7 778 16

Новите двигатели на Kia Optima

Радослав Славчев

Обновената Optima ще се предлага с изцяло новия U3 дизелов двигател, проектиран да отговори на по-строгите изисквания, поставени от нормата за емисии Euro 6d TEMP. Моделът ще дебютира след дни, като премиерата му ще се състои в рамките на автомобилното изложение в Женева.

Новият U3 1,6-литров CRDi двигател използва технологията за активен контрол на емисиите – селективна каталитична редукция (SCR) – което спомага за минимизиране количеството въглероден диоксид, прахови частици и емисии на азотни оксиди. Моторът е с мощност от 136 к.с. и 320 Nm въртящ момент при обороти на двигателя от 2000 до 2250.

За първи път Optima ще се предлага с 1,6-литров T-GDi двигател с мощност от 180 к.с. Потребителите ще могат да избират още и между 2,0-литров GDi със 163 к.с. и 2,0-литров T-GDi с мощност от 245 к.с., който задвижва GT версията на Opitma. Новият 1,6-литров T-GDi със 180 к.с. е оборудван със 7-степенна трансмисия и двоен съединител.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • гощо
    Отговор
    1 09:40  05.03.18
    В интериора вече си личи участието на вербуваният от Ауди инжинер!
  • Morgoth
    Отговор
    2 10:20  05.03.18
    245 коня започва да звучи добре :)

    Коментиран от #3

  • Гост
    Отговор
    3 10:41  05.03.18

    До коментар #2 от "Morgoth":

    Така е, но като влязох да видя динамиката на тези 245 к.с. и останах доста разочарован. От 0 до 100 км/ч за 7,6 секунди. В съседната статия BMW 330XD GT прави с почти същите коне до 100 км/ч за 5,2 секунди. Не, че нещо, но динамиката на корейците е все още доста спъната. Иначе направиха огромен скок за последните 10 години.

    Коментиран от #6, #15

  • Milen
    Отговор
    4 11:08  05.03.18
    ТОАЛЕТНАААА!!!!! :) Бяла корейска Тоалетна!

  • Бръм бръм
    Отговор
    5 11:11  05.03.18
    Миксер в тенджара :)
  • гост
    Отговор
    6 12:42  05.03.18

    До коментар #3 от "Гост":

    Аз карах Хюндай СУВ със над 170кс. и честно казано не се усещат нито се виждат тези коне. Само гори като за толкова. Не казвам, че върви, но не се усеща, а че върви нормално, без тези коне да му дават предимство в динамиката. Коли в същия клас и оборудване, но с по-малко конски сили и въртящ момент, се представят по-добре. Ако сте карали и Киа там може да се убедите, че двигателите са им настроени да са мудни на ниски обороти и да вървят на високи, но това пък означава ненужно висок разход, защото я няма желаната гъвкавост за ежедневна употреба, все пак това не са спортни коли, нито пък спортни модели на марката.
  • Vulpes
    Отговор
    7 15:44  05.03.18
    Аз имам така Оптима,само че е хибрид. 2.0л двигател със 194к.с държи се доста добре на пътя и от 0-100 ги правя за под 6 секунди. Който не вярва да заповяда.

    Коментиран от #8, #10

  • Гост
    Отговор
    8 16:18  05.03.18

    До коментар #7 от "Vulpes":

    Ами аз не ти вярвам. Кажи къде да дойда, за да покажеш как ускорява под 6 секунди от 0 до 100 км/ч стокова Киа хибрид? Първо, такъв модел с 194 к.с. май няма - има с 204 к.с. Второ, хората са дали ускорение за горния модел с 204 к.с. от 0 до 100 км/ч за 8,4 секунди, а ти понеже си много голям майстор, сигурно го правиш за 2,5 секунди под заводските! https://www.youtube.com/watch?v=YXqpH7JfpmM Що не отидеш да се прегледаш, преди да седнеш на NFS-то?

    Коментиран от #11

  • ВАГ
    Отговор
    9 16:19  05.03.18
    Корейския ФВ Пасат си е добре .Определено Кия е към ВАГ само дето не е официално обявено ,но ...всичко с времето си.
  • Morgoth
    Отговор
    10 17:47  05.03.18

    До коментар #7 от "Vulpes":

    Не знам как ги докарваш тези 6 секунди с хибрид с 200 коня. Аз ги правя същите с хибрид с 350 коня, при това далеч не от всяко потегляне успява да си намести електрониките и да даде всичко от себе си.
  • Vulpes
    Отговор
    11 17:48  05.03.18

    До коментар #8 от "Гост":

    Заповядай,ще ти купя и самолетния билет до Чикаго! Само си дай кординатите!

    Коментиран от #12, #13, #14

  • Гост
    Отговор
    12 18:07  05.03.18

    До коментар #11 от "Vulpes":

    Как да си докарам до Чикаго стоковото Субару с моите "едва" 6,2 секунди от 0 до 100 км/ч и то от 230 к.с.? Я по-добре снимай, че да ни покажеш как със стоково хибридче с 205 к.с., сваляш 2,5 секунди под заводските данни. Иначе доста време ще ти се смеем на небивалиците.
  • Гост
    Отговор
    13 18:08  05.03.18

    До коментар #11 от "Vulpes":

    И за да не съм голословен, ето едно клипче: https://www.youtube.com/watch?v=IdI6aOi_T5o
  • незнайко
    Отговор
    14 12:15  06.03.18

    До коментар #11 от "Vulpes":

    Не можахте ли да напишете по далечна дестинация ???
  • Stoich
    Отговор
    15 18:38  07.03.18

    До коментар #3 от "Гост":

    Колега, БМВ-то, което цитираш е дизелово, с по-голям въртящ момент. Едно време старите майстори съм чувал да казват, че мощността продава колата, а въртящият момент печели състезанието.

    Коментиран от #16

  • Гост
    Отговор
    16 21:00  07.03.18

    До коментар #15 от "Stoich":

    Прав си, че не е коректно сравнението, но не защото BMW-то е дизелово, а защото двигателя е с обем 3,0 литра. Съпоставях еднаква мощност да се види, че за добра динамика, не само к.с. са важни, както не само въртящия момент е важен. Ако разгледаме същите к.с. на същия модел BMW, но бензин 330i xDrive GT, ще видим, че ускорява от 0 до 100 км/ч за 6,2 секунди, обаче е 2,0 литра.

Напиши коментар:


Публикувай