2 370 7

Samsung ще добива кобалт от стари телефони

Георги Касабов

Samsung планира да започне преработка на стари мобилни телефони с цел извличане на кобалт. Компанията е взела това решение заради силното поскъпване на метала, чиито цени са се увеличили с 235% през миналата година, съобщава Bloomberg.

Освен че сама ще рециклира употребявани апарати, корейската корпорация смята да инвестира и акции на компании, които се занимават с преработка на вторични суровини и да сключи договори с доставчици на кобалт. Сред потенциалните партньори са споменати американските American Manganese Inc. и Umicore SA.

Samsung не е единственият производител, който търси начини да се справи с дефицита на редкия метал. Притеснения от драстичното поскъпване на кобалта вече изразиха Volkswagen, BMW и Panasonic.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Рециклиране
    Отговор
    1 17:11  14.02.18
    Колко ли кобалт има в една батерийка от мобилен телефон. Въпреки това, компаниите ги преработват за да извлекат ценните материали. Мнозина от пишещите тук обаче, се притесняват какво ще се случи с купищата стари батерии на електромобилите. Та в реките ли нямаше да се хвърлят, в земята ли нямаше да ги заравяме или щяхме да ги хвърляме в сметищата. Реалността обаче много бързо им забива шамар след шамар всеки ден с по една новина от различно естество, която да ги отрезви да мислят реално. Колкото и да рипат срещу прогреса, няма да го спрат.

    Коментиран от #2

  • Антиелектрика
    Отговор
    2 17:36  14.02.18

    До коментар #1 от "Рециклиране":

    А дали случайно прочете статийката, преди да се запениш? Публикувано във факти.бг: Samsung планира да започне преработка на стари мобилни телефони с цел извличане на кобалт. Компанията е взела това решение заради силното поскъпване на метала, чиито цени са се увеличили с 235% през миналата година, съобщава Bloomberg. "За катод, за разлика от първоначално използвания титаниев дисулфид (TiS2), сега се използват нови материали: слоести оксиди (напр. литиево-кобалтов оксид)" - https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9B%D0%B8%D1%82%D0%B8%D0%B5%D0%B2%D0%BE%D0%B9%D0%BE%D0%BD%D0%BD%D0%B0_%D0%B1%D0%B0%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%B8%D1%8F Сега помисли ако трябва 2 000 000 000 автомобила да станат електромобили, какви ще са цените на кобалта и лития. Тръгнал си да ми говориш за прогрес и ежедневно опровержение, а те мързи да седнеш да прочете 2 реда. То само май само за прочитането на заглавието не става. Яко си се изложил драги, яко!!!
  • Рециклиране
    Отговор
    3 22:56  14.02.18
    Ами нормално, ти да не очакваш да падат цените? Това е естествен пазарен процес. Когато има недостиг цените се покачват, когато има свръхпроизводство цените падат - за справка - цените на нефта. Само за последните осем години, цената на литиево-йонните батерии падна над 10 пъти, цените на материалите за батерии са се повишили поне 5 пъти. Ти ако можеше да четеш между редовете, щеше да забележиш че въпреки покачване на цените на материалите за батерии, цените на батериите продължават да падат, дори против пазарните принципи, защото и за батерии има недостиг. Представи си какви ще са цените на батериите, когато се разработят достатъчно мини за материалите, за да има конкуренция. Когато излязат нови технологии, които не изискват скъпи и дефицитни материали? Най-вече, когато настъпи свръхпроизводство на батерии? Понеже знам че не познаваш думата "технология", ще ти подскажа, че цените на литиево-йонните батерии зависят повече от технологията на тяхното производство, отколкото от цената на материалите.

    Коментиран от #4

  • Антиелектрика
    Отговор
    4 08:16  15.02.18

    До коментар #3 от "Рециклиране":

    Точно ти ли ще ми говориш за технологии - страшно гротескно е!!! Те за това акумулаторите за автомобили за 100 години са паднали много, нали? Пък дали няма пазар за акумулатори, а? Ти просто си болен!
  • Рециклиране
    Отговор
    5 08:58  15.02.18
    Точно защото в оловните акумулатори за автомобилите няма нищо технологично, се продават на цена близка до материалите от които са произведени и цената няма къде да пада повече. Същото е и с медните кабели и електродвигателите. Вече е намерена най-добрата технология за производство и тя се използва от всички. Когато се намери най-добрата технология за производство на батерии за електромобили, всички ще започнат да я използват и няма да се влагат милиарди в разработката на нови технологии. Милиарди които след това трябва да бъдат включени в цената на батериите, за да се върне инвестицията от разработките. В момента материалите за една литиево-йонна батерия са под 10% от цената и. Останалото е технология и енергия за производство и транспорт. Колкото повече на брой батерии се произвеждат, толкова по-малка ще става частта от цената, която отива за изплащане на технологиите.

    Коментиран от #6

  • Антиелектрика
    Отговор
    6 09:15  15.02.18

    До коментар #5 от "Рециклиране":

    Така ли било? Сигурно производителите ще продават на загуба батериите, заради такива умници като теб? Я пак хвърли едно око на статията: Публикувано във факти.бг: Компанията е взела това решение заради силното поскъпване на метала, чиито цени са се увеличили с 235% през миналата година, съобщава Bloomberg. И това само от кобалта и лития в телефоните и лаптопите, както и от няколкостотин хиляди миксера по пътищата! Сигурно ако станат няколко милиарда, цената на метала ще падне и батериите ще са без пари, нали? Наистина ме удивляваш с глупостите си. След въпросът какво щяло да стане с кислорода в атмосферата, сега и това поевтиняване, което само ти го виждаш! Уникални простотии сътворяваш!

    Коментиран от #7

  • Рециклиране
    Отговор
    7 09:41  15.02.18

    До коментар #6 от "Антиелектрика":

    Колкото и да ме провокираш да ти падна на нивото да използвам каруцарски език за да те обиждам, няма да ти се получи! Хората сами виждат кой е простакът в диалога. Статията доказва моята теория. Цените на суровините не могат да растат до безкрай, защото от една определена точка, става по-евтино да намериш друг вариант. До определена цена на кобалта, рециклирането на стари батерии не е било икономически обосновано. Същото е с лития. Ако цената се качи само три пъти, вече ще е по-евтино да се добива от морска вода, която скоро няма изгледи да свърши. Ако беше направил аналогията с нефта, както ти препоръчах, щеше да знаеш че когато "нефтът беше на свършване" и цената му скочи в небесата, стана рентабилно да се извлича нефт дори от катранените пясъци, навлезнаха и шистовите технологии, които в началото бяха рентабилни само при цена над 100$, но тарикатите си вкараха автогол, защото сега шистаците могат да работят и на цени под 50$ и пак да са на печалба. Високата цена на нефта даде шут и на развитието на електромобилите. По същия начин високата цена на кобалта ще даде тласък на развитието на друга технология. За твое съжаление, печалбите вече не са в петрола и инвеститорите си изтеглят парите от там и го влагат в нови технологии, които само според тебе са стари.

Напиши коментар:


Публикувай