Last news in Fakti

8 Януари, 2018 12:37 66 734 53

Убиха ли човека, изобретил двигател на вода?

  • воден двигател-
  • водород-
  • станли мейър-
  • горивна клетка

През 1998 г. на паркинг пред ресторант в Гроув Сити, Охайо, умира Станли Алън Мейър. Изобретателят, брат му и двама белгийски инвеститори празнуват успешния завършек на 20-годишен проект за система, която разлага водата на кислород и водород и до голяма степен обезсмисля фосилните горива.

Станли Мейър отпива глътка сок от боровинки, хваща се за гърлото, стрелва се към входа на заведението и започва да повръща неконтролируемо навън. След него излиза притесненият му близнак Стивън, който пита какво става.

"Отровиха ме!", изрича Станли и умира. Изобретателят е на едва 57 г. и току-що е демонстрирал пред белгийците пустинното си бъги, което работи на чиста вода. По-късно брат му ще си спомни, че смъртта на изобретателя не е предизвикала никаква реакция у чужденците.

Днес Станли Мейър е едно от най-известните имена сред поддръжниците на теорията, че е възможно да бъде създаден двигател на вода. Голяма част от документалния филм на BBC It Runs on Water с водещ Артър Кларк е посветена на "водната горивна клетка" на изобретателя.


Според Мейър разработеният от него горивен елемент се нуждае от по-малко количество енергия за електролиза, отколкото предсказаното или измерваното от традиционната наука. Предполага се, че механизмът на действие включва т.нар Браунов газ - гърмяща смес със същия състав като течната вода.

За да работи, такова устройство би трябвало да наруши първия и втория закон на термодинамиката и не би се различавало принципно от хипотетичния вечен двигател. Мейър е съден от инвеститори и през 1996 г. съдът в Охайо го обявява за мошеник, а срещу него започва разследване от щатските министерства на енергетиката и отбраната. Умира преди патентът му да бъде признат.

Смъртта на Станли Мейър поражда множество слухове, че е бил ликвидиран от петролното лоби, а правителството на САЩ е замесено в отравянето му. Аутопсията обаче разкрива, че изобретателят е починал от мозъчна аневризма.

Макар да е отричана от физиците, теорията за водния двигател вдъхновява не един и двама ентусиасти. През 2008 г. японската компания Genepax представи автомобил с такава силова установка с твърдението, че е снабдена с енергиен генератор, който разделя водната молекула на кислород и водород.

Автомобилът не се нуждае от водороден преобразувател или резервоар под високо налягане, тъй като си произвежда горивото сам. Изобретението е защитено с патент в Японското патентно ведомство, но само година по-късно Genepax затваря врати. Обяснението е, че са свършили парите.


Поставете оценка:
Оценка 2.3 от 4 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 me be re

    143 5 Отговор
    И във Велико Търново имаше един такъв майстор, но изчезна някъде

    Коментиран от #35

  • 2 E на

    42 4 Отговор
    Ето някои от българите да прочетат малко.
    Няма да видим скоро такива нещо.
    Някой да не си помисли че колите на водород имат нещо общо с това.
  • 3 Гост

    61 47 Отговор
    "За да работи, такова устройство би трябвало да наруши първия и втория закон на термодинамиката" - Какво повече да си говорим? Някои хора разчитат на измама и чуждата неграмотност за да забогатеят.
  • 4 гост

    47 25 Отговор
    И тоя дето правел вино от водата също!

    Коментиран от #6, #15

  • 5 Перпетуум мобиле

    193 7 Отговор
    Влиза в бензиностанция в Германия стара жигула с двама вътре.Слиза единия нашенец и пита бензинджията може ли да му напълни резервоара с вода.Оня пълни до горе,нашия извадил едно хапче от някаква кутийка,пуснал го в резервоара,влязъл в колата,запалил и отпътувал .На другия ден пак резервоара догоре с вода,хапчето вътре и газ.На третия ден в бензиностанцията ги чакали шефовете на ШЕЛ...Почнал пазарлък,счупили го на милион,ония платили,дал нашия кутийката,влязъл в колата,и другия го попитал:
    -Всичките хапчета ли даде?
    -Да.
    -Ми ние какше караме,бе???
    Как,как..Както досега,на газ.
  • 6 Антикомунисt 1

    39 10 Отговор

    До коментар #4 от "гост":

    Тука вече се продъни жестоко. За Бога няма нищо невъзможно!

    Коментиран от #14, #23

  • 7 гост

    26 14 Отговор
    Енергията за разлагане на водната молекула е по-голяма от енергията, която се отделя при изгарянето на водорода и оттам по-разумно да се използва тази енергия за директно задвижване, а не за разграждане, за захранване на двг, който е с ниско кпд. Затова се използват резервуари за съхранение на водород и водородна клетка за добив на енергията. Батерията, която колата трябва да носи за пробег на 100км наред с цялата апаратура по конверсията би задвижила колата на по-голямо разстояние от тези 100км ако директно задвижва мпс-то. Затова няма такива коли по улиците, не е рентабилно, смислено и т.н.
    Реално водородните коли са безсмислени, защото производството на водород е енергоемко и водорода не е подходящ за носител на енергия. Пропан и метан изискват много по-малко енергия за производство отколкото водород и е много по-логично ВЕИ да съхраняват излишъците в пропан/метан, а не водород.

    Коментиран от #10, #50

  • 8 а дано ама надали

    25 8 Отговор
    Ако това наистина е възможно, значи светът ни трябва да се е разпаднал вече. Това би значело, че два от маслените филтри на основните закони на настоящата физика, са доста хлабави, и маслото тече яко по хасфалта. Това е като барон Мюнхаузен, който се хванал за косата и се изтеглил сам от блатото, в което бил затънал до шия.
  • 9 Расулюлах

    45 7 Отговор
    Поробителите не желаят да се лишат от робите си...икономическото робство е наи страшното
  • 10 Антиелектрика

    34 12 Отговор

    До коментар #7 от "гост":

    Не знам какви резевУари имаш предвид, но точно водородът е най-удачен носител на енергия - 4 пъти по-калоричен е от бензина и е напълно безвреден.
    Освен това и в пропана и в метана има водород.
    Къде си бил в часовете по химия?

    Коментиран от #11, #18

  • 11 на 22

    5 15 Отговор

    До коментар #10 от "Антиелектрика":

    Какво имаш предвид по калоричен , защото с калорий е величина за друга енергия ?

    Коментиран от #13, #46

  • 12 Supercarfan

    28 4 Отговор
    Изобретил е трънки... Май никой не е чувал за Илия Вълков и Мирчо Табаков.

    Коментиран от #34

  • 13 Антиелектрика

    18 1 Отговор

    До коментар #11 от "на 22":

    Ползвай Google, не е трудно ако не знаеш нещо да го прочетеш:
    http://www.remixbg.com/software/Table_11.htm
    http://www1.znam.bg/zmonres/edu/himia%2010/razdel1/urok2/text5.html
    Ако ти е трудно да се справиш, мога да ти го напиша направо - калоричността на водорода е 142 kJ/mol, а на бензина и пропана е 48-49 kJ/mol.

    Коментиран от #16, #17

  • 14 Garrincha

    6 4 Отговор

    До коментар #6 от "Антикомунисt 1":

    За кой бог ?

    Коментиран от #30

  • 15 nik

    10 10 Отговор

    До коментар #4 от "гост":

    преди 2050г имало много такива истински бум на чудотворци, Нашия даже бил най зле от тях, но само той имал късмета да го разпнат и ...
  • 16 Гост 3

    11 3 Отговор

    До коментар #13 от "Антиелектрика":

    Това са стойности за маса. При стойности за обем нещата стоят така: 9.17 MJ/L за водород и 34.2 MJ/L за бензин. Колко литра резервоар ще трябва за един автомобил и и под какво налягане ще се съхранява? Както и да е, статията е за т. нар. "перпето мобиле" и поредната измама свързана с изобретяването им.

    Коментиран от #19

  • 17 Електрика

    8 6 Отговор

    До коментар #13 от "Антиелектрика":

    Наистина въобще не е трудно да ползваш Google, но трябва да знаеш какво да търсиш, иначе намираш всякакви глупости които нямат нищо общо с темата.

    Ето ти нещо подходящо

    https://bg.m.wikipedia.org/wiki/Горивна_клетка

    Горивната клетка преобразува химическата енергия на горивото си в електрическа енергия с ефективност типично около 50% (останалата енергия се превръща в топлина). Ако горивната клетка се използва за захранване на превозно средство, тогава е важно да се вземат предвид и загубите при производството, транспортирането и съхранението. Автомобилите с горивни клетки, движещи се със сгъстен водород, имат ефективност (от източника на електрическа енергия до колелата) от 22%, ако водородът се съхранява като газ под високо налягане и 17%, ако се втечнява криогенно.

    Ефективността на електромобил с литиево-йонни батерии е около 80% от източника до колелата.

    С други думи, при производството на водород за километър се отделят повече вредни емисии отколкото от бензинов автомобил!
  • 18 висок

    11 15 Отговор

    До коментар #10 от "Антиелектрика":

    Абе неграмотник, водорода е най-ниско калоричното гориво от пирамидата на въглеводородите! Това че развива най-висока температура не означава, че е най-калоричен. Най калорични са мазут, гудрон....

    Коментиран от #20

  • 19 Антиелектрика

    7 2 Отговор

    До коментар #16 от "Гост 3":

    Както и да стоят нещата, водородът към момента е ненадминат източник на енергия - няма какво да го замести в ракетните двигатели.
    Ако технологията позволи в ДВГ да се гори водород, това ще е най-доброто и чисто превозно средство.
    https://www.capital.bg/biznes/tehnologii_i_nauka/2006/08/18/278130_da_suhranish_vodorod/
    https://news.bg/world/izrabotvat-nov-vodoroden-dvigatel-s-vatreshno-gorene.html
    Само времето ще покаже дали е възможно безопасно съхранение на водород.

    Коментиран от #21

  • 20 Антиелектрика

    19 2 Отговор

    До коментар #18 от "висок":

    Ако си свикнал да общуваш с такива епитети у ваше село, то аз не съм!
    Спазвай добрия тон и ако имаш да казваш нещо, дай нещо конкретно!
    Аз съм дал линк да се види колко е калоричността на водорода и мазута. Не е лошо да знаеш, че водорода не е в класа на въглеводорите, защото е водород и няма нищо общо с въглерода!
    Пиши до НАСА, че са неграмотници щом ползват ракети с водород вместо с мазут!
  • 21 Гост 3

    8 7 Отговор

    До коментар #19 от "Антиелектрика":

    В ракетите ползват ВТЕЧНЕН водород и кислород защото получената реакция е силно интензивна, а това е далеч извън обхвата на автомобилите. И защо да се наливат пари в ДВГ след като КПД-то на електрическите мотори е около 80-90%?

    Коментиран от #22

  • 22 Антиелектрика

    10 1 Отговор

    До коментар #21 от "Гост 3":

    Получената реакция се нарича горене.
    Не всичко е КПД, иначе още щяхме да сме на клоните и да ядем банани постигайки 90% усвояемост на храната, вместо да се блъскаме да обработваме земя и гледаме животни.
    Може да е ниско КПД, но това ще осигури най-чистия транспорт и ще позволи да се ползва цялата инфраструктура в света за производство на ДВГ.
    Нали за това съм постнал статии по въпроса?!

    Коментиран от #26, #38

  • 23 Патето Яки

    4 1 Отговор

    До коментар #6 от "Антикомунисt 1":

    кажи му да спре войните

    Коментиран от #31

  • 24 Тракторист хулиган

    8 1 Отговор
    Откак заживяхме здравословно караме колата само с ракия! Не е евтинко но спряхме да замърсяване въздуха.Сега чакам субсидия слагам захарна тръстика правя спирт за горене а отпадъците за печката.
  • 25 Vasik Atanasova

    13 5 Отговор
    УБИЛИ СА ГО
    ЯСНО Е
    ВОДОРОДНИЯ ДВИГАТЕЛ МИ ДОПАДА ПОВЕЧЕ ОТ ЕЛЕКТРИЧЕСКИЯ
  • 26 Гост 3

    2 1 Отговор

    До коментар #22 от "Антиелектрика":

    Ето едни статии и от мен: https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_Hydrogen_7
    https://en.wikipedia.org/wiki/Hydrogen_internal_combustion_engine_vehicle
    Хубаво е да се мечтае, но фактите говорят друго.

    Коментиран от #27

  • 27 Антиелектрика

    6 1 Отговор

    До коментар #26 от "Гост 3":

    Прощавай, ти прочете ли статията, която ми прати за 7-цата на водород?
    Я ми посочи един недостатък. Дори е минало сериозни тестове и водородът не се е запалил и при 1000 градуса.
    Лошото е когато не се предлага алтернатива на хората, а само им се нагала по фашистки да ползват само една технология. Аз лично бих я предпочел пред електричка, защото имам право на избор!

    Коментиран от #28, #43

  • 28 Гост 3

    5 1 Отговор

    До коментар #27 от "Антиелектрика":

    Да започнем с 50l/100km разход на втечнен водород и че не се произвежда повече? Видях и твоите статии, отпреди 10г. са (точно когато са произвели БМВ-то). Щом са изоставили тези разработки значи не е рентабилно.

    Коментиран от #29

  • 29 Антиелектрика

    7 1 Отговор

    До коментар #28 от "Гост 3":

    Първо, пише че с 8 литра минава между 200 и 300 км. Не знам къде видя разход 50 литра?
    Второ, това че е изоставено ми напомня как 100 години са били изоставени електричките.

    Коментиран от #32

  • 30 отговор

    6 3 Отговор

    До коментар #14 от "Garrincha":

    Бог е само един единствен.
  • 31 отговор

    2 3 Отговор

    До коментар #23 от "Патето Яки":

    Това зависи от вас хората
  • 32 Гост 3

    6 0 Отговор

    До коментар #29 от "Антиелектрика":

    8 килограма, а не литра. Разхода ти е даден в една таблица точно по средата на статията...

    Коментиран от #37

  • 33 СССРБарета

    6 6 Отговор
    В тоталитарна америка стават тези неща! Кравари Няма по долни и Лукави същества от вас и вашите работодатели!
  • 34 БОТЕВГРАДСКИ

    7 2 Отговор

    До коментар #12 от "Supercarfan":

    Напротив , много хора използват водородния агрегат( малко устройсво което разлага водата на кислород и водород) . Аз също го ползвам като помощно гориво. Но може спокойно бензиновите двигатели да минат 100 % на водородно гориво. Елементарно и просто устройство. Отивате в с. Горни Богров софойско и М. ТАБАКОВ ще ви помогне. Елементарно и просто , около. 500 лв. Ще ви струва.
  • 35 Модев

    4 3 Отговор

    До коментар #1 от "me be re":

    Това е Бесният Язовец, измислил е отоплителен костюм на метан - хапва консерва боб, облича херметичен костюм и хоп ..... пуска топливото, хем и диша топъл въздух
  • 36 Патриот

    3 2 Отговор
    Този са го убили, убили са най-вероятно и инженерът от Търново.

    Тия дни предполагам Илон Мъск ще спечели екскурзия до България, където Росен Ангелов(Първата жертва на председатерството ни на ЕС) ще го свитне, макар и мъртъв.
  • 37 Антиелектрика

    6 2 Отговор

    До коментар #32 от "Гост 3":

    Прав си, не са 8 литра, а 8 кг. За това го съхраняват при -253 градуса, а не при 600 атмосфери.
    Както казах, времето ще покаже, но тази технология според мен има бъдеще.

    Коментиран от #45

  • 38 Електрика

    6 3 Отговор

    До коментар #22 от "Антиелектрика":

    КПД няма значение наистина. Важна е цената за единица свършена работа и отделените емисии.

    Първичната енергия и за електромобила с батерия и за този на водород е електрическа енергия.

    Тесла модел S със 100kWh изминава 500км.

    При микса в България днес, се отделят 450гр СО2/kWh. За зареждане на батерията ще се отдели 45кг СО2 или 90гр СО2/км.


    До колелата ще са стигнали за да свършат работата 80kWh от заредените от мрежата 100kWh

    Ще сметнеш ли колко kWh ще са необходими за доставяне на 80kWh до колелата на водородните автомобили? А колко СО2 ще се отдели за производство на тази електроенергия за изминаване на км и за 500км?


    Това в какво ВЯРВАШ, няма нищо общо с фактите. Не го ли разбра досега?

    Когато фактите говорят и Боговете мълчат! Водородния автомобил няма начин да бъде по-чист от този на батерии. На този етап дори е по-мръсен от 20 годишен дизел с Евро 0
  • 39 Хаха

    3 2 Отговор
    естествено че го убиха човека е викал в ресторанта "Те ме отровиха" препоръчвам да следите поне анонимос българия и ще научите нещо повече по ?-а
  • 40 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 41 стоян георгиев

    4 7 Отговор
    пълно е с луди еи!!!!убили измамника дето щял да наруши законите на термодинамиката и да разгражда и пали водорода с енергиина печалба!!!!другари съвсем хипотетично ако се измисли двигател на вода лъвския дял пак ще иде в щатите ,така че няма за какво да убиват откривателя на въпросния двигател,дори тва ще бъде сериозен пробив да не се кланяме на разни камилари или руснаци само щото имат нефт.а и убииството не би спряло нищо.веднъж създадена технологията би могла да се развива и след смъртта на създателя и!
  • 42 Шаран БГ

    3 0 Отговор
    Много е трудно човек да се оправи с тая химия - само тройки ми пишеше другарката Петрова. О,Н и С...да се оправя дядо Менделеев. Знам само ,че у нашето село като умирал Кольо Кръчмаря, извикал тримата си сина и им казал:
    - Синове мои, аз си отивам от този свят, но ще Ви кажа , за да знаете и да помните, и никому не доверявайте --И ОТ ГРОЗДЕ СТАВА ВИНО !!!
  • 43 Бууууум

    0 1 Отговор

    До коментар #27 от "Антиелектрика":

    Водород+Кислород+Искра= Буууууууууууууууууууууууууууууум
  • 44 Румяна Костова

    9 0 Отговор
    Компетентно технически коментари,но аз повече се замислям над факта,че не можеш да си пуснеш патент за каквото изобретение ти хрумне.Има мъже в черно или в сиво,които слагат ,,Вето,,на гениални проекти при случай,че се застрашават интересите на онази шепа хора,на върха на световната пирамида.По тази и причина няма скоро да има одобрено ефективно лекарство против рака.
  • 45 Електрика

    3 1 Отговор

    До коментар #37 от "Антиелектрика":

    "Както казах, времето ще покаже, но тази технология според мен има бъдеще."

    Това за светлото бъдеще сме го слушали... слушали... слушали...

    Какво показва реалността обаче? Заровил си си главата в пясъка и не искаш да сметнеш!

    Нека ти помогна.
    За изминаване на онези 500км, с автомобил нуждаещ се от 80kWh енергия, ще е необходима първична енергия 470 kWh (спрямо 100 за Модел S), което за българския микс означава отделянето на 212кг СО2 (спрямо 45кг) или 423гр СО2/км. Което е 3,5 пъти повече от съвременен автомобил!

    Всеки който проявява здрав разум, ще задраска с много дебела черта такова бъдеще.

    Няма дори икономически смисъл, ако забравим замърсяването. Ако пресметнем само цената на необходимата електроенергия за производството на водород, 470 киловатчаса струват 100лв или 20лв/100км.

    С други думи само електроенергията за производството на водорода, струва колкото 10 литра бензин на 100 километра. За производството на този водород е необходимо изграждането на зарядни станции, всяка от които струва над един милион долара. Тази цена също трябва да се калкулира в цената на водорода плюс някаква печалба. Някой от вас би ли заложил парите си за успеха на тази технология?

    Анти, ти би ли инвестирал? Единствената причина да го направиш е точно защото си АНТИ и ще заложиш СРЕЩУ, а не ЗА!
  • 46 Виол

    3 0 Отговор

    До коментар #11 от "на 22":

    Калорията е единица за величината енергия/независимо каква/,а не е величина!!!
  • 47 Фриман

    2 0 Отговор
    Какво направи Илон да не го изпратят,много ми е интересно!))
  • 48 Youtube

    6 0 Отговор
    В Перник има трабант дето върви на вода,в youtube го има
  • 49 1122

    2 0 Отговор
    Като ви чета коментариите си мисля,че преди да пишете нещо убедете се,че то не съществува.АЗ мога да ви кажа само,че съм карал бус фиат с такава уредба,и дава икономия на гориво 50%.Всичко което сте писали са пълни глупости.Все едно някой да каже че не съществуват камили,защото той не е виждал камила.
  • 50 ама не знаете

    2 0 Отговор

    До коментар #7 от "гост":

    водата като не ставала, защо все изчезват или ги убиват такива учени които изобретяват такива двигатели а?? мммм???
  • 51 ван4о

    0 0 Отговор
    Питах пожарникар, отговори че ВОДАТА НЕ ГОРИ!
  • 52 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 53 Този коментар е премахнат от модератор.