9 106 11

Появи се конкурент на Tesla Semi

Георги Касабов

Новосъздадената калифорнийска компания Thor Trucks представи прототип на електрически влекач, който ще се опита да открадне клиенти от Илон Мъск и неговия Semi. Thor ET-One може да измине 480 км с едно зареждане и има товароносимост 36 тона.

Новият електрически камион е построен на модифицирано шаси от камион Navistar (бившият International). Усилените мостове Dana се задвижват от електромотори на канадската компания TM4 с мощност от 300 до 700 к.с. в зависимост от модификацията.

Ориентировъчната цена на версията с обсег 160 км е $150 000 (€126 855), а с 480 км - $250 000 (€211 425). Серийното производство трябва да започне през 2019 г.

Основатели на Thor Trucks са 25-годишните предприемачи Дакота Семлър и Джордано Сордони. Нито един от двамата няма инженерно образование, поради което за разработката на ET-One са били привлечени бивши кадри на Navistar, BYD и Faraday Future.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Бесен Язовец
    Отговор
    1 11:00  14.12.17
    Прилича на Сом

    Коментиран от #2

  • 2 11:04  14.12.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Електрика
    Отговор
    3 11:15  14.12.17
    Закъсняха с един месец. Ако бяха направили премиерата преди Тесла, можеше и да имат някакви поръчки. Сега при цена 100 000 долара над тази на Тесла, надали някой ще си поръча. Дори не сравнявам зарядната инфраструктура, защото реално и Тесла няма все още, но пък от друга страна са доказали, че могат да я изградят много бързо. Само тази година ще изградят поне 3000 бързи зарядни станции supercharger. Не споменават нито време за зареждане, нито цена за киловатчас. Не казват и каква е гаранцията. Ускорението до 100 надали някой го интересува чак толкова. Това е единственият критерий, по който можеше да отстъпят на Тесла за да имат клиенти.
  • Питащ
    Отговор
    4 11:31  14.12.17
    За колко време се зареждат ? И колко ток ще е нужен ? А ?

  • гост
    Отговор
    5 11:46  14.12.17
    За какво му е решетката отпред? Няма лошо да има конкуренция, но това чудо с пробег от 160км максимум е доста неуместно.

    Коментиран от #6

  • Къртев
    Отговор
    6 12:27  14.12.17

    До коментар #5 от "гост":

    Що, за градско става или на кафе да идеш
  • SDEЧЕВ
    Отговор
    7 13:40  14.12.17
    ПРИ ВЛЕКАЧИТЕ ЩЕ ПОЧНАТ ДА КАЧВАТ БАТЕРИИ И В РЕМАРКЕТАТА И ТАКА ШОФЬОРА СТИГА ДО СТАНЦИЯ ПРЕЗАКАЧА ЗАРЕДЕНО РЕМАРКЕ И ПРОДЪЛЖАВА.ЛОГИСТИКАТА ВЛИЗА В НОВО ИЗМЕРЕНИЕ ЯКО

    Коментиран от #8, #9

  • Never mind
    Отговор
    8 15:54  14.12.17

    До коментар #7 от "SDEЧЕВ":

    А кой ще премести товара от едното в другото ремарке?!
  • Електрика
    Отговор
    9 17:38  14.12.17

    До коментар #7 от "SDEЧЕВ":

    Логичното е точно обратното. Ако ще се откачва ремаркето, по-скоро ще се смени влекача със зареден, а ремаркето с товарът ще продължи без почивка. Предвид половинчасовото зареждане, дори това е излишно. Задължителната почивка трае доста повече, а пробегът между две отделни почивки трудно може да достигне 800 километра, дори с двама шофьора. Проблемът не е в камиона, а в липсата на зарядни станции засега. При икономически интерес и от двете страни, това ще е бързо решим проблем. Дотогава камионите просто ще се ползват за курсове под 800 км. Такива са над 70% от превозите на товари с такива влекачи.
  • клатикур
    Отговор
    10 01:04  15.12.17
    С тоя клиренс и дизайн вони на фалит.
  • Боре
    Отговор
    11 08:45  15.12.17
    Скандинавците са го измислили ще се електрифицират основните пътни артрии на принципа на тролейбусите и ще се откачаш за по 200-300 км от тях след това се закачаш в някой по-отдалечени райони със спомагателна зарядна станция и това е.

Напиши коментар:


Публикувай