Руският сайт Autoparad публикува резултатите от продължителен тест на 14 популярни модела вносни акумулатори, в който е изследвана способността им да запазват заряда си. Батериите са разделени условно на две групи, наречени "европейска" и "азиатска".
В първата категория попадат акумулатори на марките Bosch и Varta (Германия), Storm (Полша), Golden Horse (Унгария), Mutlu (Турция), Banner (Австрия) и TAB (Словения). За изпитанията са избрани модели с размер 242х175х190 мм и максималния в гамата капацитет и пусков ток. Така окончателната селекция включва седем батерии със заряд от 62 до 66 Ah и заявена от производителя сила на тока при студен пуск (ТСП) от 520 до 640 A.
В "азиатската" група са включени акумулатори на марките Furukawa (Япония), Topla (Словения), Exide (Испания), Deka (САЩ), както и корейските Delkor, Hankook и Sebang с размер 232х172х200 мм и номинален капацитет от 65 до 70 Ah и заявена сила на тока при студен пуск от 580 до 660 А.
Измерването на способността на акумулатора да запазва заряда си се смята за най-меродавния тест за качествата му. Батериите се продават заредени, но по пътя от завода до магазина често престояват неизвестно дълго в складове. Гаранция за съхранението и обслужването им през това време не може да даде нито един търговец.
По правило продавачът би трябвало да демонстрира пред купувача изправността и заряда на новия акумулатор. Такъв тест обаче дава само приблизителна представа за експлоатационните параметри на батерията и не доказва по никакъв начин колко дълго се запазва зарядът.
Всички акумулатори в теста на Autoparad са заредени на 100% и след това са оставени на съхранение в склад с температура между +22 и +27 градуса по Целзий за 2 месеца. След престоя батериите са преместени без дозареждане в хладилна камера с температура -18 градуса за едно денонощие.
Същинският тест симулира студен старт, при който всеки от акумулаторите трябва да осигури 30-секунден разряд с 60% от заявената от производителя сила на тока при студен пуск (ТСП). За показател за работоспособността на батерията се смята остатъчното напрежение в клемите, което не бива да бъде под 8.0 волта. Колкото по-високо е то, толкова по-добре.
Повечето от акумулаторите в теста се справят с нормативите, като някои модели запазват солиден заряд. Изключение прави само една батерия, чиито предел на възможностите се оказват под "прага".
Най-добри резултати в "европейската" група показват акумулаторите на TAB и Banner. При тях остатъчното напрежение след "студения пуск" варира между 9.05-9.08 V или доста над норматива. В средата на класирането с резултати 8.85-8.96 волта са Bosch, Varta и Mutlu. Най-слаб волтаж, но в рамките на допустимото (8.51 до 8.62 волта), имат батериите на Golden Horse и Storm.
Лидери при "азиатците" са акумулаторите на Delkor и Sebang, при които остатъчното напрежение е 8.85-8.96 волта. Малко след тях с 8.52-8.55 V се подреждат Topla и Deka, а в дъното са Exide и Hankook с 8.31-8.45 волта. Единствената батерия, която не покрива минимума за остатъчен заряд от 8 V, е Furukawa FB7000 80D23L.
Изследването завършва с гореща препоръка да се подлагат на проверка дори и чисто нови акумулатори. Те трябва да бъдат оглеждани за видими физически дефекти и задължително да се заредят преди монтаж. В градски условия батерията недозарежда регулярно заради натоварванията от стартовете в студените утрини и кратките пътувания, което може да съкрати живота ѝ за 2-3 месеца.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 2399
Коментиран от #3, #51, #70, #77
13:30 12.12.2017
2 Гошо
9 години съм с турски Hugel взет за 90лв и все още е безпроблемен!
13:40 12.12.2017
3 До 1
До коментар #1 от "2399":
Точно толкова живя и при мен един гигават.13:49 12.12.2017
4 Илиян
13:58 12.12.2017
5 Ник
Коментиран от #10, #17
14:21 12.12.2017
6 Владо
Fiaam мисля ,че правилно изписвам марката издържа 8 год на бензинов двигател. Уточнявам,че на този бензинов двигател от 1.6 му бе напълно достатъчен 50 Аh. Нарочно купих по-мощен горепосочения Fiaam 72 или 74 Ah. Туранът ми 1.9 тди произведен 2007 миналата есен приключи със заводския който беше Варта 70 или 74 Ah,не съм сигурен точно . купих Exide 72 Ah 680 пусков ток и вече усещам,че почва да се предава зимата . Това е днешното качество. Съгласен съм с колегата за евтин акумулатор,т.е да не е от прехвалените премиум марки.
14:31 12.12.2017
7 Гого
14:50 12.12.2017
8 ФИАТ
15:35 12.12.2017
9 Гост
Колите ми обаче са били винаги с ксенон и GSM модули, над 200 к.с. бензин, което предполага, че няма как да акумулатора да изкара повече от 5 години.
Коментиран от #14, #25
15:37 12.12.2017
10 До НИК
До коментар #5 от "Ник":
подкрепям избора на "ИСКРА" на Ник...пета година без проблем, при всякакви условия...дори и до пълно изтощаване от включен плафон в багажника...А за статията, видимо платена да се пробутват никому неизвестни брандове на акумулатори15:47 12.12.2017
11 onq s konq
Коментиран от #40, #61
15:54 12.12.2017
12 asoos
16:15 12.12.2017
13 незнайко
Коментиран от #41
16:23 12.12.2017
14 555
До коментар #9 от "Гост":
При мене една Варта се скапа за 3-4 години, чисто нова купена от бул. Овча Купел срещу Народно Хоро17:15 12.12.2017
15 Темида
Но........подобен тип струват 380-400лв нови...така че не си струва много много :)
Коментиран от #18, #46
17:20 12.12.2017
16 Кобрата
17:27 12.12.2017
17 ОК Ники
До коментар #5 от "Ник":
Сега.. -"Искра", 77Ah, 740А , пали 2.2 DI, пред блока в Младост 3, последните 2 зими е палил без подгрев оказа се, доливал съм вода, кара се ежедневно, и сутринта запали обичайно от четвърт, бла..бла..бла.На колата е от 28.12.2010 г.
17:29 12.12.2017
18 656
До коментар #15 от "Темида":
Прав си, имам приятел със Субару Форестер, купи го чисто ново през 2008 и с акумолатор Panasonic, 4 месеца е в чужбина 4 месеца е в Бг понеже пътува по корабите и друг не я кара тази кола. Батерията не е мръднала, пали като чакмак винаги.17:34 12.12.2017
19 Любо
Коментиран от #42
18:10 12.12.2017
20 гост
Коментиран от #21
18:14 12.12.2017
21 car
До коментар #20 от "гост":
От Българските акумулатори нито един не става,Mutlu е Турски но е много качествен,имам 2 от 5 години и още работят,и все пак това е лично мнение.Коментиран от #86
18:32 12.12.2017
22 VARTA
В момента е на един мотокар - около 21 години , коментар ....
Коментиран от #23, #27
18:35 12.12.2017
23 555
До коментар #22 от "VARTA":
Един "Topla" издържа 2-3 пъти повече от СЕГАШНИТЕ Варти, а и е 3-4 пъти по-непретенциозен в поддръжката18:40 12.12.2017
24 висок
18:53 12.12.2017
25 гостът
До коментар #9 от "Гост":
Аз съм с Bosch Silver от февруари 2009 година,тази година като застудя се усети ,че вече издъхва.Явно има значение от къде си го взел.18:57 12.12.2017
26 Сашо
Просто са най добрите.. няма варта, марта, бош, мош... искра.. и тъй нататък боклуци =)
Коментиран от #60
18:58 12.12.2017
27 Ставри
До коментар #22 от "VARTA":
Ееее... те такава батерия търсим за подводницата, като се навозите с мотокарчето айде да ми я препродадете! Нема начин да не изкарам още 10-15 годин у Атлантическио океан с акумулаторо. ЕВАЛА!!! Ааа, чекай: за контакт: +359 555 555 - Ставри австралиецО. Ей, да не я дадете на некой кияк!!!19:15 12.12.2017
28 Пепо
20:00 12.12.2017
29 ВАГ
20:21 12.12.2017
30 Иван
20:32 12.12.2017
31 backata
21:15 12.12.2017
32 ЛУД
https://www.exide.com/en/contact-us
Corporate Headquarters
Building 200
13000 Deerfield Parkway
Milton, Georgia, 30004
United States
1.678.566.9000
И между другото освен за автомобили правят акомулаторни блокове за UPS-и за дейтацентрове и дават 10 години гаранция!
Коментиран от #62, #93
21:24 12.12.2017
33 ачко
Коментиран от #44
21:53 12.12.2017
34 Панталей
21:59 12.12.2017
35 Алфа Ромео
22:38 12.12.2017
36 Бай Иван
22:51 12.12.2017
37 някой
Коментиран от #38, #88
22:56 12.12.2017
38 някой
До коментар #37 от "някой":
Лепенката за 2004 г беше на него- акумулатора, а не на колата, както излиза от поста ми по горе...22:59 12.12.2017
39 случаен
00:13 13.12.2017
40 Яве
До коментар #11 от "onq s konq":
Ти трактор ли караш?02:50 13.12.2017
41 той
До коментар #13 от "незнайко":
Всъщност от доста години производителите в България са 2-"Искра" Пазарджик и "Монбат" Монтана,като последния не е за коментиране.Най добрия български производител "Старт" Добрич за съжаление не работи от 10 год.Коментиран от #63
06:04 13.12.2017
42 Max
До коментар #19 от "Любо":
Гаранцията на ексайд е 3 години. Така, да си знаеш.07:55 13.12.2017
43 Боби
Трябва да се мери стартовият ток а не волтажа!
08:21 13.12.2017
44 Този коментар е премахнат от модератор.
45 Оптима
Коментиран от #52
11:41 13.12.2017
46 до Темида
До коментар #15 от "Темида":
Прав си, през 2015, на Мазда 6 2.0Д 2004 и смених оригиналния, по японски стандарт размер Panasonic 95 Ah, с надписи Мазда и година на производство - 11 години експлоатация без проблеми и 230 000 км. Другия случай е на Ланд Крузер 90 2002 3.0d4d - два броя са фабрично, умряха след 10 години и 200 000км - отново оригинални за първоначално вграждане.12:05 13.12.2017
47 Astra l.6 1992
12:17 13.12.2017
48 666
12:24 13.12.2017
49 Този коментар е премахнат от модератор.
50 РАЦ
19:16 13.12.2017
51 Stefko 88
До коментар #1 от "2399":
Верно са яки19:43 13.12.2017
52 Оптималко
До коментар #45 от "Оптима":
Аз, но тук " специалисти" бол...евтинкото им е важно :)22:03 13.12.2017
53 Сулфатът
Коментиран от #74
22:05 13.12.2017
54 Динко
22:18 13.12.2017
55 Алекс
01:14 14.12.2017
56 Алекс 777
01:16 14.12.2017
57 Замора
10:00 14.12.2017
58 Ярослав Станчев
Монбат,62 а/ч-3 години на една кола.
Банер,60а/ч-6 години на една кола.
Всичките ми коли са бензинови от 1,8 до 2,0 л. и до 90 к.с.
Не купувайте Монбат.Много проблемни,с много кофти гаранционно обслужване,като цяло са абсолютния боклук на пазара,но за сметка на това са на цени като за средно качество.Имам двама приятели,които си патиха от Монбат.Единия издържа около година и умря,а другия 6 месеца и до там.Проблема беше с гаранцията,на единия не му я признаха и отече със 130 лв. а на другия му я признаха след 3 месеца изследвания,тестове и куп други измишльотини.На практика хвърлят вината върху клиента,вместо да признаят,че акумулаторите им са боклуци и да вдигнат малко качеството.
11:24 14.12.2017
59 Вълкан
15:20 15.12.2017
60 rokera
До коментар #26 от "Сашо":
12 годишен Banner пали партнера1.9 д ...вече малко по-трудно в голям студ.Купих си нов с 800 а/ч стартов ток / 175 лв / и съм ОК. Стария, като го заредя пали мотокара / а той е с факелно ъ-во / ....та..само от тази марка купувам !09:10 17.12.2017
61 Тъпии
До коментар #11 от "onq s konq":
Голема логика... аз пала 4.2 мотор на с6 с акумолатор магнети малрели 60 вата, колата е 340кс. Преди 10г имах а4 1.9тди като му сложа 60киловата, зимата не иска да мъцне . В казармата палех ЗиЛ с 40 ампера07:45 20.12.2017
62 До 32
До коментар #32 от "ЛУД":
Exide имат завод в Испания и може това да ги е объркало18:23 22.12.2017
63 Мой
До коментар #41 от "той":
Всъщност завода на Старт в Добрич работи с пълна сила, той е част от групата Монбат. Там произвеждат камионски батерии и в интерес на истината са им доста добри.18:33 22.12.2017
64 Този коментар е премахнат от модератор.
65 Българин
12:13 05.03.2018
66 ДТД
11:57 23.03.2018
67 Иван
03:40 23.06.2018
68 СЕВРОЗАПАД
20:32 27.08.2018
69 Бай Иван
20:04 11.09.2018
70 Този коментар е премахнат от модератор.
71 nikolai
10:48 09.10.2018
72 Ева
Коментиран от #73
18:37 19.11.2018
73 Мъглата
До коментар #72 от "Ева":
11-та година кара на Вектра 1.9CDTI, VARTA 70Ah/450A (DIN). С него излезе от завода! Произведен е първата седмица на 2008г.18:08 20.11.2018
74 Laci
До коментар #53 от "Сулфатът":
Точно на третата година умря. Moll 95ah11:10 01.12.2018
75 Този коментар е премахнат от модератор.
76 Българин
01:16 02.02.2019
77 GASH
До коментар #1 от "2399":
GIGAWAT ВЕЧЕ 12 ГОДИНА КАРАМ НЯМА ПРОБЛЕМИ15:35 28.06.2019
78 Булгар
15:44 10.08.2019
79 8899
Колата на която беше е на 5 години и изрядна отвсякъде, колата се кара почити всеки ден.
13:12 23.08.2019
80 Светко
00:38 02.09.2019
81 Оловото
15:39 11.09.2019
82 Гошо
16:21 13.09.2019
83 тото
11:19 20.09.2019
84 Никога повече!
Имах една която след като и изтече гаранцията,гръмна в Пежо 206,1.6i.
Пълен боклук!!! А и постоянно имах ядове с него,преди това!
12:07 29.11.2019
85 александър
Не стават личен опит някога са били добри сега не !!!
Търсете други
12:05 18.12.2019
86 Панчо
До коментар #21 от "car":
Не си компетентен и не давай мнение.От турско само баклава06:11 19.03.2020
87 Бай Шиле
12:02 08.05.2020
88 реалиста
До коментар #37 от "някой":
получил си дръжжжки,всичко е било подменено и акумулатора и гумите че е и стартера, честито, купил си ламарини10:35 15.07.2020
89 мишо
21:49 11.08.2020
90 DAN
FIAMM - 74Ah - Titanium - купен през октомври 2013г - Ситроен Берлинго 2,0 Hdi - все още работи, не съм имал проблеми
FIAMM - 74Ah - Titanium Pro - май 2015г - Ситроен С5 2,0 136кс - също в нормална кондиция...
24.10.2020г
21:18 25.10.2020
91 юли
Марката има донякъде значение.На всеки производител отделните партиди са различни.така че какво уцелиш.
20:48 31.10.2020
92 Валери
Големите търговски вериги предлагат гаранция,но незнайно кой ще я
поеме при рекламация.Големите марки вече не са това ,което бяха!
Всичко е ширпотреба,до гаранцията. Най добрия,според мен Mutlu турски,първично вграждане на много автомобили произвеждани там!7 години на Шкода Октавия 1.9 ТДИ и още е без проблем!На втората ми кола Дачия логан 1.5 ДЦИ е същия на 5 и половина ,също!Само това купувам !Има много по евтини,но това е личен избор !
21:27 09.11.2020
93 Ха ха
До коментар #32 от "ЛУД":
Кат си купиш тук made in USA тогаз и ще коментираш19:57 02.12.2020
94 Анатолий
20:22 28.01.2021
95 Добри
10:55 19.02.2021
96 гост 1
10:15 24.11.2021
97 Някой си
21:23 27.11.2023