3 887 3

Електрически камиони и от Volvo

Радослав Славчев

Според Световната здравна организация и Обединените нации, към 2030 г. 60 на сто от населението на планетата – около 5 милиарда души – ще живее в градовете. Това е увеличение с над 1 милиард. Този бърз темп на урбанизация ще наложи огромни изисквания към системите за трафик, които в много случаи вече са недостатъчни. Според оценките задръстванията и свързаните с тях проблеми в трафика в ЕС струват около 100 милиарда евро годишно.

Volvo Trucks обаче има готово решение на проблема. Марката пуска на пазара електрически камиони, като това ще стане през 2019 година. С електрическите камиони може да се намали натоварването на пътищата в час пик през деня. Това от своя страна носи позитиви за природата, удобството на хората, като същевременно повишава и ефективността на дистрибуцията и транспортните компании.

Пилотен проект, реализиран в Стокхолм, доказва, че при нощни доставки, работата се изпълнява за една трета от обичайното време. При добре развита логистика и по-ефективно използване на пътищата вечер и през нощта е възможно и голям брой малки автомобили да бъдат заменени с по-малко, но по-големи. Един камион за дистрибуция например има над десет пъти по-голям товарен капацитет от обикновен ван. Така с намаляването на транспортните курсове, се редуцират трафика, вредните емисии, както и рискът от пътни произшествия.

„Нашата технология и ноу-хау в областта на електрозадвижването се основават на работещи от 2010 година решения в електрическите автобуси Volvo, както и иновации в хибридните автомобили Volvo. Но транспортните средства са само част от процеса. Затова работим заедно с клиенти, градове, доставчици на инфраструктура за зареждане и други ключови партньори, за да създадем работеща рамка за електрически товарни автомобили“, казва Йонас Одермалм, Мениджър, Volvo Trucks.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Post na gost (гост)
    Отговор
    1 11:41  24.01.18
    Що ли ми влезе в очите , че липсата на ванове в гамата , им е проблем? Те хубаво го мислят за капацитета, че са 10пъти по- , ама наясно ли са че заради такива мераци после ги вадят с кранове ? Иначе- Волво имаха концепти за ел камиончета доста отдавна и със сигурност ще изкарат нещо добро
  • Гост (гост)
    Отговор
    2 14:13  24.01.18
    не във всички улици става да влезеш с голям камион, това е проблем още от градоустройството, но съм съгласен че ако повечето магазини се зареждат вечер, то трафика през деня ще е една идея по-лек.
    За пример - денонощното магазинчето до нас, в час пик започва зареждането, редовно 2 буса са спрели да чакат трети да го разтоварват, всичко това по тротоарите...
  • дизел до живот (гост)
    Отговор
    3 22:05  24.01.18
    Ай стига бе, електрическата епидемия на Мъск, зарази и Европа-Китай

Напиши коментар:


Публикувай