Баварската компания ще похарчи над 100 милиона евро за строителство на нов изпитателен полигон, който ще е предназначен само за автономни електрически автомобили. Комплексът ще бъде разположен в Чехия и ще е на площ от 500 хектара.
Очаква се новата площадка да започне да функционира в началото на новото десетилетие. Проектът в Чехия е основна част от плана на BMW за развитие на безпилотни коли, които ще се задвижват от електромотори или пък ще са хибридни.
От компанията ще пуснат 25 нови модела до 2025 година, като половината от тях ще са изцяло електрически. Първото изцяло безпилотно BMW, ще се нарича iNEXT и ще се появи през 2021 година.
В основата на автономните електрически BMW-та ще залегне архитектурата HEAT (High-integrated Electric Drivetrain), която предвижда обединяване на електромотора, скоростната кутия и електронните компоненти в общ алуминиев блок.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Алекс
А Бойчето какво привлече? А да, куп желязо за Белене както и билетчета за търкане, че да може Черапа да си вземе ново Бугати.
Евала.
12:03 18.12.2017
2 ГЕЛОН ТРЪСК
14:39 18.12.2017
3 Електрика
С всяка година производството и на електромобили и на батерии се удвоява. Тази година процент догодина два, няколко такива удвоявания и производството на електромобили ще стане повече от ДВГ.
За щастие и производството на ВЕИ енергия се удвоява с всяка измината година. Само тази година са въведени в експлоатация 108 гигавата фотоволтаична мощност, които догодина ще произведат поне 130 000 TWh електроенергия.
Значи само от тази електроенергия могат да се заредят 45 милиона електромобила за годишен пробег от 15 000 км. Тази година се очаква да се произведат 1 милион електромобила. Следователно на година се въвеждат в експлоатация 45 пъти повече от необходимите за зареждане на електромобилите. Проблеми с енергията и чистотата и няма.
Проблеми с преносната мрежа също, защото това не е АЕЦ с огромна мощност в единият край на страната. Фотоволтаиците са разпределени равномерно из цялата страна, а енергията се ползва локално на мястото на производството.
Коментиран от #4
15:29 18.12.2017
4 СМЕЛОН ПРЪЦК
До коментар #3 от "Електрика":
Какво не съм познал? 0,2% е нищо! Да се удвоява, удвоява, колко да се удвоява? То трябва да се устотява! Възможностите да се увеличава, ще се намалява с равнопропорционални темпове. С ВЕИ (една доста скъпа за производство енергия откъм инфраструктура) няма как да се задоволи търсенето. Само най-богатите страни ще могат да си го позволят.16:05 18.12.2017
5 Електрика
Само тази година има няколко търга, които са спечелени на цена под 2 цента за киловатчас. Най-ниската цена на която може да работи АЕЦ Белене за да има някаква печалба е 8 цента.
В Китай вече масово затварят въглищни централи, на съвсем пазарен принцип. Никой не иска да им купува скъпата енергия.
И за процентите Не позна. Годишното производство към днешна дата е 100 милиона автомобила. 1000000 електромобила са 1%.
Много си зле с математиката. Годишното удвояване е много голям ръст. Ето какво съм смятала за миналогодишните 63%.
2017 1,00% 1 000 000
2018 1,63% 1 630 000
2019 2,66% 2 656 900
2020 4,33% 4 330 747
2021 7,06% 7 059 118
2022 11,51% 11 506 362
2023 18,76% 18 755 370
2024 30,57% 30 571 252
2025 49,83% 49 831 141
2026 81,22% 81 224 761
Коментиран от #6
16:21 18.12.2017
6 МЕЛОН ЦЪЦК
До коментар #5 от "Електрика":
Ти си зле с икономиката... Тва не е просто математика! Няма да ги бъде, така както си въобразяват! ДВГ до живот!Коментиран от #7
10:25 19.12.2017
7 Електрика
До коментар #6 от "МЕЛОН ЦЪЦК":
Икономически погледнато, дори при тези високи цени на електромобилите, те са по-евтини за притежание за целия им жизнен цикъл отколкото бензинов или дизелов автомобил.Проблемът не е икономически, а организационен и емоционален, особено второто.
Вече има доста сериозна организация за производство на батерии, електромобили допълнителни чисти източници на енергия и зарядна инфраструктура. Всичките тези неща имат ръст по-голям от 50% годишно, а някои над 100%. Въпрос на време е!
Чисто физически е невъзможно е да стане напълно за 4-5 години, дори за 10-20, но ще стане със съвсем малки изключения.
Коментиран от #8, #11
11:34 19.12.2017
8 Стрелон Къск
До коментар #7 от "Електрика":
Да бе пич! Разбрах ти възхищението. Такива темпове ще се поддържат 1-2 години максимум. После ще издъхне!Коментиран от #9
14:29 19.12.2017
9 Електрика
До коментар #8 от "Стрелон Къск":
Кой ще издъхне след една-две години? Китайците?Нещо си се объркАл пич!
Коментиран от #10
17:40 19.12.2017
10 Ждрелон Кръск
До коментар #9 от "Електрика":
Е ще видиш!17:57 19.12.2017
11 Патриот
До коментар #7 от "Електрика":
"Икономически погледнато, дори при тези високи цени на електромобилите, те са по-евтини за притежание за целия им жизнен цикъл отколкото бензинов или дизелов автомобил."Те ка неприложими в условията на масовата българска действителност.
Как бате Киро от 8-вият етаж ще си зарежда автомобила? На станцията да чака ред 3 часа, и после 1 час зареждане?
Другото. Евтини са. Докато не се наложи да им смениш батерията.
Въпрос:
Ако един телефон с електровагнитното си излъчване е способен да предизвика рак, на какво са способни електродвитгателите на електроавтомобилие с несравнимо по-голямото си магнитно поле, което е необходима за работата им?
00:58 21.12.2017