8 404 26

Шведска тройка

Георги Касабов

Volvo представи първия трицилиндров двигател в 91-годишната си история. Новият мотор с модулна архитектура от семейството Drive-E ще дебютира под предния капак на компактния кросоувър XC40.

Моторът с работен обем 1.5 литра развива мощност от 158 к.с. и максимален въртящ момент 265 Нм, достъпен в диапазона от 1 850 до 3 850 об/мин. Първоначално ще се куплира с шестстепенна предавателна кутия, а от догодина ще може да се съчетава с осемстепенен автомат срещу допълнително заплащане.

Трицилиндровото XC40 ускорява от 0 до 100 за 9.4 сек. и развива максимална скорост 200 км/ч. Комбинираният разход на гориво в цикъл WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure - Световна хармонизирана методика за изпитания на леки коли) е 7.1 л/100 км.

Новият двигател ще се произвежда на съществуващата поточна линия за четирицилиндрови бензинови и дизелови мотори и ще може да се интегрира в хибридни задвижващи системи. XC40 ще получи такава и изцяло електрическа версия през 2019 или 2020 г.



Още по темата

  • С новото V40 Volvo къса окончателно с Ford

    С новото V40 Volvo къса окончателно с Ford

    Третото поколение на най-малкото комби в гамата на Volvo ще се появи през пролетта на 2019 г. и ще прати в миналото и последните технологични ...
    19.02.2018
    7 672
    17

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • някой си
    Отговор
    1 13:36  19.02.18
    безмислен двигател
  • Хех
    Отговор
    2 13:52  19.02.18
    Безмислен коментар ⬆️
  • спамер
    Отговор
    3 13:58  19.02.18
    безсмислен отговор на безмислен коментар :)
  • спамер Дуе
    Отговор
    4 14:07  19.02.18
    Живота няама смисъл

  • mititu
    Отговор
    5 14:43  19.02.18
    Какъв е смисъла тогава?
  • Божидар
    Отговор
    6 15:00  19.02.18
    Защото ми става всеки ден...
  • Да да
    Отговор
    7 15:09  19.02.18
    Безсмислен въпрос- Ако 3 цилиндров дава 7.1 на сто,колко е харчил аналогичния 4 цилиндров?

    Коментиран от #15

  • Радо
    Отговор
    8 15:32  19.02.18
    Трицилиндровият мотор е голямо недоразумение, преди 2-3г. видях на живо нов Ситроен, обурудван с трицилиндров бензинов двигател на Тойота, мисля 1250куб.см...тракаше и вибрираше като ярмомелка.

    Коментиран от #10, #12, #14

  • Ads
    Отговор
    9 16:18  19.02.18
    Следва двуцилиндров и после от моторетка-едноцилиндров.
  • Пчеличката Мая
    Отговор
    10 16:41  19.02.18

    До коментар #8 от "Радо":

    Като видиш Екобууста на Форд, ела пак в темата с твоя 25 годишен 4 цилиндров. :)

    Коментиран от #13, #16

  • Моторчета
    Отговор
    11 18:19  19.02.18
    Дали ще пасне на скутера ми?
  • гост
    Отговор
    12 18:24  19.02.18

    До коментар #8 от "Радо":

    Недоразумение е за теб , за производителя за начало е поне 25% намаление на цената , щото това значи бутало , сегменти , биела , лагери , цилиндър , 4 клапана с водачи , пружини и хидравлични повдигачи , 1/4 от коляновия и разпределителните валове и т.н. ПО-МАЛКО !!!! Цената на частите не е в килата , а в обработката , а именно тя се спестява ! Освен това означава изграждане на четири различни двигателя (1,5:2:2,5:3 литра , 3,4,5,6 цилиндъра) ,бензин и дизел (станаха 8) с индентични части , което е още 20% поевтиняване , това същото го направиха БМВ , но Волво спряха до 2 литра , щото смятат доста скоро да минат на електричество !
  • шофер
    Отговор
    13 19:17  19.02.18

    До коментар #10 от "Пчеличката Мая":

    да, возил съм се няколко пъти на екобууст на форд и бях приятно изненадан, но се съмнявам, че при реална експлоатация ще харчи по-малко от предишния им 1,6 или 1,4 литров бензинов мотор
  • ГОСТ ЧИТАТЕЛ
    Отговор
    14 19:54  19.02.18

    До коментар #8 от "Радо":

    Радко, карам Фиеста 1.0 екобууст. - 3 цилиндъра - 125 коня. Без да се заяждам, ако се качиш да те повозя ,ще останеш замислен. Звукът наистина на е като на 6 цилиндрова кола, но тва мен въоще не ме интересува.Върви точно като голям дизел- мах. въртящ момент почва от 1500-1700 оборота, но си е банзинова кола- зимата загрява за нула време, не като нафтовото ми Мондео преди тва- трябва да обиколиш града 2 пъти че да тръгне парно/ако е много студено/. Аз друга кола вече не искам -само Форд с Екобууст.

    Коментиран от #17

  • Патето Яки
    Отговор
    15 22:05  19.02.18

    До коментар #7 от "Да да":

    Толкова гори и четири-цилиндрова 1.8-2.0л кола с пълна инжекция. Ползата е за производителя -по малко чаркове. Ако започне на път да прекъсва един цилиндър ще е много кофти.
  • некойси
    Отговор
    16 08:41  20.02.18

    До коментар #10 от "Пчеличката Мая":

    Какъв екобууст, какви 5 лв? Добре дошли в новия ден, добре дошли в ерата на електричеството. Всички разработки на ДВГ от тук на сетне са чиста загуба на време и средства. Просто няма смисъл :)

    Коментиран от #18

  • Загубен
    Отговор
    17 09:47  20.02.18

    До коментар #14 от "ГОСТ ЧИТАТЕЛ":

    Странно е как човек като се влюби в нещо и ослепява. 1100КГ кола ускорява за 10сек до 100км/ч но иначе друга кола не искам да видя. Щом една кола 125 коня тежаща 1 тон ускорява за 10сек значи нещо двигателят не е добре. В смисъл той си е добре за женска кола да разхождаш децата до градината, тренировки и т.н. ама нищо осбенно. Основното предимство му е разхода и от там емисиите за това и го хвалят всъщност.

    Коментиран от #22

  • Антиелектрика
    Отговор
    18 12:17  20.02.18

    До коментар #16 от "некойси":

    Ти да не си глашатая на миксерите? Винаги ми е било смешно такива като теб, как не се усещат какви простотии пишат! За кой ли път трябва да ти се обяснява, че ДВГ са и реактивните и ракетни двигатели? За кой ли път трябва да се обяснява, че ДВГ с водород, може би ще реши всички екологични проблеми и няма да има токсична факла, наречена батерия! Пък как не ви омръзна да пишете, че новия ден е със стара технология, не знам?!

    Коментиран от #19

  • Гост
    Отговор
    19 13:16  20.02.18

    До коментар #18 от "Антиелектрика":

    Дай едно предимство на ДВГ на водород пред варианта Водород-горивна клетка-електромотор. Гаранция че не можеш. ДВГ по цикълна на Ото горящо водород в цилиндите си е вероятно най-глупавото нещо - шум, вибрации, изгорели газове, скоростна кутия, масла, филтри, охладителна система - всичките простотии остават.

    Коментиран от #20, #21

  • Антиелектрика
    Отговор
    20 13:24  20.02.18

    До коментар #19 от "Гост":

    Не едно, много предимства мога да ти дам - създадена инфраструктура, липса на електромагнитно поле и дълга автономност. Пък ти явно не си си научил урока и бръщолевиш едни и същи простотии и лъжи?! Как не можа да научиш, че когато водородът гори, се отделя само и единствено вода? Какви изгрели газове бълнуваш пак? Пък шум, вибрации, масла, филтри и охладителна система имат всички миксери, ама ти май ни мислиш за някакви невежи като теб, та продължаваш да повтаряш както папагал едни и същи лъжи?! Апропо, научи ли се как се пише - резервУар или резервОар - бухахахахахахаха
  • Скептик
    Отговор
    21 14:05  20.02.18

    До коментар #19 от "Гост":

    Гост горивната клетка ако има едно нещо с което да се характеризира е БЕЗМИСЛИЕ!!!!! Ще правиш кола да я пълниш с водород ама после ще го правиш на ток и т.н е то защо тогава да не направиш едно EV???? А да сетих се щото можеш да го пълниш с гориво ама тогава що да не е хибрид??? А сетих се емисиите ама не може ли да използваш метан тогава? Изобщо АБСОЛЮТНО безмислие на горивната клетка за автомобили, да не говорим колко скъпи са катализаторите.
  • ГОСТ ЧИТАТЕЛ
    Отговор
    22 17:29  20.02.18

    До коментар #17 от "Загубен":

    Всеки има право на мнение. Фиестата си върви съвсем добре .Ти я наричай женска или както там искаш, мен бе боли фара, щото съм и скъсал найлона на седалките и само сипвам и карам. Пари за 300 коня кола нямах , а употребявана кола ,никога няма да си купя ,при положение че мога да си позволя нова. Като разбираш от коли, трябва да знаеш, че ускорението от 0 до 100 не изчерпва една кола. Има още много други неща. Няма да ти губя времето да обяснявам.

    Коментиран от #23, #24


  • Гост
    Отговор
    23 17:49  20.02.18

    До коментар #22 от "ГОСТ ЧИТАТЕЛ":

    Ускорението не изчерпвало всичко в една кола, но пък най-важното било да е нова - що за щуротия? И едното и другото са си вид комплекси. Аз например за 30-те бона, които ти си се изръсил за Фиеста, бих си взел за 27 000 лева Infiniti M 35 HYBRID GT с 365 к.с. на 5 години. Пък ти си вярвай колко ти е хубава Фиестата!
  • Загубен
    Отговор
    24 18:48  20.02.18

    До коментар #22 от "ГОСТ ЧИТАТЕЛ":

    Нито съм имал предвид да си вземеш 300 коня кола нито да обидя фиестата. Направи ми впечатление: - Аз друга кола вече неискам Звучи доста високопарно за една нормална кола като всяка друга малка кола.
  • БОКО
    Отговор
    25 14:23  21.02.18
    Идеален за картинг!
  • гост
    Отговор
    26 15:54  21.02.18
    Разбирам да са по-добри двигатели от старите атмосферни, но не са. На хартия може, но реално си имат турбо-дупка, харчат повече от атмосферките и имат по-нисък ресурс понеже са по-податливи на проблеми със всмукване и отделяне. На всичкото отгоре вибрират и бучат повече от четирицилиндров.

Напиши коментар:


Публикувай