4 069 36

Tesla иска да произвежда по 100 хил. камиона

Георги Касабов

Годишен тираж от 100 000 влекача Semi изглежда "разумен" за Илон Мъск и би могъл да бъде достигнат в рамките на четири години, съобщава Electrek. При базова цена от $150 000 електрическият камион би трябвало да донесе на Tesla $15 млрд.

Американският производител на електромобили вече е събрал доста поръчки за Semi. Сред купувачите на камиона са PepsiCo, Bee’ah и Anheuser-Busch, а спедиторският гигант UPS предплати 125 влекача.

Tesla представи Semi миналия ноември. Камионът има четири електромотора, задвижващи задните колела. Версията са най-голяма батерия може да измине 805 км с едно зареждане.



Още по темата

  • Рекордни загуби за Tesla

    Рекордни загуби за Tesla

    Четвъртото тримесечие на 2017 г. е донесло най-тежкия финансов резултат в историята на Tesla Motors. Чистите загуби на електромобилната компания на ...
    8.02.2018
    8 023
    37

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Гост
    Отговор
    1 11:49  09.02.18
    Много лъже тоя Мъск много.

    Коментиран от #29

  • Driving pleasure
    Отговор
    2 12:26  09.02.18
    Пича определено предозира с нещо - сигурно е от дизайнерските дроги, щото го боли главата много яко. То в световен мащаб не се произвеждат толкова камиони колкото само той иска да произвежда.

    Коментиран от #30

  • 123
    Отговор
    3 12:36  09.02.18
    теслите не могат да произведат по 30 000 модел 3 - предплатени от клиентите си, като големия план е да започнат да правят по 5000 на месец другата година. Обаче щели да произвеждат по 100 000 камиона годишно. Почна да става тъжно. Тук дървото ще е голямо, защото няма толкова балъци да предплатят - до сега са поръчали 5-6 фирми между 50 и 100 камиона, на зелено така да се каже.

    Коментиран от #34

  • Driving pleasure
    Отговор
    4 12:39  09.02.18
    Да се брои 1 + повече и 1 - по-малко за Госта с първия коментар, не уцелих бутончето :D
  • гост
    Отговор
    5 13:22  09.02.18
    Мъск първо трябва да достигне целите от миналата година преди да мечтае за други. Вече доста проблеми натрупа, хората чакат, но докога ще е това след като произвеждат 5 пъти по-малко от необходимото, това значи че хората, които са на опашката с поръчки ще си получат колата след 2-3години. Сегашните коли казват, че имат доста проблеми, повече от обичайното, сглабят се на ръка, батериите им проблеми дават. Нещо го закъса Теслата, макар и да съм им фен.
  • русия е джудже
    Отговор
    6 13:32  09.02.18
    А къде е електромобила на Русия или въобще руския автомобил ? А да забравих,че те са технологични джуджета.

    Коментиран от #7, #8

  • Антиелектрика
    Отговор
    7 13:45  09.02.18

    До коментар #6 от "русия е джудже":

    Какво общо има Русия с лъжите на един южноафриканец?
    Съжалявам такива тролчета като теб, за които най-важното в живота е само хейтене по руснаци или американци! И едните и другите сте безродни чуждопоклонници!
  • Driving pleasure
    Отговор
    8 14:11  09.02.18

    До коментар #6 от "русия е джудже":

    Само за сведение, още 1899та Иполит Романов произвежда първите руски електроавтомобили с пробег 60 километра. Освен автомобилите прави и електрически омнибуси, които даже са въведени от градските власти в Санкт Петербург да обслужват редица лини...
    та илончо нищо революционно не прави, за да му се кланяте така!
  • Измислител
    Отговор
    9 14:43  09.02.18
    Илон Мъск не е измислил нито електромобилите, нито ракетите, нито батериите и всички го знаят, не е нужно да го повтаряш постоянно.

    Правилният въпрос е Защо ако не е постигнал нищо, всички автомобилни производители, ракето строители и производители на батерии искат да го стигнат след 5-10 години в мечтите си? Защо нито един производител на камиони не може да предложи дори прототип или поне концепт дори с двойно по-лоши характеристики от Semi, а предлагат камиони с четворно по-малък пробег, шест пъти по-малък товар, но въпреки това три пъти по-скъпи от Semi?

    Коментиран от #17

  • Средна възраст
    Отговор
    10 14:45  09.02.18
    А ток откъде?Ще опъват удължители на бензиностанцията? А ел.мощности на обектите?Когато са десет какво правим?

    Коментиран от #11

  • гост
    Отговор
    11 15:21  09.02.18

    До коментар #10 от "Средна възраст":

    Има вече бензиностанции, които са построени с мисълта за електрическо зареждане и които имат по-високо производство на ток отколкото потребление. Фотоволтаици на покрива и голяма батерия за съхрание на енергията, която се ползва и за собствени нужди на сградата. Ако се интересуваш чети какво се прави. Това, че у нас всичко е застинало и всяка нова сграда или търговски обект се строи максимум с чудото на века наречено гипсокартон е съвсем друго нещо. Съвременното строителство предвижда зарядни станции, бързи зарядни в гаражите на сградите, високоефективни климатични инсталации, захранвани основно с фотовлтаици и др. Наскоро имаше за един, който си купил скрапната тесла за 15х.долара и преустроил батерията, за да си захранва дома напълно с възобновяема енергия. Ние няма да видим нова технология още дълго време, но това не означава, че останалата част от света дреме като нашите сънародници.

    Коментиран от #20

  • Веи
    Отговор
    12 15:30  09.02.18
    Само за 2017 година са инсталирани над 120 гигавата фотоволтаици. Ако се произвеждаха 100 хиляди камиона годишно, се пада по малко повече от един атомен реактор мощност на всеки 1000 камиона. Дали пък няма да им стигне токът? С всяка година се инсталирате поне 50% повече фотоволтаици от предишната.

    Коментиран от #13

  • Driving pleasure
    Отговор
    13 15:35  09.02.18

    До коментар #12 от "Веи":

    За европа не съм се ровил но в САЩ увеличението на потреблението е с 4% на годишна база и без електроавтомобилите и едва смогват това да покриват.
    Още повече кво правиш вечер? Как ще балансираш системата като не можеш да управлявваш ресурса?

    Коментиран от #14

  • Веи
    Отговор
    14 15:42  09.02.18

    До коментар #13 от "Driving pleasure":

    В Австралия в момента имат такъв проблем с балансирането на системата. Знаеш ли как го решиха частично, а до две-три години напълно? Познай коя фирма има план да прави по 100 гигаватчаса батерии годишно само в една от Гига фабриките си?

    Коментиран от #15

  • гост
    Отговор
    15 15:54  09.02.18

    До коментар #14 от "Веи":

    Така е и доброто е, че още провинции разглеждат възможността да си балансират системите с такъв тип батерии. Оказа се, че батерията сработва много по-бързо от очакваното и работи безупречно досега. Плюсът е, че тя дава баланс между производство от ВЕИ и потребление, изглажда пиковете и оттам спомага за безпроблемна работа и ниски разходи за домакинствата. Има вече няколко острова с подобни батерии, които напълно са си решили проблема внос, транспорт и употреба на горива за енергия.

    Коментиран от #18

  • TSLA
    Отговор
    16 16:03  09.02.18
    la ще помага на първите клиенти на своите изцяло електрически камиони, като им помага в изграждането на станции за зареждане в складовете и разпределителните им центрове, съобщават от Reuters. Това е важна стъпка и ясен знак как точно от Tesla ще промотират новите си влекачи, за да ги направят по-привлекателни за клиентите.

    Компанията на Мъск ще работи с Anheuser-Busch, Pepsi и UPS, като ще изгради зарядни станции поне на локациите, от които тръгват курсовете на камионите. Въпросните курсове ще бъдат достатъчно кратки, за да могат да бъдат изпълнени с едно зареждане. От Pepsi казаха, че ще установят партньорство с други компании, използващи превозни средства на Tesla, за да споделят зарядни станции. Разбира се, промишлените превозни средства изискват много повече мощност от леките автомобили, за да бъдат заредени по-бързо. Както Мъск е споделял в интервю, Tesla ще изгражда т.нар. мега зарядни, които ще използват соларни панели, за да могат да заредят батериите на един влекач за не повече от 30 минути.
  • Зорлем
    Отговор
    17 16:42  09.02.18

    До коментар #9 от "Измислител":

    В интерес на истината, Мъск също не предлага електрически камион. Засега просто събира депозити, т.е. обещава, че ще има такъв камион някой ден.
  • Зорлем
    Отговор
    18 16:49  09.02.18

    До коментар #15 от "гост":

    Абе май имаше някаква мистерия колко точно е струвала тази батерия. В смисъл, че нито австралийската провинция нито Тесла обявяват някаква цифра, така че за пореден път - не бързайте с фанфарите и шампанското. Щото, разправят, че дяволът се криел в детайлите...
  • Средна възраст
    Отговор
    19 17:11  09.02.18
    А известна ли ти е интензивноста на трафика там?И начина на производство на батериите,добиването на хим.елементи за тях?А утилизацията на батериите? Идеята е много добра,но има още много проблеми за решаване.А ЖП транспорта решава част от тях.За незнаещите един 160местен самолет изразходва 2,5ТОНА КЕРОСИН на час!
  • Антиелектрика
    Отговор
    20 18:36  09.02.18

    До коментар #11 от "гост":

    Колко пъти трябва да ти се обяснява, че батериите в една соларна или фотоволтаична инсталация са Литиево-йонните фосфатни АКУМУЛАТОРИ (LiFePO или LFP)???
    Нито са безопасни, нито са вечни. Колко цикъла на ден е нужно да прави една такава батерия в една зарядна станция?
    Колко мислиш ще изкара една такава батерия?
    Хайде накрая слез на земята и спри да ни облъчваш с глупости за светло бъдеще и безплатен обяд.
    Няма по-голяма глупост от това да се хвърляш от една зависимост в друга - от петролните монополисти при акумулаторните монополисти!

    Коментиран от #21, #25

  • гост
    Отговор
    21 20:28  09.02.18

    До коментар #20 от "Антиелектрика":

    Не разбираш много от това явно. Вземи прочети какво правят Тойота със старите батерии на Приус, които не са литий-йон. В мазето на сградата не ти трябват леки батерии, нито пък малки и с висока плътност. Трябват ти с голям капацитет и висок волтаж. Та твой проблем как мислиш, хората работят и го правят, вижда се. У нас няма шанс това да стане, ясно е.

    Коментиран от #22

  • Антиелектрика
    Отговор
    22 21:05  09.02.18

    До коментар #21 от "гост":

    Да бе, аз не разбирам. Хайде не ме карай да ти цитирам всичките идиотщини до сега, че няма да ми стигнат 100 поста!

    Каквито и батерии да се ползват, техния живот е малък. Техните цикли са ограничени, набий си го веднъж завинаги в облъчения мозък!
    Нормалните хора отдавна вече не ти се връзват на глупостите за безплатния обяд.
    Аз, както и много други, не искаме да се превръщаме в роби на зелените престъпници. Няма по-голяма измама от ВЕИ-тата и явно си един от тях!

    Хайде сега пак напиши някоя глупост като например как при горенето на водород се отделял въглероден двуокис - бухахахахахаха
  • Батерии
    Отговор
    23 21:21  09.02.18
    Cиcтeмaтa зa aĸyмyлиpaнe и cъxpaнeниe нa eнepгия Теѕlа Роwеrwаll в Aвcтpaлия вeчe нocи нa cвoитe coбcтвeници мнoгoмилиoннa пeчaлбa, a oтcĸopo лиши oт дoxoди aвcтpaлийcĸитe гaзoви ĸapтeли.
    Πo вpeмe нa пpeĸъcвaнe пoдaвaнeтo нa eлeĸтpoeнepгия, ĸapтeлитe пpeдocтaвят eлeĸтpичecтвo пo cилнo зaвишeнa цeнa дo 14 000 aвcтpaлийcĸи дoлapa зa мeгaвaт. Ho нaмecaтa нa Теѕlа зaдъpжa цeнитe нa тoĸa нa нивo АU$270 зa мeгaвaт.

    Вижте повече:https://www.kaldata.com/it-%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D0%BD%D0%B8/tesla-powerwall-%D0%BE%D1%82%D0%BD%D0%B5-%D0%BF%D0%B5%D1%87%D0%B0%D0%BB%D0%B1%D0%B8%D1%82%D0%B5-%D0%BD%D0%B0-%D0%B3%D0%B0%D0%B7%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%82%D0%B5-%D0%BA%D0%B0%D1%80%D1%82%D0%B5%D0%BB%D0%B8-274527.html
  • Батерии
    Отговор
    24 21:28  09.02.18
    "Дa cи пpипoмним, чe ocнoвaтeлят и гeнepaлeн диpeĸтop нa Теѕlа Илън Mъcĸ oбeщa дa пoдapи инcтaлaциятa Роwеrwаll, aĸo нe ycпee дa я пocтpoи зa 100 дни. Уcпя. Cтpoитeлcтвoтo нa тaзи cиcтeмa cтpyвaшe нa Aвcтpaлия $32,35 милиoнa бeз зaплaтитe и дaнъцитe.

    Caмo двe ceдмици cлeд зaпoчвaнe нa paбoтaтa, гигaнтcĸия aĸyмyлaтop ocигypи Южнa Aвcтpaлия c eнepгия, ĸoгaтo мecтнaтa въглищнa eлeĸтpoцeнтpaлa ce пoвpeди. Cлeд двa дни ĸoмпaниятa Nеоеn, cтoпaниcвaщa Роwеrwаll cъoбщи, чe aĸyмyлaтopнaтa cтaнция e дoнecлa дoxoд oт 1 милиoн aвcтpaлийcĸи дoлapa – тoвa бe cyмaтa, ĸoятo Nеоеn пoлyчи oт пpoдaжбaтa нa aĸyмyлиpaнaтa eлeĸтpичecĸa eнepгия."

    По повече от милион печалба месечно, цена за построяване 32 милиона и 10 годишна гаранция, какви казваш че са проблемите?
  • 25 21:36  09.02.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • 26 21:44  09.02.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • 27 22:10  09.02.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Аз теслата
    Отговор
    28 22:15  09.02.18
    Планове мечти, само да не се окаже до 2 години Теслата една голяма тесла
  • TSLA
    Отговор
    29 00:57  11.02.18

    До коментар #1 от "Гост":

    Новини не гледаш и национално радио не слушаш, знам.
    http://btvnovinite.bg/article/svetut/izvedenata-v-orbita-tesla-sviri-neprestanen-miks-na-dejvid-boui-video.html
  • TSLA
    Отговор
    30 01:07  11.02.18

    До коментар #2 от "Driving pleasure":

    Новини не гледаш, защото всичко си знаеш, като гледам. Наясно си кой какво взима, а не си наясно кой го начука на Роскосмос и НАСА, които бяха заявили: "Aко можеше да се направи ракета, която да каца, след извеждане на товар в космоса, щяхме да сме го направили!"
    ХАХА!

    Да те светна само, че скафандърът на манекена в Tesla-та, която в момента се рее в околослънчева орбита, също е дело на Tesla и поради превъзхождащите параметри ще се използва в бъдещите мисии.

    https://cdn.teslarati.com/wp-content/uploads/2018/02/tesla-roadster-starman-earth.jpg

    Това Don't panic е скритото послание към тях и, разбира се всички хейтъри: Некадърници сте пичове и само приказвате, а ръцете ви са отзад, така че БЕЗ ПАНИКА!

    Буахахахахахааааааа!

    Коментиран от #31

  • Антиелектрика
    Отговор
    31 12:10  11.02.18

    До коментар #30 от "TSLA":

    Не се възпалявай толкова. Ракетата не с ДВГ, а не на ток - бухахахахаха
    Статията е за камион на ток.
    Иначе е похвално за ракетите на Мъск само, че не тук е мястото за коментирането и.
    А това, че си се разболял от фанатизъм и мъскопоклонничество, си е твой проблем.

    Коментиран от #32

  • Прогресив
    Отговор
    32 14:39  11.02.18

    До коментар #31 от "Антиелектрика":

    Елон Мъск нито тези които харесват електромобилите не отричат ДВГ, нито горенето, просто използват всяка технология по предназначението си. Електро двигателите просто са по-добрата технология когато става въпрос за колесни превозни средства, и като такава технология ще изместят ДВГ В МОМЕНТА В КОЙТО ЦЕНИТЕ ИМ СЕ ИЗРАВНЯТ!

    Коментиран от #33

  • Антиелектрика
    Отговор
    33 17:59  11.02.18

    До коментар #32 от "Прогресив":

    Не думай. Хич не отричахте ДВГ, до момента в който ви показах, че реактивни и ракетен двигател са ДВГ.
    Сега пак продължавате да пробутвате миксерите насила, преписвайки им някакви митични способности. Ами няма да стане - ха да видим на кой кристалните топки са по-големи :)))
    Дерзайте, вашето е патология да търсите безплатния обяд и светлото бъдеще, превръщайки всеки търговец в някакво божество!
    Пък и честно казано, отдавна ми е писнало да се занимавам с теб - супер тъпо е да пишеш всеки път с различни никове!
  • ЦЕЦООК
    Отговор
    34 08:35  12.02.18

    До коментар #3 от "123":

    На времето за москвич или лада не се ли чакаше по 6-7 години?

    Коментиран от #35

  • 123
    Отговор
    35 09:50  12.02.18

    До коментар #34 от "ЦЕЦООК":

    Да, ама това беше по времето на развития социализъм, когато се бяхме отправили към комунизъма. Всъщност може и да си прав - то компанията на Мъск си е жив социализъм - планова икономика -
    държавата наля доста милиарди, а компанията все е на загуба.
  • Хихих
    Отговор
    36 21:22  12.02.18
    Тоя е продал толкова камиони колкото и аз-zero.Той обаче събира пари от наивниците пък аз не.Има поръчки за макс 500 камиона а той искал по 100хил.да прави.По сигурен фалит от това здраве да е.

Напиши коментар:


Публикувай