12 Декември, 2017 13:18, обновена 10 Юни, 2022 10:24 159 231 97

Кои акумулатори "държат" най-дълго? (ТЕСТ)

  • акумулатор-
  • тест

Руският сайт Autoparad публикува резултатите от продължителен тест на 14 популярни модела вносни акумулатори, в който е изследвана способността им да запазват заряда си. Батериите са разделени условно на две групи, наречени "европейска" и "азиатска".

В първата категория попадат акумулатори на марките Bosch и Varta (Германия), Storm (Полша), Golden Horse (Унгария), Mutlu (Турция), Banner (Австрия) и TAB (Словения). За изпитанията са избрани модели с размер 242х175х190 мм и максималния в гамата капацитет и пусков ток. Така окончателната селекция включва седем батерии със заряд от 62 до 66 Ah и заявена от производителя сила на тока при студен пуск (ТСП) от 520 до 640 A.

В "азиатската" група са включени акумулатори на марките Furukawa (Япония), Topla (Словения), Exide (Испания), Deka (САЩ), както и корейските Delkor, Hankook и Sebang с размер 232х172х200 мм и номинален капацитет от 65 до 70 Ah и заявена сила на тока при студен пуск от 580 до 660 А.

Измерването на способността на акумулатора да запазва заряда си се смята за най-меродавния тест за качествата му. Батериите се продават заредени, но по пътя от завода до магазина често престояват неизвестно дълго в складове. Гаранция за съхранението и обслужването им през това време не може да даде нито един търговец.

По правило продавачът би трябвало да демонстрира пред купувача изправността и заряда на новия акумулатор. Такъв тест обаче дава само приблизителна представа за експлоатационните параметри на батерията и не доказва по никакъв начин колко дълго се запазва зарядът.

Всички акумулатори в теста на Autoparad са заредени на 100% и след това са оставени на съхранение в склад с температура между +22 и +27 градуса по Целзий за 2 месеца. След престоя батериите са преместени без дозареждане в хладилна камера с температура -18 градуса за едно денонощие.

Същинският тест симулира студен старт, при който всеки от акумулаторите трябва да осигури 30-секунден разряд с 60% от заявената от производителя сила на тока при студен пуск (ТСП). За показател за работоспособността на батерията се смята остатъчното напрежение в клемите, което не бива да бъде под 8.0 волта. Колкото по-високо е то, толкова по-добре.

Повечето от акумулаторите в теста се справят с нормативите, като някои модели запазват солиден заряд. Изключение прави само една батерия, чиито предел на възможностите се оказват под "прага".

Най-добри резултати в "европейската" група показват акумулаторите на TAB и Banner. При тях остатъчното напрежение след "студения пуск" варира между 9.05-9.08 V или доста над норматива. В средата на класирането с резултати 8.85-8.96 волта са Bosch, Varta и Mutlu. Най-слаб волтаж, но в рамките на допустимото (8.51 до 8.62 волта), имат батериите на Golden Horse и Storm.

Лидери при "азиатците" са акумулаторите на Delkor и Sebang, при които остатъчното напрежение е 8.85-8.96 волта. Малко след тях с 8.52-8.55 V се подреждат Topla и Deka, а в дъното са Exide и Hankook с 8.31-8.45 волта. Единствената батерия, която не покрива минимума за остатъчен заряд от 8 V, е Furukawa FB7000 80D23L.

Изследването завършва с гореща препоръка да се подлагат на проверка дори и чисто нови акумулатори. Те трябва да бъдат оглеждани за видими физически дефекти и задължително да се заредят преди монтаж. В градски условия батерията недозарежда регулярно заради натоварванията от стартовете в студените утрини и кратките пътувания, което може да съкрати живота ѝ за 2-3 месеца.


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 38 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 2399

    80 19 Отговор
    GIGAWATT 7 години без проблем

    Коментиран от #3, #51, #70, #77

  • 2 Гошо

    61 42 Отговор
    Най-добрите са най-евтините!
    9 години съм с турски Hugel взет за 90лв и все още е безпроблемен!
  • 3 До 1

    41 9 Отговор

    До коментар #1 от "2399":

    Точно толкова живя и при мен един гигават.
  • 4 Илиян

    93 9 Отговор
    Всичко зависи от експолатацията...........ако караш по 5-10км на ден,два-три пъти в седмицата,трудно ще изкара повече от 5г.
  • 5 Ник

    47 36 Отговор
    С "Искра" съм от 4,5г. и съм изключително доволен. С дизел съм и през зимата съм палил на -18 без никакви проблеми. Дори на -10 с една :D работеща свещ пак палеше, много як акумолатор.

    Коментиран от #10, #17

  • 6 Владо

    29 9 Отговор
    Нямам голям опит,но споделям преживяното.
    Fiaam мисля ,че правилно изписвам марката издържа 8 год на бензинов двигател. Уточнявам,че на този бензинов двигател от 1.6 му бе напълно достатъчен 50 Аh. Нарочно купих по-мощен горепосочения Fiaam 72 или 74 Ah. Туранът ми 1.9 тди произведен 2007 миналата есен приключи със заводския който беше Варта 70 или 74 Ah,не съм сигурен точно . купих Exide 72 Ah 680 пусков ток и вече усещам,че почва да се предава зимата . Това е днешното качество. Съгласен съм с колегата за евтин акумулатор,т.е да не е от прехвалените премиум марки.
  • 7 Гого

    36 16 Отговор
    Аз съм с Mutlu Турски седма година кара се на бензинка и не съм имал проблеми!
  • 8 ФИАТ

    19 11 Отговор
    Magneti Marelli 7 години, купен от Кауфланд. С отстъпката за новия ми идва 92 лв. По 13 лева на година. В момента съм с John Bliz за 75 лв. в гаранция.Ако изкара 1 година след гаранцията се пада по 25 лв. на година.
  • 9 Гост

    17 43 Отговор
    Аз пък съм само с Varta и съм най-доволен от тях. 5 години ме изкара първия Varta Blue 80A, следващия Varta silver 85A ме изкара 4 години, но не карах колата всеки ден. После се прецаках с Bosch Silver 77A, който на 2-рата година се предаде и пак се върнах на Varta.
    Колите ми обаче са били винаги с ксенон и GSM модули, над 200 к.с. бензин, което предполага, че няма как да акумулатора да изкара повече от 5 години.

    Коментиран от #14, #25

  • 10 До НИК

    39 21 Отговор

    До коментар #5 от "Ник":

    подкрепям избора на "ИСКРА" на Ник...пета година без проблем, при всякакви условия...дори и до пълно изтощаване от включен плафон в багажника...А за статията, видимо платена да се пробутват никому неизвестни брандове на акумулатори
  • 11 onq s konq

    36 58 Отговор
    След като нищо не пише за акумулатори 100 А/h какъвто ползвам ,явно става дума за маломощни МПС-та които не си струват коментара.

    Коментиран от #40, #61

  • 12 asoos

    61 6 Отговор
    Banner (Австрия) 9години на бензинов мотор 1.6 55 Ah
  • 13 незнайко

    72 5 Отговор
    Защо не направят подобно изпитание на батериите българско производство ? Имаме три производителя в БЪЛГАРИЯ .

    Коментиран от #41

  • 14 555

    36 4 Отговор

    До коментар #9 от "Гост":

    При мене една Варта се скапа за 3-4 години, чисто нова купена от бул. Овча Купел срещу Народно Хоро
  • 15 Темида

    22 4 Отговор
    Оригинален акумулатор на Mazda MX5 (нестандартен размер) марка Panasonic кратка справка в нета показва, че няма човек ползвал го под 10 години. Моя като я взех беше на 15 години и успяваше да даде признаци на живот ( не запали де :)
    Но........подобен тип струват 380-400лв нови...така че не си струва много много :)

    Коментиран от #18, #46

  • 16 Кобрата

    20 14 Отговор
    Аз на моята котара съм с Bosch и съм доволен!
  • 17 ОК Ники

    24 10 Отговор

    До коментар #5 от "Ник":

    Сега.. -"Искра", 77Ah, 740А , пали 2.2 DI, пред блока в Младост 3, последните 2 зими е палил без подгрев оказа се, доливал съм вода, кара се ежедневно, и сутринта запали обичайно от четвърт, бла..бла..бла.
    На колата е от 28.12.2010 г.
  • 18 656

    24 4 Отговор

    До коментар #15 от "Темида":

    Прав си, имам приятел със Субару Форестер, купи го чисто ново през 2008 и с акумолатор Panasonic, 4 месеца е в чужбина 4 месеца е в Бг понеже пътува по корабите и друг не я кара тази кола. Батерията не е мръднала, пали като чакмак винаги.
  • 19 Любо

    18 2 Отговор
    Есента на 2013г. взех една VESNA 55Ah за 75 лева за 2.0 бензин. Мисля, че ще изкара и тази (пета поред) зима. Вчера един приятел хвърли един EXIDE 62Ah месец след изтичането на гаранцията тоест две години и нещо.

    Коментиран от #42

  • 20 гост

    14 14 Отговор
    Моя пернишки Гоуф е с варта на 9 години и немам ядове.

    Коментиран от #21

  • 21 car

    20 32 Отговор

    До коментар #20 от "гост":

    От Българските акумулатори нито един не става,Mutlu е Турски но е много качествен,имам 2 от 5 години и още работят,и все пак това е лично мнение.

    Коментиран от #86

  • 22 VARTA

    39 6 Отговор
    След катастрофа 2010г единственото което си взех беше 100А оригиналното вграждане с холограм на Мрцедес VARTA от 1996
    В момента е на един мотокар - около 21 години , коментар ....

    Коментиран от #23, #27

  • 23 555

    26 18 Отговор

    До коментар #22 от "VARTA":

    Един "Topla" издържа 2-3 пъти повече от СЕГАШНИТЕ Варти, а и е 3-4 пъти по-непретенциозен в поддръжката
  • 24 висок

    13 3 Отговор
    16 г с Старт.... 9 г с ексайд....
  • 25 гостът

    12 3 Отговор

    До коментар #9 от "Гост":

    Аз съм с Bosch Silver от февруари 2009 година,тази година като застудя се усети ,че вече издъхва.Явно има значение от къде си го взел.
  • 26 Сашо

    45 12 Отговор
    Banner (Австрия) 10 години на дизелов мотор 2.0тди 72 Ah .. това е максимума...

    Просто са най добрите.. няма варта, марта, бош, мош... искра.. и тъй нататък боклуци =)

    Коментиран от #60

  • 27 Ставри

    36 7 Отговор

    До коментар #22 от "VARTA":

    Ееее... те такава батерия търсим за подводницата, като се навозите с мотокарчето айде да ми я препродадете! Нема начин да не изкарам още 10-15 годин у Атлантическио океан с акумулаторо. ЕВАЛА!!! Ааа, чекай: за контакт: +359 555 555 - Ставри австралиецО. Ей, да не я дадете на некой кияк!!!
  • 28 Пепо

    54 15 Отговор
    Къде е Монбат???Пълен Т...К!!!Даже не изкарват гаранционния срок!!!Никога Монбат....
  • 29 ВАГ

    15 6 Отговор
    Значи най-много държат тези на Дачиите и Рената .
  • 30 Иван

    55 6 Отговор
    Животът на акумулатора зависи и от състоянието на колата.Дали е изправна ел. инсталацията,генератора и др.Затова всеки е на различно мнение.
  • 31 backata

    31 7 Отговор
    8 година с Banner
  • 32 ЛУД

    12 11 Отговор
    Незнам само как "братушките" са решили че Ексайд са Испански?
    https://www.exide.com/en/contact-us
    Corporate Headquarters

    Building 200
    13000 Deerfield Parkway
    Milton, Georgia, 30004
    United States
    1.678.566.9000

    И между другото освен за автомобили правят акомулаторни блокове за UPS-и за дейтацентрове и дават 10 години гаранция!

    Коментиран от #62, #93

  • 33 ачко

    22 4 Отговор
    Оригинален на БМВ използван в Е46 кара вече 13 години!Мисля,че няма какво повече да се иска от него!

    Коментиран от #44

  • 34 Панталей

    11 11 Отговор
    Banner 100ah 3 години и умря двигател 2.5 тд още в началото ми правеше номера
  • 35 Алфа Ромео

    6 0 Отговор
    Имам някъв акумулатор пише APS на него, не знам какво производство е но вече пета година чеше, може би тази зима ша умре.
  • 36 Бай Иван

    5 2 Отговор
    От корейски солуайт съм много доволен 9 години на пасат 2 бензин и 4 години същата марка 80 ам ч на пасат б5 дизел препоръчвам ги
  • 37 някой

    19 2 Отговор
    Колата-Audi B4 1,9 tdi я получух от Германия с акумулатор Banner 72Ah през 2009 г. и на нея имаше лепенка, че е тествана нейде из Германията в 2004 г и била О.К. Акумулатора го смених преди две години отново с Banner по понятни причини! Въпросния дълголетник го пазя за доказателство на нявярващите...

    Коментиран от #38, #88

  • 38 някой

    7 3 Отговор

    До коментар #37 от "някой":

    Лепенката за 2004 г беше на него- акумулатора, а не на колата, както излиза от поста ми по горе...
  • 39 случаен

    38 3 Отговор
    Шофьор съм от 1973год. Волга,Жигули,Лада-1500,Хонда Акорд,БМВ-520. Професия-автомеханик. С големи резерви купих МУТЛУ. Ако ми се наложи,отново ще купя същата марка!Досега такъв акомулатор не съм имал.
  • 40 Яве

    6 1 Отговор

    До коментар #11 от "onq s konq":

    Ти трактор ли караш?
  • 41 той

    20 3 Отговор

    До коментар #13 от "незнайко":

    Всъщност от доста години производителите в България са 2-"Искра" Пазарджик и "Монбат" Монтана,като последния не е за коментиране.Най добрия български производител "Старт" Добрич за съжаление не работи от 10 год.

    Коментиран от #63

  • 42 Max

    12 1 Отговор

    До коментар #19 от "Любо":

    Гаранцията на ексайд е 3 години. Така, да си знаеш.
  • 43 Боби

    7 5 Отговор
    Пълни глупости!
    Трябва да се мери стартовият ток а не волтажа!
  • 44 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 45 Оптима

    9 0 Отговор
    Някой да ползва ,, OPTIMA,, ?

    Коментиран от #52

  • 46 до Темида

    6 1 Отговор

    До коментар #15 от "Темида":

    Прав си, през 2015, на Мазда 6 2.0Д 2004 и смених оригиналния, по японски стандарт размер Panasonic 95 Ah, с надписи Мазда и година на производство - 11 години експлоатация без проблеми и 230 000 км. Другия случай е на Ланд Крузер 90 2002 3.0d4d - два броя са фабрично, умряха след 10 години и 200 000км - отново оригинални за първоначално вграждане.
  • 47 Astra l.6 1992

    5 0 Отговор
    2004 монбат стандарт около 60 ah до 2012 от тогава до сега пак с такъв без забележка
  • 48 666

    11 4 Отговор
    подкрепям избора на "ИСКРА"
  • 49 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 50 РАЦ

    11 0 Отговор
    GIGAWATT Десета година, от март 2008г
  • 51 Stefko 88

    4 0 Отговор

    До коментар #1 от "2399":

    Верно са яки
  • 52 Оптималко

    3 2 Отговор

    До коментар #45 от "Оптима":

    Аз, но тук " специалисти" бол...евтинкото им е важно :)
  • 53 Сулфатът

    8 3 Отговор
    Да бяха мернали един Moll ушанките... Сериозна технология, иновации, представяне и....разбира се - цена.

    Коментиран от #74

  • 54 Динко

    13 3 Отговор
    Bosch Silver S4 изкара три години и се скапа. Акумулатор гигават четири години на руски автомобил който беше продаден преди още три години общо стават седем до момента още го карат със същия акумулатори нямат проблеми. Монбат 7 години след доливане още две -без коментар. От личен опит вече нито Бош нито върта стават за нищо за банер съм чувал само добри неща но не съм пробвал.
  • 55 Алекс

    12 5 Отговор
    Над 6 години с МОНБАТ... Чуждопоклоничеството изглежда се оказва напълно излишно...
  • 56 Алекс 777

    9 3 Отговор
    Над 6 години с МОНБАТ... чуждопоклоничеството се оказва напълно излишно
  • 57 Замора

    3 5 Отговор
    Magneti Marelli 7 години и още държи.
  • 58 Ярослав Станчев

    25 2 Отговор
    Старт,62 а/ч-5 години на 3 коли.
    Монбат,62 а/ч-3 години на една кола.
    Банер,60а/ч-6 години на една кола.
    Всичките ми коли са бензинови от 1,8 до 2,0 л. и до 90 к.с.
    Не купувайте Монбат.Много проблемни,с много кофти гаранционно обслужване,като цяло са абсолютния боклук на пазара,но за сметка на това са на цени като за средно качество.Имам двама приятели,които си патиха от Монбат.Единия издържа около година и умря,а другия 6 месеца и до там.Проблема беше с гаранцията,на единия не му я признаха и отече със 130 лв. а на другия му я признаха след 3 месеца изследвания,тестове и куп други измишльотини.На практика хвърлят вината върху клиента,вместо да признаят,че акумулаторите им са боклуци и да вдигнат малко качеството.
  • 59 Вълкан

    11 4 Отговор
    Имам най-обикновен черен Монбат, 60 Ач и е купуван 2006 година. Карам го на Пежо 406 бензин 1800 кубика. За сега е безотказен. Ще видя дали ще се справи и тази зима.
  • 60 rokera

    15 2 Отговор

    До коментар #26 от "Сашо":

    12 годишен Banner пали партнера1.9 д ...вече малко по-трудно в голям студ.Купих си нов с 800 а/ч стартов ток / 175 лв / и съм ОК. Стария, като го заредя пали мотокара / а той е с факелно ъ-во / ....та..само от тази марка купувам !
  • 61 Тъпии

    3 8 Отговор

    До коментар #11 от "onq s konq":

    Голема логика... аз пала 4.2 мотор на с6 с акумолатор магнети малрели 60 вата, колата е 340кс. Преди 10г имах а4 1.9тди като му сложа 60киловата, зимата не иска да мъцне . В казармата палех ЗиЛ с 40 ампера
  • 62 До 32

    13 0 Отговор

    До коментар #32 от "ЛУД":

    Exide имат завод в Испания и може това да ги е объркало
  • 63 Мой

    19 3 Отговор

    До коментар #41 от "той":

    Всъщност завода на Старт в Добрич работи с пълна сила, той е част от групата Монбат. Там произвеждат камионски батерии и в интерес на истината са им доста добри.
  • 64 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 65 Българин

    31 19 Отговор
    Защо да купуваме чуждите боклуци!!! Имаме си и Български марки. Нека да стимулираме Българското производство.
  • 66 ДТД

    9 5 Отговор
    Искра 55 Аh,закупен през 2008 г. март месец.Още работи безотказно!Е ,замислям се вече за нов.Пак ще пробвам български и пак Искра
  • 67 Иван

    2 0 Отговор
    10 г. с ДЕЛКОР БЕЗ НИКАКВИ ПРОБЛЕМИ И РОДЪЛЖАВАМ ДА ГО ПОЛЗВАМ.
  • 68 СЕВРОЗАПАД

    12 5 Отговор
    Монбат,10 години турмоз,накрая се скапа.Амин.
  • 69 Бай Иван

    3 1 Отговор
    С корейски съм 7 година и на двете коли няма ядове
  • 70 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 71 nikolai

    8 1 Отговор
    Topla Моя пернишки Гоуф е с Topla на 12 години и немам ядове. dizel
  • 72 Ева

    1 1 Отговор
    След батерия Волво за Волво,произведена в Полша на 11 години при лудо каране и престой с месеци в гараж едва даде сигнал, че не запали от раз след тест на Сом.около час.Истинско...си е точно.

    Коментиран от #73

  • 73 Мъглата

    0 0 Отговор

    До коментар #72 от "Ева":

    11-та година кара на Вектра 1.9CDTI, VARTA 70Ah/450A (DIN). С него излезе от завода! Произведен е първата седмица на 2008г.
  • 74 Laci

    2 3 Отговор

    До коментар #53 от "Сулфатът":

    Точно на третата година умря. Moll 95ah
  • 75 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 76 Българин

    0 0 Отговор
    REQUAL - белгийски акумулатор добри ли са ? PERION - някой има ли идея дали са добри ? Чешки. 160 лв.
  • 77 GASH

    5 2 Отговор

    До коментар #1 от "2399":

    GIGAWAT ВЕЧЕ 12 ГОДИНА КАРАМ НЯМА ПРОБЛЕМИ
  • 78 Булгар

    1 0 Отговор
    Колегата горе се надъхва че карал 10 години с акумулатор аз пък на мотора 25 години с яса
  • 79 8899

    3 0 Отговор
    В никакъв случай не си купувайте Hensemberger след една година акумулаторът умря. Гаранциятя е две години, но в гаранционната карта са записани всевъзможни неща само и само да не ти признаят гаранцията.
    Колата на която беше е на 5 години и изрядна отвсякъде, колата се кара почити всеки ден.
  • 80 Светко

    4 1 Отговор
    Оригинален акомулатор на БМВ е39 го свалих от колата след 15 г служба. Смених му киселинната заредих го и стой на стенбай в гаража ако някой му потрябва аварийно.Едва ли ще намеря нещо подобно вече.
  • 81 Оловото

    8 1 Отговор
    Най-добрите са новите акумулатори, спомени за завод Старт в гр. Добрич, някога произвеждаха батерии и за леки автомобили!
  • 82 Гошо

    6 1 Отговор
    Никога не правете грешката да закупкте 4MAX може много някои да е доволен от тях но стане ли дума за гаранцията на акумолатора е ходене по мъките, дистрибутори незнаят номера на доставчици, неможе да направиш рекламация и никои нищо не знае кога ще върнат акомулатора. А докато го върнат в рамките на един месец трябва да се оправяш как то можеш или да си купиш друг или да останеш бес кола защото това гаранция може да е в някоя европеиска държава но в нашата страна гаранцията нищо не значи. когато ти взимат парите няма проблем но когато трябва да поправят стоката или да ти върнат парите хората и в църква не се молят толкова колкото на някоя фирма гарантираща с името си.
  • 83 тото

    2 3 Отговор
    аз пък съм с МОНБАТ вече е е на 6 г. първите 4 съм го ползвал нормално а последните две г. само си пазя мяасто колата за втората която купих , тоест на ден само я паля да я преместря по 2-4 пъти на ден без да я карам и така издържа по около 3 седмици без проблем , може и още но свалям и дозареждам . железен акумолатор излезе. зареждам на 4 ампера за 10 часа . понеже в него си личи че има още ток а самият акумолатор е 65 ач.
  • 84 Никога повече!

    2 9 Отговор
    Никога повече ИСКРА!!!
    Имах една която след като и изтече гаранцията,гръмна в Пежо 206,1.6i.
    Пълен боклук!!! А и постоянно имах ядове с него,преди това!
  • 85 александър

    7 1 Отговор
    Бош и Варта
    Не стават личен опит някога са били добри сега не !!!
    Търсете други
  • 86 Панчо

    2 6 Отговор

    До коментар #21 от "car":

    Не си компетентен и не давай мнение.От турско само баклава
  • 87 Бай Шиле

    1 4 Отговор
    MUTLU, турски, умря след година и 4 месеца. Още беше в гаранция, обаче ходенето по мъките няма да го описвам.. :(
  • 88 реалиста

    1 0 Отговор

    До коментар #37 от "някой":

    получил си дръжжжки,всичко е било подменено и акумулатора и гумите че е и стартера, честито, купил си ламарини
  • 89 мишо

    0 0 Отговор
    Моят оригинален на Хонда бензин изкара 12 г. 45ah/480420a,после карах с 80ah/750a-3h г.
  • 90 DAN

    0 1 Отговор
    Gigawatt - 60Ah - купен през май 2014г - рено сценик 1,6 16V - засега всичко е ОК .
    FIAMM - 74Ah - Titanium - купен през октомври 2013г - Ситроен Берлинго 2,0 Hdi - все още работи, не съм имал проблеми
    FIAMM - 74Ah - Titanium Pro - май 2015г - Ситроен С5 2,0 136кс - също в нормална кондиция...
    24.10.2020г
  • 91 юли

    3 0 Отговор
    акумолаторите са като всяка друга техника печка,телевизор и т.н.
    Марката има донякъде значение.На всеки производител отделните партиди са различни.така че какво уцелиш.
  • 92 Валери

    3 0 Отговор
    Важно е да купиш акумулатор от търговец,който поема гаранцията!
    Големите търговски вериги предлагат гаранция,но незнайно кой ще я
    поеме при рекламация.Големите марки вече не са това ,което бяха!
    Всичко е ширпотреба,до гаранцията. Най добрия,според мен Mutlu турски,първично вграждане на много автомобили произвеждани там!7 години на Шкода Октавия 1.9 ТДИ и още е без проблем!На втората ми кола Дачия логан 1.5 ДЦИ е същия на 5 и половина ,също!Само това купувам !Има много по евтини,но това е личен избор !
  • 93 Ха ха

    1 0 Отговор

    До коментар #32 от "ЛУД":

    Кат си купиш тук made in USA тогаз и ще коментираш
  • 94 Анатолий

    1 0 Отговор
    Да попитам по опитните от мен. Възможно ли е три месечен акомулатор да не държи ток
  • 95 Добри

    2 0 Отговор
    Вчера търсихме на един приятел и му взехме Tab в крайна сметка (така намерих и статията). Аз на стария голф 3 1.8 бензин си карах с най-евтината Искра 55Ah 5 години и половина докато почне да изнемогва. И говорим за 3000 км на година предимно градско в София (чести паления между 3 и 20км всяко). За 100 лева толкоз. :D После пак такава Искра близо 3 години без проблеми докато продадох колата. Със сигурност има и дефектни бройки, но няма кой де ме убеди, че плащането на двойна цена за Бош, Варта и т.н. за кола под 10000 лв си струва. Силно ме съмнява премиум марките да са истински в България, иначе съм виждал акумулаторите в колите ми от Германия и Италия на по 6-8 години все още прилични, а никой не е чувал тези марки тук. Сами си правете изводите какво се продава у нас...
  • 96 гост 1

    0 0 Отговор
    Гигават 63Ач, За 4 г, сдаде багажа от раз
  • 97 Някой си

    1 0 Отговор
    Ако предимно караш градско и колата ти е дизел не може да очакваш кой знае колко дълъг живот на акумлацията Трябва да си благодарен на всяка изкарана следваща зима след гаранцията