8 055 14

Новият Sprinter идва в над 1700 конфигурации

Георги Касабов

В германския град Дуйсбург се състоя световната премиера на третото поколение Mercedes-Benz Sprinter. Новият модел ще се предлага както с предно, така и със задно предаване. Клиентите ще могат да избират измежду 1 700 варианта в зависимост от типа, дължината и височината на каросерията, шасито, двигателите, броя на местата и височината на товарната платформа.

Sprinter III ще се оборудва с мултимедийна система MBUX като в новата A-Klasse и Mercedes PRO connect, благодарение на която ще бъде винаги онлайн, а водачите от даден автопарк ще могат да остават във връзка с мениджърите. Така ръководството ще контролира в реално време не само местоположението на всеки автомобил, а дори и количеството гориво в резервоара.

Новият Sprinter ще се предлага с шест типа каросерия - от панелен фургон до 20-местен автобус. Ще бъдат достъпни и пет междуосия с дължина от 3 250 до 4 325 мм. Товароносимостта варира от 2.5 до 5.5 тона в зависимост от модификацията.

Най-вместителната версия с висок таван поема 17 кубически метра или седем европалета. Подът на товарния отсек може да бъде както изцяло метален, така и с покритие от дърво или пластмаса.

Освен с предно или двойно предаване, както бе досега, новият Sprinter ще бъде достъпен и в модификация с предно задвижване. Тя може да превозва 50 кг повече, отколкото версиите със задно. Освен това товарният праг е разположен с 80 мм по-ниско, което ще облекчи товаро-разтоварните дейности.

"Спринтерите" с предно предаване ще се могат да се поръчат с деветстепенна автоматична трансмисия. За останалите ще се предлага само автоматик със седем предавки.

Опция за версиите с един задвижващ мост са листовите ресори вместо пружини. Те са изработени от подсилена с въглеродни нишки пластмаса и според Mercedes-Benz повишават не само комфорта, а и товароносимостта с 12 кг. Срещу допълнително заплащане ще се предлага и пневматично окачване отзад.

На европейския пазар Sprinter със задно предаване ще се оборудва с 2.1-литров четирицилиндров дизел с мощност 114, 143 и 163 к.с. Същият мотор ще се монтира и на версиите с предно задвижване, но най-мощният вариант ще развива 177 коня и ще бъде предназначен изключително за кемпери. В гамата остава и 3.0-литровият шестцилиндров дизел със 190 к.с. и 440 Нм.

Догодита гамата ще бъде попълнена с електрическия eSprinter. Техническата информация за него все още е оскъдна. Известно е само, че ще бъде предназначен само за работа в рамките на големите градове.

Mercedes-Benz ще започне да приема поръчки за новия Sprinter през юни. Автомобилите ще се сглобяват в заводите на компанията в Лудвигсфелде и Дюселдорф.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Random
    Отговор
    1 16:44  07.02.18
    Достоен конкурент на Multipla за приза "най-грозен автомобил". Интериора няма да го коментирам...

    Коментиран от #3

  • 656
    Отговор
    2 17:59  07.02.18
    Искам го като кемпер, страхотен е. А №1 е глуповат и се излага като кифладжия
  • $$$
    Отговор
    3 18:14  07.02.18

    До коментар #1 от "Random":

    А България какво произвежда че оплюваш другите?

    Коментиран от #7

  • Брат ми
    Отговор
    4 20:42  07.02.18
    Много хубави бусове,ама цената им е много висока за съжаление.

  • ехеее
    Отговор
    5 21:05  07.02.18
    Не е лоша G класата
  • Фъкгкнффбнк
    Отговор
    6 22:14  07.02.18
    Статията по скоро си е жива реклама......
  • 7 01:00  08.02.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Естет
    Отговор
    8 01:33  08.02.18
    Едни и същи въздуховоди и в този Спринтер, и в новата А класа, и в новата Ге класа... Това е подигравка с клиентите...на Ге класата!

    Коментиран от #9

  • Jack Bauer
    Отговор
    9 12:25  08.02.18

    До коментар #8 от "Естет":

    И на Lamborgini Galardo "въздуховодите" са като на Fiat 125p но никой не го счита за подигравка.
  • Гошо
    Отговор
    10 12:39  08.02.18
    А двигателите са Рено

    Коментиран от #11

  • грешка
    Отговор
    11 15:07  08.02.18

    До коментар #10 от "Гошо":

    Изброените двигатели в статията са си на Мерцедес и нямат нищо общо с Рено.
  • Гошо
    Отговор
    12 11:03  09.02.18
    Първо да кажа не съм за или против марката. Но мерцедесите ги развалиха в сравнение със старите мерцедеси още повече и бусовете . Спринтера е красив които казва че е грозен го казва щото няма 2лв да си купи каквото и да е . Този спринтер си е за германия хората там изкарват пари и не се присняват от скъпата поддръжка освен това първите години тои проблеми не създава . Проблемите почват като доиде в българия на 1милион километра и на 10година. Ако имах работа за бус и да изкарвам добри пари бих си го купил
  • ояао
    Отговор
    13 17:24  09.02.18
    еее много грозен бе , все едно японец го е правил , язък
  • гост
    Отговор
    14 17:44  09.02.18
    Мой познат караше спринтер на 3г. и три пъти сменят предно стъкло, което се спуква поради огъване на кабината. Разкарват хляб и не го товарят с повече от допустимото тегло. Също така веднъж пука глава. Че е хубав, върви и икономичен е така, но не е дотам надежден и евтин, дори като нов (предполага се, че няма да се поврежда новото).

Напиши коментар:


Публикувай