4 063 6

Toyota ще прави суперакумулатор от стари батерии за Prius

Георги Касабов

Toyota разработва технология за повторно използване на батерии от стари хибриди и електромобили, снети от експлоатация. Японският производител възнамерява да построи от тях "суперакумулатор" и да го включи в градската електропреносна мрежа, съобщава Auto Express.

За проекта ще бъдат необходими 10 000 стари батерии от Prius и електрическата версия на микроавтомобилчето iQ. Те ще бъдат обединени в акумулатор с мощност 10 хил. киловата, който ще съхранява излишната електроенергия в часовете с ниско натоварване и тока, генериран от слънчеви и ветрогенератори.

Натрупаното електричество ще се използва при високи натоварвания на мрежата и извънредни ситуации. В Toyota били убедени, че дори стари батерии с намален капацитет ще се справят със задачата, издържайки колебанията и честотата на напрежението. По-голяма част от акумулаторите са никел-металхидридни.

Проектът се осъществява съвместно с японския енергиен оператор Chubu Electric Power, който доставя електричество в региона Чубу на остров Хоншу. Ако изпитанията се увенчаят с успех, огромният суперакумулатор ще заработи през 2020 г.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Гост
    Отговор
    1 16:15  08.02.18
    Откриха топлата вода! Вече 10 години карам на такива батерии!
  • Глупаци
    Отговор
    2 17:41  08.02.18
    Абе тези не знаят ли, че батериите на електромобилите се хвърлят в реките и се закопават под земята за да я замърсяват и се сменят на всеки две-три години. Ако не знаят да питат голяма част от коментаторите тук. Това не е никаква новина. Всяка компания която произвежда електромобили така е проектирала акумулаторните пакети на своите батерии, че да могат да се използват за съхранение на енергия като второ предназначение. От BMW дори в момента ползват нови батерии за такава система за съхранение на енергия, защото все още нямат втора употреба.
  • ттков
    Отговор
    3 23:46  08.02.18
    8-ма година си карам Приуса 207 000 км. станаха вече навъртени лично от мен и батерията все още не е „умряла“. Интересна работа! Ако слушах форумните „специалисти“, до сега 2-3 батерии поне трябва да съм сменил. Хората в САЩ, Канада, Австралия,Скандинавските държави, Австрия, Германия г иползват масово за таксита. Минават над 1 млн. км. и батерии не сменят! няма ли кой да им каже да си ги сменят най-после! Истината е, че батерията е направена така, че да издържи жизненият цикъл на автомобила. На някои хора тая работа им е непонятна. Да почетат малко и ще разберат как става номера, а не да се плюнчат по форумите и да се правят на разбиращи!

    Коментиран от #4

  • дрон
    Отговор
    4 19:52  09.02.18

    До коментар #3 от "ттков":

    Тия тъпотий ги разправяй в детската градина. Дори тук няма кой да ти се върже.

    Коментиран от #6

  • Сократ
    Отговор
    5 17:37  10.02.18
    Тутурутков,карай си електрокарчето и не давай акъл на батковците с осемцилиндровите!
  • ттков
    Отговор
    6 23:06  10.02.18

    До коментар #4 от "дрон":

    Кое е тъпотия и за кое никой няма да ми се върже?

Напиши коментар:


Публикувай