Last news in Fakti

19 Декември, 2017 13:02 28 140 60

Качествена ли е газта за автомобили у нас?

  • агу-
  • lpg-
  • газ-
  • автомобили
Качествена ли е газта за автомобили у нас? - 1
Снимка:Shutterstock

Малцина са онези от нас, които ще отговорят положително на този въпрос. Добре известен факт е, че газта за автомобили в България е с ниско качество, но поради атрактивната си цена една голяма част от водачите на МПС предпочитат да оборудват автомобилите си с АГУ.

За съжаление контролът върху качеството на газта е минимален. Причината е, че уредите за взимане на проби са изключително скъпи и дори Държавната агенция по метрология не разполага с такива. Как тогава да намерим по-качественото "синьо" гориво за нашия автомобил?

За съжаление единственият работещ начин в България е по метода "проба-грешка". В коментарите по-долу можете да споделите впечатленията си относно това, къде у нас е по-качествена газта за автомобили.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ярослав Станчев

    156 12 Отговор
    Колкото са качествени бензина и дизела толкова е качествена и газта.Там където е най-евтина е най-добре.Важното е цената да е ниска,а качеството е ясно,че няма да се оправи никога.
  • 2 фффф

    43 5 Отговор
    Не.
  • 3 pepe

    26 64 Отговор
    GAZPROM
  • 4 Гост

    172 2 Отговор
    Няма такова нещо като еди къде си газта е супер. Всичко е въпрос на пратки/доставки. Днес и утре на еди коя си газостанция ще е ок, а други ден на същата тази ще е пълен боклук. Това е моето мнение.
  • 5 CuMo

    34 115 Отговор
    Газ само от Shell, върви като на бензин, разхода е изключително нисък, а след 30 000 км. само с тази газ филтърчето на клапана беше с три песъчинки вътре, като цяло много добро качество!
  • 6 Дада

    78 25 Отговор
    Споделям мнението на СиМо за газта на Шел. С нея върви като на бензин, но с уговорката,не на всеки Шел е така
  • 7 Plovdiv

    29 13 Отговор
    Всички зареждат от Н-м, така че въпросът е излишен...
  • 8 Да да

    65 27 Отговор
    Ма как ще е евтина газта! Вие луди ли сте! В България по производствени цени горивата са едни от най-скъпите в Европа! Единствено ниския акциз и такси държат цените приемливи! Ако сложим италианските акцизи и такси,то нашите горива ще са най-скъпите в света! Горивата ни са с добро качество,на ОМВ даже много добри,особенно имайки предвид че се произвеждат от скъп нефт с лошо качество(руски)

    Коментиран от #12, #44

  • 9 Галичето

    16 33 Отговор
    Както вече някои от колегите газта е: Шел и Ромпетрол лично мой топ фаворити!
  • 10 JEEP

    72 7 Отговор
    Гледайте къде зареждат такситата. По тях се ориентирайте. ;)

    Коментиран от #29

  • 11 гост

    98 6 Отговор
    Тия смешки за Шела не бях ги слушал скоро... След 2 бензинови помпи за 3 месеца повече там не стъпвам. А колкото до газта като цяло в бг е БОКЛУК. Зареждам на Марешки до края на сърбия разход 13.5 по магистрала със 120. Зареждам там до горе и в края на унгария разход 8.5 със 120... Това ако не е 50% въздух то па на ...

    Коментиран от #16

  • 12 JEEP

    56 4 Отговор

    До коментар #8 от "Да да":

    Не говори глупости! Качеството е подигравателно ниско. Ако си пътувал и зареждал след Словения примерно ще знаеш разликата.
    Нефтохима отдавна не преработва нефт. Нефтените инсталации са нарязани на скрап. Сега на мода е гудрона. В Румъния ги надушиха преди време лук ойл и им врътнаха кранчето. В БГ цирка е пълен. То за това и горивата са такива.

    Коментиран от #32, #37

  • 13 РОМ

    9 31 Отговор
    РОМПЕТРОЛ
  • 14 poliglota

    17 26 Отговор
    на всички малки газостанции е качествен почти без изключение. Иначе от големите вериги на Еко и на Ромпетрол особено са най-добри.
  • 15 Гост

    44 4 Отговор
    Зареждам където е най-евтино, но само на големите вериги бензиностанции. Газта навсякъде е еднаква помия не че е и бензина и дизела са по-различни затова където ми е евтино - там. И на омв и на лукойл и на шел горивата са различни са всяка бензиностанция. Не може да заредя във ВЕЛИКО ТЪРНОВО 30 литра газ за левче и да мина 300км а в СОФИЯ да сипя пак 30л само че за 1.10 и да мина 270 айде стига и не говорим за градско каране
  • 16 CuMo

    9 51 Отговор

    До коментар #11 от "гост":

    Имам един колега - същия дървен философ като теб, не е зареждал там даже в последната година, ама е категоричен, че е боклук. Нека, вие си карайте с боклуците на лукойл, газпром и ромпетрол, пък аз ше си карам с газчицата на шел, ще си ми гори максимум 8 на 100 и даже ще си взимам подаръците със смарт точките
  • 17 Гост

    25 42 Отговор
    Газ си готвиш дизел. се топлиш с бензин се возиш

    Коментиран от #43

  • 18 ТАС

    36 2 Отговор
    В България газта не е качествена за съжаление.

    Разхода на колите се изменя в течение на сезоните лято зима. Поради простия факт, че се изменя състава на Пропан-бутана(до колкото може да се каже, че е пропан бутан. Последните години през лятото е почти само пропан поради свръх производството му на запад(пропана и бутана са остатъчни продукти при крекинг процесите за производство на горива) и понижената му консумация там му пада цената. Това води до спад на мощността и повишен разход (при добрите газови инжекциони) на двигателите на колите.

    Това, че устройството за взимането на проба за качество е много скъпо е виц. Устройството за взимане на газ за анализ е няколко литров (до 3 литра) съд за високо налягане с два крана и чашка за пистолет за газова колонка(една битова бутилка за ПБ е по скъпа).
    Цената на анализа е друг въпрос, но принципно всички до скоро се караха в една лаборатория в София.

    Можете да бъдете сигурни в качеството на газта единствено за фирми които имат собствен склад и стоварище.
  • 19 Supercarfan

    35 4 Отговор
    Самият факт, че при зареждане още в Словения колата се чувства по съвсем друг начин, трябва да отговаря на въпроса съвсем изчерпателно.
  • 20 ТАС

    16 2 Отговор
    Къде е проблема със склада и стоварището.

    В момента доста големи вериги нямат складове в, които да извършват смесването(двата газа идват отделно от нефтохимите).

    Как се решава за доставката на бензиностанциите. Всяко от веригите всеки месец или седмица организира нещо, като търг за месечни доставки(седмични) и далия най-ниска цена печели.
    А спечелилия, какви ги върши и какво доставя на практика няма контрол. Так, че при смяна на доставчика настъпва промяна на качеството на горивото. И всеки ден да зарежда от едно и също място може да бъде изненадан неприятно.

    шел - до скоро нямаха склад - канеха се да изграждат(принципно са едни от най-компетентните в този бизнес в България и политика за следне на рекламациите, но тя дава последващи резултати не може да хване проблема веднага. За разлика от другите взимат мерки.

    Петрол - имат стоварища и складове, но слагат добавки в резервоара на самата бензиностанция метода им е такъв, че не може да разбърка добавката в резервоара и това понякога създава проблеми на двигателите.

    Лукойл имат стоварища и складове, но при периодичните прегледи (на всеки от 4 до 8 години обикновено 8)на резервоарите твърде много боклук се изкарва от тях.

    Екоелда внасяха от Гърция директно до скоро но имаше наскоро смяна на собствениците и сега не знам

    ОМВ нямат собствени

    Ромпетрол вкарваха от Румъния директно до скоро

    Коментиран от #22

  • 21 PETROL

    6 21 Отговор
    1.LUKOIL
  • 22 ТАС

    20 0 Отговор

    До коментар #20 от "ТАС":

    А как ви химически анализи съм виждал на "Пропан бутана" при инсталациите за горене не ми се говори. Истинския пропан бутан е само 22-23% от обема останалото: изобутани, изопропани, олиини, олифини и др.

    Коментиран от #23

  • 23 Грую

    22 4 Отговор

    До коментар #22 от "ТАС":

    Не съм се интересувал от състава и горивните свойства на газта обаче дали е пропан или бутан или изопропан или изобутан, то това са газообразни въглевоводороди и то от съвсем началото на хомоложния ред на въглеводородите, а изомерията им ще трябва да е само оптична, защото изомер в химията означава различно положение на атом по въглеродната верига, а какви изомери в съединение с една къса въглеродна верига и свързани около нея само водородни атоми? Оптичната изомерия е геометрична т.е. различни ъгли и завъртане на радикали по веригата, не съм чул това да влияе на горенето. Според мен качеството на газта идва от съдържанието на сажди в нея, тъй като тя още се нарича нефтен газ и се отделя като най-лека фракция при приролитичния, каталитичния крекинг и последващатата ректификация на нефто продуктите и като има повече сажди има на газовия клапан едно филтърче, което се запушва и колата почва да не върви, но това няма общо с горивните свойства на газта.

    Коментиран от #28

  • 24 Хулиган

    15 2 Отговор
    Що задавате риторични въпроси?
    Не мога да разбера ?????????????????????
  • 25 жигитайците

    5 1 Отговор
    Не знам що сички предпочитат големите вериги, които доказано са в картел. Номера е да хванеш кой е вносителя или доставчика и бензиностанциите да са му допълващ бизнес за диверсифициране на приходите. Секи сам да си проследи на кое гориво къде да сипва ако мисли достатъчно...
  • 26 japbest

    32 0 Отговор
    Колеги, имах 7 години бензиностанция, зареждал съм и от Плевен, Бургас, руска, румънска и дори гръцка, всичкате е боклук и е вярно че е на партиди. От специалист химик от завода в плевен знам че колкото е по-добър бензина на дадена марка толкова е по лоша газта, LPG е остатъчен продукт от рафинирането на бензина, така че силният бензин означава постна газ. До тези които споменават Шел- в момента те купуват от ГАЗТРАЙД-руска компания промъкнала се в БГ благодарение на няколко депутата, сещате се от коя партия.
  • 27 japbest

    35 6 Отговор
    Забравих да споделя, че лятото бях в Белгия на гости, цената на газта там е 35 цента-70ст, Хондата направо литна и даде 100км екстра пробег, направете си заключението.

    Коментиран от #41

  • 28 ТАС

    9 3 Отговор

    До коментар #23 от "Грую":

    За това, че горят си прав и повече енергия имат и за това си прав.

    Но я провери при какви температури се изпаряват.
    Кога започват полимеризация.
    Какво отделят при горене.

    За да се гори в горелка трябва да се изпари(както и в ДВГ без тези с директно впръскване на газа). Не се изпарява. Полимеризира по тръбите вътрешно. Не изгаря напълно. А съединенията, които отделя, понякога са толкова токсични и карциногенни, че е забранено половината от описаните газове да се ползват за горене.

    На теория сажди не би трябвало да има в газовете , но на практика......

    Виждал съм достатъчно чистения на резервоари за пропан бутан и знам какво се изкарва от тях. За 7-8 години от резервоар 10куб. се изкарват миниум една ръчна количка такива сажди.
  • 29 Виктор

    7 3 Отговор

    До коментар #10 от "JEEP":

    Повечето са на метан
  • 30 Патриот

    45 1 Отговор
    Не само "газта". Всичките ни горива са пълен кенеф. Ето защо двигателите отделят много токсични газове.
    НЕ може да пълниш фъшкии, а след теб да ухае на рози.
    Няма и контрор естествено. Отива комисията да проверява пълнят по 20-30 литра гориво за всеки член на комисията, малко суджу, малко филе елена и всичко е 6.
  • 31 Бай Кольо

    17 6 Отговор
    Не искам да коментирам ниското качество всеки го знае.....но за 1 месец на две различни газстанции да ми сипят 28л. при 27 литрова бутилка как ви се струва.....
  • 32 Гостенин

    20 3 Отговор

    До коментар #12 от "JEEP":

    Стига си подвеждал читателите с махленски клюки от селския пенсионерски клуб!

    ГУДРО̀Н м. Хим. Неочистен нефтен остатък, получаван след дестилиране на леките и на повечето тежки фракции, който е гъсто течно черносмолисто вещество и се използва за добиване на асфалтови битуми, за пътни настилки и др. От мазута могат да се получат чрез допълнителна дестилация при по-специални условия смазочни масла, вазелин и парафин,.. След тази преработка остава смолеста маса гудрон или асфалтова смола. Остатъкът от нефта след дестилацията, наречен гудрон, се използва в асфалтовата индустрия.

    Коментиран от #51, #55

  • 33 Гъзаджия

    1 7 Отговор
    Публикувано във факти.бг: В коментарите по-долу можете да споделите впечатленията си относно това, къде у нас е по-качествена газта за автомобили.

    БРАВО Славчев, подреждам ги по качество:
    1.Газпром
    2.Марешки
    3.Екопетролиум

    Всички останали само в краен случей.

    Коментиран от #39

  • 34 Мисирков

    10 0 Отговор
    Амчи що не си купят един хроматограф във всеки град и да правят проверки постоянно.Евтин е 2-3 хиляди евро.
  • 35 Бат Саше

    26 2 Отговор
    Имаше период, в който сондата пълнеше новата ми 24 литрова газова бутилка на 100 процента без да изключи. Разбира се, че почти веднага оправих проблема, но смешното нещо беше, че всички бензиностанции в града ми, сипваха в 24 литровата бутилка, по 25, 26 литра газ. Само на Шел брояча спираше на 23.700. Не знам за качеството, но в количествата как ни лъжат, не е истина.
  • 36 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 37 Да да

    13 3 Отговор

    До коментар #12 от "JEEP":

    Глупости си писал ти! Зареждал съм в цяла Европа и ви казвам че болшинството разлики в горивото са само в Главите ви ! Тоя дето му литнала Хондата с белгийска газ,да не е зареждал на Лук оил там,че имат доста бензиностанции! В Австрия са едни от най-качествените горива и то заради строгия контрол и изисквания,както и заради по-добрите технологии на преработка.
  • 38 Бай Х

    29 9 Отговор
    Ауди 80 В3, карбуратор, на сто години, не си знае километрите. джитка в София, нон-стоп. без старт-стоп.
    Зареждам на малките най-евтини бензиностанции. 10ст под големите.
    Колкото сипя, толкова изгаря. Върви като пушка. Когато има газ......

    На какви ми се правите бе, смотльовци, купили си скъпи коли , правите ги на газ, после плачете , че не ви вървят колите, газта ви била лоша. Ми карайте ги на бензин. те за това са направени.

    Аудито НЕ се продава.
    Ай, наздраве!

    Коментиран от #40, #50

  • 39 Бай Х

    8 3 Отговор

    До коментар #33 от "Гъзаджия":

    Аз съм оня с коня. /Аудито/.
    Карам 20-25 000 год на газ.
    ти колко караш , че знаеш всички бинзиностанции? 100 000?
    ТИР-а с два метални варела за газ , големи колкото бидоните ми за зеле?
    Ай , наздраве и на таб! пий едно и не се нерви за глупости :)))
  • 40 бахур

    16 2 Отговор

    До коментар #38 от "Бай Х":

    браво Бай Хой, и аз съм с такъв барутник, само че Голф, наследен от бащата.
    няма хубава, няма лоша газ...върви като луд,
    наздраве!
    вино и луканки - и гледайте по-леко на живота.
  • 41 CNG

    5 3 Отговор

    До коментар #27 от "japbest":

    Колеги от споделете ако някой има опит, кой са основните складове в БГ за пропан-бутан и ще излезе истината на яве - големи, малки газстанции!!! Важен е първоизточника, иначе ако искате качествено гориво зареждайте МЕТАН - 98-99% е чистотата в БГ, контрола е непрекъснат!!!
  • 42 bbb

    5 8 Отговор
    Стига автомобилът да не е японски, то няма абсолютни никакво значение къде и каква газ сипвате. Всичко се решава от качествен филтър и навременната му смяна.
  • 43 Гого

    3 0 Отговор

    До коментар #17 от "Гост":

    Много скъпичко ще ти излезе да се топлиш на дизел.
  • 44 Гост

    7 1 Отговор

    До коментар #8 от "Да да":

    ОМВ, там няма да заредя никога вече и причината е следната: газовата ми бутилка е 36 литра, а на въпросната бензиностанция никак успяват да заредят над 43 литра газ (другаде никой не е успял) и след последното ми зареждане на ОМВ нивомера на газта се повреди и показва нереално ниво, за разлика от преди, когато показваше много точно. За разхода да не говорим!
  • 45 КироГ

    9 0 Отговор
    40л бутилка ме изкарва 400-450км от нашто ОМВ, в Румъния и Сърбия под 500км не съм падал а рекорда ми беше 560
  • 46 Vasik Atanasova

    28 0 Отговор
    КОЕ Е КАЧЕСТВЕНО В БЪЛГАРИЯ
    ТОВА Е СТРАНАТА НА МЕНТЕТАТА
  • 47 ТИКВОЧА

    17 0 Отговор
    ЖИВЕЕМЕ В ДЪРЖАВА МЕНТЕ ВСИЧКО Е МАФИОТСКО. КАТО ОТИДЕТЕ В ГЪРЦИЯ ЗАРЕДЕТЕ ГИВОТО БЕЗ ЗНАЧЕНИЕ И КОЛАТА ВИ ЩЕ ВИ БЛАГОДАРИ.ВЕСЕЛИ ПРАЗНИЦИ.
  • 48 Нико

    13 1 Отговор
    Зареждам газ в Гърция, колата ми пее, и върви повече от на бензин! Пробега е също завиден. По голямо доказателство за мен от това няма. Думите са излишни!
  • 49 Метан

    6 0 Отговор
    Работата ми е свързана с много пътуване в страната. Имам фабрична метанова уредба и зареждам от повечето налични станции. ТВЪРДО съм убеден, че газта в Североизточна България (няма да цитирам вериги и градове) не отговаря на стандартите. Колкото по на север по морето, толкова по-зле. Стига се до там, че управленито на метана ме прехвърля на бензин, защото дава твърде много грешки.
    А парадокса е, че точно там газта е най-скъпа.
  • 50 А така да си знаят баровците на газта :D

    1 1 Отговор

    До коментар #38 от "Бай Х":

    А така да си знаят баровците на газта :D
  • 51 Коч

    2 2 Отговор

    До коментар #32 от "Гостенин":

    За теб лъжа замен истина в момента от гудрона правя дизел,бензин и котелно....сещаи се къде работя.
  • 52 Коч

    5 1 Отговор
    И от мен да знаете като зареждате газ да не ви лъжат погледнете манометъра на самата колонка ако налягането е под 15бара (стандарт за точност на колонката свързано и с точката на кипене при газа и търсено при проверкаи от метрологията)значи ви лъжат с количеството.
  • 53 Шкода и всичко останало

    4 1 Отговор
    10 години карах на газ, опели бмв-та фаувета после и тойота и хонда извода е, НИКВА ГАЗ, ПЪЛЕН ТАШ. К... Сега си карам октавия тди и си свиркам 45000км - - - - 0дефекти,от това по добре здраве му кажи..

    Коментиран от #54

  • 54 някой си

    3 0 Отговор

    До коментар #53 от "Шкода и всичко останало":

    аз работя там където го правят и съм навътре в нещата.значи при атмосферната дестилация не се преработва ЧИСТ нефт.значи отгоре на колоната излиза газ и бензин.по надолу лек и тежък дизел.от дъното излиза мазута.той отива за вакумна дестилация и от него вадят тежък дизел,шмф(широка маслена фракция и гудрон.бензина отива за крекиране,реформинг и етилен(но вече го няма).гудрона от вакумната инсталация отива за т.н инсталация кпто(от 2 години работи).там отново се вади бензин,дизел и шмф и от дъното на вакумната колона котелно гориво.дизела от атмосфернатадестилация и дизела от комплекса за тежки остатъци отива във хидроочистка за подобряване на качеството.различните хо произвеждат лек,тежък дизел,който след смесване по рецепта със допълнителни химии(цетанова добавка,за ниска температура-зимата,смазваща и други)е готова.а бензина има крекингбензин,реформат,алкилат бензинови компоненти се смесват със нов(ниско октанов бензин) и мтб(високо октанов компонент-110)по рецепта се правят бензина а95 и а98.преди се слагаше само в а98 добавка за прочистване на горивната система ама сега я слагат лукойл българия(в.златев-за ектото говоря)а нефтохима.а при газта пропана идва от инсталация крекин(пропан пропиленова фракция) оттам се отделя сяратаи самото разделяне се прави в инсталация полипропилен където този ппф се разделя на две.пропана отива за смесване със бутана (за колите)а пропилена или се изнася или в полипропилена(инсталация)при определени условия температура,во
  • 55 JEEP

    0 0 Отговор

    До коментар #32 от "Гостенин":

    Май ти с в такъв клуб. Чети и се интересувай преди да пишеш. Имам достатъчно приятели в тази област. И коментар №51 ти го е казал и №54 и аз ти го казвам. Това са фактите!
    пп
    Когато нещо не ти е ясно, по-добре си мълчи. Така ще постигнеш две неща - ще научиш нещо ново, а другите няма да научат, че си тъп.
  • 56 Тиражията

    2 0 Отговор
    Да ви кажа на газ меее немога да си изкривя душта и да каже че не обичам да карам всеки обича евтиното но понякога то излиза най скъпона понякога не. Колкото до това къде е най хубава или лоша според мен и моя опит най важно е каква ти е колата (мотора къф и е) и каква ти е уредбата това е. Много ясно че в русия горивата са по добри както пишат всички колеги по горе но немога да си обесня сега . . . В русия руското гориво е много хубаво ние или копуваме направо него или купуваме същия петрол и со го правим по същия начин . . . Та в края на краищата уж също ама нищо общо щото наще крадливи гадове го разреждат сипят му малко това-онова малко вода малко чесън кимьон лук и ни правят нас на манджа да им сърбаме попарата. Бей чак ся като го пиша тоя коментар се ядосвам не искам да пиша повече айде лек ден
  • 57 двайскинт

    2 1 Отговор
    значи без значение къде сипвам , като сипа 20 лева и си ми гори 20 лева , ква е тая работа не знам , качествена или не това е
  • 58 мамо аз съм пилот

    1 0 Отговор
    няма качествена газ, поне за София, аз не съм уцелил къде да сипвам. По ред съм ги карал. В момента сипвам на кристала на Обеля и съм доволен. Моята си харчи между 9,5 и 10 и щом на 200 км зареждам за около 20 лева значи е добре. Един ден ме пита момчето на една бензиностанция за колко ще хване, защото му бях казал да пълни до горе. Аз му викам между 20 и 21 литра и хоп закова на 20,60. На 200км заредят ли ми повече от 22 литра, повече не се връщам на тази бензиностанция. Относно качеството всичко е ала-бала.
  • 59 гощо

    2 2 Отговор
    Няма да си сложа АГУ никога!!!
  • 60 Този коментар е премахнат от модератор.