2 354 26

Автоиндустрията ще изхарчи $90 млрд. за електромобили

Георги Касабов

Съвкупният обем на средствата, които големите автопроизводители ще инвестират в разработката на хибриди и коли на ток през следващите няколко години, достига $90 000 000 000, съобщава Reuters. Гигантските капиталовложения контрастират ярко на фона на броя продадени такива возила, които в момента са едва 1% от продукцията.

Сред производителите, които смятат да вложат най-внушителни средства за развитие на електромобилите, е Ford. На салона в Детройт "Синия овал" обяви, че до 2022 г. ще похарчи за разширяване на гамата си от екологично чисти модели $11 млрд. През следващите 4 години компанията ще пусне в продажба 40 електромобила и хибриди с възможност за зареждане от електропреносната мрежа.

Мащабни планове в тази насока крои и Mercedes-Benz. Немският гигант ще инвестира почти $12 млрд. за разработката на десет чисто електрически модела и 40 хибрида. Най-крупни инвестиционни намерения обаче има Volkswagen. Концернът ще похарчи $40 млрд., за да електрифицира цялата си моделна гама до 2030 г.

Китайските производители също се отказват от автомобилите с ДВГ. Chongqing Changan Automobile смята да пенсионира превозните средства с традиционни двигатели до 2025 г. и ще инвестира $15.4 млрд. за реализацията на новата си енергийна стратегия.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • ХХХ
    Отговор
    1 14:05  17.01.18
    Това на снимката какво е, като марка-модел? Много радва! ;)

    Коментиран от #5

  • Еее
    Отговор
    2 14:08  17.01.18
    Пари на вятъра.

    Коментиран от #3, #6, #7

  • Дааа
    Отговор
    3 14:10  17.01.18

    До коментар #2 от "Еее":

    Абсолютно си прав
  • Гост
    Отговор
    4 14:14  17.01.18
    До 1 то си пише ама някой трябва да чете😂

  • Гост
    Отговор
    5 14:37  17.01.18

    До коментар #1 от "ХХХ":

    Mercedes EQC
  • Никой
    Отговор
    6 19:13  17.01.18

    До коментар #2 от "Еее":

    Най-добре да си караме старите голфове и да не хвърляме пари по разработки и прогрес.

    Коментиран от #11

  • гост
    Отговор
    7 19:30  17.01.18

    До коментар #2 от "Еее":

    Дааа , на вятъра на промяната !!!! Който не го "хване" , отива в историята !!!

    Коментиран от #8

  • Сетиха се
    Отговор
    8 20:19  17.01.18

    До коментар #7 от "гост":

    "Съвкупният обем на средствата, които големите автопроизводители ще инвестират в разработката на хибриди и коли на ток през следващите няколко години, достига $90 000 000 000, съобщава Reuters. " Някой ще инвестират в разработка през следващите няколко години, а някои вече произвеждат от няколко години във вече изградени фабрики, наречени балони. Изводът - бизнесът с балони трябва да е успешен, щом всички се преориентират към него!
  • Патриот
    Отговор
    9 21:56  17.01.18
    Интересно за колко години ще инвестират тези 90 000 000 000 милиарда. 2 или 48? Има разлика нали? Най-вероятно отново под натиска на световното евреиство. Нали Мъск е такъв, трябва да има мушмуроци да му купуват батериите и колата да нощува на контакта.

    Коментиран от #10

  • Илон
    Отговор
    10 22:15  17.01.18

    До коментар #9 от "Патриот":

    Тук отново си прав! Аз ги накарах. Каквото им кажа на всички автомобилни концерни, те само викат "да сър" и изпълняват безприкословно. Ще им продавам батерии, защото имам в излишък и се чудя какво да ги правя. Миналата година направих 500 000 модел 3, които си стоят на склад и никой не ще да ги погледне. А фабриката за батерии произвежда ли произвежда, та от свръхпредлагане подна цената на лития и кобалта, та и техните складове са пълни.
  • Антиелектрика
    Отговор
    11 22:32  17.01.18

    До коментар #6 от "Никой":

    От кога прогресът е инвестиция в стара технология? Как пък не ви писна да пишете едни и същи лъжи и глупости под всяка статия? То бива невежество, но чак пък толкова не бива!!!
  • Прогресив
    Отговор
    12 22:41  17.01.18
    Е как пък не ти писна да пишеш, че литиево-йонните батерии и графена са по-стари от ДВГ? Не си ли чувал за Уики и чичо Гугъл?

    Коментиран от #13

  • Антиелектрика
    Отговор
    13 08:49  18.01.18

    До коментар #12 от "Прогресив":

    Какво общо има графена и литиево-йонните батерии със самата технология на електричките? Те ползват БАТЕРИИ за източник на енергия, а ДВГ ползва гориво!!! Все едно да кажа, че колите с бензин А-98 не са с ДВГ, защото горивото е по-ново! Или тези на метан не са с ДВГ, защото са почти един век по-нови. Хайде сега ползвай Google и виж какъв е принципа на действие на "новите" ти батерии! Имат ли анод, катод и електролит - ИМАТ! Същия принцип на действие като отпреди няколко века като батерията на Алесандро Волта! Какво има повече да пишеш с 1000 ника, едни и същи идиотщини и лъжи???

    Коментиран от #25

  • К'ъв Ник бе пич?
    Отговор
    14 09:23  18.01.18
    Не виждаш ли че дори нямам регистрация и пиша като гост? Още 1674 г. двигателят холандецът Кристиан Хюйгенс използва гориво и има бутала точно като всеки съвременен двигател с вътрешно горене. Кога каза че е бил създаден първия електромобил? Не е ли няколко века по нова технология от ДВГ? Кой лъже и демагогства? И последно за технология ли говориш или за принцип на действие че май много ги бъркаш едно с друго. Прочети си мнението.

    Коментиран от #15

  • Антиелектрика
    Отговор
    15 09:30  18.01.18

    До коментар #14 от "К'ъв Ник бе пич?":

    Много ясно съм ти написал какъв лъжец си в другата тема: Публикувано във факти.бг: Да, парната машина е ДВГ - двигател с ВЪНШНО горене! "Парната машина е вид двигател с външно горене" - https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9F%D0%B0%D1%80%D0%BD%D0%B0_%D0%BC%D0%B0%D1%88%D0%B8%D0%BD%D0%B0 А през 1674 г. Кристиян Хюйгенс изобретява спиралната пружина на часовника и НИКОГА НЕ Е ИЗОБРЕТЯВАЛ БУТАЛЕН ДВИГАТЕЛ - https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D1%80%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B8%D0%B0%D0%BD_%D0%A5%D1%8E%D0%B9%D0%B3%D0%B5%D0%BD%D1%81 За пореден път пишеш с различен ник, показваш фундаментална тъпота и лъжеш най-нагло!!!" Няма какво повече да си кажем, защото ми писна да се занимава с теб. Дори не може да видиш, че всеки път пишеш с различен ник, като шизофреник!!!
  • Що пишеш навсякъде
    Отговор
    16 10:16  18.01.18
    Едни и същи лъжи? Дал съм ти линкове в другата тема че принципът на двигателя с вътрешно горене е измислен 1674 година. Пак ти казвам че това няма никакво значение. Парните машини продължават да се ползват, дори компютърът ти се захранва от парна машина в момента, само технологиите се сменят. Продължаваш да не правиш разлика между технология и принцип.

    Коментиран от #17

  • Антиелектрика
    Отговор
    17 10:51  18.01.18

    До коментар #16 от "Що пишеш навсякъде":

    Алоооооу, многото никове - хората са разделили кое е двигател с вътрешно горене, кое е двигател с външно горене и какъв е принципът на буталото при АК-47! Спри да пишеш лъжи и тъпотии!!!

    Коментиран от #18

  • гост
    Отговор
    18 11:19  18.01.18

    До коментар #17 от "Антиелектрика":

    Бегай бързо да си караш "новата технология" ДВГ , че и Фандъкова почва да ги спира , що губиш ценно време тука , после има да се тюхкаш що не си го карах кога можеше , а сега само на село кръгчета и то кога нема полицаи !! Айде , после ще ми благодариш , бързай , бързай !!

    Коментиран от #19

  • Антиелектрика
    Отговор
    19 11:29  18.01.18

    До коментар #18 от "гост":

    Колко конструктивно, конкретно и изпълнено с факти мнение! Хайде да не ми даваш наклон ако обичаш! Научи ли се как се пише резервоар? Какво става с етера, откри ли го - бухахахахаха Интересно как доста по-умен и богат от теб човек казва това: Публикувано във факти.бг: Шефът на FCA завърши със съвета: "Не купувайте електромобили" и сподели, че през следващото десетилетие неговата компания няма да се занимава активно с електромобили, защото самите електрически превозни средства няма да се наложат в световен мащаб."? Така, че нали знаеш какво да направиш с мнението си и къде да си го поставиш?

    Коментиран от #20, #23

  • гост
    Отговор
    20 11:36  18.01.18

    До коментар #19 от "Антиелектрика":

    Мерси , че ме осведоми за мнението на шефа на "най-проспериращата" автомобилна компания в ПОСЛЕДНИТЕ 10 години , а какво ще стане в СЛЕДВАЩИТЕ десет , той горкия няма да види , щото нито той ще е "шеф" , нито компанията му ще се казва така , а да не говорим за собственика !

    Коментиран от #21

  • Антиелектрика
    Отговор
    21 11:55  18.01.18

    До коментар #20 от "гост":

    Оп, бях забравил, че работиш с кристална топка и си новия Нострадамус. Извинявай, г-н Ще.

    Коментиран от #22

  • гост
    Отговор
    22 12:23  18.01.18

    До коментар #21 от "Антиелектрика":

    Нямам нужда от никакви топки , а и всеки счетоводител само като погледне отчетите на "великия" FCA , ще ти каже същото , да не говорим , че този същия Маркионе лично каза , че без "стратегически" партньор няма да изкарат !

  • Пак лъжеш!
    Отговор
    23 13:59  18.01.18

    До коментар #19 от "Антиелектрика":

    Казва точно обратното : Италианският производител на суперколи Ferrari планира създаването на електрически автомобил през следващите 5 години. Това обяви шефът на марката и генерален директор на концерна Fiat Chrysler Automobiles - Серджио Маркионне, по време на изявлението си на международния автосалон в Детройт. Прочети още : https://www.actualno.com/cars/ferrari-pravi-elektricheski-konkurent-na-tesla-roadster-news_654925.html © Actualno.com

    Коментиран от #24

  • Антиелектрика
    Отговор
    24 14:04  18.01.18

    До коментар #23 от "Пак лъжеш!":

    Я се скрий и не ме занимавай!
  • Да да
    Отговор
    25 12:51  19.01.18

    До коментар #13 от "Антиелектрика":

    Или си много ограничен или просто не искаш да паднеш по гръб,че боли :). Единствената стара технология тук си ти. Още малко ще изкараш че тока е открит преди генераторите и преди батериите. Правел се е от мушмоли. Това че е имало ДВъншноГ,които са "усъвременени" уж на ДВГ но тези с външното горене са по-ефективни(АЕЦ,ТЕЦ с когенерация и др.) не е нищо. Единственото предимство на ДВГ е компактният размер в комплек с резервоара за гориво и нищо друго. Скоро и това предимство ще изчезне и незнам за какви глупости изобщо пишеш!Не че Ел.двигателите не са по-малки от ДВГ,по-мощни и по-ефективни.Просто резервоара им е малко голям. Засега! И новото е точно създаването на този резервоар - литий,полимери,графен,че даже и златни батерии.

    Коментиран от #26

  • Антиелектрика
    Отговор
    26 14:18  19.01.18

    До коментар #25 от "Да да":

    Когато фактите говорят, уж и боговете мълчат, но не и тъпаците! Дали аз съм стара технология не знам, но това заяждане звучи толкова тъпо колкото целия ти пост! Ако имаш нещо конкретно да казваш - казвай, ако ли не - просто си трай!!! И да, токът е открит преди батериите и генераторите, но мозъченцето ти няма как до го проумее!!! Разтягане на локуми и тъпизми от рода на това, че ДВГ и такъв с външно горене, са едни и същи, ги разправяй на баба си! Хората са написали ясно и точно - ЕЛЕКТРОМОБИЛИТЕ СА ПО-СТАРИ ОТ КОЛИТЕ С ДВГ!!! КРАЙ С ТЪПОТИИТЕ ТИ!!!

Напиши коментар:


Публикувай