6 551 76

И Toyota минава само на ток

Радослав Славчев

Toyota Motor Corporation обяви плановете си за популяризиране на електрическите автомобили за десетилетието 2020-2030. Стратегията за електрифициране на превозните средства на Toyota се съсредоточава върху значително ускоряване на плановете за разработване и пускане на пазара на хибридни електрически превозни средства (HEV), плъгин хибридни автомобили (PHEV), електрически превозни средства с батерии (BEV) и електрически превозни средства с водородни горивни клетки (FCEV).

Електрификация на цялата гама на Toyota и Lexus
До 2030 Toyota цели да продава повече от 5.5 милиона електрифицирани превозни средства, включително и 1 милион автомобили с нулеви емисии (електрически автомобили с батерии BEV и с водородни горивни клетки FCEV).

Освен това до 2025 г. всеки модел в гамата на Toyota и Lexus по целия свят ще бъде или само с електрифицирано задвижване или с електрифицирана опция. Това ще бъде постигнато чрез увеличаване на броя на специализираните модели хибридни електрически автомобили (HEV), плъгин хибридни автомобили (PHEV), електрически автомобили с батерии (BEV) и електрически автомобили с водородни горивни клетки (FCEV) и чрез стандартизиране на електрифицираното задвижване на всички свои модели. В резултат броят на модели, разработени без електрифицирана версия, ще бъде сведен до нула.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Японеца
    Отговор
    1 11:17  26.12.17
    Това е доста амбициозно, но ще го постигнат до някаква степен! Дори и на 50% да успеят, ще е добре, имайки се впредвид, че 10г. тъпчат на едно место с хибридите си Приус и Лексъс! Много е интересно ваг, къде ще са в 2020г. Или пак всичко ще е "ЩЕ"?

    Коментиран от #5

  • 2 11:31  26.12.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Патриот
    Отговор
    3 12:50  26.12.17
    Явно под външен натиск. На японците няма да им е за първи път.

    Коментиран от #4

  • гост
    Отговор
    4 13:00  26.12.17

    До коментар #3 от "Патриот":

    А ВАГ и БМВ и те ли под "външен натиск" обявиха същото преди месеци ??? И всъщност трябва да се разбира не само Тойота и Лексус , а и всички дъщерни фирми , сегашни и предстоящи !!!!!

  • гост
    Отговор
    5 13:06  26.12.17

    До коментар #1 от "Японеца":

    Те и Тойота до 2020 ще са на "ще" , ама поне вече в правилната посока , макар че с тия водородни клетки само си оправдават досегашните загуби , иначе никакво бъдеще няма за тях !
  • гост
    Отговор
    6 13:17  26.12.17
    Като изключим Тесла от големите концерни единствено Рено-Нисан-Мицубиши имат реални конкурентни електромобили и възможност да ги направят масови до 3-5 години . Всички други имат нужда от 5 до 8 години за да си осигурят модели и най-важното батерии за тях , за да почнат да мислят за серии от половин - един милион броя , така че скоро ще има и размествания в класациите за производители !

    Коментиран от #43

  • Някой
    Отговор
    7 13:18  26.12.17
    Докато света изпада в електрическа криза,България ще се вози на хубаи-стари автомобили с висока Евро норма и малко замърсяване.Със сигурност по малко от производството на батерии около големите градове.В случая само + за наща държавка ,докато всички се върнат отново на двигатели :)

    Коментиран от #8, #65

  • Браво
    Отговор
    8 13:19  26.12.17

    До коментар #7 от "Някой":

    Много точно казано евала

    Коментиран от #66

  • Емил
    Отговор
    9 13:28  26.12.17
    Що за глубаво заглавие - "само на ток"! Какво му е "само-то" като 3/4 са с ДВГ?!

    Коментиран от #10

  • гост
    Отговор
    10 13:55  26.12.17

    До коментар #9 от "Емил":

    Не просто ще имат опция и за ДВГ , има голяма разлика !!! След 5-6 години като влезе Евро 7 и големите градове забранят въобще ДВГ-тата , познай колко от клиентите ще изберат това или чист електромобил !

    Коментиран от #11

  • Емил
    Отговор
    11 17:28  26.12.17

    До коментар #10 от "гост":

    Нещо не си дочел: "или с електрифицирана опция" - ДВГ твърдо, електрото е опцията!

    Коментиран от #12

  • гост
    Отговор
    12 17:40  26.12.17

    До коментар #11 от "Емил":

    Значи ще ти го кажа така , след 5 години като идеш в магазина на Тойота ще ти кажат предлагаме ти Корола в три варианта , само на батерия , плуг-ин хибрид с дозареждане от мрежата и пробег 50-60 км само на ток и обикновен хибрид без дозареждане , от които този само на батерии ще е най-евтин и с най-много данъчни облекчения и най-ниска цена за експлоатация , а обикновения хибрид освен по-високите цени за всичко ще бъде забранен и за движение в града !!!!! Е пробвай сега от три пъти да познаеш кой ще изберат 90% от купувачите ??!!
  • ончо
    Отговор
    13 17:59  26.12.17
    Мечти когато милиони минат на ток той ще почне да не стига и тогава всички ще минат отново на двг!Да не говорим че това изобщо няма да се въведе в много страни особено в америка!А производителите на петрол ще направят така че да хвърчат глави и правителства!

    Коментиран от #14

  • гост
    Отговор
    14 18:53  26.12.17

    До коментар #13 от "ончо":

    Ще ти се нали , показахме си рогцата нафтаджийски , ама не би , производителите на петрол са наясно мноооого преди теб и искат да са в играта и след сто години , а не да си отрежат сами клона и поради тая причина от над 10-15 години са от най-големите инвеститори във ВЕИ , а пък ти си чакай да ти кътат умрелия дизелак още 20 години , ама не би ! Те даже са много по-лесни от автопроизводителите , щото бензиностанциите стават на зарядни точно за месец и то не особено скъпо и всичко си е по-старумо , рафинериите на скрап и повече няма да ги тормозят зелени , държавни агенции и тем подобни , ама “стогодишните" и всички навързани за тях сервисчета и производители на " консумативи“ олеле мале , треска ги тресе !!!
  • Шел
    Отговор
    15 19:00  26.12.17
    Петролната компания Royal Dutch Shell се подготвя за бъдеще без бензинови и дизелови автомобили. Холандско-британският гигант погълна една от най-големите в Европа мрежи от зарядни станции за електромобили – NewMotion, съобщи Ройтер. NewMotion, основана през 2009 г., оперира мрежа от 30 хиляди зарядни станции в Западна Европа и осигурява достъп до многобройни партньорски пунктове за зареждане на електрически и хибридни транспортни средства. Shell, от своя страна, започна да инсталира станции за зареждане на електрически коли на бензиностанциите си във Великобритания, Холандия, Норвегия и други страни. След финализиране на сделката, мрежата на NewMotion ще работи паралелно със собствената зарядна инфраструктура на Shell.
  • Реалист
    Отговор
    16 19:08  26.12.17
    Рашки и арабески ще го отнесат...

    Коментиран от #18

  • onq s konq
    Отговор
    17 19:15  26.12.17
    Показателно е че производителите на ел.автомобили и зъб не обелват дали колите им приемат при зареждане еднакво дневна и нощна тарифа на тока.

    Коментиран от #19

  • гост
    Отговор
    18 19:26  26.12.17

    До коментар #16 от "Реалист":

    Арабеските не толкова , щото имат туризъм , търговия и слънце за половината свят , ама опитай да закараш някой на почивка в Сибир , че и пари да му искаш , а пък за слънце да не говорим с тоя полярен кръг с шест месеца нощ !
  • гост
    Отговор
    19 19:33  26.12.17

    До коментар #17 от "onq s konq":

    Е тва вече беше вица на деня , честно ! Ако обичаш ще ни разяснил ли особеностите на " дневния" и " нощния" ток и какво точно го интересува електромобила откъде и кога зареждаш ???

    Коментиран от #21

  • Антиелектрика
    Отговор
    20 19:39  26.12.17
    Обичайния заподозрян се е разпенил и пак сънува диктатура и забрани. Както обаче правилно отбеляза коментар № 9, заглавието няма нищо общо със статията - ДВГ остава! Същото съобщиха и от Мерцедес, БМВ и Волво. Просто за сега смятат, че няма да има само ДВГ, а хибриди. На мен не ми пука изобщо какво ще има - искам да има само развитие, а не диктатура!

    Коментиран от #23

  • onq s konq
    Отговор
    21 20:02  26.12.17

    До коментар #19 от "гост":

    Обяснявам:Аз карам яка 6-цилиндрова дизеларка и НЕ МОГА ДА Й НАЛИВАМ БЕНЗИН.По същата логика когато Ел.МПС-то се зареди с "дневен ток",то може да се движи само през деня,а ако с "нощен"-само през ноща.И затова е казано,че ТЕХНИКАТА ТРЯБВА ДА СЕ ПОЛЗВА ПО ПРЕДНАЗНАЧЕНИЕ.
  • гост
    Отговор
    22 20:38  26.12.17
    И откъде я измисли тая глупост ?? Значи ти като си зареждаш телефона през нощта , ще говориш само нощем по него , така ли ?? И да те светна електроцентралите си умират да се появят още нощни консуматори , щото те ако спират и тръгват по пет пъти на ден , тока им се оскъпява поне три пъти повече от равномерна консумация , а по-добър нощен консуматор от електромобилите още никой не е измислил !!!

    Коментиран от #24

  • гост
    Отговор
    23 20:51  26.12.17

    До коментар #20 от "Антиелектрика":

    Малко бъркаш понятията както винаги ама карай ! Диктатурата е еднолична форма на управление , упражнявана обикновенно от не особено интелигентни индивиди , а това за което говориш , демек отказа от изкопаеми горива е решение взето в световен мащаб от доста по-умни и знаещи хора от тук изявяващите се и за твое учудване дори в България подкрепящите го са мноооого повече от "джигитите" , та измисли си друга опорна точка , щото с тая не си актуален !

    Коментиран от #26

  • onq s konq
    Отговор
    24 20:52  26.12.17

    До коментар #22 от "гост":

    Да не пропуснем и още една подробност:Ако си забелязал едно е да налееш на бензинката 95 октана,друго е 100-върви по съвсем различен начин.А сигурно знаеш че дневната тарифа е доста по-скъпа от нощната,което значи че е нещо като високооктаново гориво,което неминуемо се отразява на електричката.
  • Електрика
    Отговор
    25 21:41  26.12.17
    "На мен не ми пука изобщо какво ще има - искам да има само развитие, а не диктатура!" Правилно! Наистина има развитие и това е важното. Около 606 гигавата нови соларни мощности ще заработят по света между 2017 и 2022 година, според GTM. Това се равнява на годишното производство на 100 атомни реактора. Те ще осигуряват зареждане на над 350 милиона електромобили. Дотогава я има 20 милиона, я не. Останалите гигавати ще осигуряват безвредно производство на батерии и фотоволтаици и затваряне на въглищните централи. Какво по-добро развитие си представяш? Дотогава цените на електромобилите ще е по-ниска от тази на ДВГ, така че изборът няма да е под диктат, а естествен. Единственото "побутване" ще е задължението, който цапа въздуха да си плаща, което също е естествено! Който желае да си плаща, за да може да цапа и да бръмчи, ще продължи да си доставя удоволствие с ДВГ още дъълги години.

    Коментиран от #27

  • Антиелектрика
    Отговор
    26 22:04  26.12.17

    До коментар #23 от "гост":

    Я дай списък на тези, които са го решили, за да разберем в коя област са точно знаещи и можещи, както да видим и какви са им доводите! И откъде измисли, че диктатурата е еднолична? Диктатурата на пролетариата и Апартеида какво са? И изобщо кое ти дава право да смяташ, че дъртата технология на електричките се подкрепя от интелигентни хора? Може би Шварценер и Ди Каприо са някакъв еталон за интелект?

    Коментиран от #28

  • Антиелектрика
    Отговор
    27 22:10  26.12.17

    До коментар #25 от "Електрика":

    Кой ти каза, че ДВГ цапа въздуха - той може да гори и водород! Просто технологията не позволява на този етап да замени бензина. Ако може да се доставя водород, аз пък искам такъв двигател - нито ще има емисии, нито ще е нужна някаква тъпа батерия, нито ще облъчва с ЕМП. Пък ако си мислиш, че тока ще е без пари и ще си напълно независим, значи вярваш още в дядо Мраз. За жалост утопиите за светло бъдеще, отдавна никой не ги взема на сериозно! Това за соларните панели сме го дъвкали вече милион пъти - слънцегреене има едва през 1/4 в годината. През останалата част от времето откъде ще идва електричеството - само не ми казвай от акумулаторни клетки, че тогава сметката с евтиния ток хич няма да ти излезе.

    Коментиран от #29

  • Електрика
    Отговор
    28 22:21  26.12.17

    До коментар #26 от "Антиелектрика":

    Никой не ти говори за дъртата КОНЦЕПЦИЯ на електричките, а за новите ТЕХНОЛОГИИ и най-вече на батериите. Правиш ли разлика между двете понятия? Графена и той ли е стара технология или дори концепция, като дори не съществуваше като понятие преди няколко години? Батериите и евтината енергия от ВЕИ са причина за масовото развитие на електромобилната промишленост. ДВГ остава скъпа и нерентабилна технология и се запъти към учебника по история. Икономиката ще си каже тежката дума. Въпрос на време е!

    Коментиран от #30

  • Електрика
    Отговор
    29 22:34  26.12.17

    До коментар #27 от "Антиелектрика":

    Не знам в коя пещера живееш, но днес на открито пече доста слънце. Достатъчно, за да се изкъпя с затоплена от слънчевите панели вода. Рядко има седмица, дори през зимата, когато поне 2 дни да няма слънце. Освен слънчевата, вятърната енергия също е чиста, а тя преобладава през нощта и най-вече зимата. Водород е много по-ефективно да се гори в микротурбини, за да може освен 36% електроенергиея, да се оползотвори и 60% топлинна енергия, която двигателя ти ще изхвърли в атмосферата като отпадък. Наясно ли си, че 40% от всичката електрическа енергия се използва за отопление и гореща вода?

    Коментиран от #31, #32

  • Антиелектрика
    Отговор
    30 22:42  26.12.17

    До коментар #28 от "Електрика":

    Какво за графена? Нещо съм пропуснал може би. Я дай да видим в кой електромобил се ползва. Това за ВЕИ-та са някакви твои разсъждения. Не знам как реши, че има бум на електрички, още повече пък ВЕИ-тата да са в основата им. Угодно избягваш въпроса за съхранението на електроенергията от ВЕИ-тата, защото и вятърните и слънчевите генератори могат да работят най-много до 25% от годината. За сега, всичко е някаква фантастика.

    Коментиран от #36

  • Антиелектрика
    Отговор
    31 22:49  26.12.17

    До коментар #29 от "Електрика":

    Стига бе човек, пак ли ще падаме на ниво обиди? Какви пещери сега те гонят? Има си официални данни за слънцегреенето у нас: "Средногодишното количество на слънчево греене за България е около 2 150 часа" - http://www.emde-solar.com/%D1%82%D0%BE%D0%BF%D0%BB%D0%B8%D0%BD%D0%BD%D0%B0-%D0%BA%D0%B0%D1%80%D1%82%D0%B0 Сам сметни колко са 2150 часа в годината, която има 8760 часа. Не е ли по-малко то 1/4??? Хайде по-сериозно - греело било слънце и ти се струвало, че има много слънцегреене! Вятърните генератори също работят 25% от времето в годината ПРИ ИДЕАЛНИ УСЛОВИЯ. Това са фактите, колкото и да се опитваш да ги извърташ!

    Коментиран от #34

  • Да да
    Отговор
    32 23:08  26.12.17

    До коментар #29 от "Електрика":

    Чета ви заигравките с Антиелектрика и забелязвам че тона в песента му леко се променя,но все още си държи на мелодията! След 2-3 години обаче не го виждам как ще успее с импровизациите,след като зарядни станции има вече дори пред супермаркетите! Учудващо за мен дори в и България!

    Коментиран от #33

  • Антиелектрика
    Отговор
    33 23:15  26.12.17

    До коментар #32 от "Да да":

    Мелодия, песен и импровизации??? Откога науката, истината и надигането на глава срещу лъжите са нещо от тези неща написани от теб? И какво общо имат тук някакви зарядни станции пред супермаркетите? Аз на никой нищо не искам да забранявам, за разлика от вас!
  • Електрика
    Отговор
    34 23:34  26.12.17

    До коментар #31 от "Антиелектрика":

    Е това ако не е импровизация и манипулация, не знам какво е! В най-добрия случай, си миеш зъбите по 3 минути на ден. 365 дни по 3 мин. = 18 часа. Значи си миеш зъбите веднъж на денонощие през 15 месеца!

    Коментиран от #35

  • Антиелектрика
    Отговор
    35 23:50  26.12.17

    До коментар #34 от "Електрика":

    Каква импровизация пък сега? Знаеш ли какво представлява една година? Не си ли учил в училище, че една година е една обиколка на Земята около Слънцето? На прост език, това е един цикъл в който Слънцето ще се върне на изходящата си позиция след 365 дни, заради наклона на земната ос от 23 градуса. Надявам се не се изразявам сложно и разбираш защо хората мерят слънцегреенето в часове през годината. Ако искаш им напиши, че са манипулатори, но като гледам се занимават именно със соларни панели :))))))) А примерът ти е толкова правилен, че сам не го осъзнаваш, защото слънцегреенето не е свързано с потреблението - т.е. не може да накараш Слънцето да грее когато искаш. Обикновено зимата при големи студове, потреблението става най-голямо, а Слънцето никакво го няма.

    Коментиран от #38

  • Електрика
    Отговор
    36 23:53  26.12.17

    До коментар #30 от "Антиелектрика":

    Съхранението? Днес в България има 3,5 милиона автомобила. Карат се значително по-малко. Ако всички те имат 100квч. батерии , могат да акумулират 350 000МВч електроенергия. Ако батериите са бъдещите 200квч или повече, си прави сметката, само в електромобилите какво колосално количество енергия може да се съхранява. Защо обаче е необходимо да се съхранява енергия, като може да се използва, когато я има. Ако трябва да зареждаш 100-200квч веднъж на 10-20 дни, какво значение има в кой ден и по кое време на денонощието ще зареждаш и на колко пъти и с каква мощност ще се извърши зареждането? През зимата така или иначе ще работят локални мини ТЕЦ-ове, по жилищните комплекси, които да осигурят топлинна и електрическа енергия едновременно без нужда от пренос на дълги разстояния.

    Коментиран от #37, #47

  • Антиелектрика
    Отговор
    37 00:03  27.12.17

    До коментар #36 от "Електрика":

    Ти ме уби!!! Значи ще си зареждаме електромобилите само като има вятър и слънце? Гениално!!!

    Коментиран от #39

  • Електрика
    Отговор
    38 00:13  27.12.17

    До коментар #35 от "Антиелектрика":

    "Знаеш ли какво представлява една година? Не си ли учил в училище, че една година е една обиколка на Земята около Слънцето? " Да не искаш да ми кажеш, че слънцето огрява земята с различно количество енергия по време на обиколката? По всяко време някъде грее слънце! Всеки час от денонощието всеки божи ден без значение от сезона. Останалото са технически подробности! Освен това, липсата на слънцегреене създава предпоставки за възникване на условия за вятър. Има страни с много язовири и ПАВЕЦ, които могат да акумулират огромни количества енергия. Всеки сам може да свърже 2+2

    Коментиран от #40

  • Електрика
    Отговор
    39 00:25  27.12.17

    До коментар #37 от "Антиелектрика":

    Ами точно това е идеята за demand responce. Цената на тока да зависи от производството, като по този начин се регулира потреблението. Никой не иска да си купува нещо на висока цена, ако може да го купи на по-ниска. Ако по обяд и през нощта, цената е два пъти по-ниска, защо да заредиш в друго време?
  • Антиелектрика
    Отговор
    40 00:26  27.12.17

    До коментар #38 от "Електрика":

    "Да не искаш да ми кажеш, че слънцето огрява земята с различно количество енергия по време на обиколката?" Точно това искам да кажа. Остави другото, но още преди няколко века Кеплер математически е доказал, че орбитата на Земята е елипса: "Математически видовете орбити за пръв път са анализирани от Йохан Кеплер, който формулира три закона на орбиталното движение. Той установява, че орбитите на телата в Слънчевата система са елипси, а не кръгови или епициклични, както се е смятало преди това." Не е лошо, че не знаеш тези неща, лошо е, че опитваш да ги отричаш!
  • Електрика
    Отговор
    41 00:57  27.12.17
    И това по какъв начин засяга коментирания казус? Да не би континентите да са разположени равномерно по площта на земята, а тя да се огрява еднакво през годините на една и съща дата? На тази дата облаците минават по един и същ начин точно в определени часове? Ти май наистина си вярваш, че всичко зависи от човека и може да подчиним природата и да я манипулира? Където има по-слабо слънцегреене, може да се компенсира с повече фотоволтаици! Както казах - технически подробности!
  • onq s konq
    Отговор
    42 09:36  27.12.17
    Е не знам колко ше искарат с батерии за веф ама то японска им работа!
  • 333
    Отговор
    43 11:59  27.12.17

    До коментар #6 от "гост":

    Chevrolet Bolt имат повече продажби от Тесла в последните месеци. Fiat имат 500e, PSA също имат електрички, Ford имат Focus и Mondeo electric. Hyundai имат Ioniq, който е един от най-ефективните електрически автомобили, със значително по-ниска консумация от Zoe, което е доста по-малко. Китайците не ги знам, ама в момента най-големият производител на електрически превозни средства в света е Китай. Европейските премиуми не бързат. Винаги са били така и клиентите им са такива. Искат завършени продукти, не полуфабрикати. Което не значи, че нямат потенциал. Напротив!
  • Електрика
    Отговор
    44 13:46  27.12.17
    "Hyundai имат Ioniq, който е един от най-ефективните електрически автомобили, със значително по-ниска консумация от Zoe, което е доста по-малко. " Това е най-глупавият критерий по който може да си избереш електромобил. Какъв е смисълът да платиш същата цена с която може да си купиш по-голям електромобил с двойно по-голям пробег и много по-добри технически характеристики? Двойно по-голямо ускорение, двойно по-бързо зареждане, 60 километра по-висока максимална скорост и почти два пъти по-висока мощност? Като претеглиш тези критерии спрямо няколко процента по-висока ефективност, дали си заслужава? 14kWh срещу 17kWh за 100км, разликата е 40~60 стотинки на 100км. и това на книга. Как ли е в реалния живот?
  • Емил
    Отговор
    45 13:58  27.12.17
    След 5 г. ще има три варианта: 1. Електро с кондензаторна батерия (голям пробег, бързо зареждане, но още скъпо). 2. Електро с Li-Polimer - средна цена, среден пробег. 3. Електро - евтино - горивни клетки! Дървеният-камък, наречен хибрид ще е забравен, заедно с ДВГ!

    Коментиран от #46

  • Електрика
    Отговор
    46 15:47  27.12.17

    До коментар #45 от "Емил":

    Объркал си технологиите. Суперкондензаторите имат много бързо зареждане, но малка енергийна плътност, което ще рече по-малък пробег от литиевите батерии. Основно техна предимство е много по-големия брой цикли живот. Това предимство обаче, е малко безпредметно, откакто има електромобили с дълъг пробег. Ако една батерия има живот 2000 цикъла заряд разряд, то ако пробегът и е 100 километра, това са 200 000 километра живота преди пробегът да стане 80 километра. Това е средният пробег за 12 години. При електромобили с 500 километра пробег обаче, тези 2000 цикъла се равняват на един милион километра, които е почти невъзможно някой да измине, следователно голям брой от циклите могат да се ползват за друго предназначение, още докато са на автомобила или след това. Дори след изминаване на един милион километра, пробегът ще е паднал на 400 километра и ще има още доста живот в батерията.
  • Др ХАУС
    Отговор
    47 23:49  27.12.17

    До коментар #36 от "Електрика":

    Локални мини ТЕЦове ти наред ли си бе човек??? Ходи ти живей до този мини тец, сега се връщам от Велинград минавам през едно село не се диша а е в планината мирише на печки, та така с твоите локални мини тецове. Щял да използва батериите на колите за съхраняване на енергия как я мислиш ти тая рабата пълна простотия, ти чувал ли си за цени на едро и на дребно, кой ще тръгне да се занимава с тебе да ти изкупува мижавата енергия???? Истината е в соларни панели или мини веи турбини обаче локални за всяко домакинство без да се продава излишъка на пазара защото ще настане пълен хаус.
  • Електрика
    Отговор
    48 08:43  28.12.17
    За тебе мижава енергия, но за цял континент като Австралия не е и им решава проблема с енергийната система. Там миналия месец заработи най-голямата батерия в света, Powerpack 2 с изходна мощност само 100 мегавата и капацитет 129 мегаватчаса. Ако батериите на електромобилите са минималните смислени 60квч, тази мощност може да се осигури само от 4600 домашни двупосочни зарядни станции с мощност 22kW , а капацитетът ще е 276 мегаватчаса или 33 000 електромобила, които връщат електроенергията директно в стандартен контакт с мощност 3 киловата. Това са 2000 мегаватчаса капацитет, което е 20 пъти по-голям капацитет от най голямата батерия В момента. Това е така наречената виртуална централа. Процесът на зареждане или връщане в мрежата, се управлява софтуерно през интернет. Да си чувал за балансираща енергия, пазар за балансираща енергия, а за цените на тази енергия? Излишната енергия се продава на 0лв, а недостигът се купува на 2,5 пъти пазарната цена за деня. Мини тец-овете за които ти говоря представляват газови микротурбини, които са най-чистият познат източник на електроенергия от изкопаеми горива. Не се нуждаят дори от комин. Стартират за броени минути до пълна мощност и могат също да се ползват за балансираща енергия, като бонусът е гореща вода и отопление директно в абонатната станция на блока.

    Коментиран от #49

  • Др Хаус
    Отговор
    49 10:23  28.12.17

    До коментар #48 от "Електрика":

    Горене без комин е като възрастен човек без основно образование. Освен това приискало му се на човека да бъде прекупвач да прави пачките от търговия ама с какво с трици маймуни ще лови. Първо си вземи образованието после се прави на голям тарикат.
  • Електрика
    Отговор
    50 10:49  28.12.17
    Колкото и да ми се иска, в нашата Мила родина тези неща за които ти говоря ще се случат след 10-20 години. Също както навлизането на електромобилите. Забавно е обаче да слушам как "такова животно нема" въпреки, че по света всичко това работи, а не си го измислям и не говоря в бъдеще време. Вероятно наистина ми липсва основно образование, защото така и не мога да намеря коминът на моята газова печка. Понеже си по образован и имаш повече акъл, който ръсиш по форумите, би ли ми казал къде да го търся този комин, ето снимка на печката отзад

    Коментиран от #51, #57

  • Др ХАУС
    Отговор
    51 13:57  28.12.17

    До коментар #50 от "Електрика":

    Освен основно образование ти липсва и култура!!!!! Тези печки се ползват за складове и в най-лошият случай за магазини където трябва задължително проветрение!!!! Те и циганите си палят паркета в апартамента и се топлят а някой пушат по 20 цигари в апартамента ама на това се казва липсва на култура. Щом гост кара 20 годишен дизел а ти си тровиш децата като ги държиш на затворено и ги топлиш със газова печка няма бъдеще за България жалко само за децата ти(ни).
  • papur
    Отговор
    52 14:29  28.12.17
    От коли на печки а да видим ко става с фризерите после ще се псуваме на миксер
  • Лост
    Отговор
    53 17:06  28.12.17
    Ако някой гледа Гранд Тура и е автомобилен етусиаст ще знае, че тая година Хамънд катастрофира с електомобил и не можаха да загасят батериите с дни... като през цялото време се отделяше токсичен облак. Сега си предствете всички коли по света да са такива и да има огромни гигантски батерии съхраняващи слънчевата енергия от времето когато е имало слънце в различни точки на планетата... и ако се запали това нещо. За каква екология говорим тук, когато искаш да замениш нещо средно вредно до почти безвредно с нещо потенциално изключително опасно. Никой не знае реално как ще се подредят нещата, но едно е е сигурно винаги американската маркетингова лудост за нещо безвредно/безопасно/здравословно и т.н. е излизала през носа на първите потребители. Това е доказано през годините. Иначе няма спор, че за гъстонаселен град малки електромобилчета са много добро средство за предвижване от екологична гледна точка(поради ограничения пробег от/до работа и малките скорости). Това да забраняваш ДВГ си е чиста диктатура, в момента малолитражките с нови катализатори и/или с ГИ са изключително щадящи околната среда и няма логично обяснение защо ще ги забраняваш. Нека пазара сам да реши.

    Коментиран от #54

  • Антиелектрика
    Отговор
    54 19:12  28.12.17

    До коментар #53 от "Лост":

    Истината е прозаична - геополитика и опит за смазване на руската икономика. Не съм изобщо привърженик на конспиративните теории, защото никой не може да предвиди всички фактори и винаги задкулисните заговори се провалят по една или друга причина. Обаче е факт, че истерията с псевдо екологията започна при разрива на отношенията с Русия. Няма какво да се впускаме в подробности, защото и руснаците виждаме какви правят с горивата у нас - отвратително качество на високи цени! Но да заменим една зависимост с друга, е меко казано дебилно! Това със соларни панели ветрогенератори във всички къщи, са пълни глупости, защото това означава, че във всеки дом ще има нужда от десетки ТОКСИЧНИ АКУМУЛАТОРИ!!! Да не говорим, че полупроводниците стареят, както и неодима си губи свойствата след няколко години.

    Коментиран от #55, #59, #61

  • гост
    Отговор
    55 21:00  28.12.17

    До коментар #54 от "Антиелектрика":

    http://3e-news.net/анализи/прогноза-50-спад-на-цените-на-петрола_58436

    Коментиран от #56

  • Антиелектрика
    Отговор
    56 21:27  28.12.17

    До коментар #55 от "гост":

    Тези прогнози ги разправяй на ужилените от Лемънбрадърс! Да не говорим, че цената не бензина у нас е почти същата, каквато беше при двойно по-скъп петрол!

    Коментиран от #58

  • Онзи
    Отговор
    57 21:37  28.12.17

    До коментар #50 от "Електрика":

    Сериозно ли търсиш комин в такава печка?Ай бегай тогава.А какъв е тоя кюнец дето излиза от всяко жилище с газов котел?Нещо към декора ли е?

    Коментиран от #60

  • гост
    Отговор
    58 21:51  28.12.17

    До коментар #56 от "Антиелектрика":

    http://3e-news.net/анализи/ще-стане-ли-2030-най-мрачната-за-тец-овете-на-въглища-в-европа_58472
  • Др ХАУС Песимист
    Отговор
    59 22:22  28.12.17

    До коментар #54 от "Антиелектрика":

    Прав си пълна глупост е да има по няколко лаптопа с батерии на домакинство, къде по яко е ПЦто с кабела. А какво безумие е някой да си мисли, че всеки човек може да има поне по един телефон и таблет, това никога не може да стане. Еми UPSите това е дело на дяволът защо ти е такова дяволскво изчадие, анатема??? И накрая всеки сам да си произвежда необходимата енергия, моляяяя това не мое го бъде????

    Коментиран от #62

  • Електрика
    Отговор
    60 23:19  28.12.17

    До коментар #57 от "Онзи":

    " Сериозно ли търсиш комин в такава печка?Ай бегай тогава.А какъв е тоя кюнец дето излиза от всяко жилище с газов котел?Нещо към декора ли е?" Поправи ме ако греша, но комините не се ли намираха на покрива на сградата и нямаше ли някакво правило за височината на комина спрямо билото на покрива? Защо тогава тръбата за изходящи газове на газовите котли се намират на СТЕНИТЕ на всяко жилище? Щом няма горене без комин, къде е коминът на двигателя с вътрешно ГОРЕНЕ? Ех, ама как ме разсмивате с " Е па такова животно нема"

    Коментиран от #63

  • Електрика
    Отговор
    61 23:29  28.12.17

    До коментар #54 от "Антиелектрика":

    Всъщност е точно обратното! За да затворят всичките въглищни ТЕЦ-ове, почти всички европейски страни ще станат много повече зависими от Русия, защото ще трябва да преминат на газ! На този етап пълно преминаване към ВЕИ е физически невъзможно, въпреки че има технически решения. Това за съжаление е дълъг процес, а не еднократно действие.
  • Антиелектрика
    Отговор
    62 23:41  28.12.17

    До коментар #59 от "Др ХАУС Песимист":

    Нещо сърказмът ти е доста неуместен. Я ни светни как работи UPS без акумулатор? Кажи ни ти колко соларни панели и ветрогенератори имаш у вас и колко лаптопа зареди с тях? Има ги свободно на пазара - хайде купи си и стани независим. Много е лесно да се плямпа за светло бъдеще и безплатен обяд!

    Коментиран от #64

  • Др ХАУС
    Отговор
    63 23:54  28.12.17

    До коментар #60 от "Електрика":

    Знаеш ли с този кометар ставаш жалък, ако бях написал EXHAUSTER по-добре ли щеше да се почувстваш? Да наистина колата няма комин затова си наври ауспуха дълбоко в гърлото и дишай спокойно, незнаех че тук има буквояди които не могат да водят интелигентни разговори. Пак го повтарям за жалост такива като гост/Електрика не са за чистият въздух по убеждение а по финансова изгода.

    Коментиран от #67

  • Др ХАУС
    Отговор
    64 00:04  29.12.17

    До коментар #62 от "Антиелектрика":

    Ти от коя планета падаш безплатен бил соларният панел, да не би Бойко след санирането да започна да раздава соларни панели??? Тази система не е евтина но накрая се отблагодарява, плямпането го оставям на тебе пали си печката и не се притеснявай не продавам скъп ток на Държавата и не те ощетявам с нищо.
  • Кой кой
    Отговор
    65 04:02  29.12.17

    До коментар #7 от "Някой":

    Вярвай в това, щом те успокоява. Но фактите говорят сами, а ти пак си спал в час... Производство на 1 KWh батериен капацитет има емисии 150-200 kg CO2, според проучване от тази година: http://bit.ly/2sz1c41 Масовите ел. коли са между 24 и 60 KWh, т.е. между 3.6 и 12 тона въглерод. Една петролна кола има ОБЩО емисии 300-500 г CO2/км с вкл. емисии по добив, транспорт рафиниране и дистрибуция на петрола, а ел.кола заради тока - 80-100 г/км: https://youtu.be/n0WNZU3Q_8g?t=3m2s След 150 хил км една ел. кола ще е изпуснала м/у 15.6 и 27 тона, а петролна кола - между 45 и 75 тона!
  • Хах
    Отговор
    66 04:08  29.12.17

    До коментар #8 от "Браво":

    На кое браво? Че някой говори тоталните глупости, а ти не само нямаш обосновано мнение, ами даже му ръкопляскаш. Прогресът е като изгрева и залеза - харесва ли ти или не - не може да бъде спрян. Колите на течно гориво си заминават и причините са съвършено прости: http://bit.ly/2zHUhJZ http://bit.ly/2i76gct Само не знам как има такива, дето не могат да го разумеят още...
  • Електрика
    Отговор
    67 08:55  29.12.17

    До коментар #63 от "Др ХАУС":

    Не знам дали наистина не разбираш разликата или само се правиш на глупав! Ако сградата няма комин, може ли да си направиш един такъв EXHAUSTER на външната си стена както го правиш за газов котел, но вместо това да ползваш печка на въглища? Това е забранено защото ще опушиш и фасадата и съседите. Това е забранено дори за изход на кухненски аспиратор, защото изпаренията от готвенето са по-мръсни, отколкото изходящите газове от газов котел. От газовият котел излиза само голямо количество водни пари и въглероден двуокис. Няма прахови частици, а серните и азотни съединения са нищожни. Въглеродният двуокис има влияние върху глобалното затопляне, но не замърсява въздуха. Всички живи същества го отделяме при дишането си. Виждаш ли някаква разлика с тец-овете които се използват за производство на ток? Те могат ли да минат без комин? Ако не знаеш защо им трябва комин, може да прочетеш в Уикипедия: " Изграждането на високи комини в промишлените съоръжения за изгаряне – ТЕЦ, топлоцентрали и др. имат за цел да изхвърлят изгорелите газове и носените от тях сажди и вредни съединения в по-високите слоеве и по този начин да не замърсяват близката околна среда, но не решават проблема с пречистването на газовете." Микротурбините отделят много по-малко вредни вещества отколкото един газов котел. Могат да бъдат разположени дори на поляната до детската площадка, като заемат площ колкото 1-2 паркоместа за да захранят жилищен блок с ток и топла вода. [img]ht

    Коментиран от #72

  • Електрика
    Отговор
    68 09:02  29.12.17
    Микротурбините отделят много по-малко вредни вещества отколкото един газов котел. Могат да бъдат разположени дори на поляната до детската площадка, като заемат площ колкото 1-2 паркоместа за да захранят жилищен блок с ток и топла вода. Тази микро турбина има 60 киловата електрическа и 130 кв топлинна мощност. Отделя много по-малко вредни вещества, отколкото автомобил 60 киловата/100 конски сили на газ. Въобще няма защо да го сравняваме с дизелов автомобил пък бил той и с евро 10, което още не е излезнало! Да кажеш пак нещо за замърсяването от газовите турбини в сравнение с 20-годишните дизелови автомобили без никакво евро? При нужда, няколко такива микротурбини се свързват в паралел и могат да достигнат мощности от няколко мегавата които да осигурят и отоплението на сградата. По този начин освен замърсяването на въздуха, ще се намали и отделеният въглероден двуокис поне три пъти в сравнение с ТЕЦ, който работи с 30% КПД, а останалите 70% се изхвърлят във вид на топлина без тя да се ползва за каквото и да било. После токът се използва за затопляне на вода в електрическите бойлери.

    Коментиран от #73

  • Антиелектрика
    Отговор
    69 09:02  29.12.17
    Извинявай, че се намесвам в спора ви, но ми е чудно това: "Въглеродният двуокис има влияние върху глобалното затопляне, но не замърсява въздуха. Всички живи същества го отделяме при дишането си." Я обясни механизма на влияние на въглеродния двуокис в т.нар. Глобално затопляне. Как така на Марс няма затопляне с над 90% въглероден двуокис, а на Земята ще има с 0,039%?

    Коментиран от #70

  • Електрика
    Отговор
    70 10:05  29.12.17

    До коментар #69 от "Антиелектрика":

    Не мисля да задълбавам по тази тема, защото не вярвам че човекът е чак толкова отговорен за глобалното затопляне. От друга страна обаче съм 100% убеден, че мръсния въздух в градовете е изцяло човешко дело и може да се намали поне с 80%. Същото е и с киселинните дъждове и замърсяването на почвата. Те са 90% в следствие на отделянето при горенето на азотни и серни окиси. Глупаво е да разчитаме на огъня през 21 век за да си набавяме енергия.

    Коментиран от #71

  • Др ХАУС
    Отговор
    71 15:53  29.12.17

    До коментар #70 от "Електрика":

    Имам чувството че разговарям със шиз....ник. 1.Глупаво било да разчита на огъня през 21 век а той използва метан???Е ти този метан замразяваш ли го какво го правиш бе умнико?? 2. CO2 не замърсява въздуха, я пак си помисли и прочети малко преди да говориш глупости. То затова във вашето село всички дървета са изсечени щото само място заемат. И да ти кажа в ТЕЦовете има и газови котли и познай къде се изхвърлят изгорелите газове??? 3.За тебе знаем че децата ги отглеждаш в помещение с газова печка без вентилация така че нищо чудно и ако беше кмет до детските градини да цъфнат газови камери. И накрая смешно и трагично е да виждаш хора които се пишат еколози да рипат против дизелите на улицата дори с евро 6 обаче като трябва да извадят 2000 лева за климатици почват амааа аз сега това то газа е супер не замърсява. Ама казваш му освен че замърсява метана може и да гръмне за 5 лева не рискувай живота на децата, той ти вика е кво други ще направя кво толкова.
  • Др ХАУС
    Отговор
    72 16:00  29.12.17

    До коментар #67 от "Електрика":

    Отиди в ТЕЦ София който използва природен газ за ГОРЕНЕ качи се на КОМИНА му и дишай дълбоко ЧИСТ въздух. Аз съм пробвал все едно си в Амазонка чувстваш прилив на енергия и освежаване.

  • Др ХАУС
    Отговор
    73 16:23  29.12.17

    До коментар #68 от "Електрика":

    Микротурбините отделят много по-малко вредни вещества, това кой рекламен агент ти го каза :))) Цитат:Подходящи горива за микротурбините са както газообразните като природен газ, биогаз, сметищен газ, така и течните като газолин, керосин и дизелово гориво. Тоест каквото гориво използваш за горене такива отпадъчни продукти ще получиш накрая. Вместо да сложиш соларният панел на покрива и каквото не достига да си го вземеш от АЕЦ аз ще инсталирам в двора на детската градина микротурбина да ми гори отпадъци гениална идея няма що.
  • Електрика
    Отговор
    74 09:12  30.12.17
    "Публикувано във факти.бг: Колко ли ти е трудно да проумееш какво е реактивната съставка на променливото магнитно поле? Два кабела се неутрализирали - чутовна небивалица!!!" Объркал си човека с който да се заяждаш на тази тема. За всички които пишат тук е ясно, че аз съм най-върлия защитник на ВЕИ енергията тук. Също така обаче съм и реалист. В момента реалността е такава: MW % АЕЦ 2105 41.91% Кондензационни ТЕЦ 1993 39.68% Топлофикационни ТЕЦ 339 6.75% Заводски ТЕЦ 162 3.23% ВЕЦ 87 1.73% Малки ВЕЦ 134 2.67% ВяЕЦ 167 3.32% ФЕЦ 13 0.26% Био ТЕЦ 23 0.46% Товар на РБ 4720 http://www.eso.bg/?did=124#%D0%9E%D0%BF%D0%B5%D1%80%D0%B0%D1%82%D0%B8%D0%B2%D0%BD%D0%B8 %D0%B4%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D0%B8 След 2021 година, има голяма вероятност да ни накарат да затворим въглищните тецове или да плащаме огромни суми за въглеродни емисии за всеки произведен киловатчас от тях. В най-добрия случай 2030-та година със сигурност ще сме ги затворили. Пожелавам ти късмет със фотоволтаиците тогава през зимата. Трябва да има някакъв алтернативен източник на енергия който не замърсява. Публикувано във факти.бг: Микротурбините отделят много по-малко вредни вещества, това кой рекламен агент ти го каза :))) Това е моята информация. Може и да греша. Предложи някакъв по чист източник на енергия през зимата? Една микро турбина може да захрани цял блок, а отделя по-малко вредни вещества отколкото една единствена печка на в
  • Електрика
    Отговор
    75 09:25  30.12.17
    Една микро турбина може да захрани цял блок, а отделя по-малко вредни вещества отколкото една единствена печка на въглища. С това поне не си ли съгласен! При това освен топлина, произвежда и ток с който можеш да си захраниш климатиците, ако не ти харесва топлината от парното или водното подово отопление. През слънчевите дни, независимо от сезона, същата тази система, може да се допълни с фотоволтаици и панели за загряване на топла вода за да се намали ползването на микротурбините. Относно въглеродният двуокис, доколкото съм запознат той подхранва растенията, а киселинните дъждове ги убиват. Ти имаш ли някаква различна информация която да споделиш? Освен азотните и серни окиси, които ще спрат да се отделят при спирането на въглищните тецове, въглеродният двуокис също ще намалее поне три пъти. Тези днешни 2000 мегавата от ТЕЦ могат да се заместят само от 700 мегавата от микротурбини c когенерация. В момента за производството на тези 2000 мегавата електрическа енергия, се изхвърля над 4000 мегавата топлинна енергия като отпадък, който не може да се оползотвори, но за него е използвана 2/3 от енергията на горивото. Още толкова се изхвърля от АЕЦ Козлодуй.
  • Електрика
    Отговор
    76 09:38  30.12.17
    Упс, забравих да спомена и следващите по количество замърсяване, но първи по вреда за човека генератори на въглероден двуокис, азотни и серни окиси. Това са любимите ни автомобили. За разлика от въглищните тецове, те произвеждат вредните вещества в непосредствена близост до най-гъсто населените от човека места. Уж си се притеснил за децата заради въглеродния двуокис от една единствена 60 киловата микро турбина захранена с природен газ, а не обръщаш внимание на стотиците автомобили с много по-мощни двигатели, за хранене с бензин и дизел, които отделят азотни и серни окиси, които в белите дробове на децата се превръщат в киселини? А фините прахови частици, които безпрепятствено преминават в кръвообращението на човек? Всички тези автомобили, също изхвърлят 70-80% от енергията на горивото във вид на топлина, следователно от 70-80% от тяхното замърсяване нямаме никаква практическа полза.

Напиши коментар:


Публикувай