21 605 52

Защо Mercedes-Benz сменя V-образните шестаци с редови

Георги Касабов

Завръщането на редовите шестцилиндрови двигатели в гамата на Mercedes-Benz след 20-годишна пауза, през която V-образната конфигурация бе пълновластен господар, със сигурност е зарадвала феновете на марката. Това решение обаче не е продиктувано от носталгия, а от съвсем прагматични причини.

Целта на промяната е икономическа целесъобразност. Според шефа на развойния отдел на Mercedes-Benz Ола Келениус редовите шестцилиндрови двигатели могат да се произвеждат на същата поточна линия, на която се сглобяват и четирицилиндровите мотори. Това е възможно заради общата модулна конструкция на двата типа агрегати.

"В технологичен план новите четири- и шестцилиндрови двигатели са клони на едно и също дърво", обяснява Келениус в интервю за Road and Track. "Горивните камери на тези мотори са еднакви, разстоянието от 90 мм между цилиндрите - също".

Оптимизираната компоновка на редовия шестак допринася и за по-лесното му интегриране в различни модели. Новият M256 няма традиционен стартер и алтернатор с ремък. Той е заменен от малък електромотор (наречен EQ Boost), който се намира между двигателя и скоростната кутия. Така се пести пространство, защото пред агрегата няма ремъци, ролки и обтегачи, което намалява дължината му.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Гост
    Отговор
    1 12:59  20.01.18
    Браво, закопавайте се! Пробвайте S class с редови двигател, ще имате голям успех в затриването си. Икономията е майка на мизерията. А преди бяха наистина славна марка!

    Коментиран от #4, #6, #14, #22

  • Гост
    Отговор
    2 13:11  20.01.18
    Хаххаха, тиии сериозно ли мислиш, че немеца е толко тъп, че да започне такава масивна промяна без да си е направил сметка? Много сте ми интересни такива хора където се мислите за по умни от немските инженери. Японците правят това от години и смятам че е правилен ход технологията вече позволява да се изкарат достатъчно коне и от малък агрегат без да го напраеят чуплив
  • ооооооо
    Отговор
    3 13:45  20.01.18
    откакто счетоводителите на фирмите започнаха "да правят" автомобилите - погрома е явен.
  • 4 14:35  20.01.18
    Този коментар е премахнат от модератор

  • Някой си
    Отговор
    5 14:55  20.01.18
    Крайно врема беше!
  • 333
    Отговор
    6 15:11  20.01.18

    До коментар #1 от "Гост":

    По-добре 6 цилиндров редови, отколкото V6. Единственото предимство е, че е по-къс.
  • незнайко
    Отговор
    7 15:17  20.01.18
    Най-накрая разбраха, че е нерентабилен 6 цилиндровия веобразен двигател ! По сложен за изработка а равностоен на редовия !!! Малко късно се усетиха, а може би ги притиска конкуренцията ???
  • Логобот
    Отговор
    8 15:37  20.01.18
    Сигурно затова бмв ги изпревари не изневери на редовния шеста най добрия мотор
  • гост
    Отговор
    9 16:24  20.01.18
    Редовият двигател е много по-балансиран и лек в сравнение с В6. В6 има повече въртящ момент, но в днешно време мнозинството производители компенсират това с турбо. Та най-добрите двигатели на МВ са точно 6ц. редови, явно искат да се завърнат към старата слава. Успех.
  • 10 17:17  20.01.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • просто фен
    Отговор
    11 17:30  20.01.18
    не знам от каква икономическа гледна точка ще и идва по евтино да направят редови 6 цилиндъра на поточната линия на 4ц т.е на този принцип може да правят В6 на линята на В8,10,12 . Щом е преценено че е по изгодно ... не можем ние да и правим сметка да разходите когато си нямаме капка напредстава за тяхната икономика . Лично аз съм приятно изненадат от това ,че ще почнат да правят отново Р6 . Всеки авто фен знае ,че редовите мотори са по здрави, балансирани , прости и ефтини за подръжка (може би и по леки) . Относно тунинга , всеки знае ,че Р6 може би е най добрия избор за тунинг независимо от марката на двигателя . Относно това да си купиш ЕС каласа с Р6 кое не му е в ред за да го затрие - примерно 3.2 или 3.5 би турбо с 350-400кс в което аз не виждам нищо лоши или нещо което да ги съсипе. всеки е чувал от какви малолитражни мотори вадят японците конете си - примерно 1.3 230кс и други десетки примери но не е мястото тук . За това нека стиснем палци и да се надяваме , че ще почнем и ние да се радваме на Р6 от тази марка.
  • Вилизар
    Отговор
    12 17:52  20.01.18
    Не се правете на по-умни от немските инженери( както някой бе написал по-горе). В Мерцедес знаят какво правят затова са най- добрите :)

    Коментиран от #20, #27

  • 333
    Отговор
    13 18:07  20.01.18

    До коментар #10 от "Гост":

    Ще изкараш литрова мощност от V двигател, колкото от редови точно друг път. Евентуално може да има малко повече въртящ момент в ниския диапазон на оборотите, ама при съвременните двигатели, където вече турбото е задължително, това не зависи от това дали е редови, или не е. Боксерите са съвсем друга бира, за разлика от V6 H6 си е балансиран, и няма нужда от чудеса, за да не подскача целия.
  • stukar
    Отговор
    14 18:30  20.01.18

    До коментар #1 от "Гост":

    Със значителното повишаване на литровата мощност, необходимостта от намирането на място в коша на двигателния отсек за поместването на голям брой високобемни цилиндри намалява- агрегата си остава достатъчно компактен и в редова композиция. Отделно, че достъпа до системите и механизмите за обслужване и ремонт е доста по- облекчен, в сравнение с V- образния и вече негативите от усложнената конструкция, за намаляване на цялостния обем на двигателя превишават ползите. Предполагам злъчни, назадничави и обидни изказвания, като твоето е имало когато Мерцедес са преминавали от редова във V- образна конструкция...
  • stukar
    Отговор
    15 18:36  20.01.18

    До коментар #10 от "Гост":

    След като приключиш с омекотяването на главите, предполагам ще ми кажеш че V 8 e най- гениалната конструкция, за бутален двигател с вътрешно горене
  • Гост
    Отговор
    16 18:56  20.01.18
    Пак питам - кой от вас някога е карал V8, 10 или 12, за да ми говори, колко бил добър редовия двигател? И тук не говорим само за звук и мощност! Пак повтарям, че хората са написали защо го правят - ИКОНОМИЯ! Не, че V-образните двигатели нямат недостатъци, но фирма като Мерцедес да изтъква като първопричина икономия от поточни линии, звучи супер отблъскващо!

    Коментиран от #29

  • Смешника
    Отговор
    17 19:07  20.01.18
    Ами аз BMW с V6 не съм виждал !!!
  • Зорлем
    Отговор
    18 19:47  20.01.18
    Това означава ли, че новите Мерцедеси ще поевтинеят?
  • Киридол
    Отговор
    19 20:25  20.01.18
    Защото който е карал OM606, знае много добре за какво иде реч. От къде сложиха тия рено-мерцедес боклуци с заден ангренаж и живот на веригата, по малко от на 1.1 на тойота.

    Коментиран от #51

  • Волвар
    Отговор
    20 20:40  20.01.18

    До коментар #12 от "Вилизар":

    Публикувано във факти.бг: Не се правете на по-умни от немските инженери( както някой бе написал по-горе). В Мерцедес знаят какво правят затова са най- добрите И като са най-добрите, защо изобщо се отклониха от праведния редови шестак? БМВ правиха трилитрови дизелови шестаци и скоро бяха признати за най-добрите в света.
  • John Doe
    Отговор
    21 20:50  20.01.18
    Ами, че то това си е най-готиният двигател! Истината е в 6 цииндровият редови и 6 цилиндровият боксер. Мисля, че като цяло редовите шестаци са доста емблематични. Някои легенди в бранша - 1Jz, 2Jz, Rb26det, S38b38, s54b32, N54b30(2jz на 21-ви век). Няма как от Mercedes да ссбъркат с вече доказали се двигатели.
  • 22 22:05  20.01.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Shumahera
    Отговор
    23 22:32  20.01.18
    Мерцедес се сетиха! Това е най здравия мотор в света! Мерцедес имат един здрав двигател и това е пет цилиндровия им дизел
  • rapon
    Отговор
    24 22:33  20.01.18
    V-образният е по тежък, има две глави, повече ремъци,4 вала, повече вибрации, по-малко КПД, гори повече и е по-ненадежден , само дето е по- къс. Аз съм фен на Р5 , но още не са на мода. Германците казано на кратко са гениални и са си направили сметката с този Р6, всичко друго е ала бала и робуване на предразсъдъци.
  • 750i
    Отговор
    25 22:37  20.01.18
    Само V12 5.7 L
  • 750i
    Отговор
    26 22:38  20.01.18
    BMW Е истинската марка
  • ГОРАЗД
    Отговор
    27 22:54  20.01.18

    До коментар #12 от "Вилизар":

    Най-добрите отдавна не са,но определено знаят какво правят!Въпреки издънките в надеждността последните две десетилетия,Мерцедес си остават едни от големите,и не остават да лежат на стара слава!
  • LEGIONARIVS
    Отговор
    28 23:11  20.01.18
    Трябва да си много технически неграмотен за да твърдиш че редови двигател е по хубав от ве образен. Най-добрата конструкция е V с разположение на цилиндровите блокове на 90 градуса. Четете малко, не е вредно

    Коментиран от #31

  • Erm
    Отговор
    29 23:32  20.01.18

    До коментар #16 от "Гост":

    Редовия двигател е най-добър до h6 -6 цилиндровия е най-добре балансирания двигател. 8 цилиндровия освен ,че е много дълъг,баланса му е като на 2 цилиндровия. Всичко над 8 редови се чупи-физика. За да увеличат броя на цилиндрите над 8 ,да запазят надежността и компактността бе въведен V- образния двигател.2 редови 3-ки =V6 ,2 редови 4-ки =V8 .......2 редови 6-ци=V12 следвият най- балансиран двигател и нормално това са два редови шестака под ъгъл - цизика!!!
  • 30 23:53  20.01.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • John Doe
    Отговор
    31 08:50  21.01.18

    До коментар #28 от "LEGIONARIVS":

    Ти като си чел, вземи да ни образоваш малко. С какво е по-добър V образния от редовия. Понеже аз не се сещам за нищо друго освен че е по-къс.

    Коментиран от #37

  • bmw
    Отговор
    32 08:53  21.01.18
    Редовия 6так е супер двигател.Може би най-добрия.Сравнително икономичен и достатъчно мощен.Имал съм и v8 ,няма да ви казвам колко е трошлив ,гори 3но на 6 цилиндровия, а има същата мощност.От мерцедесс им дойде ъкъла най-накрая.Новите модели не са им толкоса лоши,докато старкте (преди 2015) са пълна скръб.Цена като за порше, но качество като рено.
  • татко барба
    Отговор
    33 09:23  21.01.18
    Като са толкова умни тъпите немци, що не правят редови 8,10 и 12 на същата линия за 4, още по големи икономии ще имат - олигофрени, V-то е много компактен мотор.
  • Расулюлах
    Отговор
    34 11:27  21.01.18
    Аз съм решил като поефтинеят още 12 цилиндровите турбо мотори на мерцедес да си купя една s65amg и да си я карам докъто съм жив?.630 кони и 1000нютона мисля че ще върви прилично и гасчица ще си сложа да ми е ефтинко...защо гас ли?ми ще ми е по ефтинко и няма да взема малолитражка защото оценявам мощните мотори и това което предлагат и удоволствието от карането на такава кола с такъв мотор....
  • Расулюлах
    Отговор
    35 11:31  21.01.18
    Ако пък теслите станат по достъпни минавам директно на една бегачка и краи с бензиновите мотори и така....

    Коментиран от #36

  • Антон 1
    Отговор
    36 12:54  21.01.18

    До коментар #35 от "Расулюлах":

    Ти вземи се ограмоти , че да не си загубиш свидетелството ! Ще въвеждат проверовъчен за грамотност ! Няма как иначе :):):):)
  • hienata
    Отговор
    37 15:06  21.01.18

    До коментар #31 от "John Doe":

    V - образния е с по-нисък център на тежеста, по-малки вибрации, по-къс. При еднакви характеристики с редовия, това са все плюсове.

    Коментиран от #38, #39

  • John Doe
    Отговор
    38 18:15  21.01.18

    До коментар #37 от "hienata":

    Това с вибрациите е наистина ной-голямата глупост. Как може редовия шестак да е най-балансираният, наравно с боксера и v12, и ти да кажеш, че v6 има по-малко вибрации?
  • 333
    Отговор
    39 18:18  21.01.18

    До коментар #37 от "hienata":

    По-добре балансиран двигател от 6 цилиндров редови няма. Евентуално V12. V6 са два трицилиндрови двигателя, които може да ги балансираш само ако са на 180 градуса. Все едно да кажеш, че трицилиндровия е балансиран. Ами не е! Отделно имаш повече механични загуби като търкаляш 4 разпределителни вала, вместо два. Повече загуби от противотежестите на коляновия вал, каквито редовия 6 цилиндров няма.

    Коментиран от #41, #42

  • Нема Бира
    Отговор
    40 19:02  21.01.18
    Що минавали на редови? Щото такива им "подават" от Рено, що! Вече.
  • Има
    Отговор
    41 22:02  21.01.18

    До коментар #39 от "333":

    шест цилиндровият опозитен, но той има други ограничения.
  • hienata
    Отговор
    42 22:20  21.01.18

    До коментар #39 от "333":

    Да, за вибрациите сте прави, заблудил съм се. Може би защото редовите които съм виждал са все на дърти тресящи се таралясници, а новите 6 -таци са все V-образни. По принцип се старая да пиша за неща които съм видял с очите си, а не какво съм прочел. За мен единствения недостатък на V-образните е по-високата цена като обслужване и като цяло, но нали точно това се очаква от Мерцедес.

    Коментиран от #48

  • Един
    Отговор
    43 06:56  22.01.18
    Точно редовия шестак е труден за убиване..... А иначе какви ги мислят швабите.....никой не знае!
  • Миле
    Отговор
    44 09:33  22.01.18
    Колеги, не забравяйте че ЕС натиска автомобилните производители да свалят постоянно разхода на гориво до невъзможни нива.
  • 656
    Отговор
    45 10:43  22.01.18
    V е по добър от редовия двигател. GT-R минават от редови на V, във F1 и ЛьоМан е немислим редовия, просто V е по спортен а редовия по кротък (без BMW). Всичко е до намаляване на разходите, но германеца си знае (без дъртата Меркел)

    Коментиран от #46, #47

  • 333
    Отговор
    46 18:33  22.01.18

    До коментар #45 от "656":

    2JZ-GTE и RBххDET са едни от най-способните двигатели. Тоя втория е на стария GT-R, другия е на Супра и двата са I6. Новия на GT-R далеч не е толкова добър, колкото стария. BMW правят всичките сериозни дизели от един i6, като единствената разлика е в налягането на турбините и броя им. Тоя горе като го гледаш с електромотора и с 48V електрическа уредба ще е и с електрическо турбо. За това са тия 48V. Едно, че ще има електромотор, който да не бави при ниски обороти, второ, че турбото ще се върти и от електромотор, и няма да има лаг.
  • 333
    Отговор
    47 18:44  22.01.18

    До коментар #45 от "656":

    А във WRC повечето са редови :). Сега виж паркираните автомобили около теб, и кажи на F1 ли приличат, на LMP ли приличат, или на WRC автомобил най-много.

    Коментиран от #49

  • 333
    Отговор
    48 18:56  22.01.18

    До коментар #42 от "hienata":

    Най-големия недостатък на V6 е, че не е V8 :). При 8 гърла си заслужава усложнената конструкция, при 6 е спорно. Тия, дето искат максимума и не ги притеснява поддръжката, няма да си вземат V6 или 6 редови, ще си вземат V8 и нагоре. За по-скромни хора, които ги притеснява и I6 e прекрасен. Между другото, хибрид I6 в комбинация с електромотор и турбо/компресор с електромотор, ще прави смешни V8 с битурбо от преди 10+ години.

    Коментиран от #50


  • 656
    Отговор
    49 18:59  22.01.18

    До коментар #47 от "333":

    Всичко в спорта си има ограничения и затова е така във WRC и да новия GT-R е по добър - издържа на повече напомпване. Редовия е по евтин, това е.
  • 656
    Отговор
    50 19:02  22.01.18

    До коментар #48 от "333":

    Кажи го това на хората от BRABUS и ще ти се изсмеят. Лека
  • 51 21:50  22.01.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • amg
    Отговор
    52 21:50  22.01.18
    Бяха се отказали от редовите и слагаха V-образни защото им е наследство от обединението с Крайслер

Напиши коментар:


Публикувай