14 Декември, 2017 10:55 9 769 11

Появи се конкурент на Tesla Semi

  • thor trucks-
  • et-one-
  • електрически камион-
  • електрически влекач

Новосъздадената калифорнийска компания Thor Trucks представи прототип на електрически влекач, който ще се опита да открадне клиенти от Илон Мъск и неговия Semi. Thor ET-One може да измине 480 км с едно зареждане и има товароносимост 36 тона.

Новият електрически камион е построен на модифицирано шаси от камион Navistar (бившият International). Усилените мостове Dana се задвижват от електромотори на канадската компания TM4 с мощност от 300 до 700 к.с. в зависимост от модификацията.

Ориентировъчната цена на версията с обсег 160 км е $150 000 (€126 855), а с 480 км - $250 000 (€211 425). Серийното производство трябва да започне през 2019 г.

Основатели на Thor Trucks са 25-годишните предприемачи Дакота Семлър и Джордано Сордони. Нито един от двамата няма инженерно образование, поради което за разработката на ET-One са били привлечени бивши кадри на Navistar, BYD и Faraday Future.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Бесен Язовец

    31 3 Отговор
    Прилича на Сом

    Коментиран от #2

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Електрика

    10 1 Отговор
    Закъсняха с един месец. Ако бяха направили премиерата преди Тесла, можеше и да имат някакви поръчки. Сега при цена 100 000 долара над тази на Тесла, надали някой ще си поръча.

    Дори не сравнявам зарядната инфраструктура, защото реално и Тесла няма все още, но пък от друга страна са доказали, че могат да я изградят много бързо. Само тази година ще изградят поне 3000 бързи зарядни станции supercharger.

    Не споменават нито време за зареждане, нито цена за киловатчас.

    Не казват и каква е гаранцията.

    Ускорението до 100 надали някой го интересува чак толкова. Това е единственият критерий, по който можеше да отстъпят на Тесла за да имат клиенти.
  • 4 Питащ

    3 1 Отговор
    За колко време се зареждат ? И колко ток ще е нужен ? А ?
  • 5 гост

    9 0 Отговор
    За какво му е решетката отпред? Няма лошо да има конкуренция, но това чудо с пробег от 160км максимум е доста неуместно.

    Коментиран от #6

  • 6 Къртев

    4 0 Отговор

    До коментар #5 от "гост":

    Що, за градско става или на кафе да идеш
  • 7 SDEЧЕВ

    13 4 Отговор
    ПРИ ВЛЕКАЧИТЕ ЩЕ ПОЧНАТ ДА КАЧВАТ БАТЕРИИ И В РЕМАРКЕТАТА И ТАКА ШОФЬОРА СТИГА ДО СТАНЦИЯ ПРЕЗАКАЧА ЗАРЕДЕНО РЕМАРКЕ И ПРОДЪЛЖАВА.ЛОГИСТИКАТА ВЛИЗА В НОВО ИЗМЕРЕНИЕ ЯКО

    Коментиран от #8, #9

  • 8 Never mind

    10 1 Отговор

    До коментар #7 от "SDEЧЕВ":

    А кой ще премести товара от едното в другото ремарке?!
  • 9 Електрика

    9 0 Отговор

    До коментар #7 от "SDEЧЕВ":

    Логичното е точно обратното. Ако ще се откачва ремаркето, по-скоро ще се смени влекача със зареден, а ремаркето с товарът ще продължи без почивка.

    Предвид половинчасовото зареждане, дори това е излишно. Задължителната почивка трае доста повече, а пробегът между две отделни почивки трудно може да достигне 800 километра, дори с двама шофьора.

    Проблемът не е в камиона, а в липсата на зарядни станции засега. При икономически интерес и от двете страни, това ще е бързо решим проблем. Дотогава камионите просто ще се ползват за курсове под 800 км. Такива са над 70% от превозите на товари с такива влекачи.
  • 10 клатикур

    6 0 Отговор
    С тоя клиренс и дизайн вони на фалит.
  • 11 Боре

    5 0 Отговор
    Скандинавците са го измислили ще се електрифицират основните пътни артрии на принципа на тролейбусите и ще се откачаш за по 200-300 км от тях след това се закачаш в някой по-отдалечени райони със спомагателна зарядна станция и това е.