20 758 32

Мило, на таблото свети червено корабче

Радослав Славчев

Всъщност, двата символа, за които ще ви напомним сега, светещи застрашително на арматурното табло, не са нито кораб, нито чайник. Те представляват термометър и масльонка и отчитат температура на охладителната течност и налягане на моторното масло. Светнат ли в червено е необходимо веднага да приведете автомобила в покой.

Температура на охладителната течност


Индикира, че температурата е надхвърлила нормалната граница. Проверете нивото на охладителната течност, работата на перките, радиаторната капачка и проверете за течове. Двигателят много бързо може да прегрее и да доведе до необратими последствия.

Налягане на моторното масло


В жълто примигваща масльонка означава, че нивото на маслото е близко до минимума. В червено светеща постоянно означава, че има загуба на налягане. Задължително проверете нивото на моторното масло. Пренебрегването на индикацията може да доведе до сериозен проблем в двигателя.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Анонимен (гост)
    Отговор
    1 10:41  04.02.18
    Светне ли ви корабчето всичко е загубено.
  • Светлини (гост)
    Отговор
    2 10:54  04.02.18
    Светне ли ви корабче, значи колата ви казва Продължи пътя си с кораб или лодка, аз бях до тук.

    Коментиран от #7

  • некойси (гост)
    Отговор
    3 10:54  04.02.18
    ... из автомобилния наръчник на кифлите :)

    Коментиран от #4

  • Петър (гост)
    Отговор
    4 11:23  04.02.18

    До коментар #3 от "некойси":

    Е много си прав, имаш два+ от мен
  • волен сидеров (гост)
    Отговор
    5 11:28  04.02.18
    светнат ли тези двете значи колата е таралясник още от покупката и ,а след светенето може само да си запеете шушана....
  • Гост (гост)
    Отговор
    6 13:51  04.02.18
    Е защо в покой бе? Да затрудним охлаждането ли? Инерция и парно му е майката.

    Ако няма антифриз тогава при всички варианти изхода е само основен ремонт

    Коментиран от #23

  • Гост (гост)
    Отговор
    7 14:03  04.02.18

    До коментар #2 от "Светлини":

    Титаник потъна
  • Г.З. (гост)
    Отговор
    8 16:56  04.02.18
    Лампичката светеше а Шушана към сервиза караше.

    Коментиран от #9

  • ogidog (гост)
    Отговор
    9 17:32  04.02.18

    До коментар #8 от "Г.З.":

    светне ли ти корабчето значи си хвърлил котва:)))
  • 11111 (гост)
    Отговор
    10 18:08  04.02.18
    Що си мислите най-лошото? Може да е датчик!
  • незнайко (гост)
    Отговор
    11 18:09  04.02.18
    А втория символ е Лампата на Аладин
  • 12 18:50  04.02.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • ОтличникаОтПсиходиспансера (гост)
    Отговор
    13 18:59  04.02.18
    Кифлите - шофьорки се образоват .... корабчета - лампата на Аладин .... а по музикалните канали усмихнати афри пеят и танцуват .
  • onq s konq (гост)
    Отговор
    14 19:16  04.02.18
    Влезе ли стрелката на температурата в "червеното",дв-ла трябва да поработи поне няколко минути на място преди да се угаси,за да не се запекат сегментите.Случи ми се само веднъж -точно се отдалечих от СФ на 50км на път за в къщи и стрелката тръгна на дясно.А ме чакат още 250км!Спрях на една бензостанция,поумувахме с пича там и стигнахме до извода че след като антифриза си е на мястото в радиатора,следва да е неизправен ТЕРМОСТАТ,каквото си и беше.И понеже клапата му беше блокирала в положение "затворено,течността циркулира само в малкия кръг около двигатела,без радиатора.Та после -навън 40градуса/след обед/,парното пуснато на макс за да циркулира течността поне от там и да се охлажда макар и минимално,макс скорост 70км/ч на 4-та с минимална газ,угасяне на мотора по баирите надолу,почивки по 15 минути,като не допусках температурата да прати стрелката във втората половина на "червеното правоъгълниче.Хубавото е,че на двигатела нищо не му стана.

    Коментиран от #15

  • Асахавъ (гост)
    Отговор
    15 19:23  04.02.18

    До коментар #14 от "onq s konq":

    Тази мила история с БеЕнВе-то ли я преживя ? Браво за успеха !

    Коментиран от #20

  • Радо (гост)
    Отговор
    16 19:30  04.02.18
    Затова е важно приборите за темп. на антифриза, налягането на маслото, че даже и за зареждането на генератора да са показващи, а не само иконки, и като светне нещо - ам сия кво да прайм??...защото ако са показващи - демек със стрелка, шофера им запомня нормалните стойности, и ако има някакво отклонение, започва да търси причината овреме, а не като се е преобърнала каручката.
  • Vasik Atanasova (потребител)
    Отговор
    17 19:39  04.02.18
    червено не трябва да свети нищо на таблото
    освен ръчна спирачка
    свети ли червено не е на добре

    Коментиран от #22

  • Vasik Atanasova (потребител)
    Отговор
    18 19:39  04.02.18
    червено не трябва да свети нищо на таблото
    освен ръчна спирачка
    свети ли червено не е на добре
  • Доктора (гост)
    Отговор
    19 20:00  04.02.18
    Ми то и ръчната не трябва да свети в движение
  • onq s konq (гост)
    Отговор
    20 20:31  04.02.18

    До коментар #15 от "Асахавъ":

    Случката беше доста отдавна с предишна моя кола бензинка-маломощна любимка .Много бойна кола,няма да й казвам марката.С БМВ-то пък стана точно обратното-термостатът блокирал на "отворено" и двигатела малко като захладнее и не може да загрее,та го смених преди 2 месеца.А иначе процедурата си я знаех-първо духам в ключалката да я размразя,после като вляза си духам на ръцете,а накрая отварям капака и духам на двигатела да позагрее.Веднъж обаче Веднъж обаче бях с някаква която неволно стана свидетел на нещата и вместо да ме похвали за усърдието,неочаквано каза "а на мен сега няма ли да ми духнеш"?
  • hiro (гост)
    Отговор
    21 20:38  04.02.18
    То и титаник е светил ама са пили една вода :D
  • Ощърбий (гост)
    Отговор
    22 20:38  04.02.18

    До коментар #17 от "Vasik Atanasova":

    Абе що си не гледате плетките и гозбите?
    У моята кола може да свети червено на таблото от:
    Отворена врата.
    Отворен багажник.
    Дръпната ръчна.
    Незакопчан колан.
    Кое от всичките трябва да ме накара да си отменя пътуването?

    Коментиран от #28

  • Бухахахахахха (гост)
    Отговор
    23 20:56  04.02.18

    До коментар #6 от "Гост":

    Какво инерция бе пич?Кара се на скорост с пуснато парно.На скорост за да може водната помпа да върти бързо.Капиш?Ако спреш двигателя не се гаси освен ако нямаш капка антифриз.

    Коментиран от #24

  • Гост (гост)
    Отговор
    24 21:41  04.02.18

    До коментар #23 от "Бухахахахахха":

    Разликата между празни / инерция / и 3000 оборота е че разхода на гориво е 5 пъти по-голям а дебита на помпата само 3.

    Ако си надолу добре - пускаш газта и ППХ спира всичкото гориво. Ами ако си наравно? Парно и по инерция / ако искаш тогава подай леко газ да вдигнеш водната помпа /. Лошото е че тая беля 95% от случаите е при изкачване а там освен да завъртиш и да я пуснеш надолу всичко друго е кофти филм.

    Преди 2 години навъртях 1500 км с спукан термостат и си я котках точно с инерция и парно когато решеше да си покаже рогата
  • Прост комунист (гост)
    Отговор
    25 21:44  04.02.18
    Тъй като автомобилите в българия са почти трета употреба на 150 000 км няма начин да не светне корабче на таблото::))))

    Коментиран от #30

  • стар шофер (гост)
    Отговор
    26 23:39  04.02.18
    Скъпи колеги! ТОВА ОЗНАЧАВА ПОТЪВАЩ КЛЮЧ! Значи, че колата е загряла и трябва да я потопите в басейна!
  • Dfg (гост)
    Отговор
    27 01:53  05.02.18
    Аз на моята имам ли такива лампи?

    Коментиран от #29

  • Тарикат (гост)
    Отговор
    28 08:07  05.02.18

    До коментар #22 от "Ощърбий":

    Смешко, всички коли може би от 1990 година насам ги имат тези светлинни индикации :)), това някакъв комплексарски коментар ли беше???
    След запалване на двигателят на таблото не трябва да свети НИЩО, ако свети нещо преди да тръгнеш трябва да го угасиш.
    Що се отнася до загряването, светването на температурата не е фатално просто трябва да спреш и да отстраниш проблема, но ако го направиш навреме няма до доведе до никакви последствия. Естествено ако се правиш на тарикат както някои по-долу може и да се прецакаш сам.

    Коментиран от #31

  • незнайко (гост)
    Отговор
    29 10:54  05.02.18

    До коментар #27 от "Dfg":

    Не нямаш ! На твоята кола има стрелкова индикация за антифриза и същата за налягането на маслото ! А колата ти е Лада 2103 с четири фара !!!
  • Разбиращ (гост)
    Отговор
    30 23:27  05.02.18

    До коментар #25 от "Прост комунист":

    Е как почти трета?! То те са си трета, че и четвърта употреба. За всяко семейство по 2 коли, а българите бедни. Става ясно, коя подред употреба е.
  • Гост (гост)
    Отговор
    31 09:48  06.02.18

    До коментар #28 от "Тарикат":

    И това не е вярно за всички случаи - на моята от менюто / а не през OBD / и дезактивирах автоматичното включване на ръчната спирачка всеки път щом извадя ключа.

    И сега гордо на таблото седи една жълта лампа с надпис autobrake off

    Мисля да и извадя лампичката и да се реши проблема :)
  • Патриот (гост)
    Отговор
    32 19:08  06.02.18
    Жена се обажда на съпруга си:
    - Скъпи, колата нещо не иска да пали. Сигурно е попаднала вода в резервоара и горивната система.
    - Как разбра ма патка с патка. Онзи ден взе книжка днес взе от автомобили да разбираш.
    А тя му отвърнала:
    - Ами елементарно! Изтървах я тя потъна в басейна.

Напиши коментар:


Публикувай