Всъщност, двата символа, за които ще ви напомним сега, светещи застрашително на арматурното табло, не са нито кораб, нито чайник. Те представляват термометър и масльонка и отчитат температура на охладителната течност и налягане на моторното масло. Светнат ли в червено е необходимо веднага да приведете автомобила в покой.
Температура на охладителната течност
Индикира, че температурата е надхвърлила нормалната граница. Проверете нивото на охладителната течност, работата на перките, радиаторната капачка и проверете за течове. Двигателят много бързо може да прегрее и да доведе до необратими последствия.
Налягане на моторното масло
В жълто примигваща масльонка означава, че нивото на маслото е близко до минимума. В червено светеща постоянно означава, че има загуба на налягане. Задължително проверете нивото на моторното масло. Пренебрегването на индикацията може да доведе до сериозен проблем в двигателя.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Анонимен
10:41 04.02.2018
2 Светлини
Коментиран от #7
10:54 04.02.2018
3 некойси
Коментиран от #4
10:54 04.02.2018
4 Петър
До коментар #3 от "некойси":
Е много си прав, имаш два+ от мен11:23 04.02.2018
5 волен сидеров
11:28 04.02.2018
6 Гост
Ако няма антифриз тогава при всички варианти изхода е само основен ремонт
Коментиран от #23
13:51 04.02.2018
7 Гост
До коментар #2 от "Светлини":
Титаник потъна14:03 04.02.2018
8 Г.З.
Коментиран от #9
16:56 04.02.2018
9 ogidog
До коментар #8 от "Г.З.":
светне ли ти корабчето значи си хвърлил котва:)))17:32 04.02.2018
10 11111
18:08 04.02.2018
11 незнайко
18:09 04.02.2018
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 ОтличникаОтПсиходиспансера
18:59 04.02.2018
14 onq s konq
Коментиран от #15
19:16 04.02.2018
15 Асахавъ
До коментар #14 от "onq s konq":
Тази мила история с БеЕнВе-то ли я преживя ? Браво за успеха !Коментиран от #20
19:23 04.02.2018
16 Радо
19:30 04.02.2018
17 Vasik Atanasova
освен ръчна спирачка
свети ли червено не е на добре
Коментиран от #22
19:39 04.02.2018
18 Vasik Atanasova
освен ръчна спирачка
свети ли червено не е на добре
19:39 04.02.2018
19 Доктора
20:00 04.02.2018
20 onq s konq
До коментар #15 от "Асахавъ":
Случката беше доста отдавна с предишна моя кола бензинка-маломощна любимка .Много бойна кола,няма да й казвам марката.С БМВ-то пък стана точно обратното-термостатът блокирал на "отворено" и двигатела малко като захладнее и не може да загрее,та го смених преди 2 месеца.А иначе процедурата си я знаех-първо духам в ключалката да я размразя,после като вляза си духам на ръцете,а накрая отварям капака и духам на двигатела да позагрее.Веднъж обаче Веднъж обаче бях с някаква която неволно стана свидетел на нещата и вместо да ме похвали за усърдието,неочаквано каза "а на мен сега няма ли да ми духнеш"?20:31 04.02.2018
21 hiro
20:38 04.02.2018
22 Ощърбий
До коментар #17 от "Vasik Atanasova":
Абе що си не гледате плетките и гозбите?У моята кола може да свети червено на таблото от:
Отворена врата.
Отворен багажник.
Дръпната ръчна.
Незакопчан колан.
Кое от всичките трябва да ме накара да си отменя пътуването?
Коментиран от #28
20:38 04.02.2018
23 Бухахахахахха
До коментар #6 от "Гост":
Какво инерция бе пич?Кара се на скорост с пуснато парно.На скорост за да може водната помпа да върти бързо.Капиш?Ако спреш двигателя не се гаси освен ако нямаш капка антифриз.Коментиран от #24
20:56 04.02.2018
24 Гост
До коментар #23 от "Бухахахахахха":
Разликата между празни / инерция / и 3000 оборота е че разхода на гориво е 5 пъти по-голям а дебита на помпата само 3.Ако си надолу добре - пускаш газта и ППХ спира всичкото гориво. Ами ако си наравно? Парно и по инерция / ако искаш тогава подай леко газ да вдигнеш водната помпа /. Лошото е че тая беля 95% от случаите е при изкачване а там освен да завъртиш и да я пуснеш надолу всичко друго е кофти филм.
Преди 2 години навъртях 1500 км с спукан термостат и си я котках точно с инерция и парно когато решеше да си покаже рогата
21:41 04.02.2018
25 Прост комунист
Коментиран от #30
21:44 04.02.2018
26 стар шофер
23:39 04.02.2018
27 Dfg
Коментиран от #29
01:53 05.02.2018
28 Тарикат
До коментар #22 от "Ощърбий":
Смешко, всички коли може би от 1990 година насам ги имат тези светлинни индикации :)), това някакъв комплексарски коментар ли беше???След запалване на двигателят на таблото не трябва да свети НИЩО, ако свети нещо преди да тръгнеш трябва да го угасиш.
Що се отнася до загряването, светването на температурата не е фатално просто трябва да спреш и да отстраниш проблема, но ако го направиш навреме няма до доведе до никакви последствия. Естествено ако се правиш на тарикат както някои по-долу може и да се прецакаш сам.
Коментиран от #31
08:07 05.02.2018
29 незнайко
До коментар #27 от "Dfg":
Не нямаш ! На твоята кола има стрелкова индикация за антифриза и същата за налягането на маслото ! А колата ти е Лада 2103 с четири фара !!!10:54 05.02.2018
30 Разбиращ
До коментар #25 от "Прост комунист":
Е как почти трета?! То те са си трета, че и четвърта употреба. За всяко семейство по 2 коли, а българите бедни. Става ясно, коя подред употреба е.23:27 05.02.2018
31 Гост
До коментар #28 от "Тарикат":
И това не е вярно за всички случаи - на моята от менюто / а не през OBD / и дезактивирах автоматичното включване на ръчната спирачка всеки път щом извадя ключа.И сега гордо на таблото седи една жълта лампа с надпис autobrake off
Мисля да и извадя лампичката и да се реши проблема :)
09:48 06.02.2018
32 Патриот
- Скъпи, колата нещо не иска да пали. Сигурно е попаднала вода в резервоара и горивната система.
- Как разбра ма патка с патка. Онзи ден взе книжка днес взе от автомобили да разбираш.
А тя му отвърнала:
- Ами елементарно! Изтървах я тя потъна в басейна.
19:08 06.02.2018