1 841 8

Toyota пуска електроцентрала с въглеродни клетки

Радослав Славчев

Toyota Motor North America Inc. (TMNA) ще изгради първата в света електроцентрала с въглеродни клетки с капацитет над 1 мегават и станция за зареждане на водородни автомобили. Съоръжението Tri-Gen ще използва биологични отпадъци от селскостопански произход за производството на водород, част от който ще се превръща в електричество и вода и така ще захранва операциите си на пристанище Лонг Бийч.

Когато започне да функционира през 2020 г., Tri-Gen ще генерира приблизително 2,35 мегавата електричество и 1,2 тона водород на ден - достатъчно, за да захранва еквивалента на около 2,350 средни жилища и да отговори на дневните нужди от гориво на близо 1500 автомобила. Инсталацията за производство на електроенергия ще бъде 100% възобновяема, като осигурява нуждите на Toyota Logistics Services (TLS) в пристанището и това ще го превърне в първото съоръжение на Toyota в Северна Америка за използване на 100% възобновяема енергия.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 123
    Отговор
    1 10:09  08.12.17
    Ето това е бъдещето - неизчерпаем, евтин и възобновяем източник на енергия. Не количките на батерии, които са двойно по-скъпи, двойно по замърсяващи и за които в 80 % от случаите токът се произвежда от ТЕЦ.

    Коментиран от #2, #3

  • 321
    Отговор
    2 10:26  08.12.17

    До коментар #1 от "123":

    Неизчерпаем и възобновяем източник - да, но евтин - не. И поне засега бъдещето няма изгледи да е това. Нямаш представа, какви са параметрите на системата, но се изказваш смело, че било по-добре от електромобили, които може да са двойно по-скъпи от сегашните коли, но са тройно по-евтини от всичко водородно. И между другото, за масовото производство на водород в момента се отделя доста повече СО2, от колкото за електромобил + ТЕЦ.
  • гост
    Отговор
    3 10:49  08.12.17

    До коментар #1 от "123":

    Последен опит на досегашните монополисти да задържат капана на монопола и в производството и в продажбата на автомобили със скъпа поддръжка и скъпи "горива" , за тяхно съжаление отдавна расконспириран !
  • Антиелектрика
    Отговор
    4 19:03  08.12.17
    Хайде поредната оср@на тема от двамата електрофили с килийно образование! И после ми говорете за хейтърство!

  • Електрика
    Отговор
    5 22:09  08.12.17
    Горивната клетка преобразува химическата енергия на горивото си в електрическа енергия с ефективност типично около 50% (останалата енергия се превръща в топлина). Ако горивната клетка се използва за захранване на превозно средство, тогава е важно да се вземат предвид и загубите при производството, транспортирането и съхранението. Автомобилите с горивни клетки, движещи се със сгъстен водород, имат ефективност (от източника на електрическа енергия до колелата) от 22%, ако водородът се съхранява като газ под високо налягане и 17%, ако се втечнява криогенно. Ако водородът се произвежда с ток от енергийния микс, то въглеродния двуокис отделян за километър от водородния автомобил ще е повече от 20 годишен дизел!

    Коментиран от #8

  • Fermera
    Отговор
    6 20:50  09.12.17
    Чудесна технология за подводница.Осигурява достатъчно ел.енергия без да изплава и няма вибрациите на дизелови двигател.
  • Японеца
    Отговор
    7 10:40  10.12.17
    НЯМА ли ги немските премиуми да кажат и ние, ЩЕ!!! Какво е немски премиум? -Скъпа и натъпкана с ненужни екстри кола, маркетингово заблуждаваща бедните с още по-скъпи малолитражки от същата марка.
  • Зорлем
    Отговор
    8 20:27  10.12.17

    До коментар #5 от "Електрика":

    "Публикувано във факти.бг: Автомобилите с горивни клетки, движещи се със сгъстен водород, имат ефективност (от източника на електрическа енергия до колелата) от 22%, ако водородът се съхранява като газ под високо налягане и 17%, ако се втечнява криогенно." Колко е ефективността по същата верига, но ако източникът на ел. енергия е фотоволтаик?

Напиши коментар:


Публикувай