8 247 76

Tesla вдигна цените за зареждане

Георги Касабов

Собствениците на електромобили в САЩ бяха неприятно изненадани от поскъпването на таксите за зареждане на фирмените станции Tesla. Покачването на цените за киловатчас на Supercharger варират според щата, като на места - например в Орегон - увеличението е 100% от $0.12 (€0.10) на $0.24 (€0.19), съобщава Electrek.

"Периодично коригираме таксите в зависимост от цените на тока и натоварването", обясняват от компанията. "Зареждането на Supercharger винаги ще излиза по-евтино, отколкото карането на бензин, тъй като целим само частична възвръщаемост и налагането на справедлива за всички система. Това никога няма да бъде източник на печалба за Tesla", се казва в официалното съобщение.

Supercharger-ите обикновено са разположени на места със засилен трафик. По света има почти 8 500 зарядни станции, а цените се фиксират за цял щат или провинция. Собствениците на Model S и X могат да зареждат безплатно 400 кВтч, които стигат за изминаването на 1 000 мили (1 609 км). Поскъпването ще засегне малцината собственици на Model 3, които трябва да си плащат за зареждане.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • ЕКСПЕРТ
    Отговор
    1 11:38  14.03.18
    Тези автомобили - само на ток - НЯМАТ БЪДЕЩЕ! Истината е във Водородните двигатели!

    Коментиран от #7, #11, #22, #50

  • ВЕИ
    Отговор
    2 11:48  14.03.18
    Ако електрическите нямат бъдеще, то водородните нямат и настояще, защото за изминаването на едно и също разстояние, е необходим пет пъти повече ток само заради производството на водород. Много по-ефективно е с това електричество направо да се заредят батериите, вместо да се произвежда водород, който после отново да се превърне в електричество. Ако за зареждането на електрически автомобили трябва да се изгради допълнително една атомна централа, то ако същите автомобили са водородни трябва да се изградят 5 атомни централи за зареждането им.

    Коментиран от #24

  • JPOWER
    Отговор
    3 11:50  14.03.18
    неприятно изненадани са само простите американци. Неприятно но, още повече ще увеличават зареждането с ток, тез ел.коли с промоции, са стръв за шараните.
  • ВЕИ
    Отговор
    4 12:02  14.03.18
    За разлика от бензина, цената за зареждане на тока не е еднаква навсякъде и по всяко време. В 95% от случаите, на повечето собственици на електромобили не им се налага да зареждат на друго място освен в къщи. Там също имат голям избор, могат да заредят токът през деня по-скъпо, през нощта по-евтино или направо могат да си го произведат сами без да го купуват. Какви са опциите при бензина? Клиентите имат ли някакво влияние върху цената или избор?

    Коментиран от #6


  • Зорлем
    Отговор
    5 12:04  14.03.18
    Абе, не е източник на печалба, ама трябва да се изкарват пари. Дори и за самия Мъск. И тъй като "Електрика" и сол таш..ка му, "гост", много обичат да ни пращат да четем разни уеб страници тук и там, да вдигнем и ние на ни подковат крака: https://www.capital.bg/biznes/kompanii/2018/03/12/3144001_musk_ima_jelanie_za_ednokratna_kompensaciia_ot_26_mlrd/ И после се спори чия стойност и пазарна капитализация била по-по-най?! Смях, смях, ти казвам, не е за разправяне...

    Коментиран от #23

  • Зорлем
    Отговор
    6 12:08  14.03.18

    До коментар #4 от "ВЕИ":

    Имат избор, естествено! Дедо ти Рудолф Дизел изначало е проектирал своя двигател да върви с растително масло. Така че ако ти е зор - нивата, слънчогледа, маслобойната и си в джаза.

    Коментиран от #10, #15

  • Жоро
    Отговор
    7 12:25  14.03.18

    До коментар #1 от "ЕКСПЕРТ":

    г-н ЕКСПЕРТ, водородните пред бензиновите и дизеловите имат само един плюс, че са по-екологични, иначе -ефективност- пак трябва веднъж да се произведе водородът, после да се транспортира и после пак да се преработи в енергия. Във всеки автомобил трябва да има двигател, за да преработи горивото в енергия. Освен това в задръстванията, колата пак ще си стои на обороти и ще "харчи". Няма нищо по-ефективно от тока!
  • Петролна крава
    Отговор
    8 12:35  14.03.18
    ХаХа само забележете няколко детайла: 1. Цена от 12 цента е малка и се увеличава!!! 2. Забележете не целят печалаба и даже не могат и да постигнат пълна възвращаемост на това което са вложили при тази цена. 3. Мъск обеща 7 цента за камиони тоест почти 2 пъти по-малка!!!!!!! Сега познайте от къде ще се вземе тази цена, да точно от така мразеният, ненавиждан и оплюван стар Американски петрол.

    Коментиран от #40

  • омъскаряване
    Отговор
    9 12:44  14.03.18
    Елънчо почва да удря теслички ;) Честито на баламурниците, които му вярват !
  • гост
    Отговор
    10 13:13  14.03.18

    До коментар #6 от "Зорлем":

    Мда. Очаква се така да стане понеже цените на Тесла не бяха пазарни цени на тока и тези 10цента са 50% от стойността на тока. Но е факт, че малцина биха зареждали извън вкъщи при еднакви цени на тока в дома и на станцията. Досега беше просто много сладко да е безплатно. Моето ДЦИ си го карах на олио лятото, а зимата добавях до 20% в дизела. Всеки дизел може да се кара на смес от 50:50 олио и дизел. Олиото може да си го купувате директно от магазина в големи туби или бидони на цени от 1.50-1.60лв за литър, докато дизел на тази цена е само нелегален, което пък подхранва кражбите и е много лош пример. Та хората с дизели да си наливат смело растителното масло, филтрирано разбира се и да помогнат на околната среда.

    Коментиран от #12

  • некойси
    Отговор
    11 13:15  14.03.18

    До коментар #1 от "ЕКСПЕРТ":

    Хинденбург ;)
  • Номер 1 си
    Отговор
    12 13:26  14.03.18

    До коментар #10 от "гост":

    гост ти си номер 1 :)))) Еколог който не дава и косъм да падне от главата на Мъск обаче кара стар 15+ годишен ДИЗЕЛ като се оправдава ама чакай малко аз не го карам с петролен дериват, аз го карам със слънчоглед :))) Видяхте ли сега защо България е на това ниво, нито антикомунистите са такива нито еколозите дето за 5 лева ще продадът и майка си.

    Коментиран от #14

  • ВЕИ2
    Отговор
    13 13:30  14.03.18
    Очакваме ВЕИ който да каже че в Мексико в светлото бъдеще цената на тока ще е 2 цента а в Германия ти дават пари ако си купиш ток от тях понеже ги рекламираш може би :)))). Почакайте само да спрат ДВГто и да решат че парите от данъци не стигат, акцизът при горивата ще ви се стори песен.
  • гост
    Отговор
    14 13:42  14.03.18

    До коментар #12 от "Номер 1 си":

    След като спестих достатъчно пари си купих друга кола, която е с високи еконорми, в 90% от времето ходя пеша или с колело. Преди години, когато нямаше толкова дизели аз карах такава кола като изначало я закупих, за да я карам на преработено или непреработено олио в смес с дизелово гориво. Колата си имаше катализатор, а с олиото не изпушваше чернилки, както са останалите коли. И ако кажете, че това съсипва колата, то 5г. по-късно тази кола мърка и няма никакви проблеми. Електрически коли у нас са напълно недостъпни освен за богатите хора. Това не е псевдоекология, а е начин да си намалиш замърсяването колкото е възможно, не да го пренахнеш напълно, което е невъзможно(вариант е да отидеш и да живееш на някоя поляна с даровете на природата и пак ще замърсяваш в известна степен екосистемата, където си). Така че се надявам повече хора да карат със смеси, за да се намали тровенето и кражбата на гориво.

    Коментиран от #16

  • ВЕИ
    Отговор
    15 13:45  14.03.18

    До коментар #6 от "Зорлем":

    "Така че ако ти е зор - нивата, слънчогледа, маслобойната и си в джаза." Ей как никой досега не се е сетил! Заедно с автомобила си купуваш 15 декара, които всяка година сееш със слънчоглед и взимаш реколта 3 тона от които изкарваш 1000 литра олио с които можеш да изминеш 12 хиляди км със средно голям автомобил. Сам можеш да сметнеш колко време и средства ще ти отнеме това. При три милиона автомобила в България, означава, че трябва да засеем 45 милиона декара със слънчоглед по твоя съвет. За същият пробег, най лакомият електромобил Тесла модел Х се нуждае от 10кв.м. фотоволтаици, а единственото което се иска от тебе, е да включиш зарядното като се прибереш, точно както го правиш с телефона всяка вечер. Ти кое от двете бих избрал? ПП Три милиона модел Х, ще се нуждаят от 30 хиляди декара фотоволтаици.

    Коментиран от #17, #31, #56

  • Номер 1 си
    Отговор
    16 13:54  14.03.18

    До коментар #14 от "гост":

    гост по принцип ако отидеш на бензиностанцията и погледнеш табелата за дизелът ще видиш че на много места има до 10% биодизел. Похвали се с новата кола, нова ли е бензин ли е, хибрид ли е, колко кубика е??? Като един месия дай ни пътят за да спасим майката земя за да можем и ние да те последваме.

    Коментиран от #18

  • гост
    Отговор
    17 13:55  14.03.18

    До коментар #15 от "ВЕИ":

    Тук трябва да се направи само една вметка. Ползотворен вариант е да имаш фотоволтаик на покрива и да си свързан към ЕРП понеже така има две ползи за двете страни: 1. Не купуваш батерия, която е най-скъпото нещо в системата 2. ЕРП получава енергия на локално ниво в мрежата и щади системите както и не изразходва собствен ресурс за производство и доставка на енергия в пиковите часове на потребление, съвпадащи с пиковите часове на производство от фотоволтаик. Да, ама не в България. ЕРП отказва да ме присъедини докато не си закупя системата и отказва да ми монтира двупосочен електромер понеже ме третира като ВЕИ производител наравно с големите соларни паркове. Законът е писан за тях, не за хората и за доброто на системата. На Запад от подаването на заявлението до монтажа и присъединяването на системата минават 8 седмици, а у нас толкова време е нужно някой да ти отговори на въпросите, понеже никой из офисите на ЕВН не е компетентен и единственното, което получаваш като отговор е попълни молбата, плати 80лв и ще видим.

    Коментиран от #21, #53

  • гост
    Отговор
    18 14:02  14.03.18

    До коментар #16 от "Номер 1 си":

    Споделянето на добри практики и намаляване на замърсяването е моята идея и цел. Не търся последователи, а споделям опит, който може да намали замърсяването на колите, който може да накара и други хора да опитат и да се замислят какво могат да направят те сами, за да намалят консумацията на вредни суровини, горива, енергия.

    Коментиран от #19

  • Номер 1 си
    Отговор
    19 14:08  14.03.18

    До коментар #18 от "гост":

    Е да ама не споделяш, кажи какво да си купим ако живеем в жилищна кооперация в София и сме женени с две деца???
  • нфнг
    Отговор
    20 14:08  14.03.18
    Е то тези фотоволтаици са лесни хвърляш семена и след няколко месеца са пораснали, браво бе. Пък онзи дето казва че бил скъп водорода да се информира, водорода е без пари реално. Досега като разлагат водата за да произведат кислород си е икономически ефективно. И то само кислорода продават. Лошото е че горивната клетка е още много скъпа като технология и май батериите ще се наложат. Пък и са по-прости като устройство което е добре. И номер 7 да знаеш в горивната клетка не се гори водород, така че няма работещ двигател в задрустванията

    Коментиран от #25

  • ВЕИ
    Отговор
    21 14:13  14.03.18

    До коментар #17 от "гост":

    18.1.2018 | 8:08 Европейският парламент гласува правила, с които подкрепя производството на възобновяема енергия от хората в домовете им или чрез присъединяването им към кооператив. Самостоятелно консумираната електроенергия, която европейците ще произвеждат, ще бъде освободена от наказателни такси и данъци. Приетите промени ще насърчат държави членки като България да намалят бюрократичното бреме, което съпътства инсталирането на системи за производство на възобновяема енергия в българските домове в момент. Европейският парламент също така подкрепи по-амбициозна цел на ЕС в размер на 35% за възобновяемата енергия до 2030 г. Прогнозите показват, че сегашната цел от 27%, която ЕС си е поставил, е твърде ниска, за да изпълни ангажиментите на съюза по Парижкото споразумение за климата и да ограничи увеличението на глобалните температури с до 1,5 градуса.

    Коментиран от #26

  • вижся
    Отговор
    22 14:25  14.03.18

    До коментар #1 от "ЕКСПЕРТ":

    Вие за слънчеви панели и ветрогенератори чувал ли сте, г-н Флинтстоун?
  • Адвокат
    Отговор
    23 14:35  14.03.18

    До коментар #5 от "Зорлем":

    Ти освен заглавието прочете ли нещо друго? Това е бонус, който ще му бъде изплатен след 10 години САМО АКО повиши пазарната капитализация на компанията 12 пъти. Заплата не получава. На прост език, това означава Тесла да стане 12 пъти по-скъпа от BMW, 20 пъти по-скъпа от Ford, 8 пъти по-скъпа от Mercedes и т.н. Смяташ ли че това е лесна задача и въобще е постижима? Смяташ ли че всички изброени и неизброените дотук ще спят и ще го оставят да ги задмине? Не знам защо се притесняваш и завиждаш, след като, ако не бъркам, предвещаваше фалит на Тесла след две три години?

    Коментиран от #33

  • Бате Цецо
    Отговор
    24 14:37  14.03.18

    До коментар #2 от "ВЕИ":

    Донякъде си прав, но отношението не е чак 5 към 1. По-скоро е 2 към 1. Какво показва опитът до сега: Един водороден прототип на базата на Опел Зафира изразходва малко под 1 кг водород на 100 км (реален разход, а не на хартия), а 1кг водород се получава от 40 квтч, ако сложим и енергията за компресиране до 350 или 700 бара някои казват 50 квтч. Електромобил с тези размери много грубо може да кажем, че гори 20 квтч на 100 км. (Силно зависи от условията при които се кара) Иначе плюсовете на водорода са, че по-бързо се зарежда и т н т ...

    Коментиран от #27

  • Спор
    Отговор
    25 15:05  14.03.18

    До коментар #20 от "нфнг":

    Да ама има голям спор коя технология е по-добра дали горивна клетка или използване на ДВГ за изгаряне на водород. Човекът говори за вторият вариант. Освен това има старт/стоп система така че.....
  • Номер 1 си
    Отговор
    26 15:11  14.03.18

    До коментар #21 от "ВЕИ":

    Е да ама гост понеже е тарикат като всеки втори Българин иска двупосочен електромер. Е това е целият проблем, иначе за всичко друго си има условия и сега, ама като искате да ставате търговци тогава не става само с морков. Тая държава нали някой трябва да я изхранва някак????
  • ВЕИ
    Отговор
    27 15:14  14.03.18

    До коментар #24 от "Бате Цецо":

    Нека опростим максимално примера. 1.Един водороден автомобил струва повече отколкото един електромобил като първоначална инвестиция. 2. Един електромобил, се нуждае от един контакт в гаража/на двора, в който да включиш вграденото зарядно на автомобила. Включването на кабела отнема 30 секунди. Изключването още толкова. 3. За да заредиш водородният си автомобил в същият този контакт, трябва да си купиш оборудване за производство на водород, което надали ще се събере в гараж и вероятно струва повече от автомобила. 4. Зареждането колко време ще ти отнеме? 5. Зареждаш за 50 киловатчаса електроенергия и изминаваш 100 километра с водородният автомобил и 250 км с електромобила. Дай ми поне една логична причина поради която да избереш водородният автомобил? Аз се сещам за една единствена причина. Някой иска да държи монопола за производство на водород, защото то ще бъде централизирано, както сега производството на петролни продукти, за разлика от електроенергията, чието производство се децентрализира и всеки може да си я произведе сам. По бързото зареждане на течните горива е само мит, основаващ се на предположението, че трябва да стоиш плътно до автомобила, докато той се зарежда. Това е абсолютно ненужно при електромобилите и се налага при по-малко от 1% от пътуванията. За този един процент, цената на електроенергията е почти без значение на общия фон спестявания.

    Коментиран от #28

  • Лъжи безброй
    Отговор
    28 15:34  14.03.18

    До коментар #27 от "ВЕИ":

    1.Не, не е вярно има ДВГта с водород, горивната клетка с водород е някаква измишльотина ни рак ни риба. 2.Колко процента от хората в източна Европа имат гараж???Дори в подземните паркоместа няма контакти!!! 3. Ще зареждаш водород в къщи ти да не си талибан??? 4. до 10 минути!!! 5. Не са 100км много повече са. Щото за ел. енергия няма мафия ти да не живееш на Марс я се огледай малко, последният пример е Гинка шалтерът. Трябва да стоиш плътно до автомобилът докато се зарежда????? Защо да не би да объркат горивото ли :))), пълна глупост си написал, при положение че го пълниш за 5 минути къде да стоя да се прибера до вкъщи да се наям ли :)))). И накрая любимата тема за цената, само Българите не научиха че цената на енергията е конюктурна, днес е една утре може да е друга само държавата да реши и готово.
  • ВЕИ
    Отговор
    29 16:18  14.03.18
    Ама разбира се, появява се някой и вика "Дръжте крадеца". Даже така се е кръстил, Въпреки че все призовава да се пише с един и същи Ник. 1. Дай пример за сериен автомобил с ДВГ който гори водород? 2. Само в София има няколкостотин хиляди гаража и частни паркоместа. 3. Сам признаваш, че не можеш да зареждаш водород в къщи. Не виждам да отричаш че може да си зареждаш електромобила в къщи? Значи сме на едно мнение поне по тази точка. Значи трябва да си платиш на някого за услугата, което ще се добави към цената освен себестойността на електроенергията. 4. Моите знания по математика показват, че една минута е 10 пъти по-кратко време от 10 минути, следователно електрическите автомобили се зареждат 10 пъти по-бързо. 5. Абсолютно прав си не са 100 километра. Това би било пробегът на горивна клетка а ти говориш за ДВГ. КПД на преобразуването на електроенергията в механична енергия в този случай е 13%, спрямо 22 процента за горивна клетка и 73% за електромобил с батерия. Значи пробегът няма да е 100 километра а само 50, спрямо 250 километра за електромобил. 6. Ако прецениш че ти е скъпо да си купуваш електроенергия винаги може да си я произведеш. Ако прецениш, че ти е скъпо да зареждаш водород какъв избор имаш? При положение, че една зарядна станция струва милиони, познай кои точно ще ги строят? 7. Още миналата година приеха закон, който задължава всички паркинги с над 10 паркоместа да имат зарядни станции след 2030 година, една от 10 да е б

    Коментиран от #32, #46

  • ВЕИ
    Отговор
    30 16:19  14.03.18
    7. Още миналата година приеха закон, който задължава всички паркинги с над 10 паркоместа да имат зарядни станции след 2030 година, една от 10 да е бърза зарядна станция. Единственото което се иска е да включиш кабела след като паркираш. Само отбиването ти до водородната станция, ще ти отнеме повече време, без да броим чакането, зареждането, отново чакане на касата и връщането до точката от която си се отбил от пътя. 8. Още днес, има поне един милион места (гаражи, дворове, складове, цехове и т.н.) на които може да се зарежда електромобил при възможност на собствениците да си го закупят. Ако си купиш водороден автомобил, къде можеш да си го заредиш?
  • Зорлем
    Отговор
    31 16:30  14.03.18

    До коментар #15 от "ВЕИ":

    Уха, наистина ти упорито ме забавляваш с твоите "усреднени" стойности за енергията, слънцегреенето и фотоволтаиците. А сега и аз да се плесна по челото и да попитам - Ей как никой досега не се е сетил да направи ел. кола с фотоволтаични панели на предния, задния капак и покрива? Па това са си едни 6-7кв.м., което по твоята невероятна логика са си направо 6-7 хил. километра, нали? Да ти кажа ли защо няма електрички с фотоволтаични панели по ламарините или сам ще си отговориш?

    Коментиран от #37

  • Антиелектрика
    Отговор
    32 16:32  14.03.18

    До коментар #29 от "ВЕИ":

    Публикувано във факти.бг: Ама разбира се, появява се някой и вика "Дръжте крадеца". Даже така се е кръстил, Въпреки че все призовава да се пише с един и същи Ник. Колко пъти да ти казвам да не ме занимаваш с твоята параноя? Нито пиша с друг ник в теми за електромобили, нито смятам за нормално да пишеш с безброй никове и да ползваш дори чужди такива! Така, че просто не ме занимавай, аз с теб нямам повече какво да си кажа, особено след глупостта, че ако всички минели на водород, кислородът на планетата щял да свърши!!!

    Коментиран от #35

  • Зорлем
    Отговор
    33 16:32  14.03.18

    До коментар #23 от "Адвокат":

    А ти прочете ли, че ги иска тези опции сега, а не в светлото бъдеще?
  • Адвокат
    Отговор
    34 16:44  14.03.18
    Аз прочетох. А ти? Пълния размер на възнаграждението основателят на компанията ще получи, ако пазарната капитализация на Тesla достигне 650 млрд. долара в следващите 10 години, или около 12 пъти повече от текущата си пазарна оценка.

    Коментиран от #39

  • ВЕИ
    Отговор
    35 16:53  14.03.18

    До коментар #32 от "Антиелектрика":

    Как да не ти отговарям, като сипеш с лъжа след лъжа. Къде е планета къде е затворен гараж? Да един водороден автомобил, ще изразходи кислорода в един затворен гараж и може да умреш, точно обратното на твърденията ти, че не можеш. Няма как да свърши кислородът на планетата, няма как да свърши дори в гаража, ако в същото време там се произвежда водород чрез електролиза на вода, защото при нея се отделя чист кислород. То трябва малко акъл в главата за да се сетиш, а не да ми говориш че гръмотевиците щели да възстановят баланса. Като гледам, след няколко месеца размисъл все още не си се сетил, какво точно съм те бъзикал. Забавно ми е да се гъбаркам с тебе, за да видя интерпретацията ти на всеизвестни факти.

    Коментиран от #36

  • Антиелектрика
    Отговор
    36 16:57  14.03.18

    До коментар #35 от "ВЕИ":

    Ти български разбираш ли, че не желая да ме занимаваш? Ходи си лекувай параноята, щом мислиш, че всеки който ти се смее, съм само аз! Гъбаркал ме, бъзикал ме - нещо много бързо забрави, че си джендър и пишеш в женски род, а? Аре не ме занимавай повече, госпожо!
  • ВЕИ
    Отговор
    37 17:05  14.03.18

    До коментар #31 от "Зорлем":

    За разлика от водорода, електроенергията се използва ежеминутно и е достатъчно да си намалиш сметката за тока с необходимото количество енергия. В крайна сметка сумата на разходите за гориво плюс разходи за електроенергия, ще е по-малка ако захранваш автомобила си с електроенергия, а не течни горива от бензиностанцията. За онези 1000 лв от примера по-горе, както казах ще са ти необходими десет квадратни метра или два киловатчаса ПИК, които струват около 5000 лв по днешни цени. Ако теглиш един кредит за три години, ще плащаш месечно по 160лв при 10% лихва. И за да не осреднено за месец, за годината ще платиш 1920 лв срещу над 2000 лева за 1000 литра гориво. Единствената разлика е, че след три години ще спреш да плащаш заемът, а следващите 22 години от гаранцията на фотоволтаика, няма да плащаш по над 2000 лв за гориво годишно. На месечна база Може и да съм осреднил, Кажи къде ми е грешката на годишна база? А на 25 годишна база? Тези 44 хиляди лева разлика, дали няма да стигнат за една батерия, която да ти гарантира цената за зареждане?

    Коментиран от #41

  • ВЕИ
    Отговор
    38 17:08  14.03.18
    "За онези 1000 лв от примера по-горе, както казах ще са ти необходими десет квадратни метра или два киловатчаса ПИК, които струват около 5000 лв по днешни цени. " Всъщност съм имал предвид 1000л гориво за изминаване на 12 хиляди километра.
  • Зорлем
    Отговор
    39 18:00  14.03.18

    До коментар #34 от "Адвокат":

    Щом така го разбираш, освен да се обадиш на Мъск да му се цаниш за адвокат пред борда и пред консултантите, че да им обясниш колко нищо не разбират от борсови транзакции и инструменти. И един съвет (безплатен) - пусни излъчване на пледоарията си и събитията след нея в Ютюб. Гаранция ще направиш доста пари от гледания!

    Коментиран от #42

  • Тираджия
    Отговор
    40 18:07  14.03.18

    До коментар #8 от "Петролна крава":

    "3. Мъск обеща 7 цента за камиони тоест почти 2 пъти по-малка!!!!!!! Сега познайте от къде ще се вземе тази цена, да точно от така мразеният, ненавиждан и оплюван стар Американски петрол." А да се сещаш, че фирмите не плащат ДДС на горивото и токът. Спестяват им и някои данъци и акцизи. Въпреки че германците плащат най-скъпият ток, фирмите им плащат много по-малко за киловат отколкото българските фирми, а уж в България цената на тока била най-ниска. Прав си, че Тесла получава пари и от продажба на въглеродни квоти. И цените и допустимите норми са известни от десетина години и всеки който е пожелал, е могъл да покрие тези норми, за да не се налага да плаща.
  • Зорлем
    Отговор
    41 18:11  14.03.18

    До коментар #37 от "ВЕИ":

    Ти първо ми обясни за 10-те квадрата волтаици, неизползваната площ върху самите автомобили, пък после тичай да теглиш заеми и да си правиш домашни ел. централи. Защото иначе пак се връщаме на стария въпрос - Е, как никой не се е сетил до сега? И аз като Антиелектрика да повторя за стотен път: усреднените сметки си ги хортувайте там на вечеринките на счетоводителите. Оставете инженерите и физиците/химиците да правят истинските такива.

    Коментиран от #43, #44

  • Адвокат
    Отговор
    42 18:23  14.03.18

    До коментар #39 от "Зорлем":

    След като ги разбираш нещата, би ли ми отговорил на няколко въпроса? 1. Колко пари ще получи Илон Мъск тази година от това за което става въпрос в статията. Тази година! Ще му дават ли нещо или просто определят размера на възнаграждението му за след 10 години? 2. Каква сума ще получи след 10 години, ако пазарната капитализация се повиши само два пъти, което също е добър резултат, ако се отнася за друга автомобилна компания? 3. Какво ще се случи с акциите на Тесла и самата компания Тесла, ако Илон Мъск напусне поста си на изпълнителен директор? 4. Каква позиция ще заема Тесла спрямо останалите автомобилни компании, ако Илон Мъск изпълни условията, за да си получи бонуса и повиши 12 пъти пазарната капитализация на компанията? Дали пък няма да си заслужава бонусът?

    Коментиран от #47

  • Антиелектрика
    Отговор
    43 18:38  14.03.18

    До коментар #41 от "Зорлем":

    Как имаш нерви да се занимаваш? Нали видя какъв довод изходи - при всеки тип горене кислородът щял да свърши и да се задушиш в затворено помещение! Жалко, че неговите предци не са се задушили като са се отоплявали цяла зима на огън в доста малки и затворени помещения. Пък и онази глупост, че като гори водородът отделя въглероден двуокис, просто би отказа всеки нормален човек да спори за каквото и да било!

    Коментиран от #45

  • ВЕИ
    Отговор
    44 18:40  14.03.18

    До коментар #41 от "Зорлем":

    От инженерна гледна точка е предизвикателство да покриеш шест-седем квадратни метра заоблени детайли с фотоволтаици, което като финансово изражение ще дойде десетина пъти по-скъпо от обикновен фотоволтаик със същата площ. Следователно финансово този вариант е 10 пъти по-неефективен. От инженерна и физична гледна точка, при проектиране на фотоволтаична централа, се избира оптималният ъгъл за разположението на фотоволтаиците, като се избягват дори частични засенчвания, защото дори сянката от едно списание върху един от панелите, спира производството на целият стринг (панелите които са свързани последователно и могат да стигнат 10 броя~2500Wp). При положение, че няма гаранция за излагането на автомобила на слънце, да не говорим за оптимален ъгъл към слънцето, добиват ще е от 5 до хиляди пъти по-малък, отколкото на панели с оптимално разположение. Когато съберем 10 пъти по-ниската финансова ефективност с поне 5 пъти по-ниската от физична и инженерна гледна точка, се получава 50 пъти по-неефективна система, в сравнение с простото инсталиране на стационарни фотоволтаици върху паркомястото на автомобила, където обикновено прекарва 80% от времето си. Само пълен лаик от финансова инженерна и физична гледна точка, може да задава такива въпроси че и да чака отговор! Това е коментирано хиляди пъти.

    Коментиран от #49

  • ВЕИ
    Отговор
    45 19:07  14.03.18

    До коментар #43 от "Антиелектрика":

    "Пък и онази глупост, че като гори водородът отделя въглероден двуокис, просто би отказа всеки нормален човек да спори за каквото и да било!" Такава простотия може да се роди единствено в твоята глава. Няма вариант в който дори да ми мине през ума, да не говорим да го обмислям или пък да го пиша. Относно кислородът в гаража, пак само в твоята глава може да се роди сравнението между свободно горене и принудително такова, каквото е в ДВГ. Ако оставиш една газова печка в напълно херметичен гараж, при определена концентрация на кислорода, печката ще угасне от само себе си и ако си в гаража, а печката е неизправна, ще умреш от задушаване с пропан-бутан, а не от липса на кислород. Ако печката е изправна, тя сама ще спре притока на газ, от устройство което е монтирано точно за такива случаи. Ако в същият гараж оставиш да работи кола с газова уредба, концентрацията на кислорода ще спадне с пъти повече, и ще се задушиш много преди автомобилът да угасне. Няма да пророкувам дали ще умреш от задушаване с въглероден двуокис или от липса на кислород. Най-вероятно ще е нещо средно. При водорода Просто ще намалее количеството кислород и ще се задушиш много преди да угасне автомобилът.
  • Лъжи безброй
    Отговор
    46 19:09  14.03.18

    До коментар #29 от "ВЕИ":

    1. https://en.wikipedia.org/wiki/Hydrogen_internal_combustion_engine_vehicle Чети и не се излагай повече. 2.Аз имам подземно паркомясто, няма индивидуален електромер, как смяташ да зареждаш от общият ток?? Гаражи имат единици, само баровци като тебе. Ти като си толкова отворен каква ел. кола караш??? 3. Аз не мога само баровците с къщи в Бояна могат. 4.Това беше тъпизъм, зареждане не означава пъхане на кабел. 5. Тъпизъм на квадрат, как не те досрамя да напишеш такава простотия? 6.Ако ми е скъпо ще си купя друга кола, нямам сантименти като теб и не съм зомби. 7. 2030 ако си купя нов апартамент по-новият закон тогава ще си купя и ел. кола сега знаеш ли коя година е? 2030 няма да има свободно място за нови сгради, вече е фул.

    Коментиран от #51

  • Зорлем
    Отговор
    47 20:14  14.03.18

    До коментар #42 от "Адвокат":

    А, моля, моля, да си имамем уважението. Аз никъде не съм твърдял, че "ги разбирам нещата". Само цитирам някакви други хора, за които се предполага, че ги разбират. Ти взе да ми обясняваш, че не бялото не е бяло, а черно. P.S. Дори и да ги разбирам, от къв зор ще ти отговарям безплатно на някакви въпроси? Аз да не съм по-глупав от Мъск, че да си давам знанията за без пари?
  • БЕЩ
    Отговор
    48 20:23  14.03.18
    Новината за продажбата на ЧЕЗ бързо се разнесла и отвъд океана. Върбакова не си поплюва.
  • Зорлем
    Отговор
    49 20:31  14.03.18

    До коментар #44 от "ВЕИ":

    Мноу ма кефиш как разхвърляш и боравиш с някакви числа извадени от знайни и незнайни източници и дебри на собственото ти съзнание. Накрая или сам си вярваш на сметките, или Оскар-ите и тази година отново са дадени на неправилните хора. Значи да обобщим - по принцип, за да си караш електричката 12 хил. километра ти трябват 10 кв. фотоволтаици. НО, не какви да е фотоволтаици, а правилните фотоволтаици, които са и на правилното място и с правилното допълнително оборудване. И всичко това за някакви си 5 хил. лв! Всичко останало не е рентабилно, защото има "инженерни предизвикателства". Дет се вика, инженерни, инженерни, колко да са инженерни тия предизвикателства, при положение, че братския китайски народ продава малки ел. колички със слънчеви панели отгоре? Обаче, дай сега да обсъдим още едно "инженерно предизвикателство" - сложил съм си аз 10кв. фотоволтаици да си зареждам Тесличката. За събота го дават слънчево времето, обаче ние мислим да пътуваме с нея. Та, "инженерното предизвикателство" е тия два киловата, дето ще ги произведат фотоволтаиците къде, аджеба, да ги дяна, че да ми се вържат средногодишните сметки и да си изплатя заема на време? Че то май няма да е и само тази събота така, ами и другата, пък целия август като сме на море, кога ще я зареждам тая Тесла за без пари, кога ще я карам, направо не знам...
  • Хачо
    Отговор
    50 22:37  14.03.18

    До коментар #1 от "ЕКСПЕРТ":

    Хахахахахахахахахах.
  • ВЕИ
    Отговор
    51 00:26  15.03.18

    До коментар #46 от "Лъжи безброй":

    1. Понеже се правиш на ударен, ще ти задам въпроса конкретно. Покажи ми водороден автомобил с ДВГ, който се произвежда серийно ДНЕС? Някой който ще се произвежда следващите 10~20 години? НЯМА! 2. Не ми обяснявай какво не може. При желание, ще си прекараш и нова партида с отделен електромер, която струва 600лв за 15кв. мощност, позволяваща ежедневно зареждане над 500км . само на нощна. За 12 000км годишно ще платиш за 2400квч 290лв, вместо над 2000лв за гориво. 3. Виж т.2 4. Електромобилите ОТНЕМАТ НА СОБСТВЕНИКА СИ 10 пъти по-малко време за зареждане. Така съгласен ли си или пак някоя запетайка не е на мястото и ще извъртиш думите ми? 5. Хората са го сметнали https://www.greencarreports.com/news/1113175_electric-cars-win-on-energy-efficiency-vs-hydrogen-gasoline-diesel-analysis Ефективността на електромобилите 73% , с горивна клетка 22%, водород с ДВГ -13%. Ако имаш други ЦИФРИ дай ги. "Тъпизъм" не е нито цифра, нито аргумент. 6. Отново извърташ. Въпроса беше КАКВА КОНКРЕТНО алтернатива ще имаш, ако ти вдигнат цената на водорода . " Друга" дори не е отговор! 7. 2030 година, има някаква вероятност да караш електромобил в България и НИКАКВА вероятност водороден!

    Коментиран от #55

  • ВЕИ
    Отговор
    52 01:13  15.03.18
    Ами много е просто - продаваш или акумулираш! 1.Продаваш на Гинка за 12ст/квч, а тя печели още 10, като ги продава на съседите ти за 22ст. После зареждаш на 12ст. на нощна, може и в другия край на България и всички са доволни. 2. Не се занимаваш с Гинки, а си купуваш акумулаторна система с инвертор към която свързваш и още фотоволтаици. Тогава през по-голямата част от годината, освен гориво, няма да плащаш и ток, но трябва да си го ползваш всичкия. 3. Теглиш кредита не за 3, а за 4 години, зареждаш си на нощна и не ти пука. За месеца ще плащаш 142 лв. вноска за 5000лв фотоволтаична централа и 600лв за още една трифазна партида 15кв. и отделен електромер. И 24лв 200квч месечно. Изходни данни 12 000км годишно 8л/100км разход гориво 20квч/100 разход ток 2kWp фотоволтаици с КПД 20% заемат 10кв.м. Масовите евтини са 250W 1,5кв.м -8бр 12кв което не променя много написаното. Среден слънчев годишен добив за България 1250kWh от 1kWp. Кои точно са " извадени от знайни и незнайни източници и дебри на собственото ти съзнание. Накрая или сам си вярваш на сметките," Дай по-реалистични изходни данни от твои достоверни източници? Дай линк към извитите по формите на автомобила фотоволтаици с площ 5~6 квадратни метра и ефективност над 20%. Стоя си зад думите, че няма такъв автомобил и ЛЪЖЕШ!

    Коментиран от #65

  • ЕВН
    Отговор
    53 06:27  15.03.18

    До коментар #17 от "гост":

    Забравяш че освен 80-те лева има и едни 5000 лв в плик на ръка за да може някоя мишка от eевн да ти предвижи документите и после вечер като се прибереш някоя мазна свиня от екрана на телевизора да ти обяснява че няма материал в тази държава всички са прости мързеливи и затова сме бедни няма развитие за нормалния човек тука в тази държава мафията управлява Затова и нормалното направо в 21-ви век да сме мобилни да имаме работа в друг град да карам електрическа кола семейството да ни е добре и да сменя го ефективни ще бъде само мит Истината е в циганските Гета и мангусите * които крадат ток от е в н им го префектури ра на 5 стотинки за сметка на простите глупави и устати българи
  • куку руку ку
    Отговор
    54 07:01  15.03.18
    Как се ловят шарани? Като предварително се хвърли захранка!
  • Лъжи безброй
    Отговор
    55 10:10  15.03.18

    До коментар #51 от "ВЕИ":

    1.Има много произведени HICEV автомобили, в момента е в застой(Аз също не съм им фен не обичам газ) обаче какво беше положението с електричките преди 10 години??? Кой знае такива като тебе как са ги оплювали те са боклуци и т.н ама сега яхате вълната. Не забравяй че колелото се върти. 2,3.Ти явно живееш на Марс, първо да се разправяш с енергото за допълнителна мощност е кошмар защото трансформаторът не може да се товари до безкрай и второ хайде ми обясни как ще си произведа сам тока и ще включа този ток към евентуално новата партидата на паркомястото??? 4.Не не съм съгласен в града човек кара макс. по 10 км на ден, зареждането става веднъж на месец примерно че и по рядко. Проблемът е дългите дистанции. 5. Статията е глупава понеже дават за горивата 13% като започнат от производстовто на гориво а забравят колко е КПД на фотоволтаика ти знаеш ли колко е???Простотия е че си написал пробег 50 километра с водород явно си прекалено зомбиран за да разбереш това. 6. Друга е отговор на ще си купя най-доброто на пазарът. И понеже ти също като консуматор правиш това пак те питам с големи букви: КАКВА ЕЛЕКТРИЧКА КАРАШ ТИ??????????????????????????????????? 7.Това със кристалната гадателска топка е твой(гост) специалитет, 2030 знаеш какво ще стане само ти и маг Светлина. И пак питам не увъртай а кажи КАКВА ЕЛЕКТРИЧКА КАРАШ ТИ????????

    Коментиран от #59

  • Язе
    Отговор
    56 10:43  15.03.18

    До коментар #15 от "ВЕИ":

    Я пак за 10кв.м. фотоволтаици?По пазарна цена 4 панела за скромните близо 5хил.лв.ти осигуряват 2500W за денонощие.Какво ще заредиш с тях?Фотоволтаична система има смисъл ако имаш роднина който да ти осигури Нек да ти купува тока скъпо.Другото е прах в очите.

    Коментиран от #57, #58

  • гост
    Отговор
    57 11:15  15.03.18

    До коментар #56 от "Язе":

    На час толкова може да ти произведе, махни едни 30% за това, че не винаги времето или мястото е отпимално, но 10квм фотоволтаик произвеждат 2квч или между 20-25квч на ден, това е достатъчно да зареди колата ти за дневното пътуване до работа и обратно и да ти покрие основните нужди в дома. Въпросът е, че трябва да си присъединен към ЕРП и тогава тези 5х.лв ще ти стигнат, да. Инак ти трябват батерии които ще ти струват кум 15х.лв. и вече става супер скъпо. Затова на Запад са основно с присъединяване, което е добре и за двете страни, а у нас не искат да те присъединяват и ти режат крилете отрано.

    Коментиран от #62

  • ВЕИ
    Отговор
    58 11:25  15.03.18

    До коментар #56 от "Язе":

    Омешал си някаква боза от цифри и размерности. Ето малко факти и конкретика, дано ти се изяснят нещата. 1.Един стандартен панел е с размери 100х166см. 2.В зависимост от КПД на панела, той може да е с 250~330Wp мощност 3. 10 квадратни метра са шест панела, което съответства на 1500-1980Wp 4. Цената от 5000 лв е за 7 панела от 300 вата плюс хибриден инвертор който може да работи във всички режими включително с батерии. Обща мощност на системата 2100Wp. 5. Няма такова понятие добив за денонощие, дори строго астрономически, всеки ден се различава по дължина от предишния и от следващия. Като намесим и метереологичните условия ден с ден няма еднакъв. Затова се говори за годишен добив, който е приблизително еднакъв всяка година. Освен това не се мери във ватове, а в киловатчаса. За България е средно 1250 киловатчаса за всеки инсталиран киловатпик централа, без никакво значение от ефективността на панелите и съответно тяхната площ. 6. Не е необходимо да има преференциални цени. Достатъчно е да се отчита нетното потребление. По този начин и двете страни печелят.

    Коментиран от #63

  • ВЕИ
    Отговор
    59 11:50  15.03.18

    До коментар #55 от "Лъжи безброй":

    1. Е Нали бъдещето беше в водородните автомобили с ДВГ? Защо така никой не ги произвежда от години и никой не иска да ги произвежда в бъдеще. Значи цял свят освен тебе, подкрепа моята теза. 2.3. Който иска да свърши нещо намира решения, който не иска намира оправдание. Сигурен съм че може да намериш оправдание за всяко мое предложение за решение на проблема. Свързването към личната ти партида ще е далече и някой може да се закачи незаконно да ти краде тока, отчитането с отделен електромер към общата партида няма как да стане, защото съседите ти са кукундрели, няма как фирма да изгради зарядна станция в подземния гараж, Защото някой с бензинов автомобил ще спира пред нея ... да не изброявам още десетки решения които работят на много места. 4. Добре, добави "в годишен план" зареждането на електромобил отнема много по-малко време на собственика си отколкото водороден автомобил. Сега има ли какво да кажеш? Ако изминаваш по 10 км дневно, ще ти е абсолютно достатъчно, да зареждаш безплатно в Кауфланд, веднъж седмично за времето в което ще влезеш до магазина да пазаруваш. Дали някога ще направят безплатно зареждане с водород? 5. Ти въобще прочете ли статията? Сравняват зареждането с едно и също количество електроенергия и пресмятат колко от това първоначално количество ще стигне до колелата. За какви горива говориш като става въпрос за водород! Разгледай картинката. Тя дава смисъл на точка 1. https://images.hgmsites.net/med/uks-transport-environment-say

    Коментиран от #64

  • ВЕИ
    Отговор
    60 11:53  15.03.18
    ...Разгледай картинката. Тя дава смисъл на точка 1. https://images.hgmsites.net/med/uks-transport-environment-says-that-electric-cars-are-the-most-efficient_100626958_m.jpg С едно и също първоначално количество електроенергия, един електромобил ще измине 730км, Ако е с горивна клетка 220км, а ако говорим водородът в ДВГ 130км. Нещо неясно? 6. Аз карам същото като тебе - каквото предлага в момента пазарът. Ти защо не караш с водороден двигател? 7. Ако си разбрал твърденията в точка пет и си съгласен с тях, ще се съгласиш че водородните автомобили нямат Никакъв шанс срещу електромобилите! Ще си останат Екзотика. Водородните автомобили с ДВГ пък нямат Никакъв шанс за съществуване ВЪОБЩЕ!

    Коментиран от #61

  • гост
    Отговор
    61 12:15  15.03.18

    До коментар #60 от "ВЕИ":

    Мъск обясни в едно интервю където го питаха защо не инвестира във водород. Този вид съхранение на електроенергия е много енергоемък и е свързан със сложна и скъпа инфраструктура. Много по-елементарен и лесен вариант е производството на пропан или метан които се захранват директно във вече съществуващите мрежи и станции. За тях е необходимо приблизително 1/3 от енергията и конверсията на автомобил е елементарна и пренебрежимо евтина. Повярвайте на физиците, не на политици и на маркетолози, които се хващат за едната отделена водна пара при водородната кола вместо да обхващат цялата картинка от производството на водород и кола, през инфраструктура и стойност на клетка, докато се стигне до тази чиста вода накрая.
  • Язе
    Отговор
    62 12:25  15.03.18

    До коментар #57 от "гост":

    Не за 1 час а за 24 часа става въпрос.На час ще ти трябват 40панела за да имаш 2-2,5kW.Тогава отиваме на 5хил.лв.×10=около 50 бимбарици.Къде викаш е безплатното зареждане?Отвори някой сайт на фирма за фотоволтаични панели и сам ще се обадиш.
  • Язе
    Отговор
    63 12:29  15.03.18

    До коментар #58 от "ВЕИ":

    5. Няма такова понятие добив за денонощие. Приеми го тогава като средно за 24часа.Някога ще е повече,друг път по-малко.Средна стойност за 24 часа.Така го дават и фирмите.
  • Лъжи безброй
    Отговор
    64 13:10  15.03.18

    До коментар #59 от "ВЕИ":

    1.Само твоята кристална топка гадае бъдещето. Аз искам всичко да се развива, само си спомни как доскоро всички се смееха на електричките и бяха екзотика след бумът в началото на 20 век!!!!!Пак ти казвам колелото се върти нека всичко се развива. 2.Да мога всичко да свърша, ама не съм мазохист, не мога закупуването на кола да го превърна на живот и смърт и да отделя голямо количество енергия и нерви вместо да я фокусирам в други неща. 4.Не ми е проблем 1 път на месец да спра в кварталната газстанция за 5 минути, не съм чак толкова зает човек. Безплатно е само сиренето за балами като теб, щото Гинка шалтера стана милионерка а ти си бъркаш в носа и си гледаш кристалната топка. 5.Ти си отвори очите защото ставаш смешен, вижда се електролиза и така нататъка тоест смятат производството на водородът, но вземат наготово че вече имаш ток което е СУПЕР УДОБНО за ел. колите!!!! Тоест статията е тенденциозно и удобно направена за ел. колите. Статията е за нещо съвсем друго ама ти не я разбираш, няма нищо общо с потребителят и колко ще измине колата след като и напълниш резервоарът. 6. Защото не съм фен на газта(също LPG and CNG).Фен съм да се развива всичко и свободният пазар без субсидии да реши. 7.Нямам кристална топка, твоята какво казва?

    Коментиран от #66

  • Зорлем
    Отговор
    65 13:40  15.03.18

    До коментар #52 от "ВЕИ":

    Май, май при така поставените допълнителни условия за рентабилно самозодоволяване с ел. енергия, 15-те декара слънчоглед не изглеждат вече чак толкова абсурдни, а?

    Коментиран от #67

  • ВЕИ
    Отговор
    66 15:13  15.03.18

    До коментар #64 от "Лъжи безброй":

    1. Светът въобще не го интересува Ти какво искаш. Само ти говориш за някакво бъдеще на водородни ДВГ двигатели. Електромобилите не са бъдеще, а настояще. 2. 3.4. Щом не си зает човек и караш по 10 километра на ден, не ти трябва лична зарядна станция. Вероятно ще може да отделяш по една минута на всеки 50 дни, когато СЛУЧАЙНО паркираш на място където има зарядна станция. Зарядните станции ще стават все повече, така че ще ти се случва по-често от 50 дни, но няма да ти се налага да зареждаш всеки път. Кауфланд и сега предлагат безплатно зареждане в някои от магазините си. 5. След като твърдиш че е супер удобно за електромобилите, а не е удобно за водородните автомобили, защо смяташ че водородните имат някакво бъдеще? Би ли обяснил логиката, между контакта и автомобила, вместо най-обикновен кабел, да поставим инсталации струващи милиони? Кой ще ги плаща? Освен зарядна станция за милиони, вместо обикновен контакт, още в коментар 2 написах: "Ако за зареждането на електрически автомобили трябва да се изгради допълнително една атомна централа, то ако същите автомобили са водородни трябва да се изградят 5 атомни централи за зареждането им." Нещо по този въпрос ще кажеш ли?

    Коментиран от #68

  • ВЕИ
    Отговор
    67 15:34  15.03.18

    До коментар #65 от "Зорлем":

    1. Ако говорим за рентабилност, най-рентабилно е да си ползваш направо нощната тарифа. За годишният пробег от 12000 км, ще са ти необходими 2400квч, които струват 288лв. Колко ще са ти разходите, да засееш и обработиш 15 декара слънчоглед? А земята колко струва? Тези 288 лв годишно, са 19 лв на декар, което няма да ти стигне само да си платиш на земеделската техника да изоре веднъж. 2. Ако говорим за независимост, добавяш към фотоволтаиците една батерия за 5000 долара с вграден инвертор, която освен за зареждане на автомобила, ще ти служи и за безплатно електричество на дома през по-голямата част от годината без обвързващи договори с енергото. Тогава примерът със заема става за 15000 лв, което ще увеличи времето на плащане на кредита на 10 години, но ако си решил да си независим и вместо да даваш по 2000 лв за гориво ги даваш за изплащане на системата, кеф цена няма. След това още десетина-петнайсет години, транспортните разходи и част от тока за дома ще са ти безплатни.
  • Лъжи безброй
    Отговор
    68 15:37  15.03.18

    До коментар #66 от "ВЕИ":

    1.ХаХа света не се интересува и ти какво искаш там е проблемът важно е Гинка шалтерът и други като нея да си вземат милионите.Допреди 5 години бъдещето беше на дизелът ако знаеш колко си напълниха гушата с евросредства от рапицата. Неясно е обаче ти защо бягаш от настоящето и живееш в нафталина тогава?? Нали самият ти проповядваше че които иска нещо не намира оправдания????? 2.Случайно съм щял да паркирам някъде ама в бъдеще нещо си :))), ти казваш на черното бяло ако беше настояще каква ЕЛЕКТРИЧКА караш тогава а?????? 5.Казвам че статията е тенденциозна, по всичко личи това и не се отнася за това което спорим. Логиката е че има вече бензиностанции, и никой няма да плаща вместо бензин ще се продава нещо си друго. И накрая това е твоята/гост/електрика ФУНДАМЕНТАЛНА грешка!!!!!! Ти мислиш като диктатор, искаш един вид кола с един вид гориво аз искам всякакви коли с всякакво гориво ако ми изнася ще си карам на ток ако искам ще си карам на бензин или на газ, ако искам ще карам на изпражнения. Да живеем в общество и си има правила затова са и евронормите като ги спазва производителят колата се допуска на пазара и няма монопол само на един вид кола.

    Коментиран от #72

  • ВЕИ
    Отговор
    69 16:16  15.03.18
    Ти допускаш фундаментална грешка. Как точно това, че аз искам да карам евтин електрически автомобил, ме прави диктатор, а това че ти не искаш аз да карам такъв те прави добър човек? Някъде да си видял да имам нещо против другите видове автомобили? Просто изказвам мнение защо ще ги изхвърли ПАЗАРЪТ, а не някое правителство. Някъде да съм споменал за забрани? Другата ти фундаментална грешка е, че правителствата искат да наложат на НАСЕЛЕНИЕТО да кара електромобили. Това не е така. Искат да наложат на производителите, да дадат ПРАВО НА ИЗБОР на клиентите си, нещо от което производителите бягат като дявол от тамян. Нещо за което и ти говориш. Ако не беше Тесла да ги накарат да си размърдат задниците, все още щяха да обясняват, как никой не иска да кара електромобили. Според тебе някой пистолет ли е опрял на половин милион чакащи модел 3? А тези които предпочетоха да дадат повече пари отколкото за S класата на Mercedes, дори след приспаднатите отстъпки, за да си купят Tesla, което доста по-нисък клас автомобили, но направиха повече продажби миналата година? Следователно търсене има, но няма предлагане. Аз все още не карам електромобил, защото не се произвежда такъв по моите критерии. Те са максимум 20000 евро, Минимум 500 километра пробег и 30 минути заряд до 80%. В момента в който излезе ще си го купя независимо от производителя. Ако изминавах повече километри годишно, можеше да има смисъл да дам и повече пари първоначално. Да попитам на св
  • ВЕИ
    Отговор
    70 16:19  15.03.18
    Да попитам на свой ред, ти защо не караш водороден автомобил? Ако имаше първоначалната сума за да си го купиш, би ли го купил още днес?

    Коментиран от #71

  • Лъжи безброй
    Отговор
    71 17:44  15.03.18

    До коментар #70 от "ВЕИ":

    Ти не четеш изобщо какво ти пиша, не виждам какъв е смисълът да се хабя повече. Написал съм го поне 2 пъти защо, хаиде първо прочети какво ти пиша и после пак може да спорим.
  • Антиелектрика
    Отговор
    72 18:43  15.03.18

    До коментар #68 от "Лъжи безброй":

    Много добре си го написал, но не знам защо се занимаваш? Иначе сегашните субсидии се дават за електрички, само заради екологията. Е, има ли по-чисто от горенето на водород - НЯМА. Сега започват да увъртат, че КПД на електричките било по-високо. А, къде остана екологията? Къде остана опасността от замърсяване с литиево-йонните батерии? Да не говорим за опасността от електромагнитното облъчване на 500 kW ел. двигател, какъвто е при Тесла например. Горенето на водород си остава най-чистото и перспективно за мен - има си инфраструктурата и технологията. Проблемът е с добивът на водород. Нека има електрички разбира се, но нека не зачеркваме с лека ръка ДВГ и се спре с тези лобистки и нагли забрани! Иначе мога да ти кажа само едно: добре дошъл в отбора на оттеглилите се да спорят с това същество!

    Коментиран от #73


  • Язе
    Отговор
    73 19:14  15.03.18

    До коментар #72 от "Антиелектрика":

    Сега започват да увъртат, че КПД на електричките било по-високо. А, къде остана екологията? Къде остана опасността от замърсяване с литиево-йонните батерии? Само да те допълня,че екологията е нещо с което последните години се спекулира и то много.Работя в сфера където също се търси екология в един от компонентите.В резултат на това цената на този компонент за година скочи близо.....10 пъти.Новият вариант на компонента е със съдържание на повече от 50% от състава на стария(не екологичен).Сам прецени какво се случва.За едно и също количество фирмата производител вече печели 10 пъти повече.Това няма да спре и се очаква цената да стигне до над 30-40 пъти от цената преди година защото има квота която намалява производството му спрямо търсенето.Новият вариант на компонента (малко по екологичен) обаче съвсем не е по-евтин а напротив,поскъпва заедно със стария.Сам прецени какво се случва когато се заговори за екология.На мен ми звучи като оправдание някои да се нарушат яко.Много яко за сметка на данъкоплатеца който плаща целия масраф.

    Коментиран от #74

  • Антиелектрика
    Отговор
    74 19:26  15.03.18

    До коментар #73 от "Язе":

    Точно така. Защо решиха да правят Тесла в САЩ, точно когато отношенията с Русия станаха най-обтегнати? Да не би преди това да нямаше електрички? Да не би преди това да нямаше литиево-йонни батерии? То е толкова прозаично, че чак е противна причината защо се налагат тези миксери и се дотират с нашите пари! Неслучайно всички "зелени" проекти са с петролни долари.
  • ВЕИ
    Отговор
    75 23:35  15.03.18
    Започвам да се чудя, дали има водородни секти или говоря с един единствен АБСОЛЮТНО ЗАБЛУДЕН фен. Каква екология бе пич ПЕТ пъти повече енергия за същата свършена работа ПЕТ пъти повече емисии за построяването на пет пъти повече електроцентрали. Милиарди долари и тонове замърсяване за изграждане на излишна инфраструктура за производство на водород, вместо директно да се зареди електроенергията в батерията. За всеки произведен Мирай, субсидиите са 100 000$. То бива да сте заблудени, ама чак пък толкова!

    Коментиран от #76

  • Антиелектрика
    Отговор
    76 15:29  17.03.18

    До коментар #75 от "ВЕИ":

    Някой да те пита или да е писал към теб? Не може ли да проумееш, че вече никой не желае да се занимава с теб - ТИ СИ БОЛНА!!! Пий си електролитът от батериите и се облъчвай на 500 kW - резултатът е налице!!! То бива да си нагла, но да твърдиш, че токът за производство на водород е по-мръсен от токът за зараждане на батериите, показва изключителната ти простотия!!! И да сравняваш водата при горенето на водород с отровите в литиево-йонните батерии е поредния ти бисер, мидичке джендърска! Повече не пиши по мои мнения - ясен ли съм или ти трябва психиатър да ти го разясни, г-жо?

Напиши коментар:


Публикувай