15 Декември, 2017 10:46 3 559 10

Без повече задръствания в градовете

  • задръстване-
  • автомобили-
  • градове
Без повече задръствания в градовете - 1
Снимка:shutterstock

Става дума за онези задръствания, които се образуват в най-неочакваните места и при отсъствие на обективни причини. Обяснение за тези "тапи" и метод как да бъдат избегнати измислиха учени от университета в Масачузетс.

Математиците правят специален модел на голяма магистрала. В рамките на експеримента учените свързват макети с пружини, като според тях подобен подход позволява най-точно да се моделира ситуация, в която една кола започва рязко да намалява скоростта.

Това заставя останалите също да натискат спирачките, за да избегнат стълкновения. В резултат на всичко това се образува своеобразна вълна, забавяща пътния поток за известно време. Според учените ако тези вълни станат по-малко, то задръстванията ще намалеят значително.

Тяхното решение е доволно просто. Те казват, че ако всеки водач спазва една и съща дистанция с колата пред него, то "тапата" ще се разсее максимално бързо. За целта трябва да се внесе оптимизиране в автономността на автомобилите.

Това може да стане чрез специални датчици, които да предават информация на борд компютъра. Новата програма, създадена от екипа от Масачузетс измерва разстоянието до автомобилите отпред и поддържа оптимална дистанция.

Според учените тяхното нововъведение ще излезе на властите на мегаполисите в пъти по-евтино, отколкото строежа на нови магистрали и многолентови пътища и по този начин ще бъдат решени т.нар. "неочаквани задръствания".


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Бесепар доскоро атакист сега

    16 36 Отговор
    В София задръстванията ги правят селяните от другите населени места. Карат с 15-20 км в час, спират на зелено, тръгват на червено - изобщо не трябва да им се дават книжки и коли. Само на жените им, за да идват до София да си търсят работа:):)

    Коментиран от #2, #3, #4, #5

  • 2 Morgoth

    17 5 Отговор

    До коментар #1 от "Бесепар доскоро атакист сега":

    Те пък кореняк-софиянците карат по-добре :)
  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 сойкаПрисмехулка

    10 1 Отговор
    По-голяма глупост до сега не бях чел. Трябвало да се спазва дистанция, а не трябва ли да се помисли как да се създаде инфраструктура, която не допуска задръствания? Все гражданите виновни, все колите замърсявали. А никой не може да се чукне по главата и да си каже, че задръстванията стават заради легнали полицаи, които своевременно ги има, защото няма надлези или подлези. Задръствания стават заради кръстовища, които са прекалено близко едно до друго, заради пътни платна с малък брой ленти, заради липсата на магистрали и заради още 1000000 причини.
  • 7 Да да

    4 0 Отговор
    В Германия това се случва постоянно! На магистрала слагат знак 60 ,намират се двама които катат един до друг с 57-58 и ела виж какво става. Също когато има катастрофа в насрещната лента,повечето тъпаци намалят да видят как са се ударили! Еиждал съм по 5км. задръстване в Англия и Германия само заради гледане,а тия с катастрофата са на 15 км.
  • 8 Бай Благой

    1 0 Отговор
    Или тези "учени" са големи тъпунгери или статията е преписана-недопреписана-недопреведена....
    Пичове, като от 4 платна стават 2 как да не се образува тапа?
    Или ако имаш включване от входове на други магистрали?
    То спазването на дистанция е ясно и е измислено отдавна в Европа...те сега откриват тези датчици краварите...
  • 9 незнайко

    0 0 Отговор
    Да го разбираме, че компютъра няма да разрешава доближаването до предния автомобил, на разстояние заложено в програмата. Представям си тогава какви колони ще стават на светофарите ! Представете си заложени 5 метра ! Тогава колоната ще става ДВА ПЪТИ по дълга ! Най правилното е кола да не се движи само с шофьора си в задръстванията !!!
  • 10 гост

    2 1 Отговор
    На запад хората са научен че като светне зелена светлина всички тръгват а не чакат колата пред тях да тръгне