10 148 33

Обвиниха Tesla за световния дефицит на батерии

Георги Касабов

Недостигът на батерии от волт и половина, който се наблюдава напоследък в Япония и Южна Корея, се дължи на огромното потребление на електролити, ветали и компоненти за акумулаторите на Tesla, твърдят корейски медии. Според Etnews партньорът на американския производител на електромобили Panasonic използва всичките си ресурси за изпълнението на поръчки от компанията на Илон Мъск.

Потреблението на батерии се е увеличило не само заради електромобилите на Tesla, от които се произвеждат по 200 бройки, както се опитват да контрират някои скептици. Сериозни доставки изисква и производтвото на домашните акумулатори PowerWall, както и големите складове за ток, а алтернативни производители като Samsung, LG и Murata не успяват да покрият търсенето.

Дефицитът на батерии води не само до трудности с намирането им. Недостигът предизвиква постоянно увеличение на цените. Изход от ситуацията засега не се вижда, тъй като все повече страни смятат да се откажат от двигателите с вътрешно горене, което закономерно изостря борбата за доставки на метали, необходими за производството на акумулатори за електромобили.



Още по темата

  • Какво има в батерията на Tesla?

    Какво има в батерията на Tesla?

    Както всеки нов и непознат продукт, електромобилите на Tesla Motors предизвикват колкото възторг, толкова и скептицизъм. Потребителските им качества ...
    25.05.2016
    35 296
    50

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Антиелектрика
    Отговор
    1 17:45  11.12.17
    Сега се очаква онези двамцата електрофили да ни обяснят как това е фейк новина, платена от петролните компании :))))))))))))))) Ама тя истината нямам как да се скрие де
  • Driving pleasure
    Отговор
    2 17:47  11.12.17
    даммм ... още сега дефицит а се произвеждат няма и 1 милион електроавтомобила годишно... ми кво правим ако са 10 милиона? ми как ще стигнем до 100 милиона, колкото са годишните продажби на автомобили...

    Коментиран от #3

  • Антиелектрика
    Отговор
    3 18:18  11.12.17

    До коментар #2 от "Driving pleasure":

    Май си се вързал на лъжите на един електрически фанатик? Няма такова нещо, че годишно се продават по 1 млн. електрички. Гьобелс е направо дилетант сравнение с цялата пропагандна машина за зелената мафия!

    Коментиран от #4

  • Driving pleasure
    Отговор
    4 18:35  11.12.17

    До коментар #3 от "Антиелектрика":

    е написал съм няма и 1 милион... за да закръгля :) Имаше инфо, че от началото на производството на електроштни до момента са регистрирани 2 млн и то заедно с хибридите тесла продава към 70 000 мисля на година някъде там е нисан но китайците бълват яко а за техните марки не се говори... абе 6-700 хил годишно може да са докарали... Но за октомври 2017 примерно продажбите в Европа сочат: Рено Зое 2 205 бр. Фолксфаген Е-Голф 2 159 бр а най-добре представилата се Тесла Ес е със скромните 773 продажби :) Чичо мъск се поти и се чуди от де да си намира лапнишаранчета :)

    Коментиран от #5, #9


  • Антиелектрика
    Отговор
    5 18:48  11.12.17

    До коментар #4 от "Driving pleasure":

    Няма откъде да докарат и 400 000 миксера според мен, даже с електрокарите. Не случайно блъскат и хибридите в тези класации. Но тук основните проблеми са свързани с Тесла - значи 70 000 миксера правят световен дефицит, какво остава ако наистина са 5 млн.??? И сега чакам фанатиците пак да започнат да бръщолевят, как всеки може да прави батерии от въздуха и морската вода и как да караш електромобил, ще е много евтино :))))))))))))))))))))))))))

    Коментиран от #15

  • ДДД
    Отговор
    6 19:31  11.12.17
    ето имахме завод за батерии можем да правим такива мисля и работни места и региона се възражда ама не някои да си вземе 5те лева за скраб и да става каквото ще
  • Електрика
    Отговор
    7 19:42  11.12.17
    Teзи нa изцялo eлeĸтpичecĸи или xибpидни мoдeли ca нapacнaли дo paвнищe oт 287 xиляди зa пepиoдa мeждy юли и ceптeмвpи, ĸoeтo oтчитa 63% pъcт в cpaвнeниe cъc cъщитe мeceци нa пpeдxoднaтa гoдинa. B cpaвнeниe c пpeдxoднoтo тpимeceчиe yвeличeниeтo e в paмĸитe нa 23 нa cтo, пoĸaзвaт дaннитe oт дoĸлaд нa Вlооmbеrg Nеw Еnеrgу Fіnаnсе (ВNЕF). Cпopeд пpoгнoзaтa нa eĸcпepтитe пpoдaжбитe нa eлeĸтpoбoмили и xибpиди щe нaдxвъpли 1 милиoн бpoя зa пъpви път пpeз тaзи гoдинa.
  • вижся
    Отговор
    8 19:43  11.12.17
    Ако има нещо на батерии е предостатък, а не дефицит. Тези, които най много смучат батерии са смартфоните и производителите на компютри, ако някой ще обвиняват за това несъществуващо твърдение изобщо...
  • вижся
    Отговор
    9 19:44  11.12.17

    До коментар #4 от "Driving pleasure":

    Айде пак с рено - стига с това рено бе ейййй рено СА НАЙ-ВЕЛИКИТЕ, дай всички да караме РЕНО ЦЯЛ СВЯТ П****
  • Vodoley
    Отговор
    10 19:50  11.12.17
    Не знам защо, но има по- добра алтернатива от литиевите батерии. и не се прилага . Измислено е от преди 2-3 години и повече, но до сега все още не са станали масови. Търсих много информация по въпроса. Оказва се , че са по - добри , по- евтини и всичко е по-по, но ги няма .Дори и Самсунг нещо се намесиха тук : https://fakti.bg/technozone/272200-samsung-patentova-grafenova-bateria

    Коментиран от #12

  • Електрика
    Отговор
    11 19:54  11.12.17
    Нормално е да има дефицит! Гигафабриката има проблеми с поточната линия, защото подизпълнител напусна Тесла заедно с програмно да си осигуряване, a сега от Тесла пишат софтуерът от нулата. Дали сами ще си плащат неустойките, или някой имедия платил в двоен и троен размер, за да напуснат една седмица след премиерата на модел 3 оставям на вас да прецените. Всички са се юрнали да правят електромобили, но никой не се замисля откъде ще си взема батериите, за разлика от Тесла. Дали след два или три месеца, гигафабриката ще проработи с достатъчен капацитет. Другите да му мислят. Техните гигафабрики са все още на Етап ЩЕ. След всяка криза на недостиг и повишени цени, логично следва свръхпредлагане и понижаване на цените. Новите технологии позволяват производството на батерии с много по-голям капацитет с използването на много по-малко материали отколкото преди години. Факт е че въпреки поскъпването на материалите, цените на батериите продължават да падат. Ако индустрията успява да осигурява консуматив за еднократна употреба за предвижване като нефта в такива количества, дали ще е проблем да осигури значително по-малко като количество материали за батерии, които се употребяват веднъж на 10~ 20 години, а след това просто се рециклират?
  • Електрика
    Отговор
    12 20:08  11.12.17

    До коментар #10 от "Vodoley":

    Не знам дали осъзнаваш че става въпрос за литиево-йонни батерии с графенови електроди. Почти във всички батерии последно поколение има графен под една или друга форма. Първоначално помислих че говориш за натриевите батерии. Ако литиево-йонните батерии поскъпнат драстично, натриевите ще се наложат, въпреки по-малката си енергийна плътност.

    Коментиран от #14

  • само да питам
    Отговор
    13 20:49  11.12.17
    А кога ще ги обвините, че летните домати свършиха и минахме на оранжерийни?
  • Васил Пенев
    Отговор
    14 20:59  11.12.17

    До коментар #12 от "Електрика":

    Човече, ти нищо не разбираш от електричество. Освен това нямаш и елементарни познания в областта на физиката. Ти си типичен продукт на скапаната ни образователна система.

    Коментиран от #16

  • Driving pleasure
    Отговор
    15 21:10  11.12.17

    До коментар #5 от "Антиелектрика":

    Поне според чичо Гошо около 500 хил електрически автомобила са продадени в Китай - разбира се това не е само китайските марки - та едно 6-700 хил са възможни... но това пак е под 1% от продажните на нови автомобили и вече имаме какви ли не проблеми и с батерии и с зареждане и с какво ли не... аз не съм твърдо против електричките - ама съм за малка електро цикалка 2 метра и половина градска бълха с 15тина кВ батерия - вместо една безумна Тесла могат да се направят 6-7 малки цикалки. Хем ще са истински евтини хем ще са манна небесна за градския трафик и ще решават някакъв проблем Решението не е в налагането само на 1 вид задвижване а в комбинация между всички възможни. С удоволствие бих купил една малка електроцикала като втора кола за града и евтино и удобно, но и на кол да ме набиваш не бих купил такава дивотия дори за най-краткото извънградско пътуване да не говорим просто да излезеш и безцелно да си покараш заради карането

    Коментиран от #17

  • Антиелектрика
    Отговор
    16 21:21  11.12.17

    До коментар #14 от "Васил Пенев":

    Моля те, не му говори така, че веднага ще те обвини във функционална неграмотност и ще каже, че пиша с друг ник :))))))))))))))))))))))))) Просто за всички е ясно пълния дефицит на интелект от т.нар. Антончо, Електрика, Има начин, Гост (откраднатия от него мой ник) и още редица други никове на едно и също свръхнагло и неуко същество!

    Коментиран от #19

  • Антиелектрика
    Отговор
    17 21:27  11.12.17

    До коментар #15 от "Driving pleasure":

    Аз многократно съм казвал, че също съм ЗА свободен пазар и личен избор кой какво да кара и ТВЪРДО ПРОТИВ ДИКТАТУРАТА и налагането само на едната технология.
  • ИВАН
    Отговор
    18 21:48  11.12.17
    Някога произвеждахме батерии в Никопол.Сега внасяме... Сещам се,че изродите от Рокфелер се дъпнаха от петрола и от него момент всеки ден има публикации за теслата на Мъск и "електромоболи=екология". Много прозрачен опит за манипулация,не мислите ли?
  • Електрика
    Отговор
    19 23:33  11.12.17

    До коментар #16 от "Антиелектрика":

    Е, какво да си помисля - поредния трол. Не казва нищо по темата, но пък сипе обиди към събеседниците. Да ти е познат стила? АНТИ стила? Аз бях конкретен - графенови батерии има от години на пазара и те са си литиево йонни, освен графенови. Ако има аргументи за обратното, нека ги сподели! А дано, ама надали!

    Коментиран от #21

  • Онзи
    Отговор
    20 00:54  12.12.17
    Уж батериите поевтиняваха пък сега щели да поскъпват.Май балона е електричките ще се спука мноооого по рано от очакваното.Лошото е,че ще ни принудят да ги купуваме въпреки недоволството ни.Естествено и на високи цени.
  • Гадина
    Отговор
    21 05:45  12.12.17

    До коментар #19 от "Електрика":

    Пълни глупости. Нищо общо няма между графеновите и Li-ion
  • Електрика
    Отговор
    22 06:04  12.12.17
    Аман от тролове! Къде точно ви бръкнах, та ме налазихте така? This “graphene ball” was utilized for both the anode protective layer and cathode materials in lithium-ion batteries. This ensured an increase of charging capacity, decrease of charging time as well as stable temperatures. И на по-разбираем за вас (тебе, защото надали има толкова неграмотни хора, които не могат да проверят информация на един клик разстояние) език: Получившиеся в результате синтеза «графеновые шарики» подходят для применения в качестве защитного слоя и катодных материалов в литий-ионных батареях, что обеспечивает повышение мощности, стабильную температуру и сокращение времени зарядки. Още ли искаш да си говорим за некомпетентност?

    Коментиран от #23

  • Антиелектрика
    Отговор
    23 07:45  12.12.17

    До коментар #22 от "Електрика":

    Я се скрий някъде! Толкова си нелеп, че дори не може да проумееш как хората те ненавиждат вече заради тъпотиите ти! Аз си пиша с един ник, за разлика от теб и твоите никове като Има начин, Електрика, Гост (мой бивш ник), Антон и още поне 10-на ника! Жалък си да обвиняваш другите в неща, които ти вършиш!!! Относно новината, то няма какво да се коментира - балонът ще се спука и твоите небивалици сега лъсват все повече и повече!!!

    Коментиран от #27

  • Електрика
    Отговор
    24 08:15  12.12.17
    НИКОГА не съм използвал име за заглавията на коментарите си. Антон например. Обикновено ако не е Електрика, е нещо подходящо за заглавие. Защото полето, което използваме за Ник, всъщност е за заглавие ако желаеш. Някъде да виждаш надпис, че е за име или никнейм? Хората може и да ме ненавиждат, но "тъпотиите" ми всъщност са реалностите , за разлика от измисления свят в който живееш. Както виждаш за всяко нещо, което спорим само след няколко дни се появява статия потвърждаваща тезата на "тъпотиите" ми, включително и за недостиг на батерии за останалите производители. Пак ти казвам да не се притесняваш за Тесла. Фабриката си е тяхна и ще си произвеждат за себе си, въпреки че ги забавиха с няколко месеца, заради външна фирма подизпълнител.
  • Маинатави
    Отговор
    25 08:30  12.12.17
    Абе някой чете ли бъзика на автора имало недостиг на батерии ама 1.5 волта не литиеви

    Коментиран от #26

  • гост
    Отговор
    26 10:09  12.12.17

    До коментар #25 от "Маинатави":

    И то само в Япония и Корея !!!! Но важното е някои "свободомислещи" с "приятели" от север да имат повод да пореват за "балони" и "цени" , щото друго и без това не могат !
  • гост
    Отговор
    27 10:14  12.12.17

    До коментар #23 от "Антиелектрика":

    Скрий се ти , заедно с няколкото ти приятелчета дето се обявявате за "хората" ! А батериите не ги мисли , ще ги има и ще ПОЕВТИНЯВАТ за твое огромно съжаление !

    Коментиран от #28

  • Антиелектрика
    Отговор
    28 11:02  12.12.17

    До коментар #27 от "гост":

    Ти не ми давай наклон, а се научи на елементарни неща, като например в кое хилядолетие живеем. И престани да се излагаш със смешните си пророчества. Фактите от статията ясно показват какви болни мозъци сте!!!
  • Dido
    Отговор
    29 13:13  12.12.17
    а добро утро сватя!От колко време им обяснявам на Мъск зомбитата,че настоящата технология която се опитва да налага Тесла не е нито екологична,нито е бъдещето на автомобила,ама не та не!Ама нали Мъск си кешира за непроизведени коли и камиони ... ще стане - човек взе парите и каза чакай малко. Хубавото за тукашните Мъск зомбита е,че ще изгубят само един гуро,защото пари да предплатят Тесла нямат!

  • лимонад
    Отговор
    30 15:55  12.12.17
    a 100 мегавата батерия как ви звучи, на някой смята ли му се колко батерии са това ? освен това, нали не мислите, че това е единственият подобен проект. с по-малък мащаб със сигурност има много други. Освен това - всички сте ходили до джъмбо. Всяка, дори от най-глупавите играчки, вече е с батерия, което е много различно от преди 10г дори. https://news.bg/world/mask-specheli-oblog-za-usd25-mln-napravi-nay-golyamata-bateriya-v-sveta-za-100-dni.html
  • незнайко
    Отговор
    31 17:28  12.12.17
    РЕШЕНИЕТО е Д В Г на ВАДА ! Това продължава да се крие, докато Мъск печели !
  • Този
    Отговор
    32 19:50  12.12.17
    По-големи глупости не бях чел! Това ли са фейк новини? Ама те са съшити с бели конци. Като има дефицит, хайде Никопол, дерзай! Сега хвана далавера!
  • Пор
    Отговор
    33 23:24  12.12.17
    Че повечето хора тук са бавноразвиващи се хейтъри е ясно. Не може да спрете гората да се разлиства колкото и да коментирате като бабки. Пък чичо Musk колко се поти не знам ама вие и на оная работа не може да му стъпите тей че лягайте се наспете малко.

Напиши коментар:


Публикувай