Съвременните системи за безключов достъп до автомобила и стартиране на двигателя безспорно са удобни, но в много случаи улесняват крадците. С навлизането на технологията кражбите на автомобили чрез сканиране на сигнала от командния модул в джоба на собственика към колата са зачестили неимоверно.
По данни на Financial Times противозаконните отнемания на автомобили в Англия и Уелс по тази схема са се увеличили с 30%. Може да звучи парадоксално, но уязвимостта на такива високотехнологични системи е една от основните причини за завръщането на аналогови способи за предпазване от кражба като добрия стар бастун за волан.
Британският Disklok представлява метален кожух, който "бронира" цялото кормило. При заключване от него излиза лост, който пречи на въртенето на волана. Изделието е проектирано и изработено така, че практически обезсмисля опитите за кражба.
Disklok се предлага в три размера с възможност за регулиране в три допълнителни степени за автомобили с ляв и десен волан. Цената варира от £109.99 (€125) за най-малкия (диаметър между 35 и 38.9 см) до £124.99 (€142).
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 цоцо
10:18 12.12.2017
2 Стар ключар
10:25 12.12.2017
3 До цоцо
Най-надеждния способ против кражба е скрита инсталация с магнитна ключалка - рид ампула и реле, което да прекъсва верига, свързана със запалването на двигателя. Но в новите гаранционни коли намесата в електроинсталация е причина за отпадането на гаранцията. Дори и да предложат подобна услуга, в сервизите има достатъчно народ, който срещу съответната стимулираща сума ще изпее на кои коли къде и как е монтирана подобна защита, и все едно нищо не е направено.
Спасението е САМ да си монтираш някакво приспособление с възможност за деактивиране и да си трайкаш за него пред офици сервиз.
10:52 12.12.2017
4 бай Иван
Коментиран от #5
17:35 12.12.2017
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 mediator37
Така че няма кола, която да не може да се открадне. Въпросът е, че бастунът изненадва крадците и вдига нивото. Слагаш бастуна, хвърляш едно яке отгоре да не личи и като влезе апашът да обучава ключа, който вече е сканирал- Шах с пешката!
Тепърва да се връща за азот, да пръска, да чупи, времето минава.
Взех си за 30 лв. бастун от Практикер, но се оказа, че воланът е дебел и всеки път кожата леко се дере при слагане на бастуна. Братовчед ми е ключар на Практикер (Русе) и каза, че половин час е зора докато се отключи бастуна и то от ключар знайко и умейко. Нали се сещате, че никой апаш няма да чикиджийства половин час в чужда кола. За азот не ми е говорил- може да става, може и да не става с азот.
Това, което направих за моята кола беше срещу 140 лв. пренареждане на буксата. Разполагам с преходник, който апашът няма и като включи лаптопа да обучава ключа, нищо няма да му се получи и се изнася на подскоци и на фъндъци, че ако спипам някой да ми бута бавареца сека ръцете с брадва.
Коментиран от #7
06:09 13.12.2017
7 ШОПА
До коментар #6 от "mediator37":
Я па немам бастун ма фъргам едно киче на седалката а под него игли - я си седнал я съм ти напълил гъ.о с метал18:44 14.12.2017