2 134 11

BMW залага на Чехия за безпилотните си коли

Радослав Славчев

Баварската компания ще похарчи над 100 милиона евро за строителство на нов изпитателен полигон, който ще е предназначен само за автономни електрически автомобили. Комплексът ще бъде разположен в Чехия и ще е на площ от 500 хектара.

Очаква се новата площадка да започне да функционира в началото на новото десетилетие. Проектът в Чехия е основна част от плана на BMW за развитие на безпилотни коли, които ще се задвижват от електромотори или пък ще са хибридни.

От компанията ще пуснат 25 нови модела до 2025 година, като половината от тях ще са изцяло електрически. Първото изцяло безпилотно BMW, ще се нарича iNEXT и ще се появи през 2021 година.

В основата на автономните електрически BMW-та ще залегне архитектурата HEAT (High-integrated Electric Drivetrain), която предвижда обединяване на електромотора, скоростната кутия и електронните компоненти в общ алуминиев блок.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Алекс (гост)
    Отговор
    1 12:03  18.12.17
    Браво,

    А Бойчето какво привлече? А да, куп желязо за Белене както и билетчета за търкане, че да може Черапа да си вземе ново Бугати.
    Евала.
  • ГЕЛОН ТРЪСК (гост)
    Отговор
    2 14:39  18.12.17
    Безпилотни, електрически... Ей голяма революция, голямо нещо! Само дето Волво нещо свиха сърмите с техните безпилотни амбиции. И другите ще ги свият! Електрически коли?!?! Днес само 0,2% от общото годишно производство е на елетромобили, и в този момент производителите на батерии не смогват! Дааа очаква се революция в батериите! Ама едно е да се очаква, друго е да я бъде! Отделно енергията която се произвежда от 1,2 млрд автомобили с ДВГ е равна на 92 хиляди ядрени реактора с мощност по 1000MW. А за електропреносната мрежа никой не се сеща! Сегашната ще изгърми като пиратка!
  • Електрика (гост)
    Отговор
    3 15:29  18.12.17
    Тцъ.. ни пузна!

    С всяка година производството и на електромобили и на батерии се удвоява. Тази година процент догодина два, няколко такива удвоявания и производството на електромобили ще стане повече от ДВГ.

    За щастие и производството на ВЕИ енергия се удвоява с всяка измината година. Само тази година са въведени в експлоатация 108 гигавата фотоволтаична мощност, които догодина ще произведат поне 130 000 TWh електроенергия.

    Значи само от тази електроенергия могат да се заредят 45 милиона електромобила за годишен пробег от 15 000 км. Тази година се очаква да се произведат 1 милион електромобила. Следователно на година се въвеждат в експлоатация 45 пъти повече от необходимите за зареждане на електромобилите. Проблеми с енергията и чистотата и няма.

    Проблеми с преносната мрежа също, защото това не е АЕЦ с огромна мощност в единият край на страната. Фотоволтаиците са разпределени равномерно из цялата страна, а енергията се ползва локално на мястото на производството.

    Коментиран от #4

  • СМЕЛОН ПРЪЦК (гост)
    Отговор
    4 16:05  18.12.17

    До коментар #3 от "Електрика":

    Какво не съм познал? 0,2% е нищо! Да се удвоява, удвоява, колко да се удвоява? То трябва да се устотява! Възможностите да се увеличава, ще се намалява с равнопропорционални темпове. С ВЕИ (една доста скъпа за производство енергия откъм инфраструктура) няма как да се задоволи търсенето. Само най-богатите страни ще могат да си го позволят.
  • Електрика (гост)
    Отговор
    5 16:21  18.12.17
    Тцъ, пак ни пузна!

    Само тази година има няколко търга, които са спечелени на цена под 2 цента за киловатчас. Най-ниската цена на която може да работи АЕЦ Белене за да има някаква печалба е 8 цента.

    В Китай вече масово затварят въглищни централи, на съвсем пазарен принцип. Никой не иска да им купува скъпата енергия.

    И за процентите Не позна. Годишното производство към днешна дата е 100 милиона автомобила. 1000000 електромобила са 1%.

    Много си зле с математиката. Годишното удвояване е много голям ръст. Ето какво съм смятала за миналогодишните 63%.


    2017 1,00% 1 000 000
    2018 1,63% 1 630 000
    2019 2,66% 2 656 900
    2020 4,33% 4 330 747
    2021 7,06% 7 059 118
    2022 11,51% 11 506 362
    2023 18,76% 18 755 370
    2024 30,57% 30 571 252
    2025 49,83% 49 831 141
    2026 81,22% 81 224 761

    Коментиран от #6

  • МЕЛОН ЦЪЦК (гост)
    Отговор
    6 10:25  19.12.17

    До коментар #5 от "Електрика":

    Ти си зле с икономиката... Тва не е просто математика! Няма да ги бъде, така както си въобразяват! ДВГ до живот!

    Коментиран от #7

  • Електрика (гост)
    Отговор
    7 11:34  19.12.17

    До коментар #6 от "МЕЛОН ЦЪЦК":

    Икономически погледнато, дори при тези високи цени на електромобилите, те са по-евтини за притежание за целия им жизнен цикъл отколкото бензинов или дизелов автомобил.

    Проблемът не е икономически, а организационен и емоционален, особено второто.

    Вече има доста сериозна организация за производство на батерии, електромобили допълнителни чисти източници на енергия и зарядна инфраструктура. Всичките тези неща имат ръст по-голям от 50% годишно, а някои над 100%. Въпрос на време е!

    Чисто физически е невъзможно е да стане напълно за 4-5 години, дори за 10-20, но ще стане със съвсем малки изключения.

    Коментиран от #8, #11

  • Стрелон Къск (гост)
    Отговор
    8 14:29  19.12.17

    До коментар #7 от "Електрика":

    Да бе пич! Разбрах ти възхищението. Такива темпове ще се поддържат 1-2 години максимум. После ще издъхне!

    Коментиран от #9

  • Електрика (гост)
    Отговор
    9 17:40  19.12.17

    До коментар #8 от "Стрелон Къск":

    Кой ще издъхне след една-две години? Китайците?

    Нещо си се объркАл пич!

    Коментиран от #10

  • Ждрелон Кръск (гост)
    Отговор
    10 17:57  19.12.17

    До коментар #9 от "Електрика":

    Е ще видиш!
  • Патриот (гост)
    Отговор
    11 00:58  21.12.17

    До коментар #7 от "Електрика":

    "Икономически погледнато, дори при тези високи цени на електромобилите, те са по-евтини за притежание за целия им жизнен цикъл отколкото бензинов или дизелов автомобил."
    Те ка неприложими в условията на масовата българска действителност.
    Как бате Киро от 8-вият етаж ще си зарежда автомобила? На станцията да чака ред 3 часа, и после 1 час зареждане?
    Другото. Евтини са. Докато не се наложи да им смениш батерията.
    Въпрос:
    Ако един телефон с електровагнитното си излъчване е способен да предизвика рак, на какво са способни електродвитгателите на електроавтомобилие с несравнимо по-голямото си магнитно поле, което е необходима за работата им?

Напиши коментар:


Публикувай