4 000 7

Шосе в Китай произвежда ток

Георги Касабов

Пътен участък, покрит с фотоелектрически панели, ще бъде пуснат в експлоатация до края на годината в китайския град Дзинан, съобщава ТАСС. Всеки квадратен метър от настилката може да произвежда електроенергия за около 100 юана (€12.80) годишно.

Участъкът е дълъг 1.12 км, а площта на фотоелектрическите панели достига 5 870 м2. Изчисленията сочат, че те могат да произвеждат по 817.2 кВт. Това електричество ще се включи в енергийната мрежа на Дзинан.

Главният архитект на проекта Цзян Хунцяо от университета "Тонгджи" в Шанхай обаче смята, че произведеният ток е най-малката полза от иновативния пътен участък. Много повече приходи можело да има от предоставяне на услуги като безжично зареждане на електромобили, навигация за безпилотни коли и т.н.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Обективен
    Отговор
    1 14:36  23.12.17
    Много учени, не е на добре
  • onq s konq
    Отговор
    2 01:45  24.12.17
    Доста оскъдна информация.Не е споменат принципа на производството на ток/поне дали физически или химически/,дали снежната покривка влияе на производството и по-важно-КОЛКО СТРУВА ПРОИЗВОДСТВОТО И ПОЛАГАНЕТО НА МЕТЪР ПОДОБНА НАСТИЛКА ,КОЛКО Е ГОДИШНАТА ТЕХНИЧЕСКА ПОДДРЪЖКА И КАКЪВ Е СРОКА НА ГОДНОСТ И ЕКСПЛОАТАЦИЯ.

    Коментиран от #4, #5

  • Електрика
    Отговор
    3 09:30  24.12.17
    Със сигурност е по-скъпо и произвежда по-малко от фотоволтаичен навес (покрив) върху пътя, който ще пази сянка дори. Друг вариант е фотоволтаични звукозащитни прегради. Ако ширината на една магистрала е 25м , то всеки метър навес върху нея би произвеждал 25kWp мощност. С други думи, на всеки 5 метра supercharger на Тесла. На всеки 80км магистрала 2GW мощност - една атомна централа. Да не пита пак някой откъде ще дойде токът за зареждане на електромобилите!

    Коментиран от #6

  • 4 11:16  25.12.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Патето Яки
    Отговор
    5 19:37  25.12.17

    До коментар #2 от "onq s konq":

    Магаре слушай внимателно няма да повтарям. Асфалта го мешат с дребни електрони, слагат и една жица от бакър и го полагат топъл. Като минава раздрънкано бмв от звука и дрънченето електроните изпадат в ужасни вибрации и така идва променлив ток по жицата. Ако искат прав ток просто разпъват синусоидата и става прав.
  • гост
    Отговор
    6 11:44  28.12.17

    До коментар #3 от "Електрика":

    Махни, че навес ще произвежда повече, но ще има и предпазна функция на пътното платно, както и цената ще е в пъти по-ниска и по този начин вместо 30км може да се покрият 100км. А когато на пътя не вали сняг, не го нагрява слънцето и не е наводнен, то и състоянието му може да се запази много по-дълго. Например по продължението на м. тракия от Ст. Загора към морето има едни 200км на открит път с идеална южна част за поставяне на фотоволтаици. Така ще се намалят навяванията и ще се произвежда огромно количество ток.

    Коментиран от #7

  • Комунизъм
    Отговор
    7 08:42  02.01.18

    До коментар #6 от "гост":

    А кой да ги сложи тези фотопанели, държавата ли??? След санирането да вземем още 5 милиарда заем да сложим фотоволтаици по магистралите а??? Единственото нещо което трябва да направи държавата е да построй един голям АЕЦ за подсигуряване на Националната сигурност всичко останало е в частни ръце.

Напиши коментар:


Публикувай