4 510 48

Ново разследване срещу автопилота на Tesla

Георги Касабов

Националният борд за транспортна безопасност на САЩ (NTSB) започна разследване срещу Tesla, след като Model S се вряза в пожарна на магистрала край Кълвър Сити, Калифорния, а водачът обвини автопилота на електромобила. При инцидента няма сериозно пострадали, въпреки че ударът е станал със скорост 65 мили/ч (105 км/ч).

Two NTSB investigators from HQ to conduct field investigation of Jan. 22, crash involving a Tesla and fire truck, near Culver City, CA. Focus of field investigation is driver and vehicle factors.

— NTSB_Newsroom (@NTSB_Newsroom) 23 януари 2018 г.


От Tesla Motors неведнъж са уточнявали, че функцията за полуавтоматично движение на електромобилите им не е автопилот и водачите трябва да бъдат готови да поемат контрола над управлението във всеки един момент. Катастрофата обаче засилва съмненията, че системата не се справя успешно с идентифицирането на неподвижни обекти на пътя независимо от размерите им.

През 2016 г. известният фен на Tesla Model S и активен ютюбър Джошуа Браун загина след удар в камион при включен автопилот при идентични обстоятелства, които предизвикаха разследване от страна на NTSB. Засега от компанията на Илон Мъск нито отричат, нито потвърждават, че по време на инцидента отпреди три дни системата е работела.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Driving pleasure
    Отговор
    1 18:44  25.01.18
    Представяш ли си 30 тона пожарна да не "види"... Илончо, Илончо... за кинта изпоизтрепа народа ве ахмак :D Мерцедес от 3 десетилетия разработват тая система и още не смеят да я пуснат на пазара, пускат само с частични функции. Шефа на БМВ предупреди, че това не е шега и не може да пуснеш на 80% готова система с надеждата, че някога си ще я подкараш, щото това не е приложение за телефона което и да работи или не е все тая... Ама на Свети Илон му требе кинта и хич не му пука!

    Коментиран от #4, #7

  • Прост
    Отговор
    2 18:45  25.01.18
    Виновно е задкормилното устройство! Ако няма автопилот и се блъснеш, да не би тоя дето е произвел автомобила да е виновен?

    Коментиран от #6

  • ДВГ
    Отговор
    3 18:45  25.01.18
    С риск да бъда обвинен в хейтърство ще кажа че такава система която казва че трябва да е готов да поеме контрол е най-опасната и трябва да бъде забранена!!!! Защо, понеже така действа психиката на човек в началото е много подозрителна спазва стриктно правилата до примерно 1000км после човек се успокоява и започва да не внимава. Това нещо няма как да бъде променено!!!! Така действа човешката психика. Или правиш на 100% работещ автопилот или изчакваш.
  • ДВГ
    Отговор
    4 18:56  25.01.18

    До коментар #1 от "Driving pleasure":

    Като казваш кинти да кажем цената: Enhanced Autopilot:5000$+Full Self-Driving:3000$ = 8000$

    Коментиран от #25


  • Хихих
    Отговор
    5 18:57  25.01.18
    Сега ще долети госта и ще започне от 9 кладенеца вода да носи.То това не е както е написано,всъщност пожарната е карала назад и всякакви тъпотии за да защити тази "неземна" технология наречена тесла.Тесла с ударение на А. Давай госте,ти си.
  • Driving pleasure
    Отговор
    6 19:03  25.01.18

    До коментар #2 от "Прост":

    баце след като производителя ти е взел пара за систем, която предотвратява всякакви видов сблъсъци, а системата не забележи огромна червена пожарна и то посред бял ден значи не може да обвиняваш задкормилното устройство! Тва е като да дойдеш да си купиш от мене кило норвежка сьомга за 100 кинта, а аз да ти дам цаца и да ти кажа, че не я пършиш правилно :D

    Коментиран от #15

  • Патриот
    Отговор
    7 19:05  25.01.18

    До коментар #1 от "Driving pleasure":

    Не е глупак Свети Илон... Глупаци са инвеститорите и клиентите му. Какво ще рече това "водачите трябва да бъдат готови да поемат контрола над управлението във всеки един момент". То това е още по-лошо от автопилот. При нормално придвижване се реагира подхожда достатъчно като се съобрази скоростта, а тук всеки миг трябва да си на 100% съсредоточен и не можеш да си позволиш миг невнимание. Още повече, че трябв да държиш ръцете на волана... И пак има идиоти да броят 8000 за тоя... "автопилот".

    Коментиран от #8

  • Driving pleasure
    Отговор
    8 19:13  25.01.18

    До коментар #7 от "Патриот":

    Тя и американската асоцияция на застрахователите излесе със становище за това - че подобни системи (на Тесла е най-малoyмната, а е рекламирана и като най-пълната, но и други компании предлагат подобни) та - подобни ситеми са ОПАСНИ защото в случай на нужда шофьора не е запознат с заобикалящата го обстановка, защото се деоверява на системата и не може да реагира адекватни или го прави твърде късно. В изследването им се казва и че тези "автономни" системи рушат шофьорските умения и вместо опитни и безопасни водачи има все повече шофьори, които нямат необходимите познания и рефлекси за владеене на автомобила Та с 2 думи искам да кажа, че не е ли с ръчни скорости не ми го фали и ми трябва дамо клима и хубава музика, а другото могат да си го задържат :

    Коментиран от #39

  • Марио
    Отговор
    9 19:25  25.01.18
    Ето още едно доказателство колко са хубави електричките.

    Коментиран от #10

  • ХАХА
    Отговор
    10 19:32  25.01.18

    До коментар #9 от "Марио":

    Ако може да ми кажеш какво общо им това че автопилота е сгрешил с електричките? И земете изчакаите разследването щот тоз може на ръчно да е бил и да лъже за да избегне актовете!
  • жмуц
    Отговор
    11 19:33  25.01.18
    Челен сблъсък в спрял камион със 100! Ако не беше електричка, двигателя щеше да е на мястото на предните седалки.
  • Марони
    Отговор
    12 19:43  25.01.18
    За добро или лошо,бъдещето е в игнориране на субективния фактор зад.волана.Колите ще се движат,като във филма "Специален доклад". Идеята е максимална безопастност и ефективност на транспорта.Но всяко начало е трудно.И Едисон се е провалял стотици пъти в опитите си при изобретяването на електрическата крушка.Накрая е успял.И Мъск ще успее-въпрос на време е само!
  • Driving pleasure
    Отговор
    13 19:51  25.01.18
    Хаха Всичко се записва и той знае, че се записва, що да лъже? Не е първия автопилот опитал да претрепе собственика си, че да му се налага да лъже жмуц Да ме извиняваш ама баш модел Ес не е някво чудо на пасивната безопасност, почти всички лукс возила от тоя сегмент го бият и за тях не представлява никакъв проблем подобен удр - още повече припокриването е почти 100% което значи, че на един Мечо или Баварец само радиатора щеше да е заминал а не полвин кола :D

    Коментиран от #16

  • ДВГ
    Отговор
    14 20:07  25.01.18
    И аз да кажа нещо хубаво за тесла: Чак не е за вярване че с 100 км/ч е оцелял при челен сблъсък макар и леко плъзнал се отдолу. В репоража казват че пожарната била спряла. Никой не казва как са я установили веднага скорост на сблъсъка, но все пак поздравления.
  • Гост
    Отговор
    15 20:22  25.01.18

    До коментар #6 от "Driving pleasure":

    Тесла никога не са продавали система която предотвратява сблъсъци. Навсякъде казват бета версия. Вързали са си гащите. За разлика от теб...

    Коментиран от #17

  • Гост
    Отговор
    16 20:32  25.01.18

    До коментар #13 от "Driving pleasure":

    Не позна. Теслата извади най добрия резултат на тестовете на NHTSA. Проблема е че с твоя липсващ английски няма как да си го прочел

    Коментиран от #18

  • Driving pleasure
    Отговор
    17 20:33  25.01.18

    До коментар #15 от "Гост":

    Да ама я продават! Точно за тва шефа на БМВ каза че не може да продаваш бета версия, когато става въпрос за безопасност - че това не е шега и ще загиват хора. Те са си вързали гащите, за да не ги сцепят в съда, но това не променя нещата - че продават боклук за маса пари, който е опасен
  • Driving pleasure
    Отговор
    18 20:55  25.01.18

    До коментар #16 от "Гост":

    Ти моя английски не го мисли, ми вземи като си такъв читател да прочетеш за кой модел го извади ;) После намини пак :)
  • гост
    Отговор
    19 21:02  25.01.18
    Същия ден, самоуправляващ се Шевролет Болт удря моторист ама никой не му пука. Пример за това как огромния интерес към марката може да носи и негативи.
  • Кони
    Отговор
    20 21:36  25.01.18
    То не системата е виновна, а задволанното устройство! "Умниците" слагат портокали, ябълки и какво ли още не на датчиците на волана, за да може да си пуснат ръцете и да си ровят в айфона.
  • Челен удар
    Отговор
    21 22:18  25.01.18
    Колко трае челен удар на движещ се с 90 км в час автомобил в дърво? Седем десети от секундата – така са изчислили френски специалисти, цитирани от МВР. В първата десета от секундата колата се блъска в препятствието. Тялото на водача полита напред със сила 170 килограма на сантиметър. През втората десета от секундата теглото на водача се увеличава на 420 кг и продължава да се движи напред и нагоре с увеличаваща се скорост. В петата десета – тялото на водача, поради кинетичната енергия, вече тежи тон и половина и продължава движението си напред и нагоре със сила 20 пъти по-голяма от земното притегляне. То се удря с огромна сила във волана, който разкъсва кръвоносните съдове и белите дробове. Следва смърт. При челен удар със 100 км/ч човешкият черен дроб, който тежи 1,7 кг, придобива кинетична енергия, равна на 46,7 килограма на сантиметър; сърцето, което е 300 грама – достига натоварване 8,4 кг на сантиметър, а мозъкът от 1,5 кг – 42,5 кг на сантиметър. При удар връзките на тези органи към тялото се разкъсват и изходът за човека е фатален.

    Коментиран от #23

  • дизелът е по голям убиец
    Отговор
    22 02:10  26.01.18
    #1, #3 и компания. Хейта насочен срещу електричките и конкретно Тесла личи от съседната галактика, а автономните системи се монтират и на автомобили с ДВГ. Няма система която да може на 100% да се изпита в стерилна лабораторна среда и ей така да се пусна готова. Всичко което се разработва виртуално и се тества на първо четене в лаборатория/полигон задължително! преминава в реална обстановка, където възникват неща, които никой и никога не може да заложи първоначално. Май ви дразни, че някой ще напредне в реална среда, докато другите си правят лабораторните експерименти - както с емисийте и разхода на дизелите примерно, които в реалността се указаха други. Защо не сте така загрижени, че ДИЗЕЛИТЕ УБИВАТ ХИЛЯДИ души годишно по света - много, много повече от всякакви автономни системи. И ако едното се прави за да може да се намали смъртността на пътя, то дизелите са само за пари (милиардите инвестирани в ДВГ, заради които бавят умишлено елколите) и ще спре да убива, като отиде в музея........неизбежно!
  • има разлика
    Отговор
    23 02:22  26.01.18

    До коментар #21 от "Челен удар":

    Това е така, ако тялото се блъсне примерно директно в бетонна стена. Цялата комбинация от колан, ербег и енергопоемащи зони намаляват значително тази енергия, затова има разлика от удар във волан и удар в ербег. Разликата е, като от стоеж с прибрани до тялото ръце да се забиеш с лице в пода и от стоеж да паднеш с лице към пода, но да пуснеш ръцете напред и да обереш енергията при падането с лицева опора. Не го пробвай, защото и втория вариант е опасен и не е за всеки :), но първия..........

    Коментиран от #24

  • Има де, има разлика
    Отговор
    24 03:51  26.01.18

    До коментар #23 от "има разлика":

    В единия случай, все едно падаш към пода докато в ръцете си държиш бойлер. Не си размазваш лицето директно в пода, а в стърчащата планка за окачване на бойлера, защото не можеш да поемеш удара със свиване на ръцете. Същото се случва с автомобил с монтиран двигател в предния кош. Двигателят влиза в купето и удара е рязък. Когато няма двигател, коша поема ролята на ръцете когато падаш с лице към пода и удара не е толкова рязък.
  • Получаваш каквото плащаш
    Отговор
    25 04:05  26.01.18

    До коментар #4 от "ДВГ":

    Никой не е платил втората сума, защото все още никой производител не е стигнал до пето ниво на автономност, включително Тесла. Ниво две - частична автоматизация Ръцете долу от волана, но очите следят пътя. Автомобил от това ниво има някои режими при които електрониката на автомобила може да контролира едновремено волана и педалите, но водачът си остава с пълен контрол над колата. Пример за това е автопилотът на Tesla, лансиран през 2014-а. Нивот три – кондиционна автоматизация Ръцете долу, а очите не през цялото време на пътя. В това ниво колата има режими при които електрониката поема функциите за движение не автомобила, но се очаква водачът да поема обратно “власта”, когато системата го поиска. Tози автомобил може да решава, кога да промени лентата на движение, как да реагира на динамична промяна на пътя, но използва водача като резервна система. В момента нещата около това ниво са в разработка и в “опасни води”, но автопроизводителите приагат усилия да ги преплуват и да отидат възможно най-бързо към ниво четири. Ниво четири – висока автоматизация Ръцете долу, погледът зает с нещо друго, но не с пътя, мислите около управлението на колата са от време на време. На това ниво колата все още може да бъде управлявана от човек, но няма нужда от това. Тя може да се самоуправлява през цялото време при нормални условия, но ако електрониката регистрира условия с които не може да се справи може да помоли за човешка намеса. Ако не получи отговор на
  • Получаваш каквото плащаш
    Отговор
    26 04:09  26.01.18
    молбата просто се паркира и обезопасява пътниците. На този етап вече имаме напълно самоуправляващ се автомобил. Това е нивото на което са тестовите автомобили на Google и Waymo. Ниво пет – пълна автоматизация Воланът е само евентуална опция в автомобила. Предните седалки могат да се обръщат с гръб към посоката на движение и да се формира зона на общуване за всички пътници. Колата няма нужда от помоща на водача и не я иска. Напълно са автоматизирани на всички функции за движение при всякакви условия, независимо от това дали има хора на борда или не.

    Коментиран от #27

  • ДВГ
    Отговор
    27 08:45  26.01.18

    До коментар #26 от "Получаваш каквото плащаш":

    А за какво ги плащаш тези пари за дузина камери и един изпълнителен механизъм за волана.Това е не повече от 500$ хардуер. Всичко останало е софтуер, който колкото и да е добър извинявай ама дори и Апъл не са такива мародери.
  • гост
    Отговор
    28 08:55  26.01.18
    Този удар е станал с ниска скорост, просто пожарната е висока и е остъргала основно капака на колата и затова изглежда по-зле. Ако бе удар със над 100км/ч половината кола нямаше да я има и да е изгоряла заради батерията. Имаше подобен случай в Швейцария. Та след като едни плюят марката, други трябва да я бранят. И ето: нека да се изчака становището на комисията след като се свалят данните от колата. Мнозинството от обвиненията на автономните тесли паднаха понеже не бяха верни. Да, функцията не е съвършенна, за да може да спиш докато колата се управлява сама (както правят някои), но е предотвратила много инциденти.

    Коментиран от #31

  • Гост
    Отговор
    29 09:25  26.01.18
    И какво толкова?? Десетки хиляди работят,един нещо дал дефект. И вие тук ги разкостихте Мъск и компания. Хората поне се се опитват ! Тук е пълно с русофили които освен да плюят и да слагат минусчета друго не могат! Само да кажа че и други производители разработват подобни системи и те са имали неуспехи.
  • гост
    Отговор
    30 09:45  26.01.18
    Вземете прочетете за производственните проблеми на модел 3, как някои коли не може да напуснат дилърите, как им хлопат корите и част от функциите й не работят и как теслите се сглабят от неквалифицирани хора. Та оплескаха се с производството и останаха само на обещания. Когато лансират само един модел може да се справят, но при производство на повече си пролича, че пускат незавършени продукти, което е зле в индустрия, която може много брутално да ги накаже.
  • ДВГ
    Отговор
    31 10:08  26.01.18

    До коментар #28 от "гост":

    А направи ли си труда да видиш какво критикуваме: 1.Това че един незавършен продукт отнасящ се до животът на хората е пуснат за продажба без да е готов на 100%. Това няма нищо общо с EV а е конкретно и само критика към ТЕСЛА!!!! 2.Че цената е прекалено висока за един софтуер колкото и да е добър. Тесла получава похвала за това че човекът е жив въпреки че аз се съмнявам в скоростта 105км/ч.

    Коментиран от #32, #35

  • Никой
    Отговор
    32 10:40  26.01.18

    До коментар #31 от "ДВГ":

    Това е помощна система, която изисква от теб постоянно да си нащрек и да държиш волана. Ако не го докоснеш за 30 секунди колата отбива от пътя и спира. Никой не е обявил, че това е 100% безгрешна система, на която можеш да се осланяш напълно. Все едно аз да тръгна да вземам остър завой с 150км/ч и после да обвиня тракшън контрола, че не ме е спасил от канафката -следователно никоя кола не трябва да има тракшън контрол, докато не го усъвършенстват. Виждаш ли каква ти е логиката? Освен това силата на Автопилота на Тесла е че всяка кола запаметява откъде и как е минала и след това го качва в база данни достъпна за другите коли. Това е система, която ще е от полза в бъдеще на напълно автономните коли и която в момента се изгражда с помощта на клиентите.

    Коментиран от #34

  • Стеф
    Отговор
    33 11:01  26.01.18
    Няма как софтуерът да предвиди абсолютно всички ситуации по същата логика, по която човек не е подготвен за всяка ситуация. С напредването на AI, в началото автомобилът "се учи" от действията на шофьора в ситуации, за които няма информация как се реагира и колкото повече продължава периода на обучение, толкова по-самостоятелен става автомобила. Това е начина на развитие и бъдещето на автономните автомобили, разбира се информацията ще бъде обменяна между тях и това ще направи рязко всички автомобили още по-самостоятелни... Хубавото на AI, e че прогресира експоненциално, което не е съвсем ясно в един момент до какво ще доведе, освен до автомобили по-подготвени от всеки шофьор :)
  • ДВГ
    Отговор
    34 11:05  26.01.18

    До коментар #32 от "Никой":

    Примерът ти е неуместен. Де факто никой не мисли за тракшън контролът дали без него или със ти правиш същите неща.По същият начин караш колата, отделяш същото внимание. Де факто той е система за сигурност!!!!!!!! Автопилотът напротив, той самият е направен да те отмени от задълженията и по своята същност не е система за сигурност. Така че щом те отменя трябва да го прави поне толкова добре колкото теб. Проблемът е че на пазарът се предлага нещо между рак и щука, представи си че се качиш на самолета Варна-София вместо да отидеш с колата и пилотът е 20 годишно пишлеме ето това е най-доброто сравнение.

    Коментиран от #36

  • Автопилот
    Отговор
    35 11:07  26.01.18

    До коментар #31 от "ДВГ":

    Когато си купиш автопилот със ниво на автономност 4 или 5, тогава имаш право на претенции за безгрешност. Tesla в момента продава автопилот с ниво 2, който няма претенции нито за безгрешност нито за автономност. Който си го е купил, сам е поел рисковете да си го ползва и трябва да е наясно с тях. Не знам защо правиш сметка на чуждите пари, все едно са ги взели с взлом от тебе? На никой не е опрян пистолет в челото да си купи автопилот. Всички са го купили по собствена воля или просто са подминали тази екстра.
  • Рак
    Отговор
    36 11:18  26.01.18

    До коментар #34 от "ДВГ":

    "Проблемът е че на пазарът се предлага нещо между рак и щука" Проблемът е единствено и само в твоята глава. Хората ти предлагат рак, написали са, че това е рак, сложили са му цена за рак, дали са тия рецепта готвене на рак, но ти ревеш защо този рак не е щука? Даже защо не е кит! Знаеш ли че adaptive cruise control също е автопилот? Ако имаш такава кола би ли седнал да спиш на задната седалка, защото колата имала автопилот и ще те закара сама от София до Варна?
  • ДВГ
    Отговор
    37 12:42  26.01.18
    Е явно ти по-добре разбираш Английски та да те питам да ми преведеш тези словосъчетания: adaptive cruise control Enhanced Autopilot Чакам превод!!! Що се отнася до парите явно не може да се критикува нещо което не ми харесва ли???А ти що критикуваш тогава плитиците, ДВГто, жена си, децата, подчинените ти и т.н голяма логика.
  • Автопилот
    Отговор
    38 13:10  26.01.18
    Да се беше запознал с нивата на автономност преди да спориш. АСС спада към ниво 1 на автономност, а Тесла предлагат ниво 2. За разлика от тебе не критикувам тези които купуват творбите на Рембранд и Леонардо, като ми е скъпо просто не си ги купувам. Когато все пак критикувам някого, се обръщам лично към него на четири очи, за да бъде критиката конструктивна, а не говоря в негово отсъствие само от злоба, без никакъв шанс да променя нещо. Концепцията определяща нивата на самостоятелно /автономно/ управление е публикувана от асоциацията на автомобилните инжинери (SAE) в 2014-а година. Tя съдържа шест нива на автономност, които автопроизводителите трябва да преминат постепенно по пътя си към пускането на безкормилни автомобили в бъдеще. Ниво нула – няма автоматизация изобщо Вие си управлявате автомобила, ускорявате, спирате и въртите волана през цялото време на движението, дори и да сте асистирани от звукови сигнали на някои системи. Дори колата ви да има система за автоматично екстренно спиране, тя все още си остава на ниво нула. Ниво едно – подпомагане на водача Ръцете ви са отново на волана, но в някои режими на движение колата контролира волана или педалатите. Най-добрият пример за това ниво е адаптиният крузконтрол и активният паркинг асистент. Но компютърът никога не контролира едновременно волана и ускоряването/спирането на колата.
  • Бай Благой
    Отговор
    39 13:45  26.01.18

    До коментар #8 от "Driving pleasure":

    Технологиите започват все повече да "раждат" разни полуидиоти. Винаги съм си задавал въпроса как точно шофера ще вземе управлението ако не е запознат с актуалната пътна обстановка....която се мени със секунди...понякога с части от секундата? Например...когато карам в колона не само гледам автомобила пред мен...ами и този пред него, т.е гледам "да съм 1 крачка напред" ане само пред носа си.. Доста години трябва да минат за да се създаде такава машина която да предотвратява такива простотии и да се кара сама.
  • ДВГ
    Отговор
    40 13:52  26.01.18
    1.Ти в момента критикуваш мене и то публично, явно си проспал 10 ноември. 2.Ако аз утре ти продам продукт на който пише сирене, но с маки букви в описанито пише че е направен от палмово мляко това ОК ли е? 3.ОК ли е да легализираме хеоинът ако напишем че може да е вреден за здравето, и после да кажем за някой той сам си е виновен, че я ползва.Нали затова са умните хора които да мислят за глупавите и да въвеждат регулации.

    Коментиран от #41, #43

  • Автопилот
    Отговор
    41 16:07  26.01.18

    До коментар #40 от "ДВГ":

    Тесла винаги с големи букви е казвала, че шофьорът трябва приема настоящото ниво на автономност с повишено внимание и да не разчита на 100% на автопилота. Къде си видял да се твърди нещо различно, че и с малки букви. Умните хора са измислили регулации, като са дали различни нива на автономност. На Тесла е преведено ниво 2. Какво точно не са спазили според тебе за да не покриват ниво 2 и как са измамили клиента? Какво предлагаш да спрат за продажба кибритите ли, за да спрат пожарите? Да се забрани продажбата на ножове? Когато си закупиш продукт, сам си си отговорен за начина по който ще го използваш, за да не навредиш на себе си и на околните. Това, че някой е безотговорен, не е грешка на технологията или продукта.
  • 656
    Отговор
    42 16:23  26.01.18
    V8 и да му чувам рева
  • Лицемерие
    Отговор
    43 09:29  27.01.18

    До коментар #40 от "ДВГ":

    "3.ОК ли е да легализираме хеоинът ако напишем че може да е вреден за здравето, и после да кажем за някой той сам си е виновен, че я ползва.Нали затова са умните хора които да мислят за глупавите и да въвеждат регулации." Абе ти не беше ли онзи, който омрънка света, че тези същите умни хора са въвели регулации за забрана на ДВГ като вреден и опасен за здравето и живота на човека? Легализацията на хероина е много по-безопасна за човечеството. Който е толкова глупав да го ползва, сам си носи последствията. За разлика от наркотиците, ползването на ДВГ и ТЕЦ вреди на околните хора без тяхното одобрение или съгласие, без оглед на възраст, раса и пол. Вреди на ВСИЧКИ!

    Коментиран от #44, #45

  • Онзи
    Отговор
    44 21:26  27.01.18

    До коментар #43 от "Лицемерие":

    Грип,спин,слънчева радиация,данъци.Те също вредят на всички без значение от пол,раса и възраст и без да ги питат.Опитай да спреш и тях.

  • ДВГ
    Отговор
    45 22:29  27.01.18

    До коментар #43 от "Лицемерие":

    Съвсем накратко: 1.Във твоето село наркотиците със сигурност не са проблем обаче в София са проблем. И наркоманите не са проблем само на себе си а на цялото общество. 2.Тези същите умни хора не въвеждат забрани а въвеждат евро стандарти. Има разбра се хитри тарикати които искат да се възползват от ситуацията и се опитват да наложат стандарти от КОМУНИЗМА обаче дай да видим къде е тази забрана за ДВГ и как действа?

    Коментиран от #46

  • Шоп
    Отговор
    46 09:44  28.01.18

    До коментар #45 от "ДВГ":

    1. Не знам дали си стъпвал в София, но в момента не може да се диша и това е мноооооого по-голям проблем за обществото, отколкото наркоманите. 2.Забраната за паркиране в синята зона за автомобили с ДВГ в София как ще коментираш? Комунизъм? А това е само началото. Лошото е, че човек държи да научи нещата от личен опит, а не се замисля за превантивни действия. Още по-лошото е, че този личен опит означава болест или смърт на близки роднини. Един милион загинали от мръсен въздух в Китай е просто статистика, ако само един от тях е твой роднина е вече трагедия.

    Коментиран от #47

  • ДВГ
    Отговор
    47 11:36  28.01.18

    До коментар #46 от "Шоп":

    1.Е явно ако твоето дете е наркоман не е трагедия, такъв е животът. 2.Аз живея в София и представи си съм жив организъм тоест дишам. 3.Представи си също паркирам ДВГто си в синята зона срещу заплащане така че къде е точно забраната? 4.Не съм априори против забраните, но трябва да са напълно обосновани тоест преди това: 1.Никакви цигари в магазините. 2.Никакви дърва, въглища и екопалети за огрев. 3.Забрана за ДВГ означава забрана за всички превозни средства с ДВГ не само автомобили. 4.Забрана не важи само примерно за центърът на София в Младост също живеят хора. 5.Забраната не е само за богато тоест не да вдигнеш данакът примерно и богатият да си прави каквото си иска а бедният да го духа. Готови ли сме всички да платим тази цена в момента????? Не не сме готови затова забрата ще дойде когато му дойде времето има си умни хора които са въвели евростандартите, просто трябва да ги следваме.
  • Синя зона
    Отговор
    48 15:00  28.01.18
    Не се обмисля вариант за пълна забрана на преминаването на автомобили през определени части на София, при замърсяване над нормите на въздуха в тях, каза днес по Нова телевизия заместник-кмета по транспорта в Столична община Евгени Крусев. Той поясни, че приетите вчера от комисията по екология спешни мерки при лош въздух, предвиждат закриване на зоните за платено паркиране в тези райони, като по този начин се разчита, че столичани ще предпочетат градския транспорт. Всяко решения щяло да се взима отделно, според конкретната ситуация. Паркиралите във временно закритите синя и зелена зони пък щели да бъде глобени по Закона за движение по пътищата. Крусев уточни, че ограниченията няма да важат за живеещите в съответните зони, като те ще могат да спрат до домовете си.

Напиши коментар:


Публикувай