5 410 9

Как се запълват пукнатини в асфалта

Радослав Славчев

У нас процесът е доста по-кардинален. Първо се изрязва по-голямо парче от асфалта, след което се правят "кръпките". В САЩ действат по-много по-елементарен начин и като се имат предвид техните и нашите пътища, то явно методите им са хем по-лесни и евтини, хем по-ефикасни. Вижте.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Klav
    Отговор
    1 12:31  10.01.18
    Аз не бих казал, че в САЩ пътищата са мнооого добри. Пък и това си е почти само смола или там каквото му слагат

    Коментиран от #3

  • Йордан
    Отговор
    2 12:47  10.01.18
    Ама така няма да може да се "асфалтира" в кал, в локви, в сняг и в текезесарска мръсотия...
  • гост
    Отговор
    3 12:54  10.01.18

    До коментар #1 от "Klav":

    Да, но този тип на запечатване предотвратява разрушаването на пътя и превръщането му в такъв от нашето ежедневие. Представи си, че пукнатината се запълни и не влиза вътре вода, която реално разрушава настилката за едина година: разширяване, замръзване, вода, отнасяне на материала, пак вода и се получава пълна разруха. Жалко, че у нас не се прилага, много рядко ще видиш запълване по подобен начин, в пловдивско съм виждал само.
  • 😎🤗😁😉
    Отговор
    4 13:16  10.01.18
    Те българите знаят най-добре как се лепи асфалт😀😁😉

  • ТАС
    Отговор
    5 13:21  10.01.18
    Наистина е изглежда добро решение. Но не съм сигурен да ли е подходящо за нашите пътища. В САЩ има изискване за междущатските пътища за бетонна основа (мисля, че беше от 20 до 40 см дебелина според терена) под асфалта. Тези бетонни плочи не са непрекъснати, а това изглежда, като разделяне на две плочи. И тогава традиционните кръпки не са подходящи. А заливане на пукнатини с битум съм виждал и в България, но по друг начин.

    Коментиран от #6

  • Реалист
    Отговор
    6 14:47  10.01.18

    До коментар #5 от "ТАС":

    Това с бетона май първо чичко Хитлер го е правил. Пътищата в Германия и Полша още са в добро състояние.
  • Дядо Мраз
    Отговор
    7 21:06  10.01.18
    Това става само за Калифорния, например. Където има зима този метод не върви. Първото заледяване увеличава цепнатината и става все едно не е кърпено. Нашият метод е по-траен - може да изкара 1-2 зими.
  • 😀😀😀
    Отговор
    8 13:45  11.01.18
    Може да стане лесно, бързо и дълготрайно. Обаче ако се прави така, как ще се усвоят едни пари за ежегоден ремонт на един и същи участък и едни и същи дупки?

    Коментиран от #9

  • гост
    Отговор
    9 19:01  12.01.18

    До коментар #8 от "😀😀😀":

    Ми да , няма да има батко и братко.Иначе , в Англия съм виждал как го правят - изрязват дупката, но между новия и стария асфалт се оставя фуга от 1 см итя се залива с битум.Той поема температурните разширения през зимата и лятото и кръпката си остава не разрушена за дъъъъълго време !

Напиши коментар:


Публикувай