26 Февруари, 2018 10:37 5 877 30

Volvo се отказва от двигателя с вътрешно горене

  • volvo-
  • двг

Актуалните бензинови и дизелови мотори ще бъдат последните двигатели с вътрешно горене на Volvo. Дори след преминаването към новото поколение на модулната платформа през 2021 г. шведската марка ще използва модифицирани версии на старите агрегати за хибридните си модели, обяви изпълнителният директор на компанията Хакан Самуелсон пред американското сп. Road & Track.

От догодина всички модели в гамата на Volvo ще имат поне по една модификация с комбинирано задвижване. Шведите смятат да инвестират в разработката на ново поколение високооборотни електромотори, които ще задвижват задните оси на хибридните версии.

Самуелсон разкрива, че Volvo не възнамерява да разработва нишови модели като ловни комбита, купета или пикапи. Компанията смята да съсредоточи цялата си развойна дейност в електрифицирането на гамата.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 незнайко

    7 2 Отговор
    Ето така се прави нищо, че са китайска собственост ! Високооборотни двигатели означава, че се стремят да намалят големите токове в системите !

    Коментиран от #4

  • 2 гост

    5 1 Отговор
    Собственика на Волво току що стана най-големия акционер в Даймлер и смята много скоро да утрои акциите си там , та дето викат казвам ти дъще , сещай се снахо !

    Коментиран от #8

  • 3 Именно

    8 2 Отговор
    Само на външно горене ли минават? ;)
  • 4 Обороти

    7 0 Отговор

    До коментар #1 от "незнайко":

    Промяната на оборотите по никакъв начин не променя токът за една и съща мощност. Мощността винаги е токът по напрежението. Могат да намалят токът само ако вдигнат напрежението на батерията.

    С повишаването на оборотите на двигателя целта е намаляване на габаритите му, а оттам и количеството използвани материали и съответно цената за единица мощност. По-големите обороти обаче си имат и цена, която ще трябва да я плащат потребителите, защото лагерите се износват по-бързо и са по-скъпи. С други думи отново измислят консумативи които да сменяме на практически вечен възел.

    Успокояващото е, че колкото и да са скъпи, все пак ще говорим за десетки евро за ремонт, а не за хиляди.

    Коментиран от #5, #6

  • 5 Никой

    4 1 Отговор

    До коментар #4 от "Обороти":

    Главната разлика между двг и електрически мотор е ефективността през различни диапазони от обороти. Хубавото е че докато на двг му трябват 5 скорости за да ускори до 100 за 5 секунди и да достигне 250 и диапазона от обороти му е 1000-7000, то ел мотор може с една предавка да направи същото, затова са високооборотни. Друг плюс е липсата на скоростна кутия, което намалява броя неща, които могат да се счупят.

    Коментиран от #9

  • 6 Язе

    3 3 Отговор

    До коментар #4 от "Обороти":

    Успокояващото е, че колкото и да са скъпи, все пак ще говорим за десетки евро за ремонт, а не за хиляди.

    Не така.Точно при Волво няма нищо ама нищо евтино.Колко ли често правиш скоростна кутия ми е интересно.

    Коментиран от #7

  • 7 Обороти

    2 1 Отговор

    До коментар #6 от "Язе":

    Колкото и да е скъпо, няма да е по-скъпо от основен ремонт на двигател с вътрешно горене. Освен това ремонтът ще се налага на 200~300 хиляди км и то ако, редовно караш с максимална скорост.

    За разлика от двигателите с вътрешно горене, при които можеш да вдигнеш оборотите на двигателя в критичните, само за да вдигаш шум и да се правиш на мъж на някой светофар без автомобила дори да се движи, при електромобилите не можеш да направиш и един оборот на двигателя без да се завъртят гумите. Няма свободна скорост. Няма никаква скорост. Има само един постоянно зацепен редуктор с фиксирано предавателно число.

    Коментиран от #26

  • 8 гост2

    1 0 Отговор

    До коментар #2 от "гост":

    Пак си неразбрал, казва че няма намерение да ги увеличава.

    А и да иска трябва първо някой да му ги продаде.

    Коментиран от #10

  • 9 Драг

    1 2 Отговор

    До коментар #5 от "Никой":

    Оле малеееееее ДВГ му трбвали 5 скорости за 0-100 км/ч за 5 сек :)))

    Може ли така да се излагате бе хора вие кога за последно правихте 0-100 км/ч :)))))))))))))))))))))))))))))))))))
  • 10 гост

    1 0 Отговор

    До коментар #8 от "гост2":

    А ти какво очакваш , да каже че купува , та да се вдигнат двойно цените , така ли ?? И кой му продаде тия 10% , като нямало кой ?? Ти май си въобразяваш , че Даймлер е някаква семейна фирма , дето "бащицата" казва кой да купува и кой не ?? За борса чувал ли си или за посредници ?? Само за твое сведение преди 3-4 месеца тоя същия отиде официално при "борда" и каза , че Geely иска 25% , на което оядените шваби решиха , че могат да откажат , след което той си плати десетина процента на когото трябва и сега вече могат само да му козируват ! А ако след предстоящата среща не направят каквото той иска , следващия път ще са 30% , което го прави фактически с пълен контрол !! Ако не знаеш 70% от акциите са на инвестиционни дружества , което значи , че срещу 20-30% по-висока от борсовата цена няма кой да му откаже !!!

    Коментиран от #11

  • 11 гост2

    5 0 Отговор

    До коментар #10 от "гост":

    Абе сигурно си прав ама ти за държава Германия чувал ли си??

    Също дали си чувал за регулаторните органи там и че те трябва да дадат одобрение при закупуване на голям дял от акции.

    Това да не ти е Гинка от Пазарджик и България.

    Коментиран от #12, #13

  • 12 гост

    4 4 Отговор

    До коментар #11 от "гост2":

    Няма такова нещо !!! Даймлер е 100 % частна компания и никакви регулаторни органи не я хващат !! Не се бъркай с ВАГ , където има държавно участие , БМВ и Даймлер са ЧАСТНИ акционерни дружества с абсолютно независимо управление !!

    Коментиран от #14

  • 13 гост

    2 0 Отговор

    До коментар #11 от "гост2":

    Самият китайски предприемач възнамерява още в началото на седмицата да се срещне в Щутгарт с висши мениджъри на Daimler, а за вторник е предвидена и среща в канцлерството.

    Geely притежава и шведската марка Volvo Cars. Според информация на Bloomberg през миналите седмици китайският милиардер е изкупувал ударно акции на Daimler от пазара и е похарчил за тях около 7,5 млрд. евро. Говорител на Daimler заяви, че всеки дългосрочно заинтересован инвеститор е добре дошъл в компанията.

    Истински голям „защитен“ акционер - като например Volkswagen с провинция Долна Саксония – компанията от Щутгарт няма. Според по-ранни данни около 70% от акциите на Daimler се държат от институционални инвеститори като инвестиционни или пенсионни фондове. Само 19% от акциите са собственост на частни инвеститори.
    https://www.investor.bg/novini/444/a/investitorite-v-geely-otpraznuvaha-vlizaneto-v-daimler-256474/

    Коментиран от #15

  • 14 гост2

    0 2 Отговор

    До коментар #12 от "гост":

    Ама това го казваш щото провери или просто така си говориш я първо провери и после напиши какво си разбрал?!?!?

    Коментиран от #17

  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Антиелектрика

    5 0 Отговор
    Електрифицирайте, те лъжите за измисленото Глобално затопляне на зелените престъпници лъсват. И чест прави, че все повече сайтове публикуват истините, включително и Факти:
    https://fakti.bg/bulgaria/287757-zelenata-imperia-tamnata-strana-na-wwf
  • 17 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #14 от "гост2":

    Чети коментар 13 !!!!!

    Коментиран от #18

  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Язе

    1 0 Отговор

    До коментар #7 от "Обороти":

    Колкото и да е скъпо, няма да е по-скъпо от основен ремонт на двигател с вътрешно горене. Освен това ремонтът ще се налага на 200~300 хиляди км и то ако, редовно караш с максимална скорост.

    Това звучи добре като сума все едно правиш основен ремонт на ДВГ.Къде е тогава келепира?Това ако е само на единия Ел двигател е просто невероятно.Честито,на мен не ми трябва.
  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.