Новосъздадената калифорнийска компания Thor Trucks представи прототип на електрически влекач, който ще се опита да открадне клиенти от Илон Мъск и неговия Semi. Thor ET-One може да измине 480 км с едно зареждане и има товароносимост 36 тона.
Новият електрически камион е построен на модифицирано шаси от камион Navistar (бившият International). Усилените мостове Dana се задвижват от електромотори на канадската компания TM4 с мощност от 300 до 700 к.с. в зависимост от модификацията.
Ориентировъчната цена на версията с обсег 160 км е $150 000 (€126 855), а с 480 км - $250 000 (€211 425). Серийното производство трябва да започне през 2019 г.
Основатели на Thor Trucks са 25-годишните предприемачи Дакота Семлър и Джордано Сордони. Нито един от двамата няма инженерно образование, поради което за разработката на ET-One са били привлечени бивши кадри на Navistar, BYD и Faraday Future.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Бесен Язовец
Коментиран от #2
11:00 14.12.2017
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Електрика
Дори не сравнявам зарядната инфраструктура, защото реално и Тесла няма все още, но пък от друга страна са доказали, че могат да я изградят много бързо. Само тази година ще изградят поне 3000 бързи зарядни станции supercharger.
Не споменават нито време за зареждане, нито цена за киловатчас.
Не казват и каква е гаранцията.
Ускорението до 100 надали някой го интересува чак толкова. Това е единственият критерий, по който можеше да отстъпят на Тесла за да имат клиенти.
11:15 14.12.2017
4 Питащ
11:31 14.12.2017
5 гост
Коментиран от #6
11:46 14.12.2017
6 Къртев
До коментар #5 от "гост":
Що, за градско става или на кафе да идеш12:27 14.12.2017
7 SDEЧЕВ
Коментиран от #8, #9
13:40 14.12.2017
8 Never mind
До коментар #7 от "SDEЧЕВ":
А кой ще премести товара от едното в другото ремарке?!15:54 14.12.2017
9 Електрика
До коментар #7 от "SDEЧЕВ":
Логичното е точно обратното. Ако ще се откачва ремаркето, по-скоро ще се смени влекача със зареден, а ремаркето с товарът ще продължи без почивка.Предвид половинчасовото зареждане, дори това е излишно. Задължителната почивка трае доста повече, а пробегът между две отделни почивки трудно може да достигне 800 километра, дори с двама шофьора.
Проблемът не е в камиона, а в липсата на зарядни станции засега. При икономически интерес и от двете страни, това ще е бързо решим проблем. Дотогава камионите просто ще се ползват за курсове под 800 км. Такива са над 70% от превозите на товари с такива влекачи.
17:38 14.12.2017
10 клатикур
01:04 15.12.2017
11 Боре
08:45 15.12.2017