6 470 7

Водородният съперник на Tesla Semi излезе на пътя

Георги Касабов

Задвижваният от горивни клетки електрически влекач One на американския производител Nikola Motor вече се движи по пътищата. Компанията пусна видео на камиона с мощност 1 000 к.с.

Освен резервоари с водород, чието горене генерира ток за електромоторите, Nikola One има батерии с капацитет 320 кВтч. Благодарение на тях влекачът разполага с резерв от енергия за изминаването на впечатляващите 1 200 мили (1 930 км) без презареждане.

От Nikola Motor твърдят, цената на 1 км пробег на водород е два пъти по-ниска, отколкото на дизел. Самият камион струва $360 000, което не е никак евтино, но компанията го предлага на изплащане за 5 г. с месечна вноска $5 000 и безплатно зареждане с водород за 1 млн. мили (1.6 млн. км).

Първата пробна партида One ще бъде готова през 2019 г., а пълноценното серийно производство трябва да започне през 2020-а. Nikola Motor Company обещава да създаде мрежа от 300 станции за зареждане с водород през следващите 2 години.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Хмм
    Отговор
    1 13:03  31.01.18
    Колко ли предварителни поръчки ще събере?

    Илон Мъск каза, че един киловат час ще струва 7 цента. Защо ли не казват колко ще струва зареждането с водород, когато започне да се плаща? С един киловатчас, един водороден автомобил изминава пет пъти по-малко разстояние отколкото електромобил с батерии.

    Коментиран от #2, #3

  • гост
    Отговор
    2 13:37  31.01.18

    До коментар #1 от "Хмм":

    Предварителните поръчки си вървят от доста време , ама цената наистина е двойна и 300 станции не са като на всеки километър , ама те затова явно залагат на дълъг пробег с едно зареждане . При всички случаи ще му е трудничко срещу Тесла , ама за всеки влак си има пътници , обаче дизелите при всички случаи са изгорели , до десетина години не знам дали ще има въобще такива в Щатите !
    А и наште там не спят !!!
    http://www.bulgariasega.com/usa_canada_bulgari/usa-west-coast/30902.html
  • гост
    Отговор
    3 13:48  31.01.18

    До коментар #1 от "Хмм":

    Обаче камиона по предварителните данни трябваше да бъде 2000 коня , сега стана 1000 (даже в сайта на фирмата) , въртящия момент също е само 25% повече от дизела , явно имат проблеми с тия "водородни" клетки !!
    https://nikolamotor.com/one#power
  • Хмм
    Отговор
    4 14:19  31.01.18
    Доколкото знам, а и в статията така пише, няма да се използват горивни клетки, а газови турбини.
  • гост
    Отговор
    5 11:27  01.02.18
    Честно казано тази цена ми се струва по-реалистична отколкото на Тесла. Този пробег е напълно съпоставим със сегашните тирове докато тесла е за къси разстояния. А 25% въртящ момент са голяма цифра, не е за подценяване. Когато ги пуснат на пътя, клиентите се качат в тях и започнат да ги използват, тогава ще има реална представа кой камион е добър и кой си струва. Засега само конвенционалните са се доказали.
  • Jack Bauer
    Отговор
    6 12:18  01.02.18
    Дизелите ще си вървят още 100 години докато не изпомпим и последната капка нефта на земята.
  • Алтисти
    Отговор
    7 13:02  01.02.18
    Не знам кои ги качва тия глупости ама не е много умен какъв съперник бе качили това е най-продавания камион те едва 50 хиляди са продадени а те съперник стига сте филмирали че това е бъдещето петролните босове няма да го позволят спрете с фантазиите

Напиши коментар:


Публикувай