомобила е опростен, но от към електроника е невероятно усложнен. А една техника колкото по сложна е толкова по вероятно да се повреди.

    Коментиран от #24

  • мъка (гост)
    Отговор
    21 18:24  24.11.17
    Ревът тираджиите че като стане автономно им отиде надника.
    Кумът ми е гумаджия и ми обясняваше как без него не можем , отговора ми беше същия . Ще сложат две ръчички на машината на която работиш и това е. Лошото е че хората се увеличават а работата намаля.

    Коментиран от #22

  • гост (гост)
    Отговор
    22 18:30  24.11.17

    До коментар #21 от "мъка":

    Работа безкрай - няма кой да я върши!
  • Електрика (гост)
    Отговор
    23 18:39  24.11.17

    До коментар #18 от "ПУК":

    Като ви чета, все едно разговарям с онзи пенсионер който е писал в блога си, след като е изгледал клипът на Tesla.

    Бюрокрацията отдавна се запътила към музеите, но се крепи заради такива мрънкала като вас. Те искат да се редят на опашки, да плащат в кеш за да има кой да ги ядосва и за какво да псуват по цял ден.

    Нормалните хора си плащат всичко електронно когато е възможно. Надали си чувал за OBU


    https://youtu.be/iuah_IUhNvk

    А иначе омрънкахте света че резервоара се пълни за 20 минути, а камиона на Тесла се зарежда за 30.

    Коментиран от #30

  • Електрика (гост)
    Отговор
    24 18:46  24.11.17

    До коментар #20 от "САП":

    Електрониката на инвертора наистина е сложна, но за сметка на това е силова и следователно презапасена. Всеки един двигател си има собствен инвертор.

    Единствената разлика в сравнение с дизела е, че когато ти светне червената лампа на дизела, че нещо по електрониката се е скапало, просто оставаш на пътя.

    Ако ти откаже един от двигателите на електрическия камион, продължаваш с останалите три. Като ти откаже още един, продължаваш с два и все още си по мощен и пъргав от всеки един дизелов влекач.

    Знаеш ли Каква е вероятността да ти изгорят едновременно два двигателя, при положение че имат милион и 600 хиляди километра гаранция?

    Въобще и дума не може да става за сравнение на надежността. Може да заредиш мръсно и кофти гориво и в най-добрия случай само да останеш на пътя, но няма как да заредиш некачествен ток.
  • Електрика (гост)
    Отговор
    25 19:12  24.11.17

    До коментар #17 от "Пазарен Либерализатор":

    Проблема с хладилният камион е абсолютно същия. Да не мислиш, че на агрегата няма да му свърши нафтата?


    Максималната мощност на един хладилен агрегат е 12 киловата. Агрегата обаче не работи през цялото време, дори когато е настроен на минимална температура, а навън напича яко. Стоката е предварително замразена, преди да бъде натоварена, а агрегата само поддържа малкото останало въздух да бъде с ниска температура.

    Дори да работи на максимална мощност, батерията ще стигне за над 80 часа работа.

    Хладилните агрегати така или иначе си имат дизелов двигател и отделен резервоар и си вървят с ремаркето, а нямат нищо общо с влекача. Свързването към батерията, така или иначе ще е с цел да се спести горенето на дизел, точно както се включват на ток, винаги когато е възможно. Като видиш че може да имаш проблем с пробега, просто минаваш на дизел.

    Коментиран от #29

  • Събев ЕКОНТ (гост)
    Отговор
    26 19:15  24.11.17
    Абе момчета, опомнете се! Кой го пита Рамзи какво иска да кара? Аз купувам такъв тир на 1/3 по-малко пари от един Мерцедес и го пращам да прави курсовете. 'Ко не му отърва - прав му път!

    Откога тираджиите диктуват какво ще се ползва в транспортния бизнес като техника?! Имал стаж, свикнал бил! Или ще превикне, или идва младото и кадърното да бачка!

    Толкоз!

    Коментиран от #28

  • В.И (гост)
    Отговор
    27 20:00  24.11.17

    До коментар #5 от "гост":

    Звучи като казано от човек ,който никога не е карал камион и бас държа че това ще са най малките недостатъци
  • В.И (гост)
    Отговор
    28 20:05  24.11.17

    До коментар #26 от "Събев ЕКОНТ":

    Абе малоумник, кое младо и кое бачка, я отвори обявите колко фирми в бг търсят шофьори, нещо не виждам да са се разтичали млади дихателни да бачкат и с тоя волан на средата на камиона знаеш ли колко ударени ремаркета ще има , ами не знаеш, щото камион само си изпреварвал на Витиня

    Коментиран от #58

  • В.И (гост)
    Отговор
    29 20:08  24.11.17

    До коментар #25 от "Електрика":

    Поредния профан, агрегата се настройва според типа на стоката която возиш, защо си мислиш че в хладилни камиони се возят само замразени стоки????

    Коментиран от #31

  • гост (гост)
    Отговор
    30 20:25  24.11.17

    До коментар #23 от "Електрика":

    Даже и това вече е остаряло , новите ТОЛ системи , каквато ще е и българската (чак да не повярваш) изобщо нямат бариери , а само камери на нужните места , ама оня умник дето щял да "плаща" ще поиска сигурно да му дават хартиени бележки всеки път , че да ги ползва за тоалетна хартия щот така е свикнал !
  • гост (гост)
    Отговор
    31 20:33  24.11.17

    До коментар #29 от "В.И":

    Аууу , добре че дойде "специалиста" да ни отвори очите !! Я кажи колко камиона "управляваш" , че си тръгнал да раздаваш акъл ? Ако ще ми разправяш "шофьорски знания " , мерси няма нужда ! И какво те бърка , че агрегата се настройва ? Човека ти казва за най-лошия случай , колкото по-висока температура е зададена , толкова разхода е по-малък или сега ще ни светнеш как на -20 се гори по-малко ток отколкото на +5 примерно ? И като не ти се кара , търси си друга работа , те до две години пускат разрешителните за чужденци , да ти кажа ли за какви заплати "карат" във Азия , повече няма да помислиш да ревеш !

    Коментиран от #35

  • гост (гост)
    Отговор
    32 20:34  24.11.17

    До коментар #18 от "ПУК":

    коментар 30 се отнася за твоите "задълбочени" познания по магистрални такси !
  • Кларксън (гост)
    Отговор
    33 20:56  24.11.17
    Ахахахахахахахахаххахахахах! Един прост тираджия навря чичо Илън в кучи г*з... с извинение.

    Коментиран от #34

  • 34 21:00  24.11.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • В.И (гост)
    Отговор
    35 21:07  24.11.17

    До коментар #31 от "гост":

    Ами да на - 20 се гори по малко нафта непросветени коментаторе нивга фриго не виждал ни карал ни зареждал.И туй дето го пише по книгите не се ражда по нивите

    Коментиран от #40

  • В.И (гост)
    Отговор
    36 21:31  24.11.17

    До коментар #34 от "гост":

    Чичо ти Илън камиони в Европа няма да продава скоро,аз да ти кажа, щото като те гледам и хабер си нямаш от камиони. Първо тия камиони ще са много тежки, за сега тотала в повечето държави е 40т и до ден днешен производителите гледат как да намалят теглото до минимум за да удовлетворят нуждите , а тия с тия батерии ще са по 5 тона по тежки, следователно бикини непотребни, второ много ми е интересно къде ще се зареждат и при безбройните задръствания е по големите държави ( в които едва ли си бил) ,като свърши тока кво правим???
  • СтарТИРаджия (гост)
    Отговор
    37 21:55  24.11.17

    До коментар #8 от "гост":

    Шофирането е само една много малка част от професията на HGV-шофьорите! Ако толкова много желаеш изчезването ни, ще трябва и подходящ киборг. В едно с тежкият електрокар! Само да вметна, че днес работният ми ден е бил 14,5 часа! Комбинирано 550 км шофиране, два адреса - разтоварен и товарен. Вторият доста отговорен: естество на стоката, начин на укрепване, оформяне на документална част! От два часа стиковам хиляда и шестотин км маршрут в следващите три дни! Карти, плюс стрийт вю. Защото е доста сложен относно габаритни и тегловни отношения в крайната си част. Не е, като с БМВ-то/пример/! Така че въобще не е лесна. Трябва си и акъл. Времената на "всеки простак е станал шофьор", безвъзвратно умряха с газката, ЗИЛ-а и ИФА-та!
    ПП Не мислиш ли, че подходящ движещ се изк. интелект ни изхвърля всички, от всичко?
  • СтарТИРаджия (гост)
    Отговор
    38 22:02  24.11.17
    И много ще съм благодарен - молба към всички, да не се обиждаме на професии! Абсолютно съм убеден, че използващите израза "прост тираджия", много бързо ще разберат, че простаците са именно те, ако си мерим професиите! Нито аз/ние/ ще свършим Вашата, нито обратното, но ако се пробваме в бонус сфери... Не се знае, знае ли се и кой - кого! Моля?!

    Коментиран от #46

  • СНиколов (гост)
    Отговор
    39 22:36  24.11.17
    Гсин Мъск има конкуренция
    и ще му се наложи да се съобразява с не ако иска да просперира
    и конкуренцията е напред с матрияла :)
    https://nikolamotor.com/one
  • Електрика (гост)
    Отговор
    40 23:30  24.11.17

    До коментар #35 от "В.И":

    Пич, ти измисли нова физика!
    Наистина не съм зареждал с гориво, но съм правил доста кабели и преходници към квадратните трифазни щепсели и съм тествал как работят. За твоя изненада, като го включа, първо минава през 10°С, после през 0°С , после -10 и чак накрая -20°С.

    Ако 0°С става за около 20-30 минути, то за -20 му трябват 2-3 часа или повече. Хайде познай за коя температура се изразходва повече енергия, независимо какъв е източникът?

    Разбира се, че за положителните температури се използва по-малко енергия, отколкото за отрицателни.

    Коментиран от #44

  • Ponton (гост)
    Отговор
    41 02:24  25.11.17
    Това е като грамофона , който възпроизвежда звук от реален източник и CD диск ,който възпроизвежда звук от несъществуващи източници . Същото и с огледата и с абсолютно всички тея простотии

    Коментиран от #42

  • Ко речи (гост)
    Отговор
    42 07:12  25.11.17

    До коментар #41 от "Ponton":

    Да не би да казваш, че в грамофона има оркестър и певци, които ти пеят на живо, при CD е просто запис с високо качество?

    Искаш да кажеш, че от 2 огледала на кабината ще видиш повече отколкото 8 камери, няколко радара, няколко ултразвукови сензора за близост и още куп системи монтирани по цялата периферия на камиона и ремаркето?
    Някой от коментиращите въобще качвал ли се е на камион? При паркиране на рампа, влекача застава под ъгъл на ремаркето. Хайде сега си представете какво се вижда в във всяко от двете огледала? Представете си какво се вижда от външната страна на завиване, където е най-вероятно да удариш нещо или някого?

    Дори да няма камери, е смешно да казваш, че видимостта е по добра, когато си в единия край на кабината. Камиона има две страни, а не само лява. И двете трябва да се наблюдават по еднакъв начин. Може да оцени централното разположение на седалката само шофьор, който прави ежеседмични курсове до Англия.
  • Shmeker (псевдоним)
    Отговор
    43 08:50  25.11.17
    Трябвало на Филип да го дадат да го тества. Щеше да вика само "Бате-бате", уникален, брутален и т.н...
  • В.И (гост)
    Отговор
    44 09:50  25.11.17

    До коментар #40 от "Електрика":

    Товарите във хладилните ремаркета се качват охладени или замразени ( да те образоваме малко). Целта на ремаркето е да закара товара от А до Б като запази температурните изисквания на продукта , а не да охлажда или замразява същия. Стоките които се возят на минусови температури са хранителни продукти с голяма трайност и не изискват точно фиксирана температура т.е возят се в температурен диапазон -18 до - 21 примерно, тогава хладилния агрегат се поставя на положение Старт/Стоп като падне температурата с примерно 3 градуса от зададената включва достига зададената и спира. В зависимост от времето може тези работни режими да са няколко включвания на ден, докато при плюсови температурен се возят свежи продукти които изискват да се поддържа точна температура + 5 например. Хладилния агрегат в случая се оставя на положение Continue и водача стриктно следи за спазването на температурата. Т.е агрегата не спира да работи и поддръжа зададената температура в максимални отклонения до 0,5°, съответно при разтоварване предава стоката с разпечатка на термографа ,че температурата е била спазвана.Или казано на по прост език при - 20 зададена температура агрегата изгаря от порядъка на 20л за 24 часа при около 2 л/ч за съвременно хладилно ремарке било то carrier или termo king докато при +5 температура разхода вече е около 50л за 24 часа. Разбрано

    Коментиран от #49, #52

  • Електронен (гост)
    Отговор
    45 11:07  25.11.17

    До коментар #18 от "ПУК":

    Магистралните такси отдавна се плащат електронно, приятелче.... вой до небесата, защото дедо Рамзи, не го харесал. Обаче, като го направят МАК и като му платят на дедо, ще е супер. Вероятно Мъск ще фалира, стремително се е засилил, но е факт, че промени света.... до 5 години всичко ще е ток или горивни клетки, но после ще дойде рециклиране на батериите. Ще плащаме повече, а и ще дишаме гадости

    Коментиран от #47

  • гост (гост)
    Отговор
    46 17:07  25.11.17

    До коментар #38 от "СтарТИРаджия":

    Аз пък си мисля , че ти не разбираш за какво говориш ! Всичко което си изброил , освен шофирането от точка А до Б няма нищо общо с професията "шофьор" и може и трябва да се върши от ДРУГИ хора или роботи и факта , че го вършиш ти е просто доказателство за това , че фирмите не могат да "изкарат" заплатата която ти плащат от присъщата ти работа и затова те товарят със странична , компенсирайки по този начин голяма част от парите ти ! Можеш да си сигурен , че има сто по-добри начина и да се планира маршрут и да се товари и разтоварва , САМО ЧЕ това значи доста по-ниска цена платена за "транспорта" , което пък значи в ПЪТИ по-ниска заплата за теб !
  • Кларксън (гост)
    Отговор
    47 17:42  25.11.17

    До коментар #45 от "Електронен":

    Ако си въобразявате, че дизела и бензина ще изчезнат в близките 30 години, значи сте фантазьори с розови очила. При близо милиард коли с ДВГ в световен мащаб и има-няма милион електрички, успех с бързото и лесно преминаване към "зелена енергия". То електрифицирането на автопарка да не би да става с шалтер - изключи - включи. След няколко години срока на годност на първите ел. коли ще изтече. Тогава ще започнем да се вайкаме какво да правим с няколко милиона тона стари неизползваеми батерии, вие сте тръгнали да ми говорите за момент, в който всички автомобили на планетата ще са на батерии. Такъв момент НИКОГА няма да настъпи. След 10-20 години ще сме се отрекли от електромобилите на батерии в полза на някаква по-добра технология. А фалшивият месия Илън Мъск ще се скрие в дупката, от която излезе.

    Коментиран от #50, #54, #56, #59

  • Електрика (гост)
    Отговор
    48 20:16  25.11.17
    Съгласен съм с доводите ти... донякъде.

    Първо няма как хладилният агрегат да поддържа 5 градуса без въобще да изключва. Ако не изключи, за няколко часа ще замрази продуктите.

    Дори да не изключва, няма как за 24 часа при разход от 2 литра да изразходи 50 литра.

    След като даваш разходът за 24 часа в литри, най-вероятно бъркаш разходът за час.

    Все пак благодаря за данните.

    Ето още едно предимство на електрическите камиони. Електрическата мощност на най-големите хладилни агрегати е 9 киловата. За 24 часа, ще изразходи около 200 киловатчаса електроенергия. Дори от това може да се пести. Илон Мъск обеща цена от 7 цента за киловатчас при зареждане на камионите. Следователно за 24 часа, ще изгори 14 долара срещу 50 евро за дизел
  • гост (гост)
    Отговор
    49 21:02  25.11.17

    До коментар #44 от "В.И":

    Абсолютни глупости , на всичко отгоре и се надяваш , че никой няма да забележи май ! Единствения случай на 5 градуса да не изключва агрегата е в ремаркето ти да има дупка , само че тогава познай какво ще става при -20 !!! Плюс това по-новите имат управление на компресора и в такъв режим употребяват в пъти по-малко енергия , да не говорим , че топлинните загуби са в пъти по-малки при 5 градуса в сравнение с -20 ! Не знам кого си мислиш , че заблуждаваш , ама ако си ми шофьор и ми развиваш такива теории , не само че си изхвърчал , ами ще ти удържа и откраднатата нафта за "преразхода" !

    Коментиран от #51

  • гост (гост)
    Отговор
    50 21:22  25.11.17

    До коментар #47 от "Кларксън":

    Интересно що ли не са се "консултирали" с теб тия ПРАВИТЕЛСТВА от Англия, Франция, Холандия , а скоро и Германия , ами взеха та обявиха , че от 2040 ЗАБРАНЯВАТ ДВГ и съответно необходимите му горива , а останалите държави щът не щът ще ги последват дотогава ! Това май е доста по-малко от 30 години , ти как си със смятането ?
  • Електрика (гост)
    Отговор
    51 21:49  25.11.17

    До коментар #49 от "гост":

    Всъщност има право за минусовите температури. Имам известен опит с транспорт на замразени храни и от опит знам, че дори през лятото не могат да се размразят за няколко часа, само заради кашона, който е от велпапе.

    Топлинният капацитет на 20 тона е огромен. Изисква се огромна енергия за да се замразят, но също така след това, отнема много енергия за да се разтопят.

    Ако плодове и зеленчуци са натоварени с температурата на въздуха, ще отнеме доста енергия да се охладят до 5 градуса.

    Ако са предварително охладени, тогава само поддържането на температурата, ще отнеме много по-малко енергия отколкото за поддържането на замразени продукти.

    Коментиран от #53

  • гост (гост)
    Отговор
    52 21:57  25.11.17

    До коментар #44 от "В.И":

    Това , че тъпия ти дизелов генератор може да работи само при една мощност и съответно да гори сума ти дизел , няма нищо общо с енергията нужна на компресора на хладилника , който в повечето време потребява в пъти по-малко енергия от максималната ! И съответно скоро ще бъде заменен от буферна батерия която ще подава само колкото е нужно енергия , а при по-големи престои може да ползва и батерията на влекача , което ще намали незначително пробега , разбрано ?
  • гост (гост)
    Отговор
    53 22:06  25.11.17

    До коментар #51 от "Електрика":

    Откъде ще ги товари на температура на въздуха , тировете да не ходят по къра ? Всеки склад или логистична база си има камери за тая работа , другото са аматьорски истории на фирми които се опитват да са на всяко гърне мерудия ! А това , че нашите умници се опитват да ползват ремаркетата вместо хладилни камери не значи , че някой по света ще охлажда или замразява стока в камиона ! Най-малкото това значи , че поема отговорност за цялата "обработка" на товара , вместо само за транспорт !
  • Електрика (гост)
    Отговор
    54 22:15  25.11.17

    До коментар #47 от "Кларксън":

    Ей този коментар съм го пропуснал!

    Ако знаеш как ги чакам тези непотребни батерии. Дори не знам кое чакам повече, "непотребните" батерии, или електромобилите.

    Въпреки, че имам над милион километра навъртяни по пътищата, последните години изминавам преко сили 10 15 хиляди километра годишно, което обезсмисля закупуването на електромобил на този етап. Батерии на ниска цена обаче бих купил още утре.

    8-годишната гаранция, гарантира 80% от първоначалния капацитет на батерията. Капацитетът на една батерия пада много бързо първите няколко процента, а след това става права линия.

    Казва се че една батерия има определен брой цикли живот. На съвременните литиево-йонни батерии, живота е около 1500 цикъла 80% DOD

    Това ще рече 1500 пъти разреждане на 80% от капацитета, докато капацитета падне на 90% от първоначалния. Както виждате гаранцията покрива почти още толкова цикли, колкото е "живота" на една батерия или около 3000 цикли на 80%DOD

    Следователно батерията ще става излишна, когато купето се скапе и отиде за скраб.

    Дори да е останало 80% от първоначалния капацитет, има още няколко хиляди цикли живот в тази батерия, които могат да се ползват в домашна система за съхранение на енергия, а защо не и в зарядна станция за електромобили. Този "боклук", всъщност ще е доста търсена стока.

    Ако още днес цената на 1kWh батерия е около 100 долара, при положение че само преди 10 години беше 1000 долара, представете си колко ще струва след още десет г
  • Електрика (гост)
    Отговор
    55 22:17  25.11.17
    .

    Ако още днес цената на 1kWh батерия е около 100 долара, при положение че само преди 10 години беше 1000 долара, представете си колко ще струва след още десет години, а следователно си представете на каква безценица ще се продава киловатчас батерии втора употреба.

    Това ще направи изграждането на домашна фотоволтаична централа с батерии изключително атрактивна. Проблемът е това да стане още сега е именно цената на батериите. Такава система ще покрива над 80% от годишната консумация на енергия на едно домакинство, фирма или обществена сграда. Ще покрива и 80~90% енергията необходима за електромобилите. Обществената енергийна система ще трябва да поеме само останалите 20%
  • гост (гост)
    Отговор
    56 12:34  26.11.17

    До коментар #47 от "Кларксън":

    Понеже явно не си добре със сметките , да те открехна малко . Според всички статистики в момента средния живот на един петролен автомобил е между 7 и 9 години и намалява поради стратегията на правителствата и производителите да насърчават подмяната с нови . Тоест "милиарда" на който разчиташ още между 2024 и 2027 г ще е заминал на скрап , а производството прогресивно ще намалява за сметка на електромобилите ! След 2030 г практически НИКОЙ няма да купи петролен автомобил , което ще рече , че към 2037-2040 ще можеш да видиш такъв само в музея ! И не почвай да обясняваш как ще си караш пушилника 30-40 г , щото просто няма кой да те остави колкото и да ти се ще !
  • Дивуй (гост)
    Отговор
    57 17:40  29.11.17

    До коментар #16 от "гост":

    Вие рекламно лице на Тесла ли сте?
  • Николай Събев (гост)
    Отговор
    58 23:58  29.11.17

    До коментар #28 от "В.И":

    Аз съм този, който дава хляба на такива като тебе. Ти ако имаше акъл, щеше да си на моето място. Но не си, нали!? Защото си мислиш, че в шофьорлъка всичко ти е ясно и се напиняш да поучаваш всички тука - войнстваща тъпотия.
  • Admin (гост)
    Отговор
    59 00:15  30.11.17

    До коментар #47 от "Кларксън":

    Знам, че никак не ти харесва тоталния BAN на петролните коли от EK, но вече е гласуван. Сори, майка, емигрирай във Виетнам :D

    И за батерийките нека уточним да не заспиваш заблуден:

    НАД 20 години и НАД половин милион км живот на батериите на Tesla и BMW i3


    Дери си ризата! Никой грамотен човек няма да си купи стационарен телефон с шайба сиреч кола с бутален мотор.

Напиши коментар:


Публикувай