2 906 37

След 20 г. електромобилите ще са повече от колите с ДВГ

Заради електрическите возила търсенето на нефт също ще спадне драстично

Радослав Славчев

През 2040 година по пътищата ще се движат около 530 млн. електромобила. Това са прогнози на Bloomberg New Energy Finance (BNEF), занимаващи се с изследвания в областта на новите енергоресурси. Ако тази прогноза се окаже истина, то последствията за нефтената индустрия ще са доста сериозни.

По оценка на BNEF, разпространението на електромобили в световен мащаб ще доведе до съкращения в дневното търсене на петрол, което се изчислява на 8 млн. барела на ден. В момента електромобилите съставят само 1-2 % от пазара на автомобили в света. По оценки на BNEF през 2025-а електромобилите ще са 8%, през 2030 г. - 24%, а през 2040 г. - 54%.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Гост
    Отговор
    1 14:15  01.12.17
    20140 браво автора на темата!!!
  • СссереМ
    Отговор
    2 14:16  01.12.17
    Съгласен съм,обаче теслите няма вече да са на пазара а в историята.
  • goni
    Отговор
    3 14:17  01.12.17
    И от мен 54%! 108%!:)
  • гост
    Отговор
    4 14:26  01.12.17
    И защо ще има електрически коли? Защото има предлагане на практични такива. Големите корпорации така и не искаха да пуснат в продажба подобни коли, макар че имаха прототипи. Сега всеки производител се избива да пусне електрическа версия в гамата си, след като Тесла им показа пътя. В момента една 60квч батерия струва 10х.долара, до 2020 трябва цената й да падне до 7х.долара. Нормално е да има все повече и повече желаещи за подобни коли, аз също бих карал ако лизинг за нормална кола е 150долара, а за електрическата е 200долара. Но у нас скоро няма да се види това, тук е национална гордост да изкормиш стар дизел и да бълваш канцерогени, а за изолиран егр се очаква дори медал.

    Коментиран от #8, #33


  • Зорлем
    Отговор
    5 14:30  01.12.17
    Междувременно, през 2008г., т.е. преди повече от 10 години, едни други "умни глави" от "IBM Institute for Business Value" са предвиждали, че през 2020г всички нови коли ще са хибриди и ще са взаимосвързани. Така поне са казали навремето в Wired.com, които се пишат за някакви капацитети по техническите въпроси: https://www.wired.com/2008/08/every-new-car-w/

    Коментиран от #6, #22

  • Зорлем
    Отговор
    6 14:31  01.12.17

    До коментар #5 от "Зорлем":

    "преди повече от 10г" да се чете "преди почти 10г", бел. авт.
  • Комаров
    Отговор
    7 14:38  01.12.17
    През 20140 г. дали ще има ДВГ?
  • Зорлем
    Отговор
    8 14:42  01.12.17

    До коментар #4 от "гост":

    "В момента една 60квч батерия струва 10х.долара, до 2020 трябва цената й да падне до 7х.долара." По тази логика допотопните оловно-киселинни акумулатори вече трябваше да са (почти) безплатни.

    Коментиран от #11

  • сойкаПрисмехулка
    Отговор
    9 14:52  01.12.17
    Защо постоянно се опитвате да убедите хората колко били надеждни електромобилите, колко ги купували, как щели да са повече от тези, които имат ДВГ, как щели напълно да заменят тези с ДВГ и т.н? То времето ще си покаже какво ще стане. До момента хората са свидетели, че много производители се опитаха да направят електромобили, но нито един не пожъна успех, до момента, който не се появи Тесла на пазара и започна пропагандата, която да промива мозъците на хората. Станаха скандали като Дизелгейт, изведнъж започна да се говори за замърсяване и т.н. Какво излиза, че от Тесла с всеки изминал ден са на загуба, автомобилите им не са толкова надеждни, няма части за тях и няма къде да се ремонтират. От България трябва да е надигнеш и да пропътуваш половин Европа, за да отидеш в техен сервиз. Електромобилите са прекалено скъпи, ресурсът на батериите с времето намалява и ще ги направи напълно неизползваеми след 10-15 години и ще трябва чисто нова кола или батерия да се купува, а това е скъпо, но идеално за производителя. Изключително вредно е производството на батерии. Все още не са развити електрически зареждачки на стратегически места по пътищата. И такак както ми намирисва, не само, че електромобилите няман да са повече, а и напълно ще изчезнат до 20 години.

    Коментиран от #14

  • 123
    Отговор
    10 15:11  01.12.17
    Да, и ТДК така си планираха бъдещето и още им стои платената реклама на кръговото на ул. Осфорд в Лондон, а тях отдавна ги няма...
  • гост
    Отговор
    11 15:58  01.12.17

    До коментар #8 от "Зорлем":

    Когато произвеждаш нещо, без да инвестираш в развойна дейност и продукта може да го правиш по патент на някой друг производител на 1/3 от цената, реалната стойност на стар акумулатор е доста близка до цената му на вторични. Всяка производственна линия си има амортизационна бройка и когато тя бъде достигната, всичко натам е чиста печалба. Например: Бош прави акумулатори и техен завод има аморт. период от 20г., като цената за производство и персонал на единица продукт е 10 евро., единица продукт се продава на 50евро като разликата от 40 евро покрива развойната дейност, амортизациите, реклама, маркетинг и корпоративна печалба. След 20г. завода все още работи, няма същественна промяна в продукта, няма промяна в разходите и др., но цената на продукта е същата или тези 40евро са чиста корпоративна печалба. Тесла е основана преди 15г., а развойната им дейност е повече време, та горната схема трябва да онагледи защо цената пада и защо старите акумулатори са златна (оловна) мина за закостенялите производители.

    Коментиран от #12

  • Зорлем
    Отговор
    12 16:11  01.12.17

    До коментар #11 от "гост":

    Брей, ти още малко ще ме пратиш да чета и гледам графики за "product lifecycle" например. Амортизацията обаче не обяснява обаче защо конкурентите на Бош не продават на 12 евро. Или и ти като Електрика ще отговориш нещо, в което присъства думата "картел"?

    Коментиран от #15

  • Driving pleasure
    Отговор
    13 16:35  01.12.17
    да да... а една група мърмоти завива шоколад... не чакай не били мърмоти а сектани на Свети мъск от сектата :D
  • Driving pleasure
    Отговор
    14 16:39  01.12.17

    До коментар #9 от "сойкаПрисмехулка":

    Брат, искам да ти стисна ръката :)
  • Антиелектрика
    Отговор
    15 16:48  01.12.17

    До коментар #12 от "Зорлем":

    Абе и ти имаш функционална неграмотност, щом не харесваш електричките :))))))))))))))))))) Балонът с миксерите ще се спука рано или късно, както се спука балона с безвредния дизел и гръмна Дизелгейт.

    Коментиран от #16

  • Зорлем
    Отговор
    16 16:55  01.12.17

    До коментар #15 от "Антиелектрика":

    "Абе и ти имаш функционална неграмотност..." Ти па си мноо убаф, ше знаеш! Но нищо, де, успокоих се. Досега всички ми разправят, че съм тъп, а то не било така. Бил съм "функционално неграмотен".

    Коментиран от #18

  • незнайко
    Отговор
    17 17:12  01.12.17
    МИСЛЕТЕ ТРЕЗВО !!! ЕЛЕКТРОМОБИЛИТЕ ЩЕ СТАНАТ КАТО СМАРТФОНИТЕ !!! ВСЕКИ НОВ МОДЕЛ ЩЕ СЕ КОТИРА !!!

    Коментиран от #19

  • Антиелектрика
    Отговор
    18 17:26  01.12.17

    До коментар #16 от "Зорлем":

    Как ще да съм хубав, като и аз съм функционално неграмотен, защото не харесвам електричките :)))))))))))) Не четеш ли какво пише по наш адрес, една особа с ник "Електрика"? Само не знам как за 20 години, ще се пръкнал 500 млн. миксера, да не говорим за инфраструктура и електричество?!
  • Driving pleasure
    Отговор
    19 17:44  01.12.17

    До коментар #17 от "незнайко":

    Имено щото мислим трезво, виждаме, че нещата с електричките не могат да се случат така като обясняват еко-терористите - нито има инфраструктура, нито има ефект откъм екология, нито пък самите електрички успяват да преодолеят фундаменталните си проблеми. Тва че има някаква малка секта около гуруто Мъск не променя нещата драстично...

    Коментиран от #21

  • Електрика
    Отговор
    20 17:47  01.12.17
    За разлика от тебе той не е функционално неграмотен. Когато го попитам какъв цвят е зеления според мене крокодил, на него може да му се стори повече кафяв и да поспорим по въпроса. Ти обаче с твоята функционална неграмотност, като те питам какъв цвят е крокодилът, аз говоря обикновено е: -3 метра -Четири крака -Даже има опашка -Има остри зъби Вярни факти, които обаче нямат нищо общо с четири пъти зададеният въпрос. Въобще не коментирам изказванията ти за четири очи, шест опашки и кръгла форма, което вече не е функционална неграмотност, а най-обикновена неграмотност. Дали някой харесва или не харесва, червения цвят, мъже или жени, Левски или Реал Мадрид, си е лично негов избор. Харесвай си каквото искаш, стига да не ми ПРЕЧИШ с избора си. Ако дизеловите автомобили пречат на милиони хора в градовете, а електромобилите не им пречат, познай кой ще спечели. Лично на мен повече ми пука какъв въздух ще дишат децата ми и колко ми излиза себестойността на един километър, отколкото че някаква китайска провинция щяла да се замърси от производство на батерии. Който твърди обратното е лицемер! Човек винаги си гледа интересите и е в негов интерес да премине на електромобили. Това и ще стане. Въпрос на време е. Процесът вече започна.

    Коментиран от #23

  • Електрика
    Отговор
    21 17:56  01.12.17

    До коментар #19 от "Driving pleasure":

    1. Да поговорим за инфраструктура. Само за пет години, Тесла направи 7500 бързи зарядни станции, инсталирани по цял свят. Падат се по една зарядна станция на всеки 30 произведени автомобила. Хайде Представи си сега, ако се запази съотношението, колко бързи зарядни станции трябва да има в България, ако автомобилите са електромобили? Виждаш ли някакъв проблем със зареждането тогава? 2. Какви според тебе са фундаменталните проблеми на електричките? Само след три години, има обещания за зареждане за 15 минути и 1000 километра реален пробег. Само след пет години, изравняване на цената с бензинов автомобил. А това е само началото.
  • Електрика
    Отговор
    22 18:05  01.12.17

    До коментар #5 от "Зорлем":

    Така е, прогнозите затова са прогнози. Трудно можеш да прецениш кога точно ще стане нещо. През 2014 година, когато Китай имаха 20 гигавата фотоволтаични централи, имаха прогноза до края на 2017-та година, ще са утроили фотоволтаичният си капацитет до 70 гигавата . Всички обясняваха че това е невъзможно физически. Китай наистина не спази прогнозния срок, но е важно, че твърдо върви по пътя на зелената енергия и затваря въглищни централи за сметка на фотоволтаичните. След като са решили, че ще сменят ДВГ с електромобили, повярвай ми ще го направят, независимо какво ще стане с Тесла. Китайците са тези, които имат най-голям стимул да изчистят въздуха си. Дали европейците или американците ще правят електромобили, не е важно. Всички знаем че китайците ще предложат по-добри и по-евтини алтернативи, който да ни продадат.
  • Зорлем
    Отговор
    23 20:02  01.12.17

    До коментар #20 от "Електрика":

    "Ако дизеловите автомобили пречат на милиони хора в градовете, а електромобилите не им пречат, познай кой ще спечели." Е, ти като забраниш със закон едните, остава другите да не спечелят! Странно как в края на 19-ти и началото на 20-ти век никой не е забранявал конските впрягове в полза на новопаявилите се автомобили. Тъкмо обратното - автомобилите са били третирани като "дяволски творения" и са им били налагани безумни ограничения при движение. И въпреки това знаем какво се случва в последствие.
  • Електрика
    Отговор
    24 21:46  01.12.17
    До 2040 година, ще са останали 10% желаещи да плащат много повече за покупка на нов ДВГ, повече разходи за зареждане, повече разходи и време за ремонт и поддръжка и повече данъци, отколкото ако си купиш електромобил. Само за тях ще важи забраната, ако въобще някой производител желае да ги произвежда. Ще се карат само много стари коли с ДВГ от хора, които не могат да си позволят друго. Не виждам възможност, до 5 години електричките да не са по-евтини от ДВГ. ЦЕНАТА ще определи бъдещето на транспорта. Някой ще сподели ли други недостатъци , ако пробегът е 1000км, а зареждането 15 мин. през 2020 ?

    Коментиран от #28

  • Да да
    Отговор
    25 00:05  02.12.17
    Големите фенове на дизела,дали си задават въпроса - Какво ще стане когато петрола свърши? Дори да не са измрели от задимяване,след 30 год. запасите от петрол ще намамлеят драстично. Добивът ще поскъпне, а след още 20 ще карат с олио само.И тогава да заредиш на бензиностанция няма да е скъпо,ще е невъзможно. Обаче друго е да пишеш как ще свърши силиция,кобалта че даже и графена :) . Това че вие не сте виждали зарядни за ел.автомобили,неозначава че няма такива. В развитите държави на всеки голям служебен паркин има по няколко. На магистралите има през 100-120 км.като постоянно се монтират нови. 35% от колите в Норвегия вече са електрически ! Вие излизали ли сте от БГ или поне четете ли новини?

    Коментиран от #26, #29

  • onq s konq
    Отговор
    26 00:57  02.12.17

    До коментар #25 от "Да да":

    По-вероятно е Швеция и Норвегия да са халифат до 2040-та година и да карат пикапи Тойота със забрадки отколкото електромобилите да са повече от колите с ДВГ.
  • World Cup
    Отговор
    27 05:44  02.12.17
    Тесла им показа и пътя, и истината, и живота. https://youtu.be/_26CyTzOaXw Те са нашето бъдеще
  • Зорлем
    Отговор
    28 10:14  02.12.17

    До коментар #24 от "Електрика":

    "Някой ще сподели ли други недостатъци , ако пробегът е 1000км, а зареждането 15 мин. през 2020 ?" Не, но какво правим ако не стане така и след 2 години параметрите са все още по-близо до днешните, отколкото до тези прогнозни? Сам писа по-горе, че прогнозите са си прогнози, а реалността реалност.

    Коментиран от #30

  • Зорлем
    Отговор
    29 10:18  02.12.17

    До коментар #25 от "Да да":

    Еха, най-обичам да ме порицава някой, който е бил командировка някъде в из Европа-та и да започне да ми обяснява как е "по света". За вас - специален поздрав с песента Californication на Red Hot Chili Peppers. Или поне със заглавието й!

    Коментиран от #32

  • Електрика
    Отговор
    30 10:59  02.12.17

    До коментар #28 от "Зорлем":

    Точно така е. Прогнозите обикновено не се сбъдват както са планирани. Вече сме края на 2017 година. Как смяташ с колко са се разминали прогнозите на китайците за утрояване на фотоволтаичният капацитет от 20 гигавата през 2014 година на 70 гигавата в края на тази година. Все пак това е част от планът им за навлизане на електромобилите. Ако не си изпълнят тези планове, няма смисъл автомобилите да минават от дизел на въглища. От 2019 година, ще имат право да продават автомобили само компании, които продават поне 12% електромобили. Комунисти, какво да ги правиш. Имат планова икономика.
  • Електрика
    Отговор
    31 09:27  03.12.17
    Явно няма да дочакам отговор. Най-вероятно вече си проверил какви са фактите и те е срам да ги споделиш, защото не подкрепят тезата ти. Въпреки песимизма на 90% от анализаторите, че е възможно да се произведат толкова панели да се инсталират до края на 2017 година, Китай още 2016-та година направи повече. Вместо 70 гигавата до края на 2017 година, завърши 2016-та година със 77 гигавата. Вместо обещаните 105 гигавата за 2020 година, още тази година ще са десетки повече. По предварителни данни, само тази година ще бъдат инсталирани над 50 гигавата фотоволтаици. Повече отколкото бяха планирани от 2013 година до днес. Да прогнозите не се сбъдват. Не се сбъднаха прогнозите и за откриването на нови въглищни и атомни централи. Не само че се отказаха от доста нови проекти, Но даже затворят работещи въглищни централи, защото не могат да издържат на конкуренцията на цените на Слънчевата енергия, дори без помощта на държавата. Това ще стане и с електромобилите, след като веднъж се изравнят цените. Развитието ще е лавинообразно.
  • Да да
    Отговор
    32 12:32  03.12.17

    До коментар #29 от "Зорлем":

    Взимаш се много на сериозно! Никъде не съм те порицал,а това че си невеж и ограничен и по-далече от хоризонта не можеш да видиш не е мой проблем. А до къде ти стига хоризонта,само ти си знаеш. Но за твоя информация има хора и след околовръстното на града ти!
  • ГОСТ
    Отговор
    33 22:38  03.12.17

    До коментар #4 от "гост":

    нововъведенията не се приемат добре от закостенелите мозъци:( преди 120тина години като са видели първата кола с ДВГ надали са я приели с отворени обятия а самолета ти да видиш аз на дърво без корен ..... така е с всичко ново просто така сме създадени

    Коментиран от #34


  • Антиелектрика
    Отговор
    34 07:58  04.12.17

    До коментар #33 от "ГОСТ":

    Как не ви писна да пишете едни и същи лъжи? Електричките са половин век по-стара технология от ДВГ, така че мнението е поредното доказателство за невежество. Но пък явно, не ти пречи да тръбиш за това!

    Коментиран от #35

  • Първи автомобил
    Отговор
    35 21:28  05.12.17

    До коментар #34 от "Антиелектрика":

    Първите автомобили Редактиране Моделът на Готлиб Даймлер от 1886 г. Решителна крачка към появата на съвременните автомобили с ДВГ е направена в Германия – през 1885 г. създателят на компания Mercedes-Benz Карл Бенц конструира в Манхайм своята първа триколка, а на 29 януари следващата година получава патент за нея. Обикновено това се приема за рождената дата на съвременния автомобил. Първото по-дълго пътуване с автомобил е извършено от Берта Бенц (съпруга на Карл Бенц) в началото на август 1888 г. – от Манхайм до Пфорцхайм и обратно.[5] От 1894 до 1902 г. Бенц продава първия серийно произвеждан модел.

    Коментиран от #36

  • Антиелектрика
    Отговор
    36 08:16  06.12.17

    До коментар #35 от "Първи автомобил":

    Много обичам да ми пишеш със 100 ника, но по простотиите и лъжите си личи, че си същия лъжлив трол! Ето какво пишат хората за миксерите: "Електромобилите се появяват преди двигателите с вътрешно горене. Първите прототипи на електрически коли са били създадени още през 1835 г. Електрическите автомобили са популярни в края на 19 век и началото на 20 век" -https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%95%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%82%D1%80%D0%B8%D1%87%D0%B5%D1%81%D0%BA%D0%B0_%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B0 Който е грамотен и може да смята, ще разбере, че електричките са половин век по-стари - ФАКТ! Хайде скрий се сега някъде!!!
  • Първи автомобил
    Отговор
    37 07:47  08.12.17
    През 1674 г. холандецът Кристиан Хюйгенс създава бутален двигател, задвижван от възпламеняван барут, далечен предшественик на съвременните двигатели с вътрешно горене (ДВГ). Няколко години по-късно фламандският мисионер Фердинанд Вербист демонстрира пред императорския двор в Китай умален модел на триколка, задвижвана с пара. През следващото столетие парните двигатели постепенно се усъвършенстват. През 1769 г. французинът Никола-Жозеф Кюньо (на френски: Nicolas-Joseph Cugnot) (1725 – 1804) демонстрира триколка с парен двигател, която трябвало да се използва като влекач за оръдия. През 19 век се конструират множество прототипи на коли с парно задвижване, правят се експерименти и със задвижване с платна или с мускулна сила, но тези модели остават по-ненадеждни и скъпи за използване от обичайните коли с коне. През 1828 г. в Англия е открита първата редовна автобусна линия, използваща коли с парни двигатели. През 1839 г. е създадена и първата кола с електрическо задвижване. През 1860 г. белгиецът Етиен Льоноар получава първият патент за ДВГ, а три години по-късно той преминава разстоянието от Париж до Жоанвил льо Пон с кола, задвижвана с неговия газов двигател.[4] Между 1862 и 1866 г. германецът Николаус Ото разработва четиритактовия двигател, за който получава патент през 1876 г. През 1870 г. германецът Зигфрид Маркус конструира кола, пряко задвижвана от двутактов двигател.

Напиши коментар:


Публикувай