Японската компания е с намерение да построи нов научно изследователски център, който ще се занимава с разработка и тестове на екологично чисти коли. За целта японците ще инвестират 300 млрд. йени - сума, равняваща се приблизително на $2.8 млрд.
Интересна част от плана е, че при разработването на новите автомобили ще се взимат предвид особеностите в законодателството на страните, в които ще се продават. Новият развоен център ще бъде построен в Япония, префектура Айти, като на територията му ще бъдат построени и 11 различни тестови писти.
Общата площ на центъра ще е 650 хектара. На трасетата за тестове ще се моделират условията, с които водачите се сблъскват в различните държави, но най-интересното е, че една от пистите ще копира частично емблематичната Северна дъга на Нюрбургринг.
Там Toyota ще проверява стабилността на автомобилите, спирачните системи и други възли и агрегати в условията на екстремно бърза езда. Очакванията са, че центърът ще започне да функционира още през следващата година, а изцяло готов ще е през 2023-а.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 !!!
Коментиран от #3
11:25 20.02.2018
2 ГГХ
11:28 20.02.2018
3 Едвам
До коментар #1 от "!!!":
Фирмата която коментираш, произвежда половината от електромобилите в цял свят. Евентуално тази година може да бъде задмината от ... Китайците.Не е нужно Тойота да я застига по изтрелване на спътници, достатъчно е поне една десета от зарядните станции на Тесла да направи. В зарядни станции ВЕЧЕ са инвестирани повече пари, отколкото Toyota СМЯТА да инвестира за изследователския си център през следващите няколко години, така че засега Toyota е голяма само на приказки, когато става въпрос за електромобили.
Коментиран от #4
12:24 20.02.2018
4 Аспарухово
До коментар #3 от "Едвам":
Не си прав - първата масово произвеждана кола беше Приуса на Тойота. Тук не говорим за 30-40 бройки. Корабите ни бяха пълни с Приус за щатите когато излезе.Който е подценявал японците винаги е бъркал. Може да не са по изхвърлянията но когато започнат нещо го изпипват в детайли (ако преценят че си струва парите). Тойота е символ на здравина. И сега си изкупуват "старите" батерии от Приуса - защото още работят. Мъск не ми хареса когато поиска пари за софтуерен ъпгрейд на батерийния блок за да увеличи капацитета. Иначе безспорно е американския "Марешки" и добре ги поразбута. Ейййй, добре че сме ние от Варна че да имате еФтин дизелак за печките дето ги наричате коли.
Коментиран от #5
15:40 20.02.2018
5 Нокиа
До коментар #4 от "Аспарухово":
Като те слушам, със същите думи можеш да говориш и за Нокиа. Забележи обаче, че говориш в минало време. Toyota може да са били великия в производството на електромобили, може би и в бъдеще да са, но днес не са и сравнението на първият коментиращ с тесла е нелепо.16:03 20.02.2018