6 012 41

И Subaru отписа ръчните скорости

Георги Касабов

Бъдещето на предавателните кутии с ръчно превключване изглежда все по-облачно, след като пореден производител от световен мащаб изрази съмнения в съвместимостта им с новите технологии. В интервю за Auto Express от салона в Женева управляващият директор на Subaru UK Крис Греъм обяви, че развитието на фирмената система за безопасност Eyesight налага отказ от механичните трансмисии.

Според мениджъра компанията няма планове да предлага технологията в комбинация с ръчни скорости и вместо това смята да насочи всичките си усилия в доразвиването на вариатора Lineartronic. Eyesight използва двойка камери за анализ на пътната обстановка, за да може в случай на нужда да спре автоматично колата, да поддържа движението в лентата и да управлява адаптивни круиз контрол, но се предлага само със CVT.

От Subaru не крият амбицията си да станат производител на едни от най-безопасните автомобили в света и трансмисиите с ръчно превключване явно не се вписват в тези планове. Японците обаче надали ще се откажат с лека ръка от механичните скоростни кутии в спортните си модели.

"За мен STI трябва да има ръчни скорости", декларира Греъм. "Ако погледнете M-моделите на BMW обаче, ще видите, че автоматиците не вещаят края на света. Представям си хибриден STI. Би имал феноменално ускорение".



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • вижся
    Отговор
    1 11:13  09.03.18
    край
  • Ввв
    Отговор
    2 11:16  09.03.18
    Кой го интересува,нали Порше и БМВ имат ръчки,а щом те не се отказват от тях....Субару пак “една крачка напред”

    Коментиран от #3, #5

  • Марио
    Отговор
    3 12:08  09.03.18

    До коментар #2 от "Ввв":

    И те се отказват.Вече няма смисъл от ръчната.
  • Иванчо l-ви
    Отговор
    4 12:14  09.03.18
    Бях против автоматите докато не си купих старо БМВ автомат Стептроник и останах изненадан колко добре реагира... А по новите автомобили ще са в пъти по-добри Няма смисъл от ръчните кутий когато има автомати с ръчен и спортен режим

  • Гост
    Отговор
    5 14:27  09.03.18

    До коментар #2 от "Ввв":

    Пак не си разбрал - BMW първи се отказват от ръчните в M5. Само този вариатор не ми вдъхва доверие с тези ремъци и вериги.
  • Колев
    Отговор
    6 16:19  09.03.18
    Отказват се защото ръчната трансмисия е по-опростена, по-евтина, по-лесно се ремонтира и подменя, по-надеждна е защото е с по-малко на брой движещи се части, няма нужда от сложна електроника и софтуер за управление, няма нужда от хидравлична система за превключване и т.н., няма спирачки и съединители на предавките които да се износват. Има едни прости палцови съединители и синхронизатори, и на всичкото отгоре е по-малко капризна към масло и работна температура. Не се лъжете - истината е в това завода и оторизираните сервизи да печелят повече пари. Другото е прах в очите.

    Коментиран от #7, #14

  • Гост
    Отговор
    7 16:27  09.03.18

    До коментар #6 от "Колев":

    С тези разсъждения си за каруца. Там няма скъпа поддръжка и ремонти. А всъщност някога карал ли си автомати? Ясно е, че не си поддържал, но поне не се излагайки.

    Коментиран от #9

  • Onq s konq
    Отговор
    8 19:07  09.03.18
    Нещо против каруците ли.имаш? Явно е, че не си поддържал каруца, така че не се излагай.
  • Колев
    Отговор
    9 00:18  10.03.18

    До коментар #7 от "Гост":

    Гостенино, малко повече разбирам от техническа поддръжка и много добре знам за какво говоря. Ако искаш да ме убедиш, че автомата е по-прост, по-евтин, по-лесен за ремонт и по-надежден, определено не знаеш какво има в една трансмисия, нито ръчна, нито с автоматично управление. Не съм "поддържал" автомат финансово, защото просто съм много млад за да са ми минали толкова автомобили, но се занимавам с ремонтна дейност и мога да ти кажа, че само в пакета от планетни предавки на автоматичната трансмисия има повече детайли и сглобени единици отколкото в цялата ръчна трансмисия. А относно мисленето ми не се бой - мисленето ми е такова, че да не плащам като поп и да ме прекарват, а да плащам за нещо рационално и оправдано.

    Коментиран от #11

  • Иван
    Отговор
    10 14:49  10.03.18
    Subaru имат само CVT което си е подигравка, но иначе няма как да имат приличен разход с този двигател от фуражомелачка.
  • Гост
    Отговор
    11 17:00  10.03.18

    До коментар #9 от "Колев":

    Всеки си прави сметката, а ти като нямаш пари за автоматик, не ми разтягай локуми, колко били прости ръчните скорости. На колко хиляди километра сменяш съединител, а? На колко хиляди километра се скапва автомат, знаеш ли? Като поддържат автоматик, тогава ела да ми разправяш кое колко издържало, защото съм поддържал и едното и другото. Пък ако искаш да караш коли над 500 000 км, тогава вече ръчката може и да е по-надеждна (макар и с 3-4 смени на съединители и маховици), но аз такива коли не карам. Хиляди инженери по света са преценили, че няма смисъл вече от ръчни скорости, но ти - големия гаражен майстор, казваш кое било по-подходящо. Стига, моля ти се. Спомням си навремето как по същия начин гаражните майстори на черно-бели телевизори разправяха, че лапмите са много по-дълговечни от транзисторите и полупроводниците в тях - хахахахахаха

    Коментиран от #16

  • 12 21:14  10.03.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Славони Слав
    Отговор
    13 23:09  10.03.18
    Въпрос с повишена трудност! След като системата на Субару може автоматично да СПИРА колата, може ли автоматично да УСКОРИ колата? Кой луд ще си купи такава кола. Бъг в системата може да те усуче в някоя стена като фишек.
  • незнайко
    Отговор
    14 09:00  11.03.18

    До коментар #6 от "Колев":

    Много правилно и точно мнение. Съгласен съм напълно с Вас.
  • JPower
    Отговор
    15 10:58  11.03.18
    Само некадърници карат автоматик. Нямат синхрон между главата, краката и ръцете. Не искам някой да ми сменя скоростите, мога и сам. Карал съм автоматик.

    Коментиран от #18

  • Колев
    Отговор
    16 11:13  11.03.18

    До коментар #11 от "Гост":

    За твое сведение аз съм техник-механик по професия, а в момента съм към края на обучението ми за машинен инженер, така че малко не позна с квалификациите тип "гаражен майстор". Защо все хора, които нямат технически опит споделят оценка и дават разби подобни мнения... Ела да отворим две трансмисии и да си поговорим за устройство и принцип на работа на двата вида! И това относно съединителя е напълно безсмислено - първо, при нормално шофиране един съединител има ресурс с до 400 000 км според класа и режима и според стила на шофиране и честотата на превключване. Това, че хората тичат да си ремапват софтуера за да вдигнат мощността и въртящия момент над допустимия, без да сменят никакви части, и после се оплакват от съединителя е напълно очаквано. Второ, автоматът да не би да няма хидротрансформатор ? Там като се ерозират лопатъчните колела и каналите какво става ? Да не би да не се подменя ? Инженерите препоръчват автоматите, защото хората вече искат да им е лесно и комфортно, също защото по-лесно се управлява софтуерно, освен това вече самите автомобили се проектират със среден сервизен живот около 6-8 години, т.е. малко над гаранционния. После трябва да си купиш нов. Инженерите са принуждавани да създават подобни недоразумения от техните технически неграмотни мениджъри. Прочети и гледай малко за понятието over engineering (свръх инженеринг). Инженерите препоръчват това, което им е казано от костюмарите, плащащи заплатите им. За съжаление в

    Коментиран от #19

  • Колев
    Отговор
    17 11:14  11.03.18
    За съжаление вече епохата е такава и малко може да се бяга от този тип работа.
  • Гост
    Отговор
    18 11:51  11.03.18

    До коментар #15 от "JPower":

    Ти защото си много кадърен, за това си написал подобна тъпотия? Явно си карал автомат на 30 години! Запомни едно, като пораснеш да си купиш автоматик, ще видиш, че имат и ръчен режим на превключване!!! И такива тъпотии, кой какъв некадърник бил, си ги разправяй на село! Карал съм достатъчно ръчка, за да знам кой е некадърник и кой не - в случая сам го показа, че си ти!

    Коментиран от #20

  • Гост
    Отговор
    19 11:54  11.03.18

    До коментар #16 от "Колев":

    Момче младо, прочети пак моя пост 11. Нямам намерение да се повтарям, след като не може да осъзнаеш какво пиша! А това за 400 000 км за един съединител, показва какъв "инженер" ще излезе от теб! Хайде със здраве.

    Коментиран от #22

  • JPower
    Отговор
    20 12:06  11.03.18

    До коментар #18 от "Гост":

    Гост...мнооо си прост. Продавам коли,знам кои купуват автоматици. .

    Коментиран от #21

  • Гост
    Отговор
    21 12:11  11.03.18

    До коментар #20 от "JPower":

    Личностните обиди показват, кой е прост! Нито съм си позволил да те обиждам, нито тук е мястото да се избиват комплекси! А това дали продаваш коли или не, хич не ми е критерий за интелект!
  • Колев
    Отговор
    22 12:19  11.03.18

    До коментар #19 от "Гост":

    Аз какъв инженер ще излезна времето ще поакже, отличник на випуска съм, стипендиант 3-та година и съм стажувал в 4 гирми, от които и на 4-те съм получил предложения за постоянна работа. Последния показател ми е твоето мнение. Щом мислиш, че е невъзможно да се създаде съединител който да работи 400 000 км, това само показва колко далеч си ТИ от инженерството и техниката. Всичко може да се проектира. Сядам, задавам сервизен живот и оразмерявам. После изпитания и корекции. Въпрос на време и пари е да бъде направено. Може да се проектира съединител който да издържи и 1 000 000 км, въпреки че ще тежи колкото трансмисията. Въпроса е, че никой няма изгода да проектира подобни механизми, защото така няма да се купува, ремонтира, купува, ремонтира, купува...
  • Колев
    Отговор
    23 12:20  11.03.18
    Покаже, фирми*. Така е като пишеш на тъчскрийн, без автокорект и бързаш...
  • Колев
    Отговор
    24 12:27  11.03.18
    Както казах, изгледай ето това, хората на български език са го превели: https://youtu.be/-4MHKQApEJ s (Махни интервала пред последната буква s и го постни, после трябва да си достатъчно грамотен да си включиш субтитрите). Научи малко за термините over engineering, under engineering, проучи за контрола на сервизния живот на изделията, и пак ще си говорим. Сега просто разликата в познанията и опита ни е твърде голяма. От твоя страна - за да дадеш обективно мнение, а от моя - за да ти обяснявам каквото и да било друго, което да имаш текущия капацитет да го възприемеш на техническо ниво. Не искам да те обидя, просто след като не си технически кадър няма как да говорим на един език ако не проучиш поне малко съвременната техника.

    Коментиран от #25

  • Гост
    Отговор
    25 13:03  11.03.18

    До коментар #24 от "Колев":

    Момче, аз съм инженер от над 15 години. Като не може да направиш паралела в коментарът ми от пост 11, не мисля повече да ти обяснявам. Карай си ръчка и си мисли, как ние с автоматиците сме се працакали.

    Коментиран от #26

  • Колев
    Отговор
    26 13:19  11.03.18

    До коментар #25 от "Гост":

    Лъжеш. Хващам те по това, че нито имаш професионалния изказ на инженер, не владееш терминологията, нито практическия опит за работа с изчислителен инженерен софтуер, нито някога си се сблъсквал с механизмите за които говорим на практика! Нещо да си чувал за Solidworks, AutoDesk Inventor, ANsys, NX, MITCalc ? Някога да си регулирал параметрите сервизен живот, коефициент на сигурност, и случайно да знаеш в какви мерни единици се задават, и в какви рамки се движат ? Мисля това да остане последния ми коментар към теб, защото усещам как си губя времето с човек, който очевидно не знае какво да прави с неговото. Без капка сарказъм - желая хубав ден.

    Коментиран от #27

  • Гост
    Отговор
    27 13:40  11.03.18

    До коментар #26 от "Колев":

    Пич, хайде ако обичаш си мери приказките! За да обвиниш някой, че лъже, ти трябват аргументи, а не субективизъм и злоба! И аз преставам да се занимавам с теб, защото си толкова самовлюбен, че е безпредметно!
  • Колев
    Отговор
    28 13:58  11.03.18
    Аа, допускам, че може да си от онези инженери, завършили задочно, не стъпили на нито една лекция и едвам на 1/3-та от упражненията, завършили в университета на Куртово Конаре. За капак най-вероятно е нещо с електробика, комуникации и т.н., но не и машинно инженерство. И най-вероятно работиш консултант-инженер, т.е. не проектираш и конструираш нищо, нито изпитваш машини и системи. С удоволствие бих те застрелял с някой въпрос от типа какъв механизъм се използва за регулиране на мъртвия ход в главното предаване, и какви инструменти са ти нужни за процедурата, но е безсмислено

    Коментиран от #30

  • бръм бръм
    Отговор
    29 18:15  11.03.18
    В модерните автомобили ръчните скоростни кутии бяха последното нещо което не се чупи,сега автоматите ще ги изчислят така че да изкарат колкото двигателя около 100к и после на вторични.
  • гост
    Отговор
    30 09:52  12.03.18

    До коментар #28 от "Колев":

    до г-н инжинера, никой не ти оспорва образованието, хората ти говорят от опит. Моя лично мога да кажа, че е огромен и с автоматици и с ръчка - нови лични и служебни и безброй втора ръка. Мога да кажа едно и стоя зад думите си - няма нищо по-здраво и евтино за поддръжка от един хубав автомат, да не говорим за кефа от шофирането. Казвам хубав автомат, защото има и такива, които някой инжЕнер ги е проектирал калпаво с квито програми там има за целта. И да, виждал съм ръчка да изкара 300 х.км., ама смяната на съединител и маховик по никакъв начин не може да се сравни с 3-те смени на масла и филтри за автоматика за същото това време. Слагай качествени консумативи и поддържай (има много трикове за пазене) редовно автомата, пък чакай да се развали. В момента се опитвам да съсипя един автомат на една Соната (забележи корейски автомобил 180 к.с.на преклонна възраст) на 350 х.км. - карам го на отмъщение вече 150 х.км., ако се качиш да те повозя ще слезеш разреван и вярвай ми няма и помен и признаци на умора и разваляне. Спазвам обаче сервизните интервали и винаги с най-доброто за колата масло.
  • Колев
    Отговор
    31 15:25  12.03.18
    Безсмислено е да споря с човек, който представа си няма от техника и технологии, камо ли да е разглобил и отремонтирал, или сменил един съединител или една трансмисия през живота си. Още повече надушвам душманин на тема машини срещу мен, така че няма да си правя труда да обяснявам каквото и да е на технически неграмотни хора. Те затова такива като теб сменят съединители на 150 000 км. и не могат да повярват, че може да изкара повече. Удоволствието от шофирането идва от максималния контрол (т.е. изцяло ръчни скорости и управляем съединител), а комфорта на шофиране идва от автомата. Няма по-добро и по-лошо, има само предпочитания. А повече нямам намерения да слушам глупости от автодушмани, ще видим кое колко издържа като посетиш сервиза

    Коментиран от #33

  • Колев
    Отговор
    32 15:30  12.03.18
    И понеже си се зачекнал за съединителя, ще ми е голямо удоволствие като дойде време за сервиз, да влезнеш не заради трансмисия, а заради хидротрансформатор. Да ти покаже самия автомобил колко си самонадеян, предоверчив и "опитен".
  • Гост
    Отговор
    33 15:30  12.03.18

    До коментар #31 от "Колев":

    Пич, укроти се малко. Да не мислиш, че аз съм седнал да пиша с различни никове, за да се занимавам с теб? Хората ти обясняват, а ти се имаш за голям професор! Гледай си кефа и живота и слез малко на земята - нито ти ще ми кажеш какво да карам, нито аз или който и да било, ще се занимаваме да те убеждаваме. Но когато нямаш грам опит с поддръжка на автоматик, не се излагай да се правиш на голям инженер!!!

    Коментиран от #34

  • Колев
    Отговор
    34 16:15  12.03.18

    До коментар #33 от "Гост":

    Изобщо не ми пука колко никове ползваш и т.н., нито каква кола ще караш. Ако искаш и триколка карай. Не се правя на инженер, най-малкото, че не съм такъв. Просто мразя да слушам безподобни глупости от неграмотни хора. Като карате колите на издихание и ги тормозите, и съединители, и хидротрансформатори, и трансмисии и двигатели ще дефектират. То трябва елементарна грамотност да разбереш, че шосейния автомобил е много далеч от спортно-състезателния.

    Коментиран от #35, #36

  • Гост
    Отговор
    35 18:26  12.03.18

    До коментар #34 от "Колев":

    Ами човека преди мен те попита - колко изкарва един автоматик? Що се правиш на разсеян и ни обясняваш някакви глупости как се поддържа правилно ръчка, като ние много добре знаем кое колко издържа! Знаеш ли колко нелепо изглежда отстрани как 20 годишен е седнал на обяснява на хора два пъти по-големи от него, кое колко стотици хиляди километри изкарвало! Още по-нелепо е да обясняваш кой какъв инженер е и къде е завършил, все едно ти си отличник в Харвард! Хайде като пораснеш, тогава ни обяснявай, защото до тогава има много хляб да изядеш! Навремето ни учеха на смирение - помисли над това, преди да спориш за неща, които не си виждал на живо дори!

    Коментиран от #37, #39

  • Пояснение
    Отговор
    36 22:58  12.03.18

    До коментар #34 от "Колев":

    Всъщност спортистите използват DCT. Това не е този чист автомат с хидросъединител. Това е нещо средно между ръчката и автомата.
  • Пояснение
    Отговор
    37 23:00  12.03.18

    До коментар #35 от "Гост":

    А колко струва маслото на този автомат би ли ми казал??? 1.Каква кола 2.Колко струва подмяна на маслото 3.Колко често го правиш

    Коментиран от #38


  • Гост
    Отговор
    38 14:49  13.03.18

    До коментар #37 от "Пояснение":

    Колата е турбобензин с 230 к.с. (като марката от статията) и в книжката и си пише, че не се сменя маслото. Сега е почти на 200 000 км и нивото на маслото е нормално. Другата кола е Ягуар и също 230 к.с., но не е турбо, а чист бензин - вече е над 200 000 км и също никога не е сменяно маслото на автомата. След като хората са написали, че не сменя, значи не се сменя. Имах познати, които след смяна на масло на автомат, им се налагаше смяна на цялата кутия, защото повечето майстори у нас, не могат да се справят със задачата както трябва.
  • Колев
    Отговор
    39 20:47  13.03.18

    До коментар #35 от "Гост":

    Мисля, че съм виждал повече ремонти от теб, защото това ми е работата и професията и спирам да се занимавам със шизофреници. Явно ти доставя някакво удоволствие да го правиш и да твърдиш, че не го правиш. Свят голям, хора много. А българите точно със смирение го закъсахме и продължаваме да го закъсваме. Затова има една приказка "преклонена глава сабя я не сече". Много вредна, и затова не съм на този принцип. Още повече когато срещу мен стоят някакви си хора без работа и с изкривени представи от многото четене на разни списания и статии.

    Коментиран от #41

  • Колев
    Отговор
    40 20:52  13.03.18
    Държа да потвърдя, че вече не мисля, а съм решил това да остане последния ми коментар към хора със затворен светоглед и ограничено мислене, влияещи се изцяло от това какво е модерно, а не функционално, избиващи комплекси заради собствените си недостатъци
  • Гост
    Отговор
    41 21:21  13.03.18

    До коментар #39 от "Колев":

    Мислиш ли, че с такива елементарни и плоски обиди ще се почувстваш по-добре? Не си позволявай да обиждаш, някой само защото е на друго мнение! Мери си приказките, защото не съм си позволил да те наричам шизофреник! А ти освен празни приказки, друго не показа. Сега кажи, че и сервото не си заслужава в един автомобил, защото хидроусилвателя се поврежда и кола без серво е по-добре да се кара. С това напълно ще завършиш образа си на Бай Ганчо.

Напиши коментар:


Публикувай