39 715 66

Кои акумулатори "държат" най-дълго? (ТЕСТ)

Георги Касабов

Руският сайт Autoparad публикува резултатите от продължителен тест на 14 популярни модела вносни акумулатори, в който е изследвана способността им да запазват заряда си. Батериите са разделени условно на две групи, наречени "европейска" и "азиатска".

В първата категория попадат акумулатори на марките Bosch и Varta (Германия), Storm (Полша), Golden Horse (Унгария), Mutlu (Турция), Banner (Австрия) и TAB (Словения). За изпитанията са избрани модели с размер 242х175х190 мм и максималния в гамата капацитет и пусков ток. Така окончателната селекция включва седем батерии със заряд от 62 до 66 Ah и заявена от производителя сила на тока при студен пуск (ТСП) от 520 до 640 A.

В "азиатската" група са включени акумулатори на марките Furukawa (Япония), Topla (Словения), Exide (Испания), Deka (САЩ), както и корейските Delkor, Hankook и Sebang с размер 232х172х200 мм и номинален капацитет от 65 до 70 Ah и заявена сила на тока при студен пуск от 580 до 660 А.

Измерването на способността на акумулатора да запазва заряда си се смята за най-меродавния тест за качествата му. Батериите се продават заредени, но по пътя от завода до магазина често престояват неизвестно дълго в складове. Гаранция за съхранението и обслужването им през това време не може да даде нито един търговец.

По правило продавачът би трябвало да демонстрира пред купувача изправността и заряда на новия акумулатор. Такъв тест обаче дава само приблизителна представа за експлоатационните параметри на батерията и не доказва по никакъв начин колко дълго се запазва зарядът.

Всички акумулатори в теста на Autoparad са заредени на 100% и след това са оставени на съхранение в склад с температура между +22 и +27 градуса по Целзий за 2 месеца. След престоя батериите са преместени без дозареждане в хладилна камера с температура -18 градуса за едно денонощие.

Същинският тест симулира студен старт, при който всеки от акумулаторите трябва да осигури 30-секунден разряд с 60% от заявената от производителя сила на тока при студен пуск (ТСП). За показател за работоспособността на батерията се смята остатъчното напрежение в клемите, което не бива да бъде под 8.0 волта. Колкото по-високо е то, толкова по-добре.

Повечето от акумулаторите в теста се справят с нормативите, като някои модели запазват солиден заряд. Изключение прави само една батерия, чиито предел на възможностите се оказват под "прага".

Най-добри резултати в "европейската" група показват акумулаторите на TAB и Banner. При тях остатъчното напрежение след "студения пуск" варира между 9.05-9.08 V или доста над норматива. В средата на класирането с резултати 8.85-8.96 волта са Bosch, Varta и Mutlu. Най-слаб волтаж, но в рамките на допустимото (8.51 до 8.62 волта), имат батериите на Golden Horse и Storm.

Лидери при "азиатците" са акумулаторите на Delkor и Sebang, при които остатъчното напрежение е 8.85-8.96 волта. Малко след тях с 8.52-8.55 V се подреждат Topla и Deka, а в дъното са Exide и Hankook с 8.31-8.45 волта. Единствената батерия, която не покрива минимума за остатъчен заряд от 8 V, е Furukawa FB7000 80D23L.

Изследването завършва с гореща препоръка да се подлагат на проверка дори и чисто нови акумулатори. Те трябва да бъдат оглеждани за видими физически дефекти и задължително да се заредят преди монтаж. В градски условия батерията недозарежда регулярно заради натоварванията от стартовете в студените утрини и кратките пътувания, което може да съкрати живота ѝ за 2-3 месеца.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 2399 (гост)
    Отговор
    1 13:30  12.12.17
    GIGAWATT 7 години без проблем

    Коментиран от #3, #51

  • Гошо (гост)
    Отговор
    2 13:40  12.12.17
    Най-добрите са най-евтините!
    9 години съм с турски Hugel взет за 90лв и все още е безпроблемен!
  • До 1 (гост)
    Отговор
    3 13:49  12.12.17

    До коментар #1 от "2399":

    Точно толкова живя и при мен един гигават.
  • Илиян (гост)
    Отговор
    4 13:58  12.12.17
    Всичко зависи от експолатацията...........ако караш по 5-10км на ден,два-три пъти в седмицата,трудно ще изкара повече от 5г.
  • Ник (гост)
    Отговор
    5 14:21  12.12.17
    С "Искра" съм от 4,5г. и съм изключително доволен. С дизел съм и през зимата съм палил на -18 без никакви проблеми. Дори на -10 с една :D работеща свещ пак палеше, много як акумолатор.

    Коментиран от #10, #17

  • Владо (гост)
    Отговор
    6 14:31  12.12.17
    Нямам голям опит,но споделям преживяното.
    Fiaam мисля ,че правилно изписвам марката издържа 8 год на бензинов двигател. Уточнявам,че на този бензинов двигател от 1.6 му бе напълно достатъчен 50 Аh. Нарочно купих по-мощен горепосочения Fiaam 72 или 74 Ah. Туранът ми 1.9 тди произведен 2007 миналата есен приключи със заводския който беше Варта 70 или 74 Ah,не съм сигурен точно . купих Exide 72 Ah 680 пусков ток и вече усещам,че почва да се предава зимата . Това е днешното качество. Съгласен съм с колегата за евтин акумулатор,т.е да не е от прехвалените премиум марки.
  • Гого (гост)
    Отговор
    7 14:50  12.12.17
    Аз съм с Mutlu Турски седма година кара се на бензинка и не съм имал проблеми!
  • ФИАТ (гост)
    Отговор
    8 15:35  12.12.17
    Magneti Marelli 7 години, купен от Кауфланд. С отстъпката за новия ми идва 92 лв. По 13 лева на година. В момента съм с John Bliz за 75 лв. в гаранция.Ако изкара 1 година след гаранцията се пада по 25 лв. на година.
  • Гост (гост)
    Отговор
    9 15:37  12.12.17
    Аз пък съм само с Varta и съм най-доволен от тях. 5 години ме изкара първия Varta Blue 80A, следващия Varta silver 85A ме изкара 4 години, но не карах колата всеки ден. После се прецаках с Bosch Silver 77A, който на 2-рата година се предаде и пак се върнах на Varta.
    Колите ми обаче са били винаги с ксенон и GSM модули, над 200 к.с. бензин, което предполага, че няма как да акумулатора да изкара повече от 5 години.

    Коментиран от #14, #25

  • До НИК (гост)
    Отговор
    10 15:47  12.12.17

    До коментар #5 от "Ник":

    подкрепям избора на "ИСКРА" на Ник...пета година без проблем, при всякакви условия...дори и до пълно изтощаване от включен плафон в багажника...А за статията, видимо платена да се пробутват никому неизвестни брандове на акумулатори
  • onq s konq (гост)
    Отговор
    11 15:54  12.12.17
    След като нищо не пише за акумулатори 100 А/h какъвто ползвам ,явно става дума за маломощни МПС-та които не си струват коментара.

    Коментиран от #40, #61

  • asoos (гост)
    Отговор
    12 16:15  12.12.17
    Banner (Австрия) 9години на бензинов мотор 1.6 55 Ah
  • незнайко (гост)
    Отговор
    13 16:23  12.12.17
    Защо не направят подобно изпитание на батериите българско производство ? Имаме три производителя в БЪЛГАРИЯ .

    Коментиран от #41

  • 555 (гост)
    Отговор
    14 17:15  12.12.17

    До коментар #9 от "Гост":

    При мене една Варта се скапа за 3-4 години, чисто нова купена от бул. Овча Купел срещу Народно Хоро
  • Темида (гост)
    Отговор
    15 17:20  12.12.17
    Оригинален акумулатор на Mazda MX5 (нестандартен размер) марка Panasonic кратка справка в нета показва, че няма човек ползвал го под 10 години. Моя като я взех беше на 15 години и успяваше да даде признаци на живот ( не запали де :)
    Но........подобен тип струват 380-400лв нови...така че не си струва много много :)

    Коментиран от #18, #46

  • Кобрата (псевдоним)
    Отговор
    16 17:27  12.12.17
    Аз на моята котара съм с Bosch и съм доволен!
  • ОК Ники (гост)
    Отговор
    17 17:29  12.12.17

    До коментар #5 от "Ник":

    Сега.. -"Искра", 77Ah, 740А , пали 2.2 DI, пред блока в Младост 3, последните 2 зими е палил без подгрев оказа се, доливал съм вода, кара се ежедневно, и сутринта запали обичайно от четвърт, бла..бла..бла.
    На колата е от 28.12.2010 г.
  • 656 (гост)
    Отговор
    18 17:34  12.12.17

    До коментар #15 от "Темида":

    Прав си, имам приятел със Субару Форестер, купи го чисто ново през 2008 и с акумолатор Panasonic, 4 месеца е в чужбина 4 месеца е в Бг понеже пътува по корабите и друг не я кара тази кола. Батерията не е мръднала, пали като чакмак винаги.
  • Любо (гост)
    Отговор
    19 18:10  12.12.17
    Есента на 2013г. взех една VESNA 55Ah за 75 лева за 2.0 бензин. Мисля, че ще изкара и тази (пета поред) зима. Вчера един приятел хвърли един EXIDE 62Ah месец след изтичането на гаранцията тоест две години и нещо.

    Коментиран от #42

  • гост (гост)
    Отговор
    20 18:14  12.12.17
    Моя пернишки Гоуф е с варта на 9 години и немам ядове.

    Коментиран от #21

  • car (гост)
    Отговор
    21 18:32  12.12.17

    До коментар #20 от "гост":

    От Българските акумулатори нито един не става,Mutlu е Турски но е много качествен,имам 2 от 5 години и още работят,и все пак това е лично мнение.
  • VARTA (гост)
    Отговор
    22 18:35  12.12.17
    След катастрофа 2010г единственото което си взех беше 100А оригиналното вграждане с холограм на Мрцедес VARTA от 1996
    В момента е на един мотокар - около 21 години , коментар ....

    Коментиран от #23, #27

  • 555 (гост)
    Отговор
    23 18:40  12.12.17

    До коментар #22 от "VARTA":

    Един "Topla" издържа 2-3 пъти повече от СЕГАШНИТЕ Варти, а и е 3-4 пъти по-непретенциозен в поддръжката
  • висок (гост)
    Отговор
    24 18:53  12.12.17
    16 г с Старт.... 9 г с ексайд....
  • гостът (гост)
    Отговор
    25 18:57  12.12.17

    До коментар #9 от "Гост":

    Аз съм с Bosch Silver от февруари 2009 година,тази година като застудя се усети ,че вече издъхва.Явно има значение от къде си го взел.
  • Сашо (гост)
    Отговор
    26 18:58  12.12.17
    Banner (Австрия) 10 години на дизелов мотор 2.0тди 72 Ah .. това е максимума...

    Просто са най добрите.. няма варта, марта, бош, мош... искра.. и тъй нататък боклуци =)

    Коментиран от #60

  • Ставри (гост)
    Отговор
    27 19:15  12.12.17

    До коментар #22 от "VARTA":

    Ееее... те такава батерия търсим за подводницата, като се навозите с мотокарчето айде да ми я препродадете! Нема начин да не изкарам още 10-15 годин у Атлантическио океан с акумулаторо. ЕВАЛА!!! Ааа, чекай: за контакт: +359 555 555 - Ставри австралиецО. Ей, да не я дадете на некой кияк!!!
  • Пепо (гост)
    Отговор
    28 20:00  12.12.17
    Къде е Монбат???Пълен Т...К!!!Даже не изкарват гаранционния срок!!!Никога Монбат....
  • ВАГ (гост)
    Отговор
    29 20:21  12.12.17
    Значи най-много държат тези на Дачиите и Рената .
  • Иван (гост)
    Отговор
    30 20:32  12.12.17
    Животът на акумулатора зависи и от състоянието на колата.Дали е изправна ел. инсталацията,генератора и др.Затова всеки е на различно мнение.
  • backata (гост)
    Отговор
    31 21:15  12.12.17
    8 година с Banner
  • ЛУД (гост)
    Отговор
    32 21:24  12.12.17
    Незнам само как "братушките" са решили че Ексайд са Испански?
    https://www.exide.com/en/contact-us
    Corporate Headquarters

    Building 200
    13000 Deerfield Parkway
    Milton, Georgia, 30004
    United States
    1.678.566.9000

    И между другото освен за автомобили правят акомулаторни блокове за UPS-и за дейтацентрове и дават 10 години гаранция!

    Коментиран от #62

  • ачко (гост)
    Отговор
    33 21:53  12.12.17
    Оригинален на БМВ използван в Е46 кара вече 13 години!Мисля,че няма какво повече да се иска от него!

    Коментиран от #44

  • Панталей (гост)
    Отговор
    34 21:59  12.12.17
    Banner 100ah 3 години и умря двигател 2.5 тд още в началото ми правеше номера
  • Алфа Ромео (гост)
    Отговор
    35 22:38  12.12.17
    Имам някъв акумулатор пише APS на него, не знам какво производство е но вече пета година чеше, може би тази зима ша умре.
  • Бай Иван (гост)
    Отговор
    36 22:51  12.12.17
    От корейски солуайт съм много доволен 9 години на пасат 2 бензин и 4 години същата марка 80 ам ч на пасат б5 дизел препоръчвам ги
  • някой (гост)
    Отговор
    37 22:56  12.12.17
    Колата-Audi B4 1,9 tdi я получух от Германия с акумулатор Banner 72Ah през 2009 г. и на нея имаше лепенка, че е тествана нейде из Германията в 2004 г и била О.К. Акумулатора го смених преди две години отново с Banner по понятни причини! Въпросния дълголетник го пазя за доказателство на нявярващите...

    Коментиран от #38

  • някой (гост)
    Отговор
    38 22:59  12.12.17

    До коментар #37 от "някой":

    Лепенката за 2004 г беше на него- акумулатора, а не на колата, както излиза от поста ми по горе...
  • случаен (гост)
    Отговор
    39 00:13  13.12.17
    Шофьор съм от 1973год. Волга,Жигули,Лада-1500,Хонда Акорд,БМВ-520. Професия-автомеханик. С големи резерви купих МУТЛУ. Ако ми се наложи,отново ще купя същата марка!Досега такъв акомулатор не съм имал.
  • Яве (гост)
    Отговор
    40 02:50  13.12.17

    До коментар #11 от "onq s konq":

    Ти трактор ли караш?
  • той (гост)
    Отговор
    41 06:04  13.12.17

    До коментар #13 от "незнайко":

    Всъщност от доста години производителите в България са 2-"Искра" Пазарджик и "Монбат" Монтана,като последния не е за коментиране.Най добрия български производител "Старт" Добрич за съжаление не работи от 10 год.

    Коментиран от #63

  • Max (гост)
    Отговор
    42 07:55  13.12.17

    До коментар #19 от "Любо":

    Гаранцията на ексайд е 3 години. Така, да си знаеш.
  • Боби (гост)
    Отговор
    43 08:21  13.12.17
    Пълни глупости!
    Трябва да се мери стартовият ток а не волтажа!
  • 44 10:20  13.12.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Оптима (гост)
    Отговор
    45 11:41  13.12.17
    Някой да ползва ,, OPTIMA,, ?

    Коментиран от #52

  • до Темида (гост)
    Отговор
    46 12:05  13.12.17

    До коментар #15 от "Темида":

    Прав си, през 2015, на Мазда 6 2.0Д 2004 и смених оригиналния, по японски стандарт размер Panasonic 95 Ah, с надписи Мазда и година на производство - 11 години експлоатация без проблеми и 230 000 км. Другия случай е на Ланд Крузер 90 2002 3.0d4d - два броя са фабрично, умряха след 10 години и 200 000км - отново оригинални за първоначално вграждане.
  • Astra l.6 1992 (гост)
    Отговор
    47 12:17  13.12.17
    2004 монбат стандарт около 60 ah до 2012 от тогава до сега пак с такъв без забележка
  • 666 (гост)
    Отговор
    48 12:24  13.12.17
    подкрепям избора на "ИСКРА"
  • 49 18:38  13.12.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • РАЦ (гост)
    Отговор
    50 19:16  13.12.17
    GIGAWATT Десета година, от март 2008г
  • Stefko 88 (гост)
    Отговор
    51 19:43  13.12.17

    До коментар #1 от "2399":

    Верно са яки
  • Оптималко (гост)
    Отговор
    52 22:03  13.12.17

    До коментар #45 от "Оптима":

    Аз, но тук " специалисти" бол...евтинкото им е важно :)
  • Сулфатът (гост)
    Отговор
    53 22:05  13.12.17
    Да бяха мернали един Moll ушанките... Сериозна технология, иновации, представяне и....разбира се - цена.
  • Динко (гост)
    Отговор
    54 22:18  13.12.17
    Bosch Silver S4 изкара три години и се скапа. Акумулатор гигават четири години на руски автомобил който беше продаден преди още три години общо стават седем до момента още го карат със същия акумулатори нямат проблеми. Монбат 7 години след доливане още две -без коментар. От личен опит вече нито Бош нито върта стават за нищо за банер съм чувал само добри неща но не съм пробвал.
  • Алекс (гост)
    Отговор
    55 01:14  14.12.17
    Над 6 години с МОНБАТ... Чуждопоклоничеството изглежда се оказва напълно излишно...
  • Алекс 777 (гост)
    Отговор
    56 01:16  14.12.17
    Над 6 години с МОНБАТ... чуждопоклоничеството се оказва напълно излишно
  • Замора (гост)
    Отговор
    57 10:00  14.12.17
    Magneti Marelli 7 години и още държи.
  • Ярослав Станчев (потребител)
    Отговор
    58 11:24  14.12.17
    Старт,62 а/ч-5 години на 3 коли.
    Монбат,62 а/ч-3 години на една кола.
    Банер,60а/ч-6 години на една кола.
    Всичките ми коли са бензинови от 1,8 до 2,0 л. и до 90 к.с.
    Не купувайте Монбат.Много проблемни,с много кофти гаранционно обслужване,като цяло са абсолютния боклук на пазара,но за сметка на това са на цени като за средно качество.Имам двама приятели,които си патиха от Монбат.Единия издържа около година и умря,а другия 6 месеца и до там.Проблема беше с гаранцията,на единия не му я признаха и отече със 130 лв. а на другия му я признаха след 3 месеца изследвания,тестове и куп други измишльотини.На практика хвърлят вината върху клиента,вместо да признаят,че акумулаторите им са боклуци и да вдигнат малко качеството.
  • Вълкан (гост)
    Отговор
    59 15:20  15.12.17
    Имам най-обикновен черен Монбат, 60 Ач и е купуван 2006 година. Карам го на Пежо 406 бензин 1800 кубика. За сега е безотказен. Ще видя дали ще се справи и тази зима.
  • rokera (гост)
    Отговор
    60 09:10  17.12.17

    До коментар #26 от "Сашо":

    12 годишен Banner пали партнера1.9 д ...вече малко по-трудно в голям студ.Купих си нов с 800 а/ч стартов ток / 175 лв / и съм ОК. Стария, като го заредя пали мотокара / а той е с факелно ъ-во / ....та..само от тази марка купувам !
  • Тъпии (гост)
    Отговор
    61 07:45  20.12.17

    До коментар #11 от "onq s konq":

    Голема логика... аз пала 4.2 мотор на с6 с акумолатор магнети малрели 60 вата, колата е 340кс. Преди 10г имах а4 1.9тди като му сложа 60киловата, зимата не иска да мъцне . В казармата палех ЗиЛ с 40 ампера
  • До 32 (гост)
    Отговор
    62 18:23  22.12.17

    До коментар #32 от "ЛУД":

    Exide имат завод в Испания и може това да ги е объркало
  • Мой (гост)
    Отговор
    63 18:33  22.12.17

    До коментар #41 от "той":

    Всъщност завода на Старт в Добрич работи с пълна сила, той е част от групата Монбат. Там произвеждат камионски батерии и в интерес на истината са им доста добри.
  • 64 14:48  23.12.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Българин (гост)
    Отговор
    65 12:13  05.03.18
    Защо да купуваме чуждите боклуци!!! Имаме си и Български марки. Нека да стимулираме Българското производство.
  • ДТД (гост)
    Отговор
    66 11:57  23.03.18
    Искра 55 Аh,закупен през 2008 г. март месец.Още работи безотказно!Е ,замислям се вече за нов.Пак ще пробвам български и пак Искра

Напиши коментар:


Публикувай